Gå til innhold

Petter Belsvik


Pedagogen
 Del

Anbefalte innlegg

  • 4 år senere...
  • 7 måneder senere...

4 minutter siden skrev Ace:

Tja, vi vant et seriegull i 2008 og han ledet oss til opprykk i 2013 med et av de svakeste lagene vi har hatt. Så noen småting er det jo.

 

Flott at vi har Bels på en lengre kontrakt, og dermed økt stabilitet/langsiktighet i trenerteamet.

 

Men hvor mye kan vi egentlig si om hans bidrag til dette som assistenttrener, vi som sitter på utsida og ser "inn"? Jeg gir stort sett hovedtrener skylda/æren for det meste av det som skjer, selv om det er klart det er mange i teamet keepertrener/assistenttrener/fysio/lege osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gjør vel forhåpentligvis Janne og? Det er vel ikke slik at de sier "du tar forsvarsspillet, jeg tar angrepsspillet, og så snakker vi ikke mer sammen om det"?

 

Uten å kjenne til samarbeidet dem i mellom fra innsiden, så er det nærmest umulig å vite hvem av dem som gjør en bra jobb og hvem som gjør en dårlig jobb. Eller om det ikke er noen forskjell. Slik vi ligger an nå på tabellen, med kurs mot 40-45 poeng og en plass rundt midten av tabellen, så ser hvertfall ikke jeg noen grunn til å begynne å murre om skifter på noen plass i trenerteamet. Jeg hadde fryktet en langt dårligere sesong enn dette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev geirti:

 

Flott at vi har Bels på en lengre kontrakt, og dermed økt stabilitet/langsiktighet i trenerteamet.

 

Men hvor mye kan vi egentlig si om hans bidrag til dette som assistenttrener, vi som sitter på utsida og ser "inn"? Jeg gir stort sett hovedtrener skylda/æren for det meste av det som skjer, selv om det er klart det er mange i teamet keepertrener/assistenttrener/fysio/lege osv.

Hva mener du egentlig? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Drosselmeyer:

 Skjerpings, Petters navn står skrevet inn i Stabækhistorien med GULLBOKSTAVER. Han tok trenerjobben ingen ville ha i 2012, nederlagsdømte som vi var. Deretter ledet han oss tilbake til ES på første forsøk i 2013. Fantastisk at en så flott fyr er med oss videre.

At navnet hans står i gullskrift er jeg ikke uenig i, ei heller sagt noe annet. Men har han egentlig vist noe som trener? At vi rykket opp i 2013 var ikke en trenerbragd på noen som helst måte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Ace:

Tja, vi vant et seriegull i 2008 og han ledet oss til opprykk i 2013 med et av de svakeste lagene vi har hatt. Så noen småting er det jo.

Ikke for å ta bort noe av æren fra trenerne, men var det noen lag som var i nærheten av oss spiller for spiller i gullsesongen? Ikke fått det til spesielt bra i andre klubber senere hvertfall

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev O store:

var det noen lag som var i nærheten av oss spiller for spiller i gullsesongen?

Hvem har æren for at spillerne var gode? Alanzinho var tilnærmet ubrukelig da han kom til klubben, Veigar var en benkesliter som aldri hadde prestert noe sted osv. Se det M-A-N skriver. Eneste ferdige stjernen som kom til oss var Farnerud.

Kan også nevne at Stabæk ikke var favoritt før 08-sesongen. Jeg satte selv penger på at vi skulle vinne serien det året og fikk 15 i odds for det. Det tilsier ikke akkurat noen walk-over slik du indikerer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klart det er mye bra i historien hans, nå er suksesskriteriet hans å få igang spissene! Ellers blir det fort sammenligning av poengsnitt sist høst med forrige trenerduo opp mot nåværende duo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev M-A-N:

Tja, Somen satt på benken i Odd, Veigar hadde mislyktes i godset og kom rett fra Islandsk liga, Nannskog hadde aldri levert lignende i Sverige, Alanzinho kom helt uferdig fra lavere nivå i Brasil, Skjønsberg og Knudsen hevet seg såpass at begge kom i landslagstroppen, Johan Andersson floppet i Malmø og hadde bare 5 innhopp i Allsvenskan året før.

Noe riktig må altså trenerne ha gjort her! 
 

og ang 2013 så ser jeg stadig Belsvik bli diskreditert. Mulig han ikke er et taktisk geni eller en mester på spillerutvikling (det vet jeg ingen ting om), men han fikk laget til å levere godt nok. Et lag som ikke var blant opprykksfavorittene og som var på vei til å kollapse. Den bragden reddet kanskje hele klubben. Mer spesifikt var han ansvarlig for Stokkelien den ene sesongen han har levert som målscorer etter gjennombruddsesongen, og Brustad hadde også god utvikling som målscorer under han.

Så må vi ikke glemme historikken til Belsvik som spiller i Stabæk da! 61 mål på 100 kamper for så å bli solgt for 5 mill (?) som 32-åring.

Tror vi kan fokusere på historikken til Belsvik i Stabæk fremfor det han gjorde i Fram Larvik.

Jeg håper virkelig du har rett i dette, det lover godt for spillerne vi har i troppen nå! Men jeg tror dessverre ikke det.

Nå må vi ikke undervurdere riktig sammensetting av kvaliteter og spillere heller. Sondre Brustad Fet satt mye på benken for Aalesund i fjor, ikke Kjetil Knudsen som har gjort han veldig mye bedre, men passet inn i et system. Å gi Petter æren for de spillerne Blir vel litt feil. 

Som spiller har jeg ikke kritiser han, det har hvertfall ikke vært meningen. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev O store:

Jeg håper virkelig du har rett i dette, det lover godt for spillerne vi har i troppen nå! Men jeg tror dessverre ikke det.

Nå må vi ikke undervurdere riktig sammensetting av kvaliteter og spillere heller. Sondre Brustad Fet satt mye på benken for Aalesund i fjor, ikke Kjetil Knudsen som har gjort han veldig mye bedre, men passet inn i et system. Å gi Petter æren for de spillerne Blir vel litt feil. 

Som spiller har jeg ikke kritiser han, det har hvertfall ikke vært meningen. 

 

Nå gir jeg ikke Belsvik alene æren for alt som har skjedd heller. Men det var et svar på din påstand om at Belsvik ikke har vist noen ting og at JJ og Belsvik hadde lette forutsetninger i 08 fordi spillerne var så gode. 
 

Belsvik har vært med på suksessfulle perioder i klubben som spiller, ass.trener og hovedtrener. Og jaggu er han en del av et trenerteam som igjen ser ut til å gjøre en ganske god jobb. 
 

Da er det litt rart å fokusere på at han feilet  for et hardtsatsende Fram Larvik i PostNord. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

Enig at Koski er i bedring!

Hvem er du enig med? Kan ikke se noen som har uttrykt det her, så litt spesielt å si at man er enig da.

Går for øvrig ut fra at Koski er et kallenavn du har laget på Kinoshita?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Petter Belsvik
×
×
  • Opprett ny...