Gå til innhold

Rosenborg - Stabæk 09.03


Sindre
 Del

Anbefalte innlegg


Vi slo dem 5-0 i '97, 2-0 i '98, 2-1 i '99, 2-0 i 2000, 3-0 i 2001, 2-1 i 2002 og 6-1 i 2003.

Husker ingen resultater fra treningskamper noen av disse årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel kun 4 positive ting å trekke ut av dette

1. Nå kan det bare bli bedre!

2. Vi mangler 4 i den antatte start11er (IAO, MMS, Alan, Somen)

3. RBK er allerede inne i en flytsone, mens Stabækgutta ikke har tilpasset seg helt etter LaManga-opphold

4. RBK er nok den heteste favoritten til seriegull (men dette var for dårlig)

 

Av det negative:

1. Rett og slett en elendig kamp

2. Våre nestbeste er ikke gode nok mot de beste

3. Vi spiller best når Somen spiller, er vi avhengig av han?

4. Vi tør ikke spille vårt eget spill ("Alle" vet at RBK vinner når de får styre spillet slik de tilsynelatende fikk lov til i dag)

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett målene på nyhetene ser jeg at med en klassekeeper kunne noen av målene vært unngått.. Mulig han gjorde gode redninger også, men disse kom iallefall ikke frem i det korte klippet de viste. Hvor mange kamper har Jens spilt i år og hvor mange mål har han sluppet inn?

 

Statistikken er ikke veldig god..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker for meg helt latterlig og forsøke å skylde på keeperen når spillet åpenbart ikke fungerte overhode! Vi scoret heller ingen mål og da vinner man ingen kamper.

 

Vi får bare legge dette bak oss og se fremover. Første kamp nå går på holmen bowling, skal vi gi gutta nok en kalddusj eller skal vi gi dem selvtillitt nok til at de slår VIF dagen etter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker for meg helt latterlig og forsøke å skylde på keeperen når spillet åpenbart ikke fungerte overhode! Vi scoret heller ingen mål og da vinner man ingen kamper.

 

Vi får bare legge dette bak oss og se fremover. Første kamp nå går på holmen bowling, skal vi gi gutta nok en kalddusj eller skal vi gi dem selvtillitt nok til at de slår VIF dagen etter?

 

Nei, for all del. Alle rapporter tyder på at vi spilte ræva. Men keeper kunne bidratt til å redusere antall baklengs. Jeg regner med at både spillet og keeper bedrer seg etterhvert. Dog er jeg i øyeblikket mest optimistisk med tanke på spillet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shit, jeg har funnet grunnen til at vi tapte.

Jeg har på Stabæk-boxeren min.

Jeg hadde den på mot Lyn, og resultatet ble 0-3 tap, hadde den på i dag, og resultatet ble 0-5 tap.

Tilfeldig? Neppe.

Den boxeren er besatt og må brennes....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shit, jeg har funnet grunnen til at vi tapte.

Jeg har på Stabæk-boxeren min.

Jeg hadde den på mot Lyn, og resultatet ble 0-3 tap, hadde den på i dag, og resultatet ble 0-5 tap.

Tilfeldig? Neppe.

Den boxeren er besatt og må brennes....

 

Om det er effekten du har på boksere anbefaler jeg at du kjøper en brann/rosenborg/vålerenga/lyn bokser.. ;o)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shit, jeg har funnet grunnen til at vi tapte.

Jeg har på Stabæk-boxeren min.

Jeg hadde den på mot Lyn, og resultatet ble 0-3 tap, hadde den på i dag, og resultatet ble 0-5 tap.

Tilfeldig? Neppe.

Den boxeren er besatt og må brennes....

 

Om det er effekten du har på boksere anbefaler jeg at du kjøper en brann/rosenborg/vålerenga/lyn bokser.. ;o)

Beklager, da går jeg heller uten.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett målene på nyhetene ser jeg at med en klassekeeper kunne noen av målene vært unngått..

 

 

men realiteten er vel at med våre middelmådige ressurser må man forvente middelmådige prestasjoner. Eneste som kan redde oss er at vi bruker de få penga vi har på en slik måte at vi klarer å presse mest mulig juice ut av hver krone.

Men ja, det kunne vært greit å skrapt sammen restene og kjøpt en 2.keeper som går an å vise frem blant folk, en som kanskje også kan ta opp arven etter Jon.

I en ideell verden hadde vi vel kuppet en sentral midtbanspiller av førsteellever klasse også, og en mer komplett venstrebekk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett målene på nyhetene ser jeg at med en klassekeeper kunne noen av målene vært unngått.. Mulig han gjorde gode redninger også, men disse kom iallefall ikke frem i det korte klippet de viste. Hvor mange kamper har Jens spilt i år og hvor mange mål har han sluppet inn?

 

Statistikken er ikke veldig god..

 

Det blir for dumt å melde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett målene på nyhetene ser jeg at med en klassekeeper kunne noen av målene vært unngått.. Mulig han gjorde gode redninger også, men disse kom iallefall ikke frem i det korte klippet de viste. Hvor mange kamper har Jens spilt i år og hvor mange mål har han sluppet inn?

 

Statistikken er ikke veldig god..

 

Det blir for dumt å melde.

Nå må vi roe ned folkens, av to grunner.

 

For det første viser treningskampene at v ikke trenger å få panikk, selvsagt surt å bli eid av Rosenbjørg, men totalt sett så står det bra til. (kryss fingrene)

 

Så har Sauen her et poeng, klubben har behov for mer tyngde når det kommer til målvakter. Det får vi nok ikke, og da får vi håpe at Jon holder seg frisk og at Jens vokser i rollen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg har vist stor fremgang i de siste treningskampene, skal vi tro rapportene. Hvem her hadde forventet seier mot en formsterk seriefavoritt når vi stiller uten to av våre totalt tre kreative spillere, Alan og Somen? Kun Veigar alene blir for lite skapende kraft tilå kunne henge med mot de beste lagene. Klart er 5-0 i overkant begredelig, men sånne utslag blir det i enkeltkamper fra tid til annen. Med tanke på hvor lite spilletid Daniel og Veigar har fått sammen til nå i oppkjøringen og at vi ikke stilte med to av våre sannsynligvis viktigste spillere i Alan og Somen, klarer jeg ikke helt å la meg bekymre for mye av en sånn slakt i en treningskamp mot gullfavoritten. Det blir nok langt bedre, også defensivt, etterhvert som Daniel og Veigar spilles sammen igjen og vi stiller med en midtbane av en helt annen kreativ kapasitet. Kan hende var dette en vekker for dem som seriøst tror vi er blant medaljefavorittene, men noe nedrykksvarsku kan det neppe tolkes som.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg har vist stor fremgang i de siste treningskampene, skal vi tro rapportene. Hvem her hadde forventet seier mot en formsterk seriefavoritt når vi stiller uten to av våre totalt tre kreative spillere, Alan og Somen? Kun Veigar alene blir for lite skapende kraft tilå kunne henge med mot de beste lagene. Klart er 5-0 i overkant begredelig, men sånne utslag blir det i enkeltkamper fra tid til annen. Med tanke på hvor lite spilletid Daniel og Veigar har fått sammen til nå i oppkjøringen og at vi ikke stilte med to av våre sannsynligvis viktigste spillere i Alan og Somen, klarer jeg ikke helt å la meg bekymre for mye av en sånn slakt i en treningskamp mot gullfavoritten. Det blir nok langt bedre, også defensivt, etterhvert som Daniel og Veigar spilles sammen igjen og vi stiller med en midtbane av en helt annen kreativ kapasitet. Kan hende var dette en vekker for dem som seriøst tror vi er blant medaljefavorittene, men noe nedrykksvarsku kan det neppe tolkes som.

 

Hepp,

 

Jeg blir bekymert hvis vi skal være avhengige av Alan og Somen for å prestere...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor det? Alle lag er avhengige av enkelte spillere. De som sliter mest er ofte avhengige av én, andre har to, tre eller fire. Uansett, avhengige av enkeltspillere vil alle lag være, til og med de beste i verden, og selvsagt også vi. Ser ingen grunn til å bekymre seg over dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor det? Alle lag er avhengige av enkelte spillere. De som sliter mest er ofte avhengige av én, andre har to, tre eller fire. Uansett, avhengige av enkeltspillere vil alle lag være, til og med de beste i verden, og selvsagt også vi. Ser ingen grunn til å bekymre seg over dette.

Hepp,

 

Tja... Somen er i det minste en klassespiller når han er i form, men han var veldig ujevn for Odd. Han har spilt for lite for oss til å felle en endelig dom. Men tegneneer der, han har hatt noe strålende kamper (Mot molde) og noen begredlige (Mot TIL). Når det gjelder Alan, så har aldri imponert meg nevneverdig. Han er det svake leddet i den antatte første 4'eren på midtbanen, og spiller i mangel på et skikkelig alternativ...

 

Problemet vårt er at Tommy er like ubestridt på midtbanen som Jon er i mål. Vi mangler kvalitet, bredde og dybde i midtbaneleddet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett målene på nyhetene ser jeg at med en klassekeeper kunne noen av målene vært unngått.. Mulig han gjorde gode redninger også, men disse kom iallefall ikke frem i det korte klippet de viste. Hvor mange kamper har Jens spilt i år og hvor mange mål har han sluppet inn?

 

Statistikken er ikke veldig god..

 

Det blir for dumt å melde.

Nå må vi roe ned folkens, av to grunner.

 

For det første viser treningskampene at v ikke trenger å få panikk, selvsagt surt å bli eid av Rosenbjørg, men totalt sett så står det bra til. (kryss fingrene)

 

Så har Sauen her et poeng, klubben har behov for mer tyngde når det kommer til målvakter. Det får vi nok ikke, og da får vi håpe at Jon holder seg frisk og at Jens vokser i rollen.

 

Vi snakker en kamp der vi blir feid av banen med 0-5, skaper ikke en sjanse, og så nevner noen om dårlig keeper, det faller på egen urimelighet. Jo litt panikk håper jeg vi får av dette, det er eneste måten å fatte hvor begredelig dette er, treningskamp eller ikke.

 

PS: Jeg snakker om denne kampen ikke generelt.

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder Alan, så har aldri imponert meg nevneverdig. Han er det svake leddet i den antatte første 4'eren på midtbanen, og spiller i mangel på et skikkelig alternativ...
Du tuller nå, sant? Får en følelse av at du sier det der mest for å følge opp den holdningen du hele tiden har hatt til han. Jeg har ikke sett mye av treningskampene i vinter, men av det jeg har sett har Alan vært blant våre beste og desidert mest skapende, også i følge andre som har sett flere treningskamper enn meg. Du ser tydeligvis de tegnene Somen har gitt. Hvorfor så konsekvent lukke øynene for tegnene Alan gir? Lukter mer stahet enn objektiv analyse av måten du stadig omtaler han på.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder Alan, så har aldri imponert meg nevneverdig. Han er det svake leddet i den antatte første 4'eren på midtbanen, og spiller i mangel på et skikkelig alternativ...
Du tuller nå, sant? Får en følelse av at du sier det der mest for å følge opp den holdningen du hele tiden har hatt til han. Jeg har ikke sett mye av treningskampene i vinter, men av det jeg har sett har Alan vært blant våre beste og desidert mest skapende, også i følge andre som har sett flere treningskamper enn meg. Du ser tydeligvis de tegnene Somen har gitt. Hvorfor så konsekvent lukke øynene for tegnene Alan gir? Lukter mer stahet enn objektiv analyse av måten du stadig omtaler han på.

Jeg syns heller ikke Alan i utgangspunktet er god nok for en plass i førsteelvern, men vi mangler i øyeblikket alternativer når det gjelder kreativitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan i seg selv ser ikke jeg på noe problem, han synes jeg har klart å utvikle seg mye i det siste, og han har etterhvert klart å utnytte den noe overdrivne kreativiteten sin til noe produktivt. Men noen komplett spiller er han jo langt i fra, og når vi da ikke kan backe opp hans svake sider med en stødig bekk bak ham, og i tillegg har en midtbane som er så skremmende ustabil blir det litt for mange svakheter.

Og jeg har virkelig vondt for å tro at Somen hadde gjort noen forskjell, har aldri tro på at han skal prestere jevnt over en sesong, hvor mange kamper var han bra i fjor? Så dårlig innsats som han viste på den kanten, og så skal han plutselig bli en åpenbarig ved å flyttes et par meter inn på banen?

Ber om at Henning snart henter opp det potensialet sitt på ihvertfall ukentlig basis

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Okei, jeg har sett kampene Skeid, Odd, Elfsborg og Start med egne øyne.

I Skeid kampen var Veigar den store nytelsen med en helt overlegen teknikk noe som lovet veldig bra. Han skapte alt untatt og score mål. Men så i Odd kampen blir han på en måte litt borte og samme synes jeg mot Elfsborg. Hvis vi får Veigar inn på rett spor igjen vil det fort gå mye bedre.

 

Når det angår Alan synes jeg han har vært den beste spilleren i alle kampene jeg har sett. Eneste minuset er at han holder på ballen iblant når han skal sende den videre. Han har også forbedret seg defansivt og si at han ikke blir viktig for laget er helt feil!

 

For meg virker det som om hver kamp Espen Nystuen er på banen, klarer vi ikke dominere. Vet ikke hva det er men det må være et eller annet som ikke funker. Samme med Jens. I Odd kampen var det en stor glorie på halvannen kilometer som utstrålte ordet "USIKKERHET". Da blir også forsvaret usikkert og forundrer meg ikke om det også skjedde mot RBK. Det var heller ikke bra mot Skeid. (les: 1-0 målet) men det var trossalt et nyopprykket førstedivisjonslag så det gjorde kanskje ikke all verdens at Jens var litt skjelven baki der.

 

Tommy har også imponert meg i år og blir en viktig spiller hele sesongen. Når Henning og Somen ikke klarer Skeid, tror jeg ikke det blir bra mot Brann 10. April, så Tommy må være skadefri!

 

PFO gjenstår og leve opp til forventingene, men han virker klart bedre enn det jeg har sett av Keller.

 

Som lag må vi bli flinkere til å gjøre ting enkelt. Litt for mye småspill som ender med balltap, gutta prøver å være Barca iblant og se åssen det gikk mot Liverpool.

Sånn, der har vi litt av mitt syn på treningskampene hittil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder Alan, så har aldri imponert meg nevneverdig. Han er det svake leddet i den antatte første 4'eren på midtbanen, og spiller i mangel på et skikkelig alternativ...
Du tuller nå, sant? Får en følelse av at du sier det der mest for å følge opp den holdningen du hele tiden har hatt til han. Jeg har ikke sett mye av treningskampene i vinter, men av det jeg har sett har Alan vært blant våre beste og desidert mest skapende, også i følge andre som har sett flere treningskamper enn meg. Du ser tydeligvis de tegnene Somen har gitt. Hvorfor så konsekvent lukke øynene for tegnene Alan gir? Lukter mer stahet enn objektiv analyse av måten du stadig omtaler han på.

 

Hepp,

 

Både og... Litt gjør man jo for å holde nerve i debatten, men det er helt sant at jeg er i utgangspunktet skeptisk til Alan. I de første treningskampene i vinter så han veldig fit ut og, jeg synes å se at det var gjort store fremganger fra i fjor. So far so good.

 

For de av oss som er skeptiske til Alan, så har ankepunktet alltid vært at han forlater sin possisjon i midtbanefireren og dermed åpner opp et rom som motstanderen kan benytte til å angripe oss i. Det gir også veldig vanskelige arbeidsvilkår for våre venstrebacker. Tom og Bjørnar får kritikk fra mange hold om at de ikke holder mål, men de har samtidig den vanskligste jobben sålenge de har Alan foran seg.

 

På La Manga har det virket som om Stabæk har gitt Alan en fri rolle i midtbaneleddet. Samtidig som Tommy har hatt ansvaret for å dekke hullet på venstresiden av midtbanen. Det har fungert såder. Jeg syns ikke Alan i de kampene har vært like frisk som han var her hjemme. Han blir derimot veldig sentral i det offensive spillet vårt når han har den frie rollen, men han har vært litt for glad i kula og har derfor sinket spillet. Jeg synes heller ikke resten av laget er flinke nok til å utnytte seg av at han trekker på seg 2-3 spillere. Det bør gi rom for resten av laget, men vi klarer liksom ikke å kapitalisere på det... Det har vært noe forknytt over Stabæks offensiv i vinter.

 

Når det gjelder PFO på den andre flanken så er jeg også bekymret... Han har ikke levert så langt. Men han viste fine tendenser mot Lyn. Så vi får gi ham litt mer tid. Men i en firer bestående av PFO - Tommy - Somen - Alan, så er Alan det svakeste leddet i min bok (Forutsatt at PFO begynner å levere).

 

Uansett, når vi taper 5 - 0 så er det ikke det offensive som bekymerer meg mest. Ser man på målene til RBK så slår det meg med en gang at vi mangler aggresivitet. Særlig i midtbaneleddet. Gang på gang så kommer RBK spillerne rettvendt og i stort antall. Ballvinneregenskapene i midtbaneleddet er totalt fraværende og det bekymerer meg litt. Slik det ser ut akkurat nå, så er Espen Nystuen 3 valg på sentral midtbane (Etter Tommy og Somen) er det godt nok for et lag med medaljeambisjoner...? Så kan man jo alltids diskutere om medaljeambisjoner er riktig målsetting spillestallen tatt i betraktning.

 

Jeg tror Stabæk selv evt. har mest fokus på å fylle den tomme plassen i forsvaret, men jeg vil fremdeles ha en midtbanespiller med aggresivitet, possisjoneringsevne og bra frekvens (flytter beina fort i det defensive arbeidet). Problemet er at markedet er i ferd med å stenges, og hvor man skal finne en slik spiller for det vi har råd til å betale blir derfor et dilemma. Jeg tror uansett ikke det blir noen nye spillekjøp av størrelse før sesongstart. Vi må derfor klare oss med de vi har og da tror jeg at det kan bli mer nervepirrende enn hva godt er... Selv om at vi ikke skal male fanden på frontruta etter et tap i en treningskamp mot den antatte gullfavoritten, så skal vi heller ikke stikke hue helt ned i sanden. Særlig ikke fordi tendensene til dårlig spill har ligget der i hele vinter. Vi skal også huske på at vi har en beintøff sesongstart, og det er ikke usannsynlig at vi står med 0 poeng etter 4 kamper og hva gjør vi da....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal også huske på at vi har en beintøff sesongstart, og det er ikke usannsynlig at vi står med 0 poeng etter 4 kamper og hva gjør vi da....

 

@ringo

 

Og der slutta jeg å glede meg til sesongstart, gitt! :(

Fikk ordentlig nerver nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal også huske på at vi har en beintøff sesongstart, og det er ikke usannsynlig at vi står med 0 poeng etter 4 kamper og hva gjør vi da....

 

@ringo

 

Og der slutta jeg å glede meg til sesongstart, gitt! :(

Fikk ordentlig nerver nå!

 

 

Slapp av nå da. Stabæk er alltid dårlig i treningskamper i i Nord. Vi tapte så det suste i fjor for høyst middelmådige Glimt i fjor. Da var alle like bekymret som nå. Vi har ettter mitt skjønn et bedre lag og en bedre stall enn i fjor. Vi har mistet tre svensker + noe stallfyll, men i forhold til sesongstart i fjor har vi fått inn Keller, PFO, Pontus og Somen. Det gikk vel 10 kamper før vi tapte med den stallen vi hadde i fjor. Så hvorfor være så bekymret? Det ber klart de andre lagene kan ha blitt bedre, men vi var tross alt med og preget Tippeliogaen meget positivt i fjor. Jeg har alltid ment at det er bra å få en skikkelig vekker innimellom og de har vi fått to av i vinter. Og hvis Ringo mener det ikke er usannsynlig at vi står med 0 poeng etter 4 kamper vil jeg si det motsatte, det er veldig lite sannsynlig. Hvis vi sier vi har 40% sjanse (noe som objektivt sett er alt for lite) til poeng i hver kamp så er det 13% sjanse for at vi står med 0 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sett bildene fra kampen på rbk.no og det ser jo ut som om rbk spiller mot et middels juniorlag. Makan til pinglete og passivt forsvarsspill! RBK kommer i stor fart, med mange folk og vi står og ser på. Jeg har ingen tro på at det ville gjort stor forskjell med Alan og Somen på plass i denne kampen. Har ikke inntrykk av at Somen er en spiller som tar tak og går til i duellene når laget sliter. At Alan ikke er det, er det vel ingen som lurer på.

 

Jeg så kampen mot Start på webtv og jeg synes jeg så de samme tendensene der. Vi var utrolig pinglete i duellspillet og tapte i store perioder de aller fleste duellene.

 

Jeg har sagt det før, og jeg synes det skinner igjennom tydeligere enn jeg fryktet, vi har ingen tøff duellspiller på midtbanen vår. I kamper hvor vi sliter litt er det helt avgjørende å ha en spiller som alltid trår til og leverer på det jevne. Den spilleren mangler vi rett og slett.

 

Det er vel ikke sannsynlig at vi får rettet på dette. Jeg ser derfor for meg at vi kommer til å variere veldig i prestasjonene i år. Vi har jo en voldsom offensiv slagkraft og kommer sikkert til å herje i enkelte kamper. På den annen side har vi lite å falle tilbake på når ting ikke går av seg selv, og kan derfor få store problemer i andre kamper.

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rosenborg - Stabæk 09.03
×
×
  • Opprett ny...