Gå til innhold

Petter Belsvik


Pedagogen
 Del

Anbefalte innlegg


Virker usannsynlig at Belsvik hadde urimelige krav til pengebruk, ja. Men det kan jo tenkes at han var uenig med IAO om hvordan pengene burde brukes. Det er f.eks. ikke vanskelig å se for seg at en trener som ønsker unngå total ydmykelse ser behovet for større utskiftninger i forsvaret enn bare den ene forsterkningen IAO ønsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker usannsynlig at Belsvik hadde urimelige krav til pengebruk, ja. Men det kan jo tenkes at han var uenig med IAO om hvordan pengene burde brukes. Det er f.eks. ikke vanskelig å se for seg at en trener som ønsker unngå total ydmykelse ser behovet for større utskiftninger i forsvaret enn bare den ene forsterkningen IAO ønsker.

 

Enig

Det kan være at noen vil være (for) forsiktig, noe som kan føre til at STB sparer seg tilbake til Adecco istendfor å satse "litt" å kanskje klare den første sesongen i TL ivaffal! Vi har alle sett hva det genererer av kroner i klubbkassa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


stb-flagget er heist. ser fram til den nye sjefen kommer inn dørene. Tippeligaen er ikke et sted man øver seg på å bli en god trener.

Lykke til videre belsvik.

Tviler vel på at du mener det siste der. Vel, dere har klart det dere har prøvd på i hele år, å bli kvitt Belsvik. Så får vi se hvilken trener dere kan mobbe ut neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå får du roe deg ned 2 hakk 'a...

 

jeg har ment i hele år at han ikke holder trenernivået, det må det da være lov å mene?

 

og jo, jeg ønsker han lykke til. Fin fyr som har gjort mye bra for STB. Men noe stor trener syns jeg ikke han har vært.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå får du roe deg ned 2 hakk 'a...

 

jeg har ment i hele år at han ikke holder trenernivået, det må det da være lov å mene?

 

og jo, jeg ønsker han lykke til. Fin fyr som har gjort mye bra for STB. Men noe stor trener syns jeg ikke han har vært.

Selvfølgelig får du mene det. Han holdt dog nivået til å få klubben opp igjen. Det jeg reagerer på er heisingen av flagg. Det gir ikke akkurat inntrykk av respekt for Belsvik, og minner mer om mobbing. Å heise flagget når ny trener kommer er noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten at jeg helt har forstått hva som ligger bak, er det trist og vemodig at Petter forlater klubben. Jeg tror likevel at Petter kanskje per i dag står med en vesentlig sterkere CV (som hovedtrener) med direkte opprykk som siste prestasjon enn om han mot sterke odds skulle klare å beholde plassen i TL i 2014 med skrinnmagert mannskap. Slike prestasjoner er svært undervurdert, akkurat som Kjetil Rekdal i år har klart å fjerne sitt renomme ved en tilsynelatende svak plassering i TL. Alt for få ser "bak resultatene". Lykke til videre Petter!

 

Da trenger vi bare en trollmann foran 2014-sesongen ASAP. Det er i hvertfall en jobb for en som ønsker store utfordringer med små midler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter valget om å bytte trener. Jeg føler det sånn at PB kanskje har fått litt i overkant med tyn etter de dårlige resultatene, men også i overkant mye skryt etter de gode resultatene. Han er etter min mening en trener som er helt midt på treet, og det er ikke bra nok for Tippeligaen. Lykke til videre, Bels.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er redd dette kan ha innvirkning på spillere inn og ut også.

De unge guttene har fått tillit til treneren og PB har hele tiden hatt støtte av spillergruppen.

 

Veldig spent på hva styret sier er årsaken og uenighetene når den infoen kommer ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil anta at når man først virker å være nære ved å resignere Belsvik for så å snu om så er det enten fordi Belsvik selv ikke har blitt enig med STB eller at det har dukket opp reelle alternativer som man anser som en vesentlig bedre løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes det er litt synd at Belsvik ikke får fortsette. Syntes han har fått veldig mye ut av lite denne sesongen. Men har sjeldent vært veldig enig i de taktiske disponeringene hans. Syntes også at vi ikke har hatt en plan når vi angriper, i tillegg til å være elendig defensivt. Ønsker Belsvik lykke til videre og håper han får seg ny jobb raskt.

 

Har en liten konspirasjonsteori om at vi har funnet en ny trener, men vi valgte foran Glimt kampen å si at Belsvik skulle fortsette for å få litt ro. Hvis dette er riktig har vi nok en ny trener på plass før treningene i slutten av november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir jo rene spekulasjoner fra min side, men det vil ikke overraske meg dersom PB har ønsket et større ansvar i forbindelse med sportslige beslutninger. Da tenker jeg spesielt på kjøp og salg av spillere, altså at PB har ønsket det fulle og hele ansvaret som i dag er delt mellom IAO og hovedtrener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel uvanlig at en trener har den type makt; sportssjefen og sportslig utvalg styrer den slags. Man vil jo sjelden kjøpe en spiller som treneren ikke vil ha (selge en han vil beholde er derimot helt vanlig), men en trener, som gjerne ikke er i en og samme klubb særlig lenge, kan selvsagt ikke få ansvaret for klubbens aktiviteter på overgangsmarkedet.

 

Det har i grunn lite for seg å spekulere i hva uenighetene består i selv om hendelsesforløpet og de vage formuleringene gir mye rom for nysgjerrighet. Er vel like greit å bare akseptere at "uenige om veivalget" betyr at man var uenige om veivalget og si takk for innsatsen og lykke til videre til Belsvik - og håpe at vi finner en ny trener som kan utvikle laget videre.

 

For øvrig spent på hvilken innvirkning dette får på de signeringene som var "et par dager unna". Det er ikke alle spillere som er kjempeivrige etter å skrive under for et lag uten trener. Kan vi håpe at alt er så å si klart og at vi får presentert to nye spillere og en trener innen få dager? At Belsvik ikke kom til å fortsette har man jo visst en stund allerede (og det ble avslørt ved et uhell allerede på mandag), så det kan jo hende det er noe mer på gang i og med at det ble offisielt offentlig gjort nå...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA uttaler at man nå er i en "kartleggingsfase", enten er det en finte, eller så er vi rimelig langt unna å få signert en ny trener.

 

Dersom det ikke er en finte, er det rett og slett dårlig håndverk. Denne uenigheten bør ikke komme overraskende på de som har vært med i prosessen, og man burde derfor ha kartlagt alternativ til Petter for lengst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se budstikka.no. Liten tvil at om Stabæk sin deltidsledelse har gjort en kuvending og kastet Belsvik på dør rett etter at de tilbød ham kontrakt. Utrolig uprofesjonelt gjort. Igjen.

 

Vi pleier alltid å sette vår litt til nyregistrerte brukere som raller rundt som fulle sjømenn på forumet.

 

Du har allerede meldt at tv2 gjør en god jobb. Der mistet du troverdigheten hos meg. Jog on....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva journalister tror er sannheten har vi vel god erfaring med å ikke tro så mye på. Er nok mest fornuftig å vente til det kommer fra offisielt hold. Greit å synse, men å konkludere med at Stabæk har gjort feil uten at man vet årsaken blir helt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen vet mer enn andre. Men avtalen er ikke i boks før den er signert. Det har du rett i. Men det står ganske godt beskrevet i Budstikka i dag at avskjeden med Belsvik ikke var noen pen affære. Men slik er fotballen.

 

Velkommen tilbaks Paal Diskerud!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen vet mer enn andre. Men avtalen er ikke i boks før den er signert. Det har du rett i. Men det står ganske godt beskrevet i Budstikka i dag at avskjeden med Belsvik ikke var noen pen affære. Men slik er fotballen.

 

Nei den synsingen i dagens stikke er jo ren fakta det?

Paal du må slutte og lese se og hør altså. dette går jo rett i hue på deg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 gjør som regel en god jobb. Men ingenting er signert før det er signert. Det er dog Byggmester Bob som nå kommer til å bli tilbudt jobben. Spennende valg og takk til Rosenborg-spilleren som anbefalte Bob!

"TV2 gjør som regel en god jobb", NEI det gjør de ikke, sier ordet overgangssaken deg noe som helst?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er viktig å være kritisk - også for fotballsupportere (mot eget lag). Er det som noen tror at Belsvik høflig takket nei til tilbudet om å bli trener og så måtte Stabæk starte jakten på ny trener i går? Og så er Bob tilnærmet klar i dag?

 

Er det derfor ledelsen i Stabæk har gitt samtlige spillere munnkurv?

Er det derfor Belsvik ikke vil snakke med noen?

 

Jeg synes at det er helt greit (på generelt grunnlag) at man gjør kuvendinger og trekker tilbake tilbud som er gitt. Eneste problem her er at man gjemmer seg bak at Belsvik kom med krav man ikke kunne leve med, mens sannheten er at man plutselig fant en ny trener. Fotballen har aldri hatt moral og det er lite som tyder på at det skal endre nå. Det må vi bare leve med. Et spennende 2014 blir det uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overgangssaken er vi ferdige med og i følge forumsreglene så skal det tas i egen tråd. Jeg kommenterte kun studiosendingene til TV2 og de har meget høy kvalitet. Det kan vi alle være enige i. I hvert fall vi som liker engelsk fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det derfor ledelsen i Stabæk har gitt samtlige spillere munnkurv?

Er det derfor Belsvik ikke vil snakke med noen?

 

 

Jeg antar du her forsøker deg på en slags retorikk. At samtlige spillere har fått munnkurv er relativt vanlig for å unngå støy og spekulasjoner. Det handler litt om å fremstå som èn klubb. Det er en grunn til at bortimot samtlige store selskaper har dedikerte personer som snakker med pressen på vegne av selskapet.

 

Ang. Belsvik som "ikke vil snakke med noen". Det finnes nok av eksempler på at når noen har blitt dårlig behandlet, er de gjerne den første til å løpe til pressen. At de ikke har fått Belsvik i tale trenger ikke å bety noen verdens ting.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er viktig å være kritisk - også for fotballsupportere (mot eget lag). Er det som noen tror at Belsvik høflig takket nei til tilbudet om å bli trener og så måtte Stabæk starte jakten på ny trener i går? Og så er Bob tilnærmet klar i dag?

 

Er det derfor ledelsen i Stabæk har gitt samtlige spillere munnkurv?

Er det derfor Belsvik ikke vil snakke med noen?

 

Jeg synes at det er helt greit (på generelt grunnlag) at man gjør kuvendinger og trekker tilbake tilbud som er gitt. Eneste problem her er at man gjemmer seg bak at Belsvik kom med krav man ikke kunne leve med, mens sannheten er at man plutselig fant en ny trener. Fotballen har aldri hatt moral og det er lite som tyder på at det skal endre nå. Det må vi bare leve med. Et spennende 2014 blir det uansett.

 

Har vi ikke lært at hylekor som starter på bakgrunn av synsing i pressen, synger falskt? Det er en selvfølge at man ikke gir fylde referater av personalsaker, enten de ville vært saftige eller tørre. At spillerne har fått beskjed om ikke å kommentere saken er helt naturlig uavhengig av hvor (u)ryddig alt har blitt gjort. Det er mer hysterisk enn kritisk å spekulere på denne måten på et så tynt grunnlag som at spillerne ikke kommenterer personalsaker og at Budstikka ikke fikk tak i Belsvik. Viktigst: Hva er det godt for?

 

Det er for øvrig ingen som har forsøkt å gjemme seg bak at Belsvik kom med krav man ikke kunne leve med. Det som ble sagt var at de var uenige om veivalg, som like gjerne kan bety at Stabæk stilte krav som Belsvik ikke var komfortabel med. Eller at man var helt uenige i hvilke spillere man skulle forlenge med og hvilke posisjoner som måtte forsterkes. Eller en hel rekke andre ting. Men dette er altså noe man ikke utdyper i pressen, nettopp fordi en formulering som "uenige om veivalg" er diplomatisk og ikke plasserer noen skyld noe sted.

 

Trenerjakten startet selvsagt ikke i går. At Belsvik ikke ble med videre, har vært klart en tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Petter Belsvik
×
×
  • Opprett ny...