Gå til innhold

vålerenga - Stabæk


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


Så gikk det ikke helt som ønskelig i går, selv om det var mye positivt også.  Gullkandidat Brann legger seg bakpå, spiller Drillofotball og gjør sitt beste for å hindre oss i lykkes.  Og belønnes med tre poeng for det.

 

Men nå er det historie.  Blikket må løftes frem til søndag.  Hvordan skal vi vinne årets første bortekamp?  Hva er grepet JJ må gjøre for at vi skal reise hjem med tre poeng?

 

Nok en gang er det vi her på Forum som må gi svaret.  Trenerteamet bare venter på våre råd.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Håper på følgende lag:

Jon

Morten-Pontus-Mike-Tom

PFO-Somen-Tommy-Henning

Veigar-Daniel

..samt mer agressivitet når vi ikke har ball.

Om Veigar ikke viser noen tegn til forbedring, må gjerne Keller få plassen hans i pausen allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i den oppstillingen, har lyst til å gi Veigar sjansen til å reise seg.

Men dersom ingenting endrer seg fra Brann-kampen har jeg lyst til å se følgende formasjon allerede fra pause:

 

Jon

MMS-Pontus-Mike-Bjørnar

Tom-Somen-Steners-Henning

PFO - Nanne

 

 

Vet at Tom presterte variabelt på den plassen i fjor, men med de taktene og den innsatsen han har vist i det siste tror jeg han ville gjort en riktig bra jobb for oss der. Alan starter på benken pga samme årsak han burde startet på benken mot Brann, -er en kamp vi ikke kommer til å dominere offensivt. Er også på tide at vi gir Henning sjansen fra start, og har også lyst til å se litt mer av Bjørnar.. Keller kan for min del bare holde seg på benken, ikke imponert over innsatsen han viser de gangene han byttes inn. Slukker PFO like fort i 2. omg som han gjorde mot Brann hadde vært moro med Ola, men avhenger litt av kamputviklingen om han passer inn. Er vel strengt tatt ikke så mange som kan erstatte Veigar (i form vel og merke) i den tilbaketrukne, spillende spiss-rollen. Forhåpentligvis PFO.

Vi kommer til å møte et revansjesugent Vålerenga, og trenger en solid og kraftig midtbane samt 100% figting spirit fra alle 11!

Vis hva som bor i dere nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å spille hjemme mot Brann er noe heeelt annet enn å spille borte mot VIF. Kan aldri tenke meg at VIF vil oppføre seg like defensivt som det Brann gjorde i går. Ikke det at det var uventet eller dumt av Brann, men VIF vil styre og gå ut i 100 offensivt. VIF hjemme er ikke akkurat barnemat, så om vi velger en noe mer defensiv oppstilling blir jeg ikke spesielt sjokkert.

 

Tipper vi kommer til å stille med omtrent samme lag som i går, men at disse vil spille taktisk anderledes. Vi kommer til å la VIF komme i håp om rom til de to på topp. Har mye mer troen på at det skal funke i en forsvarsposisjon, da jeg tror Somen vil regjere midtbanen mot Holm og Grindheim.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg føler at vi har en fordel på bortekamper. Hjemmelagene "må" være offensive, og det kan vi utnytte. Mens når vi har hjemmekamp er de fleste lagene fornøyd med et poeng, og kan derfor legge seg bakpå, og prøve å ødelegge for oss. Jeg sitter faktisk med en god følelse for hvertfall et poeng. Gutta skal vise seg fram nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den elleveren som startet mot Brann er den beste vi kan stille for øyeblikket. Spillerne er gode nok selv om systemet sviktet i den ene kampen. Kjør samme ellever og begynn å spille ball, sier nå i hvert fall jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den elleveren som startet mot Brann er den beste vi kan stille for øyeblikket. Spillerne er gode nok selv om systemet sviktet i den ene kampen. Kjør samme ellever og begynn å spille ball, sier nå i hvert fall jeg.

 

 

Helt enig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den elleveren som startet mot Brann er den beste vi kan stille for øyeblikket. Spillerne er gode nok selv om systemet sviktet i den ene kampen. Kjør samme ellever og begynn å spille ball, sier nå i hvert fall jeg.

jepp, enig med deg. Vi vet vel alle sammen at Stabæk på sitt beste kan spille ut alle lag, hvertfall tippeligalag. Man så det samme i fjor, og det blir dessverre det samme i år, lag som ikke vil spille fotball, men konsentrerer seg mest om å ødelegge for motstanderen, passer ikke Stabæk bra.

Dessverre var alt for mange spillere under pari igår, men et lyspunkt er Somens fighting på midten som kan være fin å ha når stabæk kommer til å møte flere lag som vil spille shit fotball. Håper bare ikke på en VIF reprise på ullevål fra i fjor som var alt annet enn hyggelig :unsure:

By the way synes jeg Bjørnar er ett bedre alternativ på venstre kant enn Henning. Hans innlegg kan være gull verdt, og jeg skulle gjerne sett han tidligere på i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den elleveren som startet mot Brann er den beste vi kan stille for øyeblikket. Spillerne er gode nok selv om systemet sviktet i den ene kampen. Kjør samme ellever og begynn å spille ball, sier nå i hvert fall jeg.

 

 

Alan ut, Henning inn??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan ut, Henning inn??

Støttes av meg. Dersom kamptaktikken er å være defensive bør Henning være førstevalget. Kanskje til og med PFO ut med Henning på høyre kant og Bjørnar på venstre? Da får vi mer defensive fibre inn på midtbanen til å stå i mot presset i første omgang. Når vi har holdt nullen i 60 min kan PFO og Alan komme inn og kjøre karusell med sliten Engen-bein, tenker da spesielt på krampelårene til DFH

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan ut, Henning inn??

Støttes av meg. Dersom kamptaktikken er å være defensive bør Henning være førstevalget. Kanskje til og med PFO ut med Henning på høyre kant og Bjørnar på venstre? Da får vi mer defensive fibre inn på midtbanen til å stå i mot presset i første omgang. Når vi har holdt nullen i 60 min kan PFO og Alan komme inn og kjøre karusell med sliten Engen-bein, tenker da spesielt på krampelårene til DFH

 

Sikkert et fornuftig forslag. Jeg er derimot han dønn naive karen som har overdreven tro på eget lags ferdigheter og som foretrekker at vi spiller vårt spill, og heller justerer dersom det ikke funker. MAO vil jeg ha samme lag som sist, dog med et mye høyere balltempo og mye bedre innsats av samtlige. Vif skremte meg ikke i treningskampen på kunstgresset, selvom slike kamper aldri skal vektlegges for mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan ut, Henning inn??

Støttes av meg. Dersom kamptaktikken er å være defensive bør Henning være førstevalget. Kanskje til og med PFO ut med Henning på høyre kant og Bjørnar på venstre? Da får vi mer defensive fibre inn på midtbanen til å stå i mot presset i første omgang. Når vi har holdt nullen i 60 min kan PFO og Alan komme inn og kjøre karusell med sliten Engen-bein, tenker da spesielt på krampelårene til DFH

 

Sikkert et fornuftig forslag. Jeg er derimot han dønn naive karen som har overdreven tro på eget lags ferdigheter og som foretrekker at vi spiller vårt spill, og heller justerer dersom det ikke funker. MAO vil jeg ha samme lag som sist, dog med et mye høyere balltempo og mye bedre innsats av samtlige. Vif skremte meg ikke i treningskampen på kunstgresset, selvom slike kamper aldri skal vektlegges for mye.

Hepp,

 

Helt enig! Vi må ikke pisse i buksa etter et tap mot Brann. Dessuten var det vel neppe Alan sin feil at vi gikk på en liten smell. Men når det er sagt så er han etter min mening lagets svakeste punkt (Nå får jeg Perfect 7 på nakken tenker jeg) og hvis vi på død og liv må gjøre et bytte så er det han som bør ut. Men jeg synes vi skal kjøre på med samme lag i et par kamper til før vi begynner å fundere! En gammel tommelfingerregel i fotballtrenerboka er å velge ut sine beste 11 i preseason og stå last og brast med dem, det er de som kommer til å vinne flest poeng for laget.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

MMS-Pontus-Mike-Bjørnar

Tom-Somen-Steners-Henning

PFO - Nanne

Veigar er så sin sak, det er vanskelig å si om han hadde en dårlig dag eller rett og slett ikke er i form - og hvis han ikke er i form kan den trenes opp eller må den "spilles" opp i kamper?

 

Jeg er derimot helt uenig i å starte med Bjørnar som back så lenge vi mangler IA. Forsvaret vårt er allerede svekket mer en godt er, og Bjørnar er en meget offensiv spiller som ikke alltid passer like godt på sine defensive oppgaver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

MMS-Pontus-Mike-Bjørnar

Tom-Somen-Steners-Henning

PFO - Nanne

Veigar er så sin sak, det er vanskelig å si om han hadde en dårlig dag eller rett og slett ikke er i form - og hvis han ikke er i form kan den trenes opp eller må den "spilles" opp i kamper?

 

Jeg er derimot helt uenig i å starte med Bjørnar som back så lenge vi mangler IA. Forsvaret vårt er allerede svekket mer en godt er, og Bjørnar er en meget offensiv spiller som ikke alltid passer like godt på sine defensive oppgaver.

 

Hvis du leser hva jeg skrev over ser du at det ikke er denne oppstillingen jeg ville starte med (vil starte med samme oppstilling som sist, men med Henning istedet for Alan), men synes dette er et godt alternativ som man kunne skiftet til midtveis dersom Veigar fortsatt ikke innfrir.

Ser deg på at Bjørnar er svakere defensivt enn Tom, p.t. vel og merke, men Bjørnar vil få en helt annen oppgave dersom det er Henning han spiller bak og ikke Alan, han vil ha mindre rom å dekke, og han vil ha mer støtte. Et alternativ kan også være som også nevnt av noen andre her å bruke Henning på høyre, Bjørnar på venstre og Tom bak ham. Kan ikke huske å ha sett Henning noe særlig på høyre, men han vil sikkert gjøre en bra jobb der også.

Ser argumentet til Ringo om at det er for tidlig til å begynne å skifte på startelleveren, men synes samtidig at man må være såpass fleksible at man kan tilpasse den litt til motstander. Tror ikke vi kommer til å dominere denne kampen offensivt derfor Henning istedet for Alan. Vet ikke hvem Vålerenga stiller med på høyre midtbane, men de har ihvertfall en offensiv back i Storbæk som sikkert vil gi overtall-sitiasjoner til Enga på den kanten med Alan. Samtidig kan man argumentere for at en offensiv back vil gi Alan mer rom å boltre seg i, alt etter hvordan en ser det..

Tror ihvertfall at å starte med Alan vi gi mer underholdning for den nøytrale tilskuer..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor startet Alan flere bortekamper, og jeg har ingen problemer med det. Mitt problem blir når Alan starter når vi har en defensiv taktikk, da bør kantspilleren velges deretter. Jeg ser poenget med å ha Alan på banen for å være bedre på kontringer, men mot et revasjesugent Engen forventer jeg at gutta blir satt under knallhardt press første 20 min. Jeg tror Alan vil komme mer til sin rett når stormen er ridd av. Forsvaret mener jeg bør få sjansen igjen. Evt mener jeg at Alan kan gå inn for Veigar i et slags 4-4-1-1 for å utnytte kontringsstyrken hans uten at det går utover det defensive.

 

På hjemmekamper derimot, mener jeg at vi alltid skal kjøre kampene, og at Alan derfor må starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar hadde ikke sitt livs kampforløp på tirsdag, men jeg synes nå ikke det var krise heller. En av hovedgrunnene til at både Veigar og Daniel ikke var på sitt årsbeste var fordi den blinde dommeren ikke hadde kontroll på kampen. Dette gjorde at Brann kunne spille akkurat så rått og brutalt som Gashi ville.

 

Med en litt bedre dommer, og litt færre grisete kroppstaklinger vil Veigar komme til sin rette. Veigar bør starte mot pEnga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar hadde ikke sitt livs kampforløp på tirsdag, men jeg synes nå ikke det var krise heller. En av hovedgrunnene til at både Veigar og Daniel ikke var på sitt årsbeste var fordi den blinde dommeren ikke hadde kontroll på kampen. Dette gjorde at Brann kunne spille akkurat så rått og brutalt som Gashi ville.

 

Med en litt bedre dommer, og litt færre grisete kroppstaklinger vil Veigar komme til sin rette. Veigar bør starte mot pEnga.

 

Støttes sterkt! Veigar er etter min mening vår sterkeste spiller og både bør og må starte på sødag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med en litt bedre dommer, og litt færre grisete kroppstaklinger vil Veigar komme til sin rette.

Apropos dommer. Pleier ikke Brage Sandmoen å dømme helt OK, eller tar jeg helt feil

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er usikker på om Inge går rett inn på laget, men håper det! Tipper på dette laget:

 

Jon

MMS-IAO-Mike-Tom

PFO-Tommy-Somen-Alan

Daniel-Veigar

 

Resultat uavgjort 1-1 scoring av Daniel. :)

 

Forza Stabæk!

 

Jon

MMS-IAO-Mike-Tom

PFO-Tommy-Somen-Henning

Daniel-Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-------------Jon---------------

MMS--IAO----Mike-------Tom

PFO-Tommy-Somen-Henning

-----------Veigar--------------

------------------Daniel--------

 

 

1-3 (V:Milla. S:IAO, Daniel og Somen)

 

gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg, gleder meg (hylle hr.Smith)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

vålerenga - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...