Gå til innhold

Petter Belsvik


Pedagogen
 Del

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Sist Belsvik var med på å vinne en kamp var 7 august 2011, er redd sånt smitter!

 

Sist Belsvik var med på å vinne en kamp var 28. mai 2012. Håper det smitter til neste gang:)

 

Håpet lever, men er noe svekket etter igår.........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Fra og med kampen mot Vålerenga (borte) kan vurderingen begynne om Belsvik er noe annet enn en One Hit Wonder.

 

Så du mener Belsvik kan lastes for den dårlige poengfangsten med ett helt nytt lag som skal bli samspilt? Du forstår at det er naturlig at man må prøve og feile for å finne den riktige balansen, spillersammensetningen og taktikken med så mange nye spillere som i tillegg skal bygge relasjoner og bli kjent med hverandre på banen?

 

Delvis, ja. Belsvik har ikke akkurat "prøvet og feilet" m.h.t. midtforsvaret, vår desidert svakeste lagdel. Men flott at han har gitt Sayouba sjansen.

 

Som sagt.

 

Nå vant vi mot Vålerengas ti mann. Men vi skal lete lenge for å finne en taktisk svakere Tippeligatrener enn Belsvik.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...) Belsvik har ikke akkurat "prøvet og feilet" m.h.t. midtforsvaret, vår desidert svakeste lagdel.

(...) Men vi skal lete lenge for å finne en taktisk svakere Tippeligatrener enn Belsvik.

 

Man skal i hvert fall lete lenge etter en trener som har taktiske verktøy til å eliminere de individuelle feilene og svakhetene som enkelte viser gang etter gang.

 

Ikke er det mange alternativer å lete frem heller. I bakhånd har vi noen juniorspillere, det er alt. Det mest nærliggende alternativet til Belsviks fire foretrukne i forsvaret er å flytte Bjarni inn i midten og bruke Benjaminsen som back. Nå er jeg en tilhenger av mer spilletid til Benjaminsen, men jeg er usikker på om en sånn endring løser så mye.

 

Synes Bjarni har vært fryktelig svak defensivt i år med like dårlig oversikt over hva som skjer rundt seg og like mange markeringsglipper som Cunningham (og Hedenstad). Av de i forsvar er det kun Hammer som får godkjent så langt, for han viser tross alt progresjon og er kanskje den eneste sammen med Brustad som har tatt steg mot å bli en bedre spiller sammenlignet med i fjor, selv om det ennå mangler en og annen brikke på å bli en stabilt solid midtstopper.

 

En diskusjon rundt Belsviks rolle er totalt uinteressant all den tid han kommer til å forstette i jobben i overskuelig fremtid med mindre han selv går lei; dessuten er ikke kjøp og salg og hvordan stallen ser ut trenerens ansvar. Ikke dermed sagt at vi ikke kan diskutere hva som kan gjøres bedre og eventuelt hvordan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boli var f.eks målfarlig i vinterkampene og har sloknet mer og mer, det må være lov å si at Belsvik er medansvarlig for denne utviklingen. Dette er noe av det som har skuffet meg mest iår..........

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kommer bare enn så langt uten erfaring, ferdigheter og selvtillitt. I likhet med penger, mangler vi de to førstnevnte. Uten det siste mangler man også entusiasmen og fandenivoldskheten man ofte ser hos underdogsa i 1. div og i tippeligaen. Finner ikke Belsvik frem dette i gutta hjelper det ikke hvilken taktikk han bruker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/spo...?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

 

Det er ganske standard å ha fullt fokus på neste kamp og mest mulig unngå å tenke total da dette tar bort det viktigste fokuset som er = neste kamp. Selvfølgelig vil man alltid ha i bakhodet at vi trenger så-så mye poeng for å klare oss, men hvis dette blir fokuset blir man stressa med en gang det blir mindre og mindre kamper igjen for å klare å ta de 20 poengene eller hva det er.

Kampen om å holde plassen er hard nok som det er, og vi trenger ikke lure oss selv til å tro at det er realistisk å komme seg forbi kvalik, da dette er det nærmeste syltynne håpet vi har å få nok poeng til.

Hvor god motivator eller inspirator han har vært er vanskelig å si, og man får sine tvil når Stabæk gjerne faller sammen iløpet av en kamp. Jeg kan ikke se hva det har med klubbfølelse å gjøre.

Belsvik har vært i Stabæk systemet lenge, både som spiller og assistent trener. Det er nok en av grunnene til at han ble tilbudt jobben, og som mange andre har påpekt var det vel en jobb svært få merritrerte trenere ville sagt ja til.

Bærum sliter nok som det er, så om de er lykkelige for tiden stiller jeg meg høyst tvilende til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/spo...?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

 

Dette er din ene post. Fy faen. Kanskje du skulle holdt kjeft litt til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/spo...?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

 

Du er vel ikke tilfeldigvis pappaen til B. Holmvik eller PFO?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

 

Som styreleder har jeg lovet meg selv at jeg ikke skal legge meg borti innlegg jeg misliker på forumet. Men det finnes ingen regel uten unntak.

 

Føkk åff.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Stabæk-trener Petter Belsvik føler seg trygg på at de tre nederste plasseringene i eliteserien vil bli fordelt mellom lagene som ligger der nå." (VG 13.08.12 - http://www.vg.no/spo...?artid=10059857). Mao Stabæk, Fr.stad og SU. Fra Stabæk til Sogndal på "sikker plass" er det 9p. Lagene har stadig 33p eller mer å kjempe om. Hvorfor føler Petter "seg trygg på" at det er umulig for STB å kapre 16p, samtidig som Sogndal tar 6p ?

Bærum SpK er trolig idag lykkelige over at Stabæk "snappet" Belsvik i siste time. Belsvik var en medium norsk fotballspiller. ?? som ass. trener. Årets sesong som hovedtrener er nærmest apatisk. "Vi konsentrerer oss kun om neste kamp". (Hvilket intervjuet ikke bærer preg av.., han tenker faktisk lenger enn neste kamp, tydeligvis uten å inneha en minimum matte-kunnskap).

Belsvik har tydeligvis ikke vært en god nok motivator og inspirator så langt. Totalt uten klubbfølelse for Stabæk. Hva Tom Schelvan & Co så i denne karen er en gåte. Tom S hadde sannsynligvis selv sørget for dobbelt så mange poeng på de resterende 11 kamper, som Petter B har greid på 19.

 

Ord blir fattige... Tror du bør... Nei... Føkk åff er det beste jeg klarer å si selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det vel bare å pakke sakene Petter. Du var en god målscorer men trener, det er du ikke....

 

Slapp av, vi har ingen alternativer. Ingen vil trene Stabæk og vi skal være glade for at han i det hele tatt ville ta jobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir provosert av hvor dårlig vi spiller i dag, men enda mer provosert av at det er Belsviks tråd som blir oppdatert – og ikke en eneste spillertråd. Er det noe jeg misliker i fotballverdenen, så er det alt for raske trenerbytter på bakgrunn av en kortsiktig tankegang. Det er så lett å skylde på Belsvik, men er det virkelig hans feil at pasningene går i tilfeldige retninger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja. Er vel mange sitt ansvar, men jeg mener at vi totalt mangler et spillemønster og er svært dårlige defensivt. Det er i hvert fall også trenerens ansvar.

 

Enig, og hadde vi hatt noen alternativer kunne debatten om ny trener vært riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt mulig vi kunne fått noen effekt ut av å bytte trener. Petter virker ikke så autoritær, han virker mer som en av gjengen blant spillerne. Vet ikke om det er positivt eller ikke, men jeg skulle gjerne hatt en som kjefta og smalt litt.

Men så tror jeg vel egentlig ikke lenger at vi er noe bedre. Det er ikke lenger tilfeldig at vi taper 80% av kampene når det er spilt 20 kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud så trist det er at denne debatten skal komme opp etter hvert. Føler Petter er ganske langt bak i rekka av personer vi skal skylde på for hvor vi er i dag.

 

Vi rykker ned. Nedrykket var hugget i stein allerede før Petter kom. Skal vi sparke han for at han ikke klarte å gjennomføre mirakelet det ville vært å berge plassen?

 

Jeg gleder meg til vi skal rule adecco neste år.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Petter Belsvik
×
×
  • Opprett ny...