Gå til innhold

Start - Stabæk


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


Søndag møter vi Start på deres nye hjemmebane med en helt ny type dekke: Løsgress.  Allerede på vanlig potetåker ble det vanskelig for Stabæk å møte sørlendingene, og i fjor tapte vi dette oppgjøret.

 

Hva skal til for å slå Bjørenbyes menn?  I andre tråder ropes det på Keller fra start.  Er det PFO som skal ut?

 

Tiden er inne til å glemme festen sist lørdag - nå må vi finne ut hvordan vi skal bringe Menigheden til taushet.

 

Start debatt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Bli med til syden!!

 

De Blaa blir sydenfarere når vi reiser til Kristiansand. Det blir noen timer oppladning i Kristiansand før kampen. Dessuten får vi besøkt en av de nyeste stadionene i TL, dette er verdt å få med seg.

 

Bussen koster 400,- og avreise er klokken 09.30 fra Bekkestua. Da rekker du til og med morgenkaffen og å surfe forumet før avreise.

 

Ring 464 88 600 for påmelding.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ekkel følelse sier meg at Alan kommer til å spille rævva i denne kampen... Start kommer nok dessverre til å krige som bare faen i denne kampen, men gleder meg til å se Hæstad hoppe og sprette rundt Somen uten å få tak i ballen :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ekkel følelse sier meg at Alan kommer til å spille rævva i denne kampen... Start kommer nok dessverre til å krige som bare faen i denne kampen, men gleder meg til å se Hæstad hoppe og sprette rundt Somen uten å få tak i ballen :D

 

 

Ulempen er vel at sørlendingene sikkert har tilpasset treningen forholdene, og lært seg for eksempel hvordan de skal dra bort gresset under Stabækspillerne

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er faktisk noe av det første jeg tenkte da jeg så sendingen fra Løsgress Arena forrige helg.

 

Somen kommer til å gå på snørra gang på gang med det rykket han har - dersom dekket ikke har blitt bedre til helgen - noe som igjen er ganske utenkelig.

 

Egentlig ganske fantastisk at de fikk lov til å innvie ny stadion med det banedekket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper det har blitt bedre til helgen!

Hvis ikke, kan vi ligge litt tynt ann :(

Edit: leif

 

Hvorfor det? Spiller vi mot Start som vi gjorde i 2.omgang på lørdag slakter vi de rett ned.

 

Og ja, vi kan lige litt tynt ann pga. gresset.

Sier ikke at vi gjør det, men Start har jo fordel av gresset!

Edit: leif

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ekkel følelse sier meg at Alan kommer til å spille rævva i denne kampen... Start kommer nok dessverre til å krige som bare faen i denne kampen, men gleder meg til å se Hæstad hoppe og sprette rundt Somen uten å få tak i ballen :D

 

Jeg har en mistanke om at BÅDE PFO og Keller starter denne kampen, og at Alan får en liten pause. Var sliten i beina etter sist kamp, og med aggressive midtbanespillere hos Start trenger vi litt defensiv kraft på midten. Vi får se, håper ikke vi får den standardiserte dårlige kampen etter en god RBK kamp. ;)

 

Lykke til alle sammen. Måtte Menigheten være med oss....... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper det har blitt bedre til helgen!

Hvis ikke, kan vi ligge litt tynt ann :(

Edit: leif

 

Hvorfor det? Spiller vi mot Start som vi gjorde i 2.omgang på lørdag slakter vi de rett ned.

 

Og ja, vi kan lige litt tynt ann pga. gresset.

Sier ikke at vi gjør det, men Start har jo fordel av gresset!

Edit: leif

 

Hvorfor har start fordel av gresset?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper det har blitt bedre til helgen!

Hvis ikke, kan vi ligge litt tynt ann :(

Edit: leif

 

Hvorfor det? Spiller vi mot Start som vi gjorde i 2.omgang på lørdag slakter vi de rett ned.

 

Og ja, vi kan lige litt tynt ann pga. gresset.

Sier ikke at vi gjør det, men Start har jo fordel av gresset!

Edit: leif

 

Hvorfor har start fordel av gresset?

 

Vår to første nederlag i fjor var mot Fredrikstad og Start borte.  Mye av forklaringene på disse nederlagene var elendige baneforhold som på ingen måte favoriserte et spillende lag.  Nå trodde noen at denne ulempen skulle forsvinne med nye baner begge steder, men i Kristiansand har de altså lagt LØSGRESS.  Ikke nok med at det forsvinner i store flak hver gang noen sparker nedi det, men det virker også som det "fjærer".  Stefan Bärlins straffebom kan skyldes nettopp det.  (Men om dårlig banedekke går utover Start er det jo ris til egen bak).

 

Men de har visst lovt å lime fast gresset - eller noe sånt - før helga...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi skal klare det greit.

Noen som har lest Ronny Deila's uttalelse i vg i dag eller??

Han har i alle fall trua...

Ikke lest.. hva sier han?

 

Hepp,

 

At LSK's gullkandidatur er medieskapt, og at han vet om minst tre lag som kommer til å havne høyere enn FUGLA på tabellen; RBK, Brann og Stabæk.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter tanken på å la alanzinho hvile i denne kampen. Alan er kun god når det er vi som eier kampen, i krig blir han for lett.

 

----------------Jon------------------

 

MMS---Kjølø---IAOlsen---Stenvoll

 

 

PFO---Somen----Tommy----Keller

 

 

--------Nanny----Pally--------------

 

Vi griser start!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter tanken på å la alanzinho hvile i denne kampen. Alan er kun god når det er vi som eier kampen, i krig blir han for lett.

 

----------------Jon------------------

 

MMS---Kjølø---IAOlsen---Stenvoll

 

 

PFO---Somen----Tommy----Keller

 

 

--------Nanny----Pally--------------

 

Vi griser start!

 

Godt valg! Men jeg ville byttet plass på Keller og PFO. PFO presterte litt bedre da han ble flyttet over på venstrekanten mot RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se det! Banedekket har blitt bedre siden kampen mot Viking, men det er fortsatt litt løst. Det er som vanlig meldt nydelig vær her nede fra mot matchen, så gressteppet vil bli ganske mye bedre. Følg med på http://www.menigheden.no/, der kommer det i løpet av uken en video som viser hvordan banen ser ut. Bare å bruke Alanzinho btw, vi elsker slike teknikere her i Christianssand. :-) Han er vel ikke noe særlig lavere enn våre smågutter? Verken Annan, Strømstad eller Doffen når vel så vidt opp til 1.75.

Endret av doffen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare å bruke Alanzinho btw, vi elsker slike teknikere her i Christianssand. :-) Han er vel ikke noe særlig lavere enn våre smågutter? Verken Annan, Strømstad eller Doffen når vel så vidt opp til 1.75.

 

25. Alan Carlos Gomes da Costa "Alanzinho"

22.02.1983

Brasil

62 kg / 164 cm

 

Klippet fra oversikten over spillerstallen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se det! Banedekket har blitt bedre siden kampen mot Viking, men det er fortsatt litt løst. Det er som vanlig meldt nydelig vær her nede fra mot matchen, så gressteppet vil bli ganske mye bedre. Følg med på http://www.menigheden.no/, der kommer det i løpet av uken en video som viser hvordan banen ser ut. Bare å bruke Alanzinho btw, vi elsker slike teknikere her i Christianssand. :-) Han er vel ikke noe særlig lavere enn våre smågutter? Verken Annan, Strømstad eller Doffen når vel så vidt opp til 1.75.

Moderatorer: Hold et øye med han her - nulltoleranse for rasisme på forumet! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde en drøm (før Rosenborg kampen) om at vi hadde 7 poeng og lå rundt 4 plass. Med andre ord tilsier det at vi vinner borte mot start.

Det er jo greit om man er sanndrømt i blant :P

 

Ellers slenger jeg meg med på at Keller bør inn for PFO. Resten uforandret.

Muligens er PFO bedre på sitt beste men da må han skjerpe innstillingen, det gjør han ikke om han vet at han har klippekort på førstelaget. For å være der må man PRESTERE!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er spent før bortekampen mot start (OK, jeg er alltid spent før kamp, men litt ekstra før denne). Start er både et spillende lag, og et ( i hvert fall for oss) delvis destruktivt lag i den forstand at de bruker veldig mye ressurser på å presse og dytte ballfører og ødelegge pasningsalternativene. Vi pleier å slite med de lagene, og kombinert med dårlig bane kan det gi oss store problemer.

På den annen side har vi nå veldig ballsikre spillere, spesielt på midtbanen, som ikke lar seg stresse så lett. Dette kan være en god mulighet for PFO som har nok selvtillit til ikke å la seg stresse, men han kan også bli straffet hardt for sitt til tider nonsjellange spill.

Jeg har liten tro på uavgjort, enten klarer Start å ødelegge spillet vårt, og da går det den veien høna sparker, eller så overvinner vi problemene og slakter dem nådeløst :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare hater Start. Aldri likt dem, hverken spillerne, den utrolig ekle Soler eller hvalen Nordlie. (ser fortsatt på ham som Start-mann)

 

Dessuten er de rasister.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare hater Start. Aldri likt dem, hverken spillerne, den utrolig ekle Soler eller hvalen Nordlie. (ser fortsatt på ham som Start-mann)

 

Dessuten er de rasister.

 

Og jeg som trodde at jeg var den gamle grinebitern her på forumet. Har mye i mot mange lag, men Start er da faktisk ganske så likanes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFO har vel kanskje ikke egentlig spilt seg ut enda, men kanskje Christian har spilt seg litt inn? Jeg syns Keller bør i hvert fall få starte en av de to neste kampene, så fremt Jõnsson ser at gutten fortsatt har positiv formstigning selvsagt. Videre dersom banen er elendig kan kanskje kampen mot Start være perfekt. Jeg har inntrykk av at Keller har et bedre innlegg fra litt bak på banen enn Petter. På en dårlig matte så er kanskje et godt skrudd innlegg fra denne posisjonen inn i bakrommet et godt alternativ til det å føre ballen langs bakken rundt og ned til dødlinja.

 

Videre kan jeg ikke se hvorfor underlaget gir Start noen fordel. Ok deres hjemmebane - deres gress, men jeg kan ikke se for meg at de trener så mye på Sør Arena så lenge gresset er så skjørt og under utbedring, ergo de er ikke spesielt mer komfortable med situasjonen enn oss. Tren på en jordhaug på Torsdag og vi har touchen inne.  :lol:

 

Den eneste jeg kan se som får en uforholdsmessig stor bakdel av dårlig underlag er Alan. Hans tendenser til å føre ballen litt for lenge kan forte koste seg i flere overganger imot enn vanlig, og siden vi har et alternativ i Henning så bør vel da kanskje han ta plassen denne gangen.

 

Altså rotasjon på kantene, dels for å holde spillerne på tå hev men også dels som tilpasning til underlaget. Lagoppstillingen ellers bør være inntakt med forbehold om eventuelle skader. Jeg tror likevel at uansett hvem Jan velger av de nevnte så vil laget prestere godt i denne kampen og jeg har klokketro på poeng. Råtipset er at en på midtbanen melder seg på målfesten.

 

Heia!

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare hater Start. Aldri likt dem, hverken spillerne, den utrolig ekle Soler eller hvalen Nordlie. (ser fortsatt på ham som Start-mann)

 

Dessuten er de rasister.

 

Og jeg som trodde at jeg var den gamle grinebitern her på forumet. Har mye i mot mange lag, men Start er da faktisk ganske så likanes?

Nei, de har et rimelig høyt selvbilde noen ganger (fansen iallefall), men ellers er de jo en rimelig ålreit gjeng. Enig i at Alan antagelig bør ofres mtp. underlaget og Keller fortjener virkelig en sjanse fra start snart.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare hater Start. Aldri likt dem, hverken spillerne, den utrolig ekle Soler eller hvalen Nordlie. (ser fortsatt på ham som Start-mann)

 

Dessuten er de rasister.

 

Og jeg som trodde at jeg var den gamle grinebitern her på forumet. Har mye i mot mange lag, men Start er da faktisk ganske så likanes?

 

Kan det være supporterne (Menigheden med ropert)?

Kan det være stadion (fra potetåker til løsgress)?

Kan det være spillerne (ryggesløse rasister)?

Kan det være treneren (Bjørnebye)?

Kan det være den forrige treneren (Nordlie)?

Kan det være eieren (Soler)?

Kan det være prisen for bortesupportere (dyrest i Norge)?

 

Eller er det rett og slett en annen sjarme du har sett, Anders?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare hater Start. Aldri likt dem, hverken spillerne, den utrolig ekle Soler eller hvalen Nordlie. (ser fortsatt på ham som Start-mann)

 

Dessuten er de rasister.

 

Og jeg som trodde at jeg var den gamle grinebitern her på forumet. Har mye i mot mange lag, men Start er da faktisk ganske så likanes?

 

Kan det være supporterne (Menigheden med ropert)?

Kan det være stadion (fra potetåker til løsgress)?

Kan det være spillerne (ryggesløse rasister)?

Kan det være treneren (Bjørnebye)?

Kan det være den forrige treneren (Nordlie)?

Kan det være eieren (Soler)?

Kan det være prisen for bortesupportere (dyrest i Norge)?

 

Eller er det rett og slett en annen sjarme du har sett, Anders?

 

Kjøper den med Solér. Men for oss som husker litt lengre enn enn forrige bytur, husker vi det som var før Sør Arena, før episoden med Hæstad, før Bjørnebye, før Nordlie, før Solér og før de høye billettprisene. Og når vi går så kollosalt langt tilbake i historien, helt til ca 2004, fantes heller ikke Menigheden.

 

Tenk bare tilbake til det laget som skulle ta Rosenborg tidlig på 90-tallet. Totto, Myggen, Frode & co var et lyspunkt på den tiden!

 

Men selvfølgelig, så lenge det er vår neste motstander misliker vi dem jo :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Start - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...