Gå til innhold

Gull!!


atleten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Stabæk 26 14 8 4 49-24 25 50

Fredrikstad 26 13 8 5 40-29 11 47

Rosenborg 26 14 5 7 40-30 10 47

Tromsø 26 12 10 4 34-20 14 46

Lyn 26 11 5 10 37-33 4 38

Bodø/Glimt 26 10 8 8 33-36 -3 38

Brann 26 9 9 8 37-35 2 36

Viking 26 9 9 8 34-33 1 36

Vålerenga 26 7 9 10 31-34 -3 30

Strømsgodset 26 8 6 12 31-41 -10 30

Lillestrøm 26 7 7 12 30-38 -8 28

HamKam 26 7 5 14 26-44 -18 26

Molde 26 4 10 12 34-42 -8 22

Aalesund 26 5 5 16 29-46 -17 20

 

Til og med jeg klarer ikke ikke å tippe at vi ryker nå. Og det lover godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gullet kan tidligst hentes hjem i den 23 serierunden.

 

........

 

 

Runde 23:

Lyn - RBK B

Viking - Tromsø H

LSK - FFK H

Stabæk - Ham Kam H

 

Gitt poengfangsten over:..

Stabæk 7

FFK 3

Tromsø 3

RBK 9

 

..det gir denne tabellen

 

23 Stabæk 49

23 Tromsø 39

23 FFK 39

23 RBK 38

 

....og gull etter 23 runder.

 

Problemet med dette scenariet er at gullet ikke kan feires på Nadderud etter kampen mot HamKam, da den går dagen før de øvrige kampene, og det avhenger av at både FFK og Tromsø taper dagen etter.

 

Skal vi få utlevert gullet på Nadderud etter 23. runde, må vi ha en 10 poengs ledelse på neste lag, før kampen spilles, og så må selvfølgelig HamKam slåes. Det betyr at vi må ha minst en U (mot Viking?) og en seier (mot Molde?), samtidig som både FFK og Tromsø taper sine to neste kamper. Vinner vi også mot Viking, holder det om FFK og Tromsø ikke vinner noen av sine kamper, men bare klarer U. Jeg tror det uansett kan holde hardt. Men så er jo ikke jeg sikker på at vi får gull i det hele tatt da. Men til og med jeg begynner å tro på medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norsk regnesentral er de som står bak NIFS. Les tidligere poster om kvaliteten på de datene de kommer med. For de med god tid anbefaler jeg å vurdere de enkelte kampene selv og legge dem inn i simulatoren jeg tidligere har lagt ut. Den gjør ca det samme som det norsk regnesentral gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godset leder 1-0 over Tromsø og Molde leder 0-2 over Lyn, dette har startet veldig bra sett med BLAA øyne. Holder dette seg og vi vinner i kveld så har vi en hånd på gullet :)

1-1 i godset - tromsø nå

 

men det er også et bra resultat ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Antall-mulige-oppnåelige-poeng-tabell

(Antall poeng nå - antall oppnåelige poeng)

Stabæk 42 - 57

Tromsø 39 - 54

Fredrikstad 36 - 51

BG 35 - 50

 

Gjenstående kamper

Stabæk

STABÆK - Molde, STABÆK - HamKam, Brann - STABÆK, STABÆK - Vålerenga, Tromsø - STABÆK

 

Tromsø

TROMSØ - Lillestrøm, Viking - TROMSØ, TROMSØ - Molde, Brann - TROMSØ, TROMSØ - Stabæk

 

FFK

FREDRIKSTAD - Strømsgodset, Lillestrøm - FREDRIKSTAD, FREDRIKSTAD - Viking, Molde - FREDRIKSTAD, FREDRIKSTAD - Lyn

 

Om vi går utifra lik poengfangste mot Molde H og Brann B for TIL og Stabæk er følgende kamper igjen:

TIL: LSK H, Viking B

Stabæk: Kamma H, Enga H

Vi har lettere program, og om vi holder de a poeng frem til siste runde er gullet sikret med mindre det blir slakt på Alfheim hvilket jeg ikke har noe tro på, men målene der gjelder "dobbelt". Stabæk har 23+, TIL 14. Om målforskjellen holdes, holder det i såfall med et 4-målstap...

Men som tidligere antydet, hjemmekampene er nøkkelen til suksess

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk: 2 seire (Molde og HamKam) 2 uavgjort (Enga og Brann) og ett tap mot Tromsø i siste runde gir oss 50 poeng.

 

Tromsø: 3 seire (Stabæk, Molde og LSK) 2 uavgjort (Brann og Viking) og ingen tap gir dem 50 poeng. Vi vinner på målforskjell.

 

 

Altså, Vi må spille likt som dem ,få like mange poeng som dem, for å ha råd til å tape i siste runde mot dem. Da vinenr vi på målforskjell. Med fem kamper igjenn er det sansynlig med GULL!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et mulig scenario fra en kar på Isbergets forum:

 

"Veien mot Gullet ser jeg for meg slik:

 

Godset - TIL.......... B (TIL 39 poeng)

Viking - Stabæk.......H (Stabæk 42 poeng)

 

TIL-LSK................H (TIL 42)

stabæk-Molde.........H (kanskje kan Molde holde unna og berge en U?) (Stabæk 45)

 

Stabæk-HamKam......H - garantert (Stabæk 48)

Viking-TIL..............U - fryktelig vanskelig kamp for TIL, som sliter i stavanger (TIL 43)

 

Brann-Stabæk..........H - Brann mobiliserer og vil vinne over Stabæk (Stabæk 48)

TIL-Molde...............H - bør være sikker.. (TIL 46)

 

Brann-TIL................B - skal TIL ha gullsjanse må denne trolig vinnes (TIL 49)

Stabæk-VIF..............H (Stabæk 51) U også mulig, uansett er Stabæk forran TIL på målforskjell forran siste kamp, og spiller Stabæk U klarer også TIL seg med U i Bergen.

 

TIL-Stabæk..............H - selvsagt! TIL seriemester med 52 poeng, Stabæk tar sølvet med 51 poeng.

 

Det skal selvsagt holde hardt, men skal man drømme om gull m å man ha tro på at det mulig, og jeg tror absolutt det er en mulighet. Ankepunktet ligger vel i om Stabæk avgir nok poeng, og om TIL klarer minimum 4 poeng mot Viking og Brann.

 

Det finns selvsagt flere scenarioer som leder til TIL-gull.

 

----------------

Men helt 100% ærlig, så tror jeg det går som følger:

 

Godset - TIL.......... B (TIL 39 poeng)

Viking - Stabæk.......H (Stabæk 42 poeng) - men stabæk er absolutt kapabel til å minst klare U, og står da med 43. Legg da til ett p for Stabæk i den videre oversikten.

 

TIL-LSK................H (TIL 42)

stabæk-Molde.........H (Stabæk 45)

 

Stabæk-HamKam......H - garantert (Stabæk 48)

Viking-TIL..............U - fryktelig vanskelig kamp for TIL, som sliter i stavanger (TIL 43)

 

Brann-Stabæk..........H - Brann mobiliserer og vil vinne over Stabæk (Stabæk 48)

TIL-Molde...............H - bør være sikker.. (TIL 46)

 

Brann-TIL................H eller U (TIL 46/47 poeng)

Stabæk-VIF..............H (Stabæk 51 - og seriemestere før siste runde

 

TIL-Stabæk..............Helt åpen ettersom medaljene er avgjort, men vi kan jo si H

 

Stabæk ender på 51, TIL mellom 46-49. Så følger FFK på bronseplass, mens RBK ender på 4.plass.

 

Det vil være en sinnsykt sterk prestasjon det også."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke noe hjelp å få fra Godset gitt. Møkkalag!

 

Ja, jeg må si jeg er mer enn glad for å slippe å være Godset-fan. Makan til elendig spill...!

 

Var det en eneste spiller på det laget man ville ha byttet til seg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For pessimistene: Da er vi sikret 10. plass etter Engas poengtap. (Mulig vi er sikret en høyere plassering, men gidder ikke ta alle eventualiteter ved innbyrdes oppgjør)

 

 

Liker å se det på en annen måte. Det er nå 5 lag som definitivt ikke kan ta oss igjen i kampen om gullet. Før denne runden var det kun Hamkam og Ålesund som var matematisk ute av striden, mens denne runden føyde Molde, Lillestrøm og Enga inn i rekka. Dette tikker definitivt i vår retning. :rolleyes:

 

 

I denne runden var Brann ute...

 

Gir ingen god følelse med tap, men Viking i Stavanger, og måten det skjedde på, gir godt håp om ekstra tenning mot Molde i cupen. Har fortsatt følelsen av at Tromsø vil snuble.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lillestrøm virker som er på gang og møter Tromsø i neste runde. Vi og Hauge fikset litt selvtillit for Viking som møter Tromsø hjemme i runden etter. Samtidig møter vi Molde og Ham Kam hjemme. Forhåpentligvis er luka 6 poeng eller mer etter de to neste rundene.

 

Interessant foran neste runde er også at Tromsø spiller på lørdag og vi på mandag. De kan legge press på oss eller vi kan få muligheten til å stikke av. Runden etter kan vi legge press på Tromsø siden vi spiller på lørdag og de på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å ikke rote igjen imorgen mot Molde (av mange grunner)! Får Molde psykologisk overtak på mandag kan det bli uhyre tøft den siste måneden!

 

Kjenner at hvis gullet glipper, så er køppen en fattig fattig fattig trøst.

 

Blir som at Halle Barry dumper deg, og du går hjem for å onanere. Det er OK, men en stor nedtur med tanke på hva det kunne ha vært.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å ikke rote igjen imorgen mot Molde (av mange grunner)! Får Molde psykologisk overtak på mandag kan det bli uhyre tøft den siste måneden!

Vet ikke helt. Har et inntrykk av at det er sjeldent at et lag vinner begge kampene i slike "dobbeltkamper".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå tror jeg egentlig ikke det er noe automatikk i at spillere som Munoz og Sequeira eller for den saks skyld Moldskred, Kevin Larsen og Knarvik skal like å spille med plog på leggskinnene noe mer enn det Kippe, Riise og Sundgot skal like det, men ja, er enig i at det ikke akkurat virker lovende for verken 1 eller 3 poeng for LäSK i morgen.

 

Vises denne på Blaa forresten? noen som vet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt statistikk:

30.03.2008 Lillestrøm SK vs. Tromsø 1 - 1

16.09.2007 Lillestrøm SK vs. Tromsø 0 - 3

16.05.2007 Tromsø vs. Lillestrøm SK 2 - 1

22.10.2006 Lillestrøm SK vs. Tromsø 1 - 2

05.06.2006 Tromsø vs. Lillestrøm SK 1 - 0

25.09.2005 Lillestrøm SK vs. Tromsø 1 - 2

29.05.2005 Tromsø vs. Lillestrøm SK 1 - 1

01.08.2004 Lillestrøm SK vs. Tromsø 2 - 2

25.04.2004 Tromsø vs. Lillestrøm SK 1 - 0

24.08.2003 Tromsø vs. Lillestrøm SK 2 - 0

12.05.2003 Lillestrøm SK vs. Tromsø 3 - 2

;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 år siden LSK vant sist... herlig utgangspunkt..

Du har jo et poeng, før eller siden må de jo vinne, sånn statistisk sett. Sist de vant på Alfheim var i 2001, det året TIL rykket ned.

 

LSK trenger da ikke vinner, U er brillefint. Og det er ikke så lenge siden de klarte en U mot TIL

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gull!!
×
×
  • Opprett ny...