Gå til innhold

Stabæk - Skeid


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Sennt på hvordan Eirik vil klare seg i år.. ser ut til å ha fått en grei start på denne kampen ihvertfall:

49. min. Eirik Markegård krangler seg gjennom Skeid-forsvaret. Han får med seg ballen ned til dødlinjen der han legger inn hardt foran mål. Men ballen går rett gjennom hele hjemmelagets forsvar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


spillte ulrik for Skeid? noen som så noe til haugstad?

ellers er jeg glad for at Brani viser seg frem. håper vi beholder ham, men klarer å kvitte oss med Strand...2-2 er vel ikke noe å hoppe i taket over, men har ikke sett kampen, så kan vel ikke uttale meg.

Hvordan gikk det med Somen sentralt? Referatet nevner ham ikke med et ord...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ingen bombe...hvor skal vi finne en bæææk da? Pontus kan visst bekle en av dem så lenge IA og Mike er friske og raske...Omskoler Keller til back? Gi venstrebæææken tilbake til Tommy?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kort update (jeg så ikke hele kampen):

 

En litt rusten forestilling fra de blaa, og ikke nevneverdige fremskritt ift treningskamper på tilsvarende tidspunkt i fjor.

 

Pontus - virker solid, rimelig trygg med ballen i bena, og fin i lufta.

PFO - kommer garantert til å bli en nyttig tilvekst. Han og MMS virker å finne hverandre godt.

Somen og Henning sentralt i første var ok, men synes Tommy løfter midtbanen når han kommer inn. Henning må bli mer keen på ballen.

Bjørnar inn for Tom i andre, noe som gav bedre trøkk forover, men også noe mer usikkert bakover. Sats på Bjørnar sier jeg.

 

Ellers synes jeg Branjimir klarer seg greit, men han må slå bedre innlegg. Bra mål.

Eirik spiller ok, egentlig litt som forventet. Virker kanskje litt lettere i kroppen enn før (positvt), men blir litt for upresis.

 

Generelt sett en ok gjennomkjøring, men skulle ønske at presisjonen hadde vært større.

 

Takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kort update (jeg så ikke hele kampen):

 

En litt rusten forestilling fra de blaa, og ikke nevneverdige fremskritt ift treningskamper på tilsvarende tidspunkt i fjor.

 

Pontus - virker solid, rimelig trygg med ballen i bena, og fin i lufta.

PFO - kommer garantert til å bli en nyttig tilvekst. Han og MMS virker å finne hverandre godt.

Somen og Henning sentralt i første var ok, men synes Tommy løfter midtbanen når han kommer inn. Henning må bli mer keen på ballen.

Bjørnar inn for Tom i andre, noe som gav bedre trøkk forover, men også noe mer usikkert bakover. Sats på Bjørnar sier jeg.

 

Ellers synes jeg Branjimir klarer seg greit, men han må slå bedre innlegg. Bra mål.

Eirik spiller ok, egentlig litt som forventet. Virker kanskje litt lettere i kroppen enn før (positvt), men blir litt for upresis.

 

Generelt sett en ok gjennomkjøring, men skulle ønske at presisjonen hadde vært større.

 

Takk

 

 

Enig i det meste. Synes nok at Somen var helt tannløs. I tillegg var andreas helt håpløs.

Hyggelig å se Branjimir i slaget. Håper vi går for Pontus. Virker solid, selv om han ikke ble matcha på tempo i det hele tatt i dag. Veigar var også seg selv. Mange hakk bedre teknikk enn resten av gjengen.

 

Ellers var spiller nr 25 på Skeid en virkelig stor dust.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen kjempekamp av gutta, men greit nok tatt i betrakning at det er januarkamp mot Skeid. Syntes både Morten og Somen var dårlige i dag. PFO og Pontus var derimot gode, og jeg håper virkelig vi ser Pontus i blaatt når serien starter. Jeg synes vi slet for mye med å komme igjennom hos Skeid, og det virket overhodet ikke som Veigar trivdes i kant-rollen han hadde i 2.omgang. Bare flaks, og tidvis bra spill av Bjørnar/Mike gjør at vi ikke fikk noen imot i 2.omgang. Resultatet 2-2 var vel egentlig helt greit nå, men når vi kommer til sommeren er det selvfølgelig et lag vi skal slå.

 

Ellers var det jævlig kaldt, og han i kiosken ved siden av banen var en fjomp!

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den mest imponerende spilleren idag var nok veigar med gode vendinger, flotte mottak og herlige finter. Sitter avslutningene snart blir han uslåelig ;) vakre mål av alan og Branimir, men svært annet var det ikke å glede seg over. Eirik også positiv med stang skudd. PFO fikk vel nesten ikke ballen i det hele tatt så det eneste man fikk se av han var at han slo ganske gode cornere. Pontus virka sikker og god, vant vel de fleste dueller og hadde ganske bra fart. Den dårligste idag må dessverre ha vært Andreas Strand, flere feil enn det han gjorde skal du lete lenge etter.

 

er enig at midtbanen løfta seg et hakk etter at stenersen kom inn, viser hvor viktig han er!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kort update (jeg så ikke hele kampen):

 

En litt rusten forestilling fra de blaa, og ikke nevneverdige fremskritt ift treningskamper på tilsvarende tidspunkt i fjor.

 

Pontus - virker solid, rimelig trygg med ballen i bena, og fin i lufta.

PFO - kommer garantert til å bli en nyttig tilvekst. Han og MMS virker å finne hverandre godt.

Somen og Henning sentralt i første var ok, men synes Tommy løfter midtbanen når han kommer inn. Henning må bli mer keen på ballen.

Bjørnar inn for Tom i andre, noe som gav bedre trøkk forover, men også noe mer usikkert bakover. Sats på Bjørnar sier jeg.

 

Ellers synes jeg Branjimir klarer seg greit, men han må slå bedre innlegg. Bra mål.

Eirik spiller ok, egentlig litt som forventet. Virker kanskje litt lettere i kroppen enn før (positvt), men blir litt for upresis.

 

Generelt sett en ok gjennomkjøring, men skulle ønske at presisjonen hadde vært større.

 

Takk

 

 

Enig i det meste. Synes nok at Somen var helt tannløs. I tillegg var andreas helt håpløs.

Hyggelig å se Branjimir i slaget. Håper vi går for Pontus. Virker solid, selv om han ikke ble matcha på tempo i det hele tatt i dag. Veigar var også seg selv. Mange hakk bedre teknikk enn resten av gjengen.

 

Ellers var spiller nr 25 på Skeid en virkelig stor dust.

 

 

Et av kampens store høydepunkt var da Veigar kjeftet på JJ for at Strand ikke beveget seg! Strand var forøvrig en Stor skuffelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Kan jo supplere litt...

 

Greit gjennomført kamp, som JJ sier så er resultatet underordnet i sesongens første kamp. Det viktigste er å få flest mulige spillere igang. Relativt jevnspilt førsteomgang, stabæk klart best i andre. Spillerne som kom inn så ut til å være mer gira enn de som gikk ut. Samtidig byttet Skeid også endel spillere og det spørs hvilken kvalitet nummer 14 15 16 osv i Skeidstallen holder.

 

Kort om spillerne slik jeg vurdere det.

 

Jens slipper inn to mål, begge så rimlig enkle ut. Det første målet må dog Morten ta på sin kappe. Det andre er et godt slått firspark, men jeg lurer på om muren sto litt feilplassert. Utover det skaper vel Skeid ganske lite.

 

Morten holder et fint offensivt driv, signaliserer at han ikke hører Jens rope på det første målet, noe vi som sto 50 meter lenger unna hørte utmerket.

 

Tom spiller vel på det jevne. Ikke spesielt dårlig ikke spesielt bra.

 

Mike er aktiv og rutinert, bra aksjonsradius i dag.

 

Pontus gjør vel ingen alvorlige feil slik jeg ser det. Men han blir ikke testet så ofte heller. Nøyaktig pasningsfot, rolig opptreden, ser ut til å være god i lufte. Skal man trekke frem et minus så må det vel være at han er litt stasjonær. Noe som gjør at Mike må løpe litt mer.

 

PFO. Jeg stod helt på andre siden og hadde sola i øynene så jeg fikk ikke noe særlig inntrykk av PFO. Bra skudd og enkelte brukbare raid. Sikkert greit nok, andre som stod næremer får ta bedømmingen.

 

Henning synes jeg er direkte dårlig i første omgang når han skal ha den defensive rollen i laget. Han og Somen ser ikke ut til å finne ut av en fornuftig arbeidsfordeling på midtbanen. Anonym, lite skapende og mye støttepassninger. Kommer mer med i 2. omgang når Tommy tar defensiv kontroll. Han ser ut til å passe bedre offensivt når han kan løpe i filler forsvaret til mitstanderen. Vårt svar på Roar Strand????

 

Somen; ikke vær og føreforhold for Somen i dag. Virket litt seg i kroppen. Mister ballen 2-3 ganger inne på egen banehalvdel. Kunne fort blitt skummelt. Står vel også bak frisparket som gir Skeid 2-0 hvis jeg ikke husker helt feil. Samspillet med Henning sitter dårlig.

 

Alan var vel kanskje vår bestemann i første omgang. Løper, dribler og takler bra. Bra sesongstart for vår lille ballartist. Pent mål.

 

Veigar driver vel strengt tatt en litt annen idrett enn de ander utpå der. Veldig bra førstetouch til å være så tidlig i sesongen. Kreativ, god i duellene bra pasninger. Brukbare frispark, fortsetter han sånn kan vi se frem til nok en bra sesong fra vår lille playmaker!

 

Ola blir litt lett foreløpig. Litt vanskelig for å posisjonere seg riktig og kommer vel ikke til noen sjanser. Får dog ikke mye hjelp av midtbanen som slår mye i lufta på Veigar og Ola... Dårlig ide! Men det er viktig at Ola fortsetter å få sjansen til å få føle på nivået.

 

Bjørnar kommer inn for Tom og leverer vel varene slik vi er vant til. Noen fine offensive raid, som ender i for dårlige pasninger. Vil tydelig ha tilbake plassen sin, men jeg tror Tom holder han fra livet foreløpig. Bra konkurranse om vensterbacken!

 

Håkon inn for Morten. Leverer vel greit han ogsål Litt dårlige crossballer offensivt, men gutten er løpsvillig det skal han ha!

 

Tommy inn for Somen. Tar kontroll defensivt og vi får en tydliger struktur i midtbane. (4132 formasjon.) Skeid spiller 433 og får derfor tallmessig overtall i midtbaneleddet i 1. omgang. Når Tommy kommer inn får vi kontroll på midtbanen og kontroll på kampen.

 

Brani inn for PFO. Scorer et flott mål, det skal han ha, men ellers mange tekniske feil. Holder ikke bredden offensivt. Generelt svakt inntrykk i min bok.

 

Andreas Strand er på vei bort og det er vel muligens like greit? Bruker fysikken, men kommer ikke rettvendt mot mål. Et par elegante veggspill, men det er det. Dårlig samspill med Eirik. (Gutta går i samme rom)

 

Erik Markegård har fortsatt hår i øynene og lim i ræva, men han kommer seg i det minste i avsluttnigspossisjon. Gjør alt riktig og burde scoret på tampen av kampen. Men har uflaks og treffer stolpen. Er vel, på tross av sine mangler, et ganske klart 3. valg på topp slik troppen ser ut i på Skeidbanen i dag.

 

Noen glemt?

 

Generellt bra spill fra begge lag til å være såpass tidlig i sesongen. Vi var nærmest og hadde stort sett stålkontroll på Skeid. De skaper lite utenom de 2 målene de får i gave fra oss.

 

Banens bestemann kampen sett under ett....

 

Veigar!

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det meste er vel sagt når @ringo har uttalt seg - forsøke seg på kommentarer etter ham blir litt som å hoppe etter Romøren.  Eller curle etter Trulsen.

 

Vi skal huske på at det har vært mye fokus på Skeid i det siste - det er i dag filmen "Andre Omgang" har premiere, og på sin hjemmeside snakket laget om "Stor dag for Skeid".  Jeg tror motivasjonen hos de nyopprykkede førstedivisjonsspillerne var på topp.  Samtidig tror jeg kanskje de mer blaserte gutta fra Bærum øst kanskje syns det var litt kaldt (hvilket de hadde helt rett i) og hadde litt treningskampinnstilling.  Og ble tatt på senga av en entusiastisk gjeng.

 

Jeg tror egentlig ikke det viktigste for JJ var å vinne denne kampen.  Han hadde en del spørsmål han ønsket å få svar på.  Jeg tror også det var litt tilfeldig hvem som spilte begge omgangene, med unntak av at hensikten med å beholde dem som ble beholdt å få noenlunde det samme Stabæk i begge omgangene.  Det gikk vel ikke helt.

 

Jeg syns Ulrik gjorde en fin jobb den stunden han spilte for Skeid, og han hadde en god avslutning fra venstre side, til tross for at hans posisjon var høyre back.  Dersom det er riktig at han bare er på utlån til Skeid, kan han kanskje en dag komme tilbake og styrke stallen.

 

I fjor så jeg treningskampen mot Bodø/Glimt i Bodø 17/2.  Da fikk jeg samme følelsen som jeg fikk i dag; Jens utstråler ikke autoritet, han skaper ikke trygghet i de bakre rekker.  Kanskje det kommer av at han mangler kamperfaring på dette nivået - men jeg tror ikke det; Skeid var andredivisjonslag i fjor - det nivået andrelaget vårt spilte på.  Vi er nok svært sårbare på keeperplassen i øyeblikket.  

 

Ellers var Veigar bare konge; ingen tvil om at han bestemte både foran og på midten..  Han virker veltrent; bedre enn han gjorde på samme tidspunkt i fjor.  Men det kan også ha noe å gjøre med at han vet at han er god; han utstråler selvtillit og trygghet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Kan jo supplere litt...

 

Greit gjennomført kamp, som JJ sier så er resultatet underordnet i sesongens første kamp. Det viktigste er å få flest mulige spillere igang. Relativt jevnspilt førsteomgang, stabæk klart best i andre. Spillerne som kom inn så ut til å være mer gira enn de som gikk ut. Samtidig byttet Skeid også endel spillere og det spørs hvilken kvalitet nummer 14 15 16 osv i Skeidstallen holder.

 

Kort om spillerne slik jeg vurdere det.

 

Jens slipper inn to mål, begge så rimlig enkle ut. Det første målet må dog Morten ta på sin kappe. Det andre er et godt slått firspark, men jeg lurer på om muren sto litt feilplassert. Utover det skaper vel Skeid ganske lite.

 

Morten holder et fint offensivt driv, signaliserer at han ikke hører Jens rope på det første målet, noe vi som sto 50 meter lenger unna hørte utmerket.

 

Tom spiller vel på det jevne. Ikke spesielt dårlig ikke spesielt bra.

 

Mike er aktiv og rutinert, bra aksjonsradius i dag.

 

Pontus gjør vel ingen alvorlige feil slik jeg ser det. Men han blir ikke testet så ofte heller. Nøyaktig pasningsfot, rolig opptreden, ser ut til å være god i lufte. Skal man trekke frem et minus så må det vel være at han er litt stasjonær. Noe som gjør at Mike må løpe litt mer.

 

PFO. Jeg stod helt på andre siden og hadde sola i øynene så jeg fikk ikke noe særlig inntrykk av PFO. Bra skudd og enkelte brukbare raid. Sikkert greit nok, andre som stod næremer får ta bedømmingen.

 

Henning synes jeg er direkte dårlig i første omgang når han skal ha den defensive rollen i laget. Han og Somen ser ikke ut til å finne ut av en fornuftig arbeidsfordeling på midtbanen. Anonym, lite skapende og mye støttepassninger. Kommer mer med i 2. omgang når Tommy tar defensiv kontroll. Han ser ut til å passe bedre offensivt når han kan løpe i filler forsvaret til mitstanderen. Vårt svar på Roar Strand????

 

Somen; ikke vær og føreforhold for Somen i dag. Virket litt seg i kroppen. Mister ballen 2-3 ganger inne på egen banehalvdel. Kunne fort blitt skummelt. Står vel også bak frisparket som gir Skeid 2-0 hvis jeg ikke husker helt feil. Samspillet med Henning sitter dårlig.

 

Alan var vel kanskje vår bestemann i første omgang. Løper, dribler og takler bra. Bra sesongstart for vår lille ballartist. Pent mål.

 

Veigar driver vel strengt tatt en litt annen idrett enn de ander utpå der. Veldig bra førstetouch til å være så tidlig i sesongen. Kreativ, god i duellene bra pasninger. Brukbare frispark, fortsetter han sånn kan vi se frem til nok en bra sesong fra vår lille playmaker!

 

Ola blir litt lett foreløpig. Litt vanskelig for å posisjonere seg riktig og kommer vel ikke til noen sjanser. Får dog ikke mye hjelp av midtbanen som slår mye i lufta på Veigar og Ola... Dårlig ide! Men det er viktig at Ola fortsetter å få sjansen til å få føle på nivået.

 

Bjørnar kommer inn for Tom og leverer vel varene slik vi er vant til. Noen fine offensive raid, som ender i for dårlige pasninger. Vil tydelig ha tilbake plassen sin, men jeg tror Tom holder han fra livet foreløpig. Bra konkurranse om vensterbacken!

 

Håkon inn for Morten. Leverer vel greit han ogsål Litt dårlige crossballer offensivt, men gutten er løpsvillig det skal han ha!

 

Tommy inn for Somen. Tar kontroll defensivt og vi får en tydliger struktur i midtbane. (4132 formasjon.) Skeid spiller 433 og får derfor tallmessig overtall i midtbaneleddet i 1. omgang. Når Tommy kommer inn får vi kontroll på midtbanen og kontroll på kampen.

 

Brani inn for PFO. Scorer et flott mål, det skal han ha, men ellers mange tekniske feil. Holder ikke bredden offensivt. Generelt svakt inntrykk i min bok.

 

Andreas Strand er på vei bort og det er vel muligens like greit? Bruker fysikken, men kommer ikke rettvendt mot mål. Et par elegante veggspill, men det er det. Dårlig samspill med Eirik. (Gutta går i samme rom)

 

Erik Markegård har fortsatt hår i øynene og lim i ræva, men han kommer seg i det minste i avsluttnigspossisjon. Gjør alt riktig og burde scoret på tampen av kampen. Men har uflaks og treffer stolpen. Er vel, på tross av sine mangler, et ganske klart 3. valg på topp slik troppen ser ut i på Skeidbanen i dag.

 

Noen glemt?

 

Generellt bra spill fra begge lag til å være såpass tidlig i sesongen. Vi var nærmest og hadde stort sett stålkontroll på Skeid. De skaper lite utenom de 2 målene de får i gave fra oss.

 

Banens bestemann kampen sett under ett....

 

Veigar!

 

 

Jeg synes PFO var litt mer anonym enn jeg hadde håpet på. Men for all del - dette var hans første kamp. Blir spennende å se hvor involvert han blir i spillet med vårt faste spisspar.

 

Ellers må jeg si meg uenig i @ringos vurdering av Brani. Jeg synes han hadde noe av sitt gamle steg tilbake, og at han var en svært positiv overraskelse. Noen feil, men småtteri i forhol til f.eks Somen.

 

Mike løp mye mer enn vanlig. Han var på mange langturer - spesielt i første.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes PFO var litt mer anonym enn jeg hadde håpet på. Men for all del - dette var hans første kamp. Blir spennende å se hvor involvert han blir i spillet med vårt faste spisspar.

 

Ellers må jeg si meg uenig i @ringos vurdering av Brani. Jeg synes han hadde noe av sitt gamle steg tilbake, og at han var en svært positiv overraskelse. Noen feil, men småtteri i forhol til f.eks Somen.

 

Mike løp mye mer enn vanlig. Han var på mange langturer - spesielt i første.

 

 

Kampen bar vel preg av at Skeid ga 110% mens Stabæk gutta lå på 70%

Pfo blir en bra tilvekst kjappe vendiger og bra innlegg, tar vel litt mer tid å bli kjent med de andre spillerne.

Eller så har Ringo sakt det meste om kampen, ble litt skuffa over Håkon? virka veldig usikker , gi den mannen en bøtte med selvtillit så blit det bra.

Branimir og Markergård imponerte skal bli bra konkuranse om plassene i år.

 

Pontus = kjøp

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes PFO var litt mer anonym enn jeg hadde håpet på. Men for all del - dette var hans første kamp. Blir spennende å se hvor involvert han blir i spillet med vårt faste spisspar.

Forsåvidt enig at han var litt anonym, men man så stort potensiale. Samspillet med Morten kan funke bra etterhvert, hadde noen fine kombinasjoner med veggspill b.la i 1. omgang. I tillegg så man hvor bra han er til å slå crosser med begge bein, kan bli nyttig!

 

Pontus var bra og virker som en spennende spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er vel nesten alt sagt, vil bare legge til at jeg synes PFO viste stort potensiale. Kantspillere som klinker til med begge beina og klarer å lese spillet tror jeg det kan bli moro med.

 

Var det noen som så Daniel eller Jon igår, jeg så dem ikke.

 

Dessuten er det morsomt å høre Pall være playmaker, for islendinger som banner på norsk blir ustyrtelig festlig. Minner vagt om Robert Stoltenbergs "Pekka" rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er vel nesten alt sagt, vil bare legge til at jeg synes PFO viste stort potensiale. Kantspillere som klinker til med begge beina og klarer å lese spillet tror jeg det kan bli moro med.

 

Var det noen som så Daniel eller Jon igår, jeg så dem ikke.

 

Dessuten er det morsomt å høre Pall være playmaker, for islendinger som banner på norsk blir ustyrtelig festlig. Minner vagt om Robert Stoltenbergs "Pekka" rolle.

 

 

 

Jon var vel på benken, mener du Daniel Nannskog?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er vel nesten alt sagt, vil bare legge til at jeg synes PFO viste stort potensiale. Kantspillere som klinker til med begge beina og klarer å lese spillet tror jeg det kan bli moro med.

 

Var det noen som så Daniel eller Jon igår, jeg så dem ikke.

 

Dessuten er det morsomt å høre Pall være playmaker, for islendinger som banner på norsk blir ustyrtelig festlig. Minner vagt om Robert Stoltenbergs "Pekka" rolle.

 

 

 

Jon var vel på benken, mener du Daniel Nannskog?

Mente begge to, men JJ ville vel se om Jens har det i seg til å gi Jon litt konkurranse om plassen som førstekeeper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er vel nesten alt sagt, vil bare legge til at jeg synes PFO viste stort potensiale. Kantspillere som klinker til med begge beina og klarer å lese spillet tror jeg det kan bli moro med.

 

Var det noen som så Daniel eller Jon igår, jeg så dem ikke.

 

Dessuten er det morsomt å høre Pall være playmaker, for islendinger som banner på norsk blir ustyrtelig festlig. Minner vagt om Robert Stoltenbergs "Pekka" rolle.

 

Hvor har du vært de siste dagene? Daniel er på landslagsamling i Sør-Amerika. Nå veit du det;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessuten er det morsomt å høre Pall være playmaker, for islendinger som banner på norsk blir ustyrtelig festlig. Minner vagt om Robert Stoltenbergs "Pekka" rolle.

Hvem farsken ville forstått om gutten hadde sagt "andskotans" eller "helvitis fifl"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Skeid
×
×
  • Opprett ny...