Gå til innhold

Roger Våg


Pedagogen
 Del

Anbefalte innlegg


Det var med stor sorg vi mottok meldingen om at vår venn fra Mosjøen døde i går ettermiddag bare 12 år gammel.

 

Roger var en ekstraordinær gutt. En gutt som elsket fotball, men som ikke hade de mulighetene til å spille slik de fleste andre barn gjør sammen med kompiser og gode venner. Han slet hele livet med sykdom. Cerebral parese gjorde at han var lenket til rullestolen det meste av sitt liv. Og ikke nok med det. Han hadde i tillegg kreft i ryggmargen. Når han skulle ha stråle- eller cellegiftbehandling måtte han fly 75 mil til Universitetssykehuset i Tromsø. Det siste året tilbrakte han store deler av livet sitt der, og det var også der han døde i går ettermiddag.

 

Roger hadde en periode oksygenslanger som skulle hjelpe han å puste. Disse ble for to uker siden koblet fra, og de skulle la livet gå sin gang. Han klarte såvidt å prate mot slutten. Han fikk seg en tur hjem for å ta farvell med klassekamerater og venner, og da det ble spurt om det var noen han ville sende en hilsen til, fikk han hikstet frem Stabæk.

 

Vi vet at besøkene på Nadderud var noe av det største han fikk oppleve. Det å få møte alle spillerne og få lov til å være midtpunkt for en helg. Tenk for en opplevelse å ha med seg inn mot slutten av livet. 5000 mennesker som reiser seg og klapper. Og det på Nadderud!! Stort! Og hans hjerte banket helt til det siste voldsomt for Stabæk!

 

Våre tanker går i dag til Anita og Stig. Vi lyser fred over Roger Våg sitt minne. Alltid – Uansett!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ble ganske blank i øynene når jeg leste om det, sterkt selv om jeg bare sa hei til ham en gang og har lest om den tapre gutten på forumet. Måtte han få det bra dit han har kommet, RIP Roger

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Roger Våg
×
×
  • Opprett ny...