Gå til innhold

Stabæk - Engen


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Liker ikke å si det, men U var et bra resultat for oss i dag. Engen spilte bra, og var dyktige til å ødelegge vårt spill, i tillegg hadde de en 12. spiller i dommeren.

Det stemmer vel nok at Fredheim Holm skulle hatt straffe da han ble felt av Jon etter at Pontus hadde tabbet seg ut, men man kan da ikke 1. omgjøre en avgjørelse om fordel når de mister ballen et par trekk etter, for så 2. å blåse straffe for et soleklart frispark til Jon da han ble overfalt av en Engen-spiller. (Uspiselige Aabekk mente at det var et klart straffespark, og at Jon løp han rett ned, han bør endre den forklaringen når han ser reprisen).

Gutta virket å bli stresset av Engen-presset og slår mye feil. Dette må være bortimot årsværste fra Stabæk, mens det sannsynligvis var årsbeste for Engen. Nå får vi bare håpe at de tar med seg masse selvtillitt over 2 scorede mål og 1 poeng og gir Brann en Lyn-leksjon på Ullevål neste runde (Lyn-leksjon=Bjørn Borg=6-0)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er så fortvilende å sitte hjemme i Sandefjord å følge en kamp med så mange latterlige dommer avgjørelser hvor du har mest lyst til å gi dommeren ett nakkeskudd.

 

For det første er det jo for faen ikke i NÆRHETEN AV STRAFFE ENGANG! Jon hadde begge henda klistret til ballen når enga spilleren kaster seg inn i han .. Det er jo helt på trynet at dommeren skal kunne avgjøre kampen på den måten her.

 

Det føltes bare så godt.. fikk rett og slett en UTROLIG DIGG følelse i kroppen når Nannskog satt inn det avgjørende målet på tampen av kampen der.

 

Enga presset som sagt på veldig på hele kampen, unødvendig å gi ronny så mye ballrom når de fleste vet at han er og forblir farlig på dødballer.

 

Samtidig følte jeg ikke at Nannskog fikk så mye spilletid med ballen som han burde ha hatt ... vet ikke om det er flere som er enige i dette .. Men jeg la lite merke til Nannskog i denne kampen, men uansett reddet han poeng for oss idag så det er bare å ta inn til seg.

 

Uansett glad jeg ikke befinner meg hjemme i Sandefjord de neste kampene.. både mot Tromsø og RBK.. så håper jo at de klarer å bli litt mer aggresive i løpet av uken .. og en solid seier mot Tromsø hadde absolutt ikke gjort noe før møtet mot RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.. og en solid seier mot Tromsø hadde absolutt ikke gjort noe før møtet mot RBK.

Det skjer desverre ikke, da Stabæk-Tromsø spilles 8. aug

 

 

Tanken var god ihvertfall .. og nå ser jeg har fått ett par feil i kamp systemet mitt ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er elendige i dag, enga tar oss helt ut av kampen med å ligge tett i forsvar, og med vårt ensidige angrepspill blir det veldig lett for et hardtarbeidene enga lag å stoppe oss.

 

Alseth var elendige begge veier, de skulle hatt straffe på situasjonen før og målet vårt skulle vært annulert, selv om det er utrolig bittert.

 

Syns Mike og Morten er svake i dag, samt et tamt midtbaneledd (minus Henning) + en elendig Keller

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Allseth var rett å slett på trynet. Overhodet ikke i nærheten av straffespark. Berre innrømmet det på sporten også, men han takket for straffen anyway. For en drittsekk.. Møkk...

 

Keller var god i 1 omgang synes jeg, tok mange initiativ og løp, ble litt mer borte i 2 omgang.

 

Forøvrig dribler Veigar seg litt for mye bort, han må spille ballen litt tidligere og oftere.

TIFO med bluss var egentlig ganske bra..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er elendige i dag, enga tar oss helt ut av kampen med å ligge tett i forsvar, og med vårt ensidige angrepspill blir det veldig lett for et hardtarbeidene enga lag å stoppe oss.

 

Alseth var elendige begge veier, de skulle hatt straffe på situasjonen før og målet vårt skulle vært annulert, selv om det er utrolig bittert.

 

Syns Mike og Morten er svake i dag, samt et tamt midtbaneledd (minus Henning) + en elendig Keller

Hel feil, tvbildene viser at daniel av onside!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er elendige i dag, enga tar oss helt ut av kampen med å ligge tett i forsvar, og med vårt ensidige angrepspill blir det veldig lett for et hardtarbeidene enga lag å stoppe oss.

 

Alseth var elendige begge veier, de skulle hatt straffe på situasjonen før og målet vårt skulle vært annulert, selv om det er utrolig bittert.

 

Syns Mike og Morten er svake i dag, samt et tamt midtbaneledd (minus Henning) + en elendig Keller

 

Keller har etter min mening hatt to begredelige kamper på rad, flust av feilpasninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 poeng er 2 for lite men i dag fikk møkka god hjelp av han med fløyta. Den største feilen, bortsett fra straffesituasjonene, var at han ikke viste ut T. Holm allerede i 1. omgang. Veigar var bra i dag.

 

Dømmingen i dag tror jeg muligens er den verste jeg har sett noen gang. Jeg håper det er første og siste gang jeg ser en dommer dømme straffe for angrep på keeper.

 

Men når det er sagt, hvorfor skulle Tomas Holm vært utvist i 1. omgang?

 

Som det blir sagt lenger opp her gjorde Keller en dårlig kamp. Han var også svært svak mot Brann. Også Alan har en av sine svakere kamper. Når ingen av vingene har dagen sliter vi offensivt. Jeg har dessuten sjeldent sett Tom slå så mange feilpasninger i en og samme kamp. Han må ha brukt opp sesongens kvote i dag. I det hele tatt mange som gjør en svak kamp i dag. Er vel egentlig bare Henning som gjør en god kamp.

 

Keller får takke Kjell Allseth. Han redder han fra status som banens dårligste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 poeng er 2 for lite men i dag fikk møkka god hjelp av han med fløyta. Den største feilen, bortsett fra straffesituasjonene, var at han ikke viste ut T. Holm allerede i 1. omgang. Veigar var bra i dag.

 

Dømmingen i dag tror jeg muligens er den verste jeg har sett noen gang. Jeg håper det er første og siste gang jeg ser en dommer dømme straffe for angrep på keeper.

 

Men når det er sagt, hvorfor skulle Tomas Holm vært utvist i 1. omgang?

 

Som det blir sagt lenger opp her gjorde Keller en dårlig kamp. Han var også svært svak mot Brann. Også Alan har en av sine svakere kamper. Når ingen av vingene har dagen sliter vi offensivt. Jeg har dessuten sjeldent sett Tom slå så mange feilpasninger i en og samme kamp. Han må ha brukt opp sesongens kvote i dag. I det hele tatt mange som gjør en svak kamp i dag. Er vel egentlig bare Henning som gjør en god kamp.

 

Keller får takke Kjell Allseth. Han redder han fra status som banens dårligste.

 

Holm hadde en stygg takling bakfra rett etter at han hadde fått gult kort, burde fått et til der

 

ja akkurat :P

Endret av Chri$
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hel feil, tvbildene viser at daniel av onside!

 

Det er målsnøret prinsippet som gjelder på offside den dag i dag, samtidig som linjemann ikke skal vinke før spilleren i offside får ballen (noe mange på nadderud ikke forstår og klager som et helvete). Og jeg syns det ser ut som han har såvidt hodet foran forsvarerne. Men jeg klager ikke ;)

 

Syns også situasjonen hvor berre maser om straffe ser mer og mer tvilsom ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuffende kamp fra stort sett alle i dag..

 

Henning er vel den eneste som er on top.. kanskje også daniel det lille vi så av han.. 2 pluss til veigar også for 2 assists.. men ellers en ganske svak kamp for Veigar også.

 

Henning er het om dagen og vinner sykt mye baller.. Deilig avsluttning!

 

 

Straffen er det vel ikke vits i å bruke energi på.. så det gidder jeg ikke..

 

Men mål 1 til VIFF..

Hvor er markeringene på han vi vet de prøver å slå cornern på..? Markeringen glapp like lett på en corner rett etterpå..

Jeg mener også jon skal ut og plukke den cornern.. er alt for lett å sette jon ut av fokus på cornere.. en liten dytt så mister han fokus på ballen og fokuserer mer på han som dytter han.. svakt.

 

Jeg etterlyser også en annen frisparks taker innimellom.. er lenge siden veigar har vært on fire på frispark. Jeg vil se henning frispark. Han kan gå litt mer for kraft, og ikke så mye "beckham". Går den på keeper bør daniel være på plass på retur og pirke den inn.. Er ikke keeper på den så blir det MÅL!!! :) Sånn ting er i dag, uten tommy på banen så blir det litt for forutsigbart når pall tar alle frisparkene...

 

En annen etterlysning er dopingkontroller blandt dommere.. Dagens dommer var helt klart påvirket av noe...

 

 

Til slutt en liten oppfordring... Kan vi bytte ut han faens speaker'n vi har? en ting er at han surrer og roter.. men han er så jævlig barnslig at jeg nesten begynner å grine.. Flaut!!

 

 

Oppsummering: FAEN!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan på rundens lag på tv2, vel vel.......

Tror det balla seg litt med grafikken. Ellers så har Anita Rapp falt fullstendig for Alan. I dag virra han stort sett rundt med unntak av et par gode raid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men når det er sagt, hvorfor skulle Tomas Holm vært utvist i 1. omgang?

Han klipper ned Alan bakfra når han allerede har et gult kort. Klart nytt gult synes jeg men du må gjerne være uenig.

 

 

Husker taklingen, men oppfattet at det var en annen enn Tomas Holm som taklet. Klart gult ja. Det er bare å konstatere at det er lettere å gi to gule til Stabæk enn Vålerenga for Kjell Allseth.

 

Denne kampen bør få konsekvenser for han. Det skal ikke være mulig å gjøre så store blemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men når det er sagt, hvorfor skulle Tomas Holm vært utvist i 1. omgang?

Han klipper ned Alan bakfra når han allerede har et gult kort. Klart nytt gult synes jeg men du må gjerne være uenig.

Han syntes vel ikke at han kunne gi to gule kort så tett etter hverandre, hadde vel kanskje fått rødt om situasjonen hadde vært nærmere kampslutt (ingen logisk forklaring, men det var det jo ikke på en del andre ting heller.

Det værste var vel situasjonen som ga frisparket i forkant av straffen, der han først signaliserer for fordel, for så å blåse frispark noen trekk senere. At han velger å blåse på tvilsom-straffe-nr-2 er vel egentlig helt greit, med unntak av at det siste som var tvilsomt med den siste var hvorvidt det skulle vært gult kort for farefult spill og angrep på keeper.

 

Egentlig svært skuffende at Alan spesielt ikke utfordrer midtstopperene til Engen mer i 2. omg, etter 55 min hadde tross alt både Johnsen og Wæhler gult kort.

 

Henning, Jon og Veigar (og Nanne pga målet) får godkjent av meg i dag. Forsvaret bar vel litt preg av dårlig kommunikasjon, det er tross alt kun Pontus som spilte i samme possisjon som sist kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Engen
×
×
  • Opprett ny...