Gå til innhold

Pontus Segerström


kuk
 Del

Anbefalte innlegg


 Det var sykt leit med Pontus, lykke til i Stockholm! 

 

Jeg tror imidlertid det var riktig av klubben å la ham gå. Ingen skal tvinges til å spille for Stabæk - man må ville det.

 

Og gitt at den økonomiske situasjonen er som den er er det kanskje greit å få litt penger tilbake også. Men skal vi beholde Janne MÅ pengene brukes til forsterkninger...  

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette viser forhåpentligvis at Stabæk har fått litt penger for han.

 

http://www.fotbollsk...en_storre_affar

 

Hentet fra Wikipedia om BPs økonomi:

 

  • 2008: Intäkter 34,8 MSEK inkl 8,6 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 31,0 MSEK inkl 0,2 MSEK i spelarköp. Resultat: +4,0 MSEK. Eget kapital: +6,2 MSEK.
  • 2007: Intäkter 35,5 MSEK inkl 1,0 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 35,0 MSEK inkl 0,8 MSEK i spelarköp. Resultat: +0,4 MSEK. Eget kapital: +2,2 MSEK.
  • 2006: Intäkter 20,0 MSEK inkl 1,1 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 20,3 MSEK inkl 0,9 MSEK i spelarköp. Resultat: -0,3 MSEK. Eget kapital: +1,7 MSEK.
  • 2005: Intäkter 17,6 MSEK inkl 0,2 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 19,8 MSEK inkl 0,1 MSEK i spelarköp. Resultat: -1,9 MSEK. Eget kapital: +2,0 MSEK.
  • 2004: Intäkter 18,4 MSEK inkl 0,6 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 18,7 MSEK inkl 0,9 MSEK i spelarköp. Resultat: 0,0 MSEK. Eget kapital: +1,4 MSEK.
  • 2003: Intäkter 17,7 MSEK inkl 1,6 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 17,9 MSEK inkl 0,2 MSEK i spelarköp. Resultat: 0,0 MSEK. Eget kapital: +1,3 MSEK.
  • 2002: Intäkter 17,1 MSEK inkl 0,5 MSEK i spelarförsäljningar. Kostnader 17,4 MSEK inkl 0,5 MSEK i spelarköp. Resultat: 0,0 MSEK. Eget kapital: +1,3 MSEK.

 

Altså alt over 0,9 millioner SEK er garantert ny rekord for BP. Så har BP lagt over 720 000 på bordet for Segerström, så er det nok deres dyreste spillerkjøp noen gang. Summen kan være enda lavere ettersom det er uvvist hvor mange spillere som ligger i postene "spelarköp". Samtidig fikk de for første gang på flere år mange millioner inn på spillersalg i år, så de har kanskje muligheten til å bla opp noen ekstra kroner for Segerström.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fattar inte den här övergången till BP.

Måste va kärringen som har hemlängtan.

Finns ju ingen logik med att gå till en pytteklubb i allsvenskan om han nu inte har tröttnat på fotbollen o tänker på annat.

Fattar det inte faktiskt.

Eller hade han så dåligt betalt i STB att BP har råd att matcha det???

Såg inte det här skulle va en spelare vi skulle sälja iaf.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik som Pontus spilte i mange kamper i år ser jeg ikke noe galt i at han drar til Brommopojkarna, får vi heller satse på at Rogne signerer ny kontrakt og at andre juniorer evt tar steget..

Ut ifra hva jeg vet er Brommopojkarna en av sveriges største klubber (i antall medlemmer), både på bredde og elite i yngre alder, så at vi har fått mye penger for salget tviler jeg på men..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fattar inte den här övergången till BP.

Måste va kärringen som har hemlängtan.

Finns ju ingen logik med att gå till en pytteklubb i allsvenskan om han nu inte har tröttnat på fotbollen o tänker på annat.

Fattar det inte faktiskt.

Eller hade han så dåligt betalt i STB att BP har råd att matcha det???

Såg inte det här skulle va en spelare vi skulle sälja iaf.

 

Lønnen hans var på 700-tallet. Ingen luselønn, men langt ifra der han burde vært om man sammenligner med våre andre profiler. Må jo ha vært litt stusselig for ham å se på at MMS håver inn det dobbelte...

Og nå som kontrakten hans endelig var klar til reforhandling, er det krise i fotballen, og Stabæk har ikke råd til å gi ham det lønnsløftet han føler han har fortjent. Ingan tur det der..

Tipper BP matchet greit det han fikk tilbud om fra oss, og i tillegg er det vel en gunstig skatt for svensker de 3 første årene i Norge (correct me if I'm wrong), så hvis den fordelen der også går ut for ham, tror jeg det var ganske lett å høre på sutringa til fruen, når STHLM i tillegg er en del fetere enn Oslo...

Og Stabæk følte kanskje at de skyldte ham dette, med tanke på hvor mye vi hadde fått for pengene..?

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fattar inte den här övergången till BP.

Måste va kärringen som har hemlängtan.

Finns ju ingen logik med att gå till en pytteklubb i allsvenskan om han nu inte har tröttnat på fotbollen o tänker på annat.

Fattar det inte faktiskt.

Eller hade han så dåligt betalt i STB att BP har råd att matcha det???

Såg inte det här skulle va en spelare vi skulle sälja iaf.

 

Lønnen hans var på 700-tallet. Ingen luselønn, men langt ifra der han burde vært om man sammenligner med våre andre profiler. Må jo ha vært litt stusselig for ham å se på at MMS håver inn det dobbelte...

Og nå som kontrakten hans endelig var klar til reforhandling, er det krise i fotballen, og Stabæk har ikke råd til å gi ham det lønnsløftet han føler han har fortjent. Ingan tur det der..

Tipper BP matchet greit det han fikk tilbud om fra oss, og i tillegg er det vel en gunstig skatt for svensker de 3 første årene i Norge (correct me if I'm wrong), så hvis den fordelen der også går ut for ham, tror jeg det var ganske lett å høre på sutringa til fruen, når STHLM i tillegg er en del fetere enn Oslo...

Og Stabæk følte kanskje at de skyldte ham dette, med tanke på hvor mye vi hadde fått for pengene..?

 

 

Aha då förstår ja.

Tycker dock att oslo är en mycke skönare stad än sthlm, även om sthlm är större.

Tror han hade någon typ av artistskatt, min kompis sa att han hade det då han spela i norge.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Aha då förstår ja.

Tycker dock att oslo är en mycke skönare stad än sthlm, även om sthlm är större.

Tror han hade någon typ av artistskatt, min kompis sa att han hade det då han spela i norge.

 

Vi har såvidt jeg vet ikke artistskatt i Norge, men i Danmark har de ihvertfall det. Tror den er på ca 5%. Men det er riktig som det sies over at svensker har en gunstig skatteordning i Norge de første 3 årene, det er ca 10% lavere enn normal norsk skatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 1 måned senere...

Trist, ja. Han blir i hvert fall ikke glemt. Veldig fin fyr og det han leverte på banen var fantastisk. Den første halvannen sesongen hos oss, frem til det lange skadeavbrekket, er noe av det aller beste som har blitt prestert av en midtstopper i Tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var meget triste nyheter.

 

11. august ble hjernesvulsten oppdaget, dette har gått fort.

 

 

 

*****

 

Edit: Flyttet en del innlegg fra Gammel blaa aargang!-tråden til denne dedikerte spillertråden.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Pontus Segerström
×
×
  • Opprett ny...