Gå til innhold

Pontus Segerström


kuk
 Del

Anbefalte innlegg


Kjenner jeg Stabæk rett så tipper jeg vi får 1-2 mill for han.

 

Ettersom Brommapojkarna sier at dette er en stor overgang for vilken Allsvenskaklubb som helst, tror jeg vi kan vente en sum rundt 3,5-4 mill. Penger klubben absolutt trenger til å styrke stallen. Kanskje dette er det Rogne trenger for å skjønne at han blir satset på

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som fryktet: http://www.fotbollskanalen.se/1.1405636/2009/12/20/bp_kupp_mot_djurgarden_segerstrom_klar

 

Lurer på hva vi får for han. Eneste lyspunkt er vel at Rogne innser at dette vil gjøre veien til fast plass betydelig kortere.

Hepp,

 

Ja, ja, det lå i kortene - men FY FAEN så surt! Tippeligaens klart beste stopper etter min mening. Segerström skal det bli veldig, veldig, veldig, veldig vanskelig å erstatte! Særlig i og med at kassa sikkert ikke ble noe særlig fyldigere av dette salget.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nedtur! Segerström er ærlig talt den eneste virkelige klassespilleren vi har i forsvaret, og er sammen med den andre Pontus den spilleren jeg minst vil miste før neste sesong. Det var surt å miste Kobayashi, og nå mister vi en klassespiller til. To spillere med relativt unike egenskaper i Tippeliga-sammenheng. Ingen tvil om at det skal jobbes hardt og godt for at vi ikke skal være betydelig svekket foran neste sesong. Veigar veier ikke opp for både Daigo og Pontus, knapt nok for én av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nedtur! Segerström er ærlig talt den eneste virkelige klassespilleren vi har i forsvaret, og er sammen med den andre Pontus den spilleren jeg minst vil miste før neste sesong. Det var surt å miste Kobayashi, og nå mister vi en klassespiller til. To spillere med relativt unike egenskaper i Tippeliga-sammenheng. Ingen tvil om at det skal jobbes hardt og godt for at vi ikke skal være betydelig svekket foran neste sesong. Veigar veier ikke opp for både Daigo og Pontus, knapt nok for én av dem.

Hepp,

 

For ikke å glemme at vi også har mistet Keller siden sesongstart i fjor... og jeg tror også vi kommer til å savne Bella.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joa... Keller er etter min mening en høyst ordinær spiller som erstattes automatisk ved å sette en ny spiller i hans posisjon. Jeg vet han hadde en høy stjerne blant mange, men personlig fikk jeg aldri helt sansen for han som spiller og har vanskelig for å se at han var bedre enn det f.eks. Stenvoll har vært i de periodene han har fått bra med spilletid. Bella vil garantert bli savnet, ikke minst som den personen han er. Jeg har alltid hatt sansen for han. Kanskje kom han til Stabæk fem år for sent, men jeg tror han hadde hatt gode muligheter til å få en bra sesong neste år om han ble værende.

 

Uansett, i sum mangler vi ganske mye per dags dato: En venstreback, en venstrekant og nå også en midtstopper av Segerström-kaliber. Det skal godt gjøres å fylle på med tre nye av ønsket kvalitet når det ikke er penger å handle for. Jeg mistenker at vi velger å lukke øynene for mangelen på kvalitet som nå har oppstått i midtforsvaret og satser på at JIH/MMS/IAO/TR skal være bra nok. Det kan det selvsagt være, men jeg synes uansett at vi mangler en rekke viktige kvaliteter uten Segerström. Og vi må vel sette spørsmålstegn bak både Rogne og IA.

 

Schelvan har vært ute med tryllestaven en vinternatt før så vi kan jo håpe på noen overraskelser på nyåret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret vårt har vært vår store styrke og vår største svakhet alt ettersom Pontus spiller eller ikke. Dette er forferdelige nyheter. Ikke bare mister vi en av våre tre-fire viktigste, men jeg frykter at vi med dette går fra å bygge videre på årets lag med noen forandringer til å, i større grad, starte på nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsvaret vårt har vært vår store styrke og vår største svakhet alt ettersom Pontus spiller eller ikke. Dette er forferdelige nyheter. Ikke bare mister vi en av våre tre-fire viktigste, men jeg frykter at vi med dette går fra å bygge videre på årets lag med noen forandringer til å, i større grad, starte på nytt.

Hepp,

 

Særlig fordi spillere med Segerströms kvaliteter omtrent ikke finnes å oppdrive i Norge.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Midtbanen er grei synes jeg, tror Hoff kan bli bra. Om vi skulle være griseheldige og få han svenske venstrebacken inn, kan vi bruke Palmi og Hedenstad som backup på midten. Da er det bare midtstopperplassen som mangler. Og det kan bli vanskelig... :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å prøve å overtale Christopher Ager til å bli i Norge? Har vært minst like god som Rogne på juniorlaget de to siste sesongene, men har hele tiden sagt at han skulle til USA og studere et år etter at juniorkontrakten hans gikk ut... Hvorfor ikke starte opperasjon overtalelse??

 

Vet at det ikke er optimalt med en såpass urutinert forsvarsrekke, men med vår økonomi så er det vel tvilsomt om vi har råd til å kjøpe inn en fullgod erstatter for Segerstrøm...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig kjipe nyheter! Segerstrøm er en klassestopper som er vanskelig å erstatte, men ikke umulig.

Jeg mener vi burde vurdere Johan L Bjørdal i Glimt, ganske lik stoppertype som Pontus, samtidig som han er ung

og en lederskikkelse på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nedtur! Segerström er ærlig talt den eneste virkelige klassespilleren vi har i forsvaret, og er sammen med den andre Pontus den spilleren jeg minst vil miste før neste sesong. Det var surt å miste Kobayashi, og nå mister vi en klassespiller til. To spillere med relativt unike egenskaper i Tippeliga-sammenheng. Ingen tvil om at det skal jobbes hardt og godt for at vi ikke skal være betydelig svekket foran neste sesong. Veigar veier ikke opp for både Daigo og Pontus, knapt nok for én av dem.

 

Synes det er hardt å ikke kalle Høiland en klassespiller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd, men vi greier oss bare vi får satt 2010-troppen tidlig nok med Jönsson ved roret. Lykke til videre Pontus.

 

Det klarte vi ikke i fjor!

 

Det tok mange kamper før laget var satt. Ellers har vi jo tradisjon for å komme med spillere ekstremt sent og veldig nærme sesongstart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er hardt å ikke kalle Høiland en klassespiller...

Misforstå meg rett. Høiland er en fin spiller av god Tippeliga-kvalitet. Men om vi tar Stabæk-brillene av og ser helt objektivt på det så skal det vel ikke være veldig vanskelig å finne et par forsvarsspillere i samtlige av de andre Tippeliga-klubbene som er på tilnærmet samme nivå.

 

Segerström, sånn som han spilte før skaden, er den eneste forsvarsspilleren i Tippeligaen siden Hangeland som har vist at han besitter et nivå som er godt nok for hvilken som helst liga. Helt uten å overdrive og med forbehold om at jeg i farten overser noen opplagte kandidater.

 

Høiland er god etter Tippeliga-målestokk, Segerström er en klassespiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus var vår beste stopper. Men så jævla god var han ikke. Han kunne ikke gått inn i hvilken som helst liga. Han slet stort mot Køben og var en av grunnene til at vi røk ut(straffen). Han var spillende, ja. Men når Rogne får mer tippeliga rutine, blir han bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lengtingen hjem hadde nok litt med den lille kiden å gjøre. Er greit med familie rundt seg da.

 

Men hvis det er sant som det står litt tidligere i tråden her, at det var "en stor (dyr) overgang i det hele tatt til Allsvenskan å være", hva da med Reginiussen? Er ikke han bosman nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lengtingen hjem hadde nok litt med den lille kiden å gjøre. Er greit med familie rundt seg da.

 

Men hvis det er sant som det står litt tidligere i tråden her, at det var "en stor (dyr) overgang i det hele tatt til Allsvenskan å være", hva da med Reginiussen? Er ikke han bosman nå?

 

Fikk inntrykk av at det var lønnen de siktet til i artikkelen. Men det er jo alltid lov å håpe!

 

Takk for innsatsen, Pontus, og lykke til videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men om vi tar Stabæk-brillene av og ser helt objektivt på det så skal det vel ikke være veldig vanskelig å finne et par forsvarsspillere i samtlige av de andre Tippeliga-klubbene som er på tilnærmet samme nivå.

 

Det er sikkert tilfeldig at Høiland startet forrige landskamp for Norge. Drillo er jo gammel kommunist og tenker sikkert likhetstanker. Neste kamp er det sikkert Godset som får en makkeren til Hangeland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Pontus Segerström
×
×
  • Opprett ny...