Gå til innhold

AAFK - STABÆK [17.06.07]


Robinho
 Del

Anbefalte innlegg


Tupp!

 

Da er det bare en snau uke til årets første TL-kamp på kunstgress går av stabelen. Denne gang er det de orange, små som (forhåpentligvis) skal få gjennomgå. Aafk viste i denne runden et blaff av stiv kuling mot et TIL-lag som generelt sett presterte under pari. Om den orange kulingen vedvarer kan søndagens kamp bli en riktig eikenøtt av dimensjoner. Vi får håpe våre kjære blaa er innstilt på å ri av "stormen" og hente hjem alle 3 poenga. Let the pretalk begin..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Aafk har kun tatt 1(!) poeng på sine 4 hjemmekamper mot såpass overkommelig motstand (Start, FFK(U), LSK og Viking), men virker å være i brukbar form med 7p på siste 4 kamper. De har ikke klart seier i 2 kamper på rad i år, så da burde vi ha sikret minst U. Likevel mener jeg alt annet enn seier i denne kampen vil være skuffende.

Det blir spennende å se hvordan laget blir nå som IAO og Mike nærmer seg friskmeldt til 90min. Med Tom tilbake, blir det litt flere valgmuligheter. Keller flyttes nok opp på midten igjen og skyver Nystulen ut på benken. PFO forblir nok på tribunen (eller hjemme).

Tror på følgende oppstilling:

Jon

MMS-IAO-Pontus-Tom

Keller-Somen-Tommy-Alan

Veigar-Nanne

 

Det som er litt betryggende er at vi nå vil ha kvalifiserte folk på benk i Bjørnar, Henning og Tommy som absolutt er aktuelle for start 11eren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som en Stabæk supporter over mange år, har jeg opplevet nok ganger at Stabæk faller gjennom et par lusne kamper etter å nærme seg teten. Så jeg hadde en litt hva var det jeg sa holdning når Lyn gikk opp til 2-0 i går. Så jeg må innrømme at jeg er veldig urolig foran denne kampen også. Men om Stabæk tar 3 poeng i denne kampen også, så skal jeg love å være positiviteten selv resten av sesongen. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror på følgende oppstilling:

Jon

MMS-IAO-Pontus-Tom

Keller-Somen-Tommy-Alan

Veigar-Nanne

 

Det som er litt betryggende er at vi nå vil ha kvalifiserte folk på benk i Bjørnar, Henning og Tommy som absolutt er aktuelle for start 11eren.

 

Tommy både på banen og benken? Jeg ser ingen grunn til å sette ut Henning, han var veldig god mot LSK og absolutt godkjent i går også. Ellers ser laget brillefint ut. Men det gjelder å unngå skader mot Fjøra, de er sikkert tente..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler på at Hauger/Somen kommer til å bli dumpet før noen får karantene eller skade. Henning begynner å bli sjef utpå der. Endelig!

 

Alt jeg trenger å se er hvordan han slår pasninger, proppfull av selvtillit og med autoritet. Fortsatt gjenstår litt offensiv vilje, men han har det i seg. Er bare snakk om å finne balansen mellom når han og Somen skal gå fremover. Henning hadde flere initiativ i går, og viljen til å ville ha ballen tyder på at han snart også kanskje kan true målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning har på ingen måte spilt seg ut, men synes Stabæk var bedre etter at Tommy kom innpå i 2. omg., men produserte ikke mål før de la om til 3-5-2, men jeg fikk ikke helt med meg rollefordelingen på midten. Kanskje er det Keller som skal ut og Henning ut på kant, men vi vet jo at JJ ikke ønsker å rokere mer enn nødvendig.

 

Edit: IAO spiller ikke, han er ute til etter ferien. Satt på benken i går kun fordi de var litt tynt besatt (kilde: Budstikka

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning er sikker i elveren tror jeg, en av våre aller beste første 80 i går, og ikke dårlige siste ti heller, har hatt en kjempe sesong hittil, og jeg føler på ingen måte at potensialet hans er nådd! Henning kommer rett og slett til å bli en klassespiller uten like!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning er sikker i elveren tror jeg, en av våre aller beste første 80 i går, og ikke dårlige siste ti heller, har hatt en kjempe sesong hittil, og jeg føler på ingen måte at potensialet hans er nådd! Henning kommer rett og slett til å bli en klassespiller uten like!

Helt enig, Henning var god i går, og du ser han spiller på seg selvtillit i hver kamp. Må ikke finne på å ta han ut av 11ern nå. Er redd det vil ødelegge progresjonen han viser om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor droppet man busstur til sogndal, og forsøkte å sette opp busstur til Fjøra?!

 

Det burde jo gått helt fint å fylle en buss til ålesund?

Hvis spørsmålet er hvorfor vi ikke setter opp buss til Ålesund er det gfordi sånn som vi oppfattet situasjonen så hadde folk bestillt både fly og hotell i god tid slik at det ble vanskelig å fylle en buss. Mulig vi kunne ha forsøkt buss også, men da hadde vi manglet turansvarlig og ettersom det fortsatt er mange som ikke vet om de skal til Ålesund så hadde det vært vanskelig for oss å få til dette og man kunen endt med at noen som hadde regnet med buss ikek hadde kommet seg evgårde fordi busturen ble avlyst tett opptill. SLik som skjedde ved minst en anledning i fjor. Da blir folk sure, nå er vi heller så ærlige at vi ikke setter opp buss.

 

Selvfølgelig litt dumt vå som vi ligger på 3.plass ogs sola skinner, men sånnt vet man aldri.

 

Turen til Fjøra kommer av at det er en håndfull (+++) personer som er så ivrige på denne turen at de satser alt på å få det til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor droppet man busstur til sogndal, og forsøkte å sette opp busstur til Fjøra?!

 

Det burde jo gått helt fint å fylle en buss til ålesund?

Hvis spørsmålet er hvorfor vi ikke setter opp buss til Ålesund er det gfordi sånn som vi oppfattet situasjonen så hadde folk bestillt både fly og hotell i god tid slik at det ble vanskelig å fylle en buss. Mulig vi kunne ha forsøkt buss også, men da hadde vi manglet turansvarlig og ettersom det fortsatt er mange som ikke vet om de skal til Ålesund så hadde det vært vanskelig for oss å få til dette og man kunen endt med at noen som hadde regnet med buss ikek hadde kommet seg evgårde fordi busturen ble avlyst tett opptill. SLik som skjedde ved minst en anledning i fjor. Da blir folk sure, nå er vi heller så ærlige at vi ikke setter opp buss.

 

Selvfølgelig litt dumt vå som vi ligger på 3.plass ogs sola skinner, men sånnt vet man aldri.

 

Turen til Fjøra kommer av at det er en håndfull (+++) personer som er så ivrige på denne turen at de satser alt på å få det til.

 

Ok, det er jo litt trist at det ikke blir noe av. Da får min oppfordring til dere alle være å melde deres interesse i god tid til neste år. En virkelig flott by med allrighte supportere(noen av dem ser ut som klovner, og det er jo gøy!), og en finfin karaokebar.

 

God tur til dere som flyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette skal bli lett, vi skal mose dem som vi moste skiklubben.

 

Det er vel sånn at Stenvoll er tilbake, og Henning må jo være soleklar.

ALDRI si at det blir lett! akkurat da skjer det uventede... :unsure:

jeg vil og jeg skal ikke spekulere eller tippe resultatet - siste gang jeg gjorde det gikk det fryktelig galt for stabaek.

jeg forventer ingenting unntatt at guttene vaare kjemper og kriger til det siste minuttet!

(og jeg haaper selvfölgelig at all anstrengelse blir belönnet ;) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette skal bli lett, vi skal mose dem som vi moste skiklubben.

 

Det er vel sånn at Stenvoll er tilbake, og Henning må jo være soleklar.

ALDRI si at det blir lett! akkurat da skjer det uventede... :unsure:

jeg vil og jeg skal ikke spekulere eller tippe resultatet - siste gang jeg gjorde det gikk det fryktelig galt for stabaek.

jeg forventer ingenting unntatt at guttene vaare kjemper og kriger til det siste minuttet!

(og jeg haaper selvfölgelig at all anstrengelse blir belönnet ;) )

Jeg vet og de har vist mange ganger nå at de kriger til siste minutt, jeg er mer bekymret for om de kan krige fra første minutt. :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker som om gutta fikk en rolig dag på jobben i dag og sparte krefter. Det samme kan ikke sies om Aafk som måtte slite i ekstraomganger. Satser på enveiskjøring på ColorLine siste 30 min på søndag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aafk har kun tatt 1(!) poeng på sine 4 hjemmekamper mot såpass overkommelig motstand (Start, FFK(U), LSK og Viking), men virker å være i brukbar form med 7p på siste 4 kamper. De har ikke klart seier i 2 kamper på rad i år, så da burde vi ha sikret minst U. Likevel mener jeg alt annet enn seier i denne kampen vil være skuffende.

Det blir spennende å se hvordan laget blir nå som IAO og Mike nærmer seg friskmeldt til 90min. Med Tom tilbake, blir det litt flere valgmuligheter. Keller flyttes nok opp på midten igjen og skyver Nystulen ut på benken. PFO forblir nok på tribunen (eller hjemme).

Tror på følgende oppstilling:

Jon

MMS-IAO-Pontus-Tom

Keller-Somen-Tommy-Alan

Veigar-Nanne

 

Det som er litt betryggende er at vi nå vil ha kvalifiserte folk på benk i Bjørnar, Henning og Tommy som absolutt er aktuelle for start 11eren.

 

Synes ikke Henning skul ut. Han fortjener plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker som om gutta fikk en rolig dag på jobben i dag og sparte krefter. Det samme kan ikke sies om Aafk som måtte slite i ekstraomganger. Satser på enveiskjøring på ColorLine siste 30 min på søndag

 

Lett for at man tar for enkelt på oppgaven. Men kunstgress statistikken er jo ikke værst for vår del... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vel, for å benytte meg av en gammel klisjé, så er faktisk køpp køpp, så tror ikke vi skal legge så altfor stor vekt på dette resultatet, hvertafall ikke på kvaliteten på åfk. Men det er jo godt mulig at de har fått en liten psykisk knekk da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror de lagene som sliter i TL fokuserer såpass mye mer på neste kamp i TL, enn på 2. runde i cup'en, at de rett og slett ikke er godt nok forberedt. Ofte litt usikre på seg selv og hvor gode de selv er, og derfor også mye mer utsatt for cup-bomber. Å få seg en smekk i cupen mot et 3. div lag hjelper garantert ikke når man allerede i utgangspunktet er usikker på om man holder mål...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan vanskelig se for meg at et profesjonelt fotballag som Ålesund lar seg knekke mentalt av en dårlig cupkamp.

 

Jeg tror faktisk vi taper denne kampen. Hvorfor jeg tror dette? Fordi det er så forbanna typisk Stabæk å surre det til når vi virkelig kan ta det store steget opp i toppen og rykke fra de andre lagene. Dette skjer år etter år.

 

Tar vi med at Ålesund etter alle solemerker kommer til å mobilisere maksimalt for å få sin første hjemmeseier, så sitter jeg igjen med en dårlig magefølelse for denne kampen.

 

På den andre siden har vi hvilt Nanne og Somen, men jeg tror likevel vi går på en liten smell her..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror faktisk vi taper denne kampen. Hvorfor jeg tror dette? Fordi det er så forbanna typisk Stabæk å surre det til når vi virkelig kan ta det store steget opp i toppen og rykke fra de andre lagene. Dette skjer år etter år.

 

 

Frykter det samme. Det store Stabæksyndromet. Heldigvis har Ålesund vunnet en del i det siste, er vel 6-0 i målforskjell på de to siste kampene. At Aalesund er i form kan kanskje redde stabæk fra å undervurdere dem. Tidligere resultater borte mot AaFK har vel heller ikke vært all verden. Tipper det blir 2-1 eller 1-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror du tar feil! ^_^

 

Det er for mange av nøkkelspillerne våre som står frem i kamp etter kamp, til at vi senker oss noe særlig. Vi har vært stabilt veldig bra på bortebane i år (jeg har faktisk vært på alle bortekampene så langt, kryss i taket), og måten vi spiller fotball på, gjør at laveste nivå ikke er så lavt som vi har tendert mot i tidligere gode sesonger.

 

Sånn som vi spiller om dagen, frykter jeg faktisk ingen kamper.

 

Kunstgresset kommer heller ikke til å være noen fordel for AAFK, snarere tvert i mot tror jeg.

 

Vi vinner denne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror faktisk vi taper denne kampen. Hvorfor jeg tror dette? Fordi det er så forbanna typisk Stabæk å surre det til når vi virkelig kan ta det store steget opp i toppen og rykke fra de andre lagene. Dette skjer år etter år.

 

 

Frykter det samme. Det store Stabæksyndromet. Heldigvis har Ålesund vunnet en del i det siste, er vel 6-0 i målforskjell på de to siste kampene. At Aalesund er i form kan kanskje redde stabæk fra å undervurdere dem. Tidligere resultater borte mot AaFK har vel heller ikke vært all verden. Tipper det blir 2-1 eller 1-1.

AAlesund har jo kniven på strupen allerede. Alltid vanskelig å møte!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror faktisk vi taper denne kampen. Hvorfor jeg tror dette? Fordi det er så forbanna typisk Stabæk å surre det til når vi virkelig kan ta det store steget opp i toppen og rykke fra de andre lagene. Dette skjer år etter år.

 

 

Frykter det samme. Det store Stabæksyndromet. Heldigvis har Ålesund vunnet en del i det siste, er vel 6-0 i målforskjell på de to siste kampene. At Aalesund er i form kan kanskje redde stabæk fra å undervurdere dem. Tidligere resultater borte mot AaFK har vel heller ikke vært all verden. Tipper det blir 2-1 eller 1-1.

AAlesund har jo kniven på strupen allerede. Alltid vanskelig å møte!!!

Er den èn kamp jeg er sikker på at vi vinner iår, så er det denne! Aafk vil jo gjerne litt fremover på banen på hjemmebane. Det blir mye verre å møte dem på hjemmebane.

 

0-2, minst :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter mine beregninger skal vi klare ålesund. Gutta er nok jævlig sultne. En kilde jeg har melder om seier...

 

Ellers så får man mobilisere skikkelig mot neste sesongs ålesundstur.. det er jo en høydare!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker jeg så den ene taklingen fra en Aafk spiller på Fredrikstads Tarik i kneehøyde.. Hårreisende! skulle ikke forundre meg om dette etterhvert blir taktikken til de lagene som sliter på bunnen når de møter Alan.. Dette blir nok en tøff batalje, og som vi så mot Sandefjord, vi sliter mot lag som gir "alt" i duellene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror du tar feil! ^_^

 

Det er for mange av nøkkelspillerne våre som står frem i kamp etter kamp, til at vi senker oss noe særlig. Vi har vært stabilt veldig bra på bortebane i år (jeg har faktisk vært på alle bortekampene så langt, kryss i taket), og måten vi spiller fotball på, gjør at laveste nivå ikke er så lavt som vi har tendert mot i tidligere gode sesonger.

 

Sånn som vi spiller om dagen, frykter jeg faktisk ingen kamper.

 

Kunstgresset kommer heller ikke til å være noen fordel for AAFK, snarere tvert i mot tror jeg.

 

Vi vinner denne!

 

Hjemme mot Sandefjord... Stabæk har en egen evne til å rote seg bort når de store mulighetene byr seg, og nå har vi mulighetene til å rykke fra med tetsjiktet.

 

Som sveinjhag påpeker, Aalesund er i en situasjon der de må vinne. Og de har de siste rundene fått solid påfyll av selvtillitt. Det kommer til å bli en vanskelig kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

AAFK - STABÆK [17.06.07]
×
×
  • Opprett ny...