Gå til innhold

Stabæk-Start


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


1-1 .. jeg hadde ingen god føleles og jeg har det fremdeles ikke..

 

 

Måten vi spiller på i andre omg er helt jævlig å se på . Skaper en sjanse, og slipper start mere og mere inn i kampen. Synes Eirik er bra i 1. Henning og Keller viser til tider gode takter. Allan er desverre litt off i dag, der hadde Start fulll kontroll. Dette kan bare gå en vei..... OPPOVER

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen gir svar på følgende:

1. Pall er livsviktig

2. Når Alan ikke funker sliter vi voldsomt

3. Vi trenger IA tilbake på banen (spesielt på dødballer)

 

...og det visste vi alle fra før.... jævlig irriterende

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste positive fra kampen er vel at Markegård ikke er helt håpløs og at det er kun 5 poeng? opp til Brann med mange kamper igjen.

 

Og at plassen i TL er sikret for neste år. Hurra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier. Uten Veigar og Steners har vi ikke en kjeft med et godt nok skudd. At Nannskog (som bør være inne i boksen) og Alan (som har et elendig skudd) tar frispark utenfor 16 sier alt. Bakover er vi alt for svake i duellspillet.

 

De første 25 minuttene av 1. omgang var horrible. Kun glimtvis godt spill og scoring på slutten av omgangen redder inntrykket. Synd vi brenner kjempesjansen helt på slutten av omgangen. Da kunne vi trolig ha safet dette inn, selv med elendig spill.

 

2. omgangen orker jeg knapt kommentere. Det verste i dag var innsatsen. Perioden etter utligningen var grusom. Det virket som om vi ikke var interessert i å ta tak i kampen i det hele tatt.

 

Dette laget har rett og slett for få strenger å spille på, når vi ikke får lov til å trille ball som vi ønsker. Nok en gang går vi i den taktiske fella. Vi sliter virkelig når motstander gir oss lite rom, kombinert med agressivt press.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe som heter at dueller vinner kamper, og dette var helt åpenbart i dag synes jeg. De kjemper oss i senk! At Årst vinner 90% av duellene mot Kjølø sier vel det meste.

 

Vi er til og med heldige som redder et poeng...faen altså... :(

Endret av lyckegutten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste positive fra kampen er vel at Markegård ikke er helt håpløs og at det er kun 5 poeng? opp til Brann med mange kamper igjen.

 

 

Markegård klarte seg bra, men savnet av Veigar på slutten av kampen var stort. Veigar er flink til å gripe tak i kamper i avgjørende faser. En genial stikker til Nannskog på tampen hadde vært alt vi hadde trengt for å vinne på en dårlig dag - slik topplag skal gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har sikret plassen, jeg driter i gull, jeg driter i medaljer, vi har ikke slått enga i år. Totalt misslykket sesong!

Stadion er det heller ikke noe poeng å bygge, for da rykker vi ned. Se bare på de tre siste lagene på tabellen :angry:

 

Småforbanna nå, men en bitteliten ironi blandt alt sammen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

 

 

Jeg er også kritisk til manglende strategi bak byttene. I stedet for at Poljac settes inn for en sliten Markegård, burde vi heller flyttet Somen opp og Steners inn i midten. Dette hadde trolig gjort oss mye farligere, fremfor en ren erstatning med Poljac, som må regnes som en nødløsning når Markegård ikke orker mer og som uansett ikke er et grep for å endre kampbildet.

 

Det er for øvrig på dødballer bakover vi virkelig trenger IA.

 

Selv om vi har en god førsteelever, er vi på ingen måte noe komplett lag. Vi er gode til å spille ball, men faller igjennom på dødballer og mangler åpenbart tilstrekkelig luftstyrke. Når vi heller ikke får lov til å være gode på det vi kan, har vi rett og slett ikke flere kort å spille. At vi har tatt 2 av 12 poeng på de fire siste er ikke tilfeldig.

 

Vi må ha forsterkninger i dette laget, og det bør komme i dette vinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Irriterrende tap, men fortsatt gøy og stå med StabækSupport (for FØRSTE (:o) gang i år).

Dette her skulle vi ha klart å vinne, synes 1. Omgangen var driitbra og synes at vi her skulle ha klart og sette et mål til. 2. Omgangen spillte vi mye værre, det var ikke gøy og se at Stabæk slett mot siste plass på tabellen Start.

Med Veigar kunne vi vunnet kanskje 2, 3 eller 4 - 1.

Det jeg la veldig godt merke til i denne kampen er at uten Veigar så har vi ingen til å få ballen inn til Nannskog som lett setter den i mål.

Vi har fortsatt Nannskog som kan få ballen til Eirik, men han roter jo bare bort ballen!

Synes ikke Eirik spillte bra i dag, synes han mangler ballkontroll og mister ballen for mye. Han skyter også for lite.

Alt i alt: "Jippi!" vi har sikret tippeligaplassen neste år, men jeg vil ikke lenger ha tro på medalje, men kanskje en 4. Plass og Europacup spill...

Veldig uenig i det Blaapaatur sier med at får vi oss ny stadion rykker vi ned, det er kun en tilfeldighet med de 3 nederste, dette er lag som ikke er de aller beste fra før av heller. Tror Stabæk kan bli enda super mye bedre enn de allerede er med ny Stadion! Så kom igjen få opp Fornebu Arena KJAPPERE!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag var vi heldige at det bare ble uavgjort.

En kompis av meg som dessverre holder med engen sendte meg følgende tekstmelding mot slutten av kampen:

"Dere spiller jo som Vålerenga, elendig innsats! Hva skjer? PS. Markegård overrasket positivt."

 

Tja det sier vel det meste. Hvorfor slutter vi å spille etter mål 1? Og hva med bytter? Når vi sliter så vannvittig på offensiv dødball så savner jeg foten til Tommy, og når vi sliter så vannvittig med Starts lange baller mot Årst så savner jeg Olsen. De er friskmeldte er de ikke? Ingen grep ble gjort for å vinne tilbake midtbanen. Det er påfallende at hver gang vi hadde ballen så var der tre Start spiller rundt nesten med en gang. mens vi selv har mer enn nok med å bare løpe etter.

 

Videre så må noen ta ordentlig grep på dødballer snart. Det er jo yatzy hver gang om hvem, hva hvor. Er lei av å se lite gjennomtenkte forsøk.

 

En positiv ting til slutt: det var bra oppmøte på stadion i dag.

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Få som blør for drakta, da jeg ser 1-0 går inn tenker jeg, yes denne kampen ender som mot Tromsø!

Kampen dabber litt av, men vi har kontroll..

Så starter 2 omgangen, forventer lik innsats som i første omgang i andre.

Istedet for å bruke vingene, komme rundt og legge inn, slår vi lange baller som går over midtbanen og til Nannskog?? Når ble han en target man?

Forsvaret legger seg bakpå, samme gjør vel egentlig midtbanen + spissene står som to dotter å kikker på.. Det ligger nok noe i snakket om dårlig stall, men prøv hvertfall å jobb alt dere har!

Enig med at oppmøte i dag var bra, + at jeg trodde markegård skulle være tidenes dårligste innhopp klarte han seg bra=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Istedet for å bruke vingene, komme rundt og legge inn, slår vi lange baller som går over midtbanen og til Nannskog?? Når ble han en target man?

 

 

Vi mangler typiske vingspillere, dermed blir det som det blir. Det er først og fremst her det er viktig å få inn forsterkninger. Huseklepp ville vært gull verdt i en slik kamp. Vi trenger også alternativer på venstrekanten når Alan går tom. Han var helt borte siste halvdel av 2. omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første kamp på Nadderud for min del, kanskje jeg skal ta et hint og se resten på web-TV. :huh:

 

Arbeidsinnsatsen i dag var generelt dårlig, og flere spillere virket slitne. Videre så det ved flere anledninger ut til at spillet stoppet når Veigar ikke var på plass til å ta imot ballen. Flere bevegelser, som med Veigar starter nesten før han mottar ballen stoppet opp i dag nå Markegård fikk ballen, og det ble urytmisk fremover. Somen er veldig på og av i dag, og dødballspillet er elendig. Skulle gjerne ha sett Steners og IAO inn mot slutten. Når ingenting annet fungerer, hadde vi i hvertfall hatt et nytt angrepsvåpen å ta i bruk

 

Jeg håpet i det lengste på en revasje av den sene utligningen i Kr.sand, men den gang ei.

1-1 er vel et greit resultat, og det kunne fort ha bikket begge veier.

 

Jeg ser med gru frem mot neste kamp, på komplett.no mot Sandefjord. Vi er ikke gode mot bunnlag. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også kritisk til manglende strategi bak byttene. I stedet for at Poljac settes inn for en sliten Markegård, burde vi heller flyttet Somen opp og Steners inn i midten.

 

Sorry for å si det, men Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen. Jeg tror han har en strategi med byttene sine.

 

Sorry for å si det, mne Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen og ser spillerne på trening hver dag og vet i nøyaktig hva slags fysisk og mental form de er i. Jeg tror han er bedre enn deg til å tenke ut bytter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanskelig å kjenne igjen dette laget fra i våres, ja.

raidene til Alan sitter ikke lenger og vi er tilbake til gamle dager i antall baller han mister.

Når Somen i tillegg bare loffer rundt en hel kamp er det ikke rart midtbanen funker dårlig. Er disse gutta blitt immune mot å bli byttet ut? Selv om vi ikke har en kjempe-benk skulle jeg gjerne sett Tommy komme inn når Somen er som i dag, han bare sakker oss ned. SÅ ville jeg fått inn Bjørnar for Alan. Frusterende at byttene alltid kommer så sent når ting ÅPENBART ikke fungerer. Alle ser jo at disse gutta har en off-dag!

Dersom JJ har SÅ liten tiltro til gutta på benken er det ihvertfall på tide å gi Bohinen et skikkelig tupp så han gjør seg litt fortjent i penga.

 

Kred til Markegård for god innsats i dag, han slukna riktignok på slutten der. Bra innhopp av Branimir også som gir oss fart igjen. Ny stor kamp av Henning, og bra kjemping av Keller (i begynnelsen ihvertfall), men resterende del av midtbanen ødelegger mer for oss en savnet av Veigar i dag.

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser med gru frem mot neste kamp, på komplett.no mot Sandefjord. Vi er ikke gode mot bunnlag. :angry:

 

 

Dette blir en vanskelig kamp, vi har tapt i Sandefjord før. Likevel er vi nå i en situasjon hvor vi bør ta full pott i den kampen, ellers begynner dette å se virkelig ille ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også kritisk til manglende strategi bak byttene. I stedet for at Poljac settes inn for en sliten Markegård, burde vi heller flyttet Somen opp og Steners inn i midten.

 

Sorry for å si det, men Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen. Jeg tror han har en strategi med byttene sine.

 

Sorry for å si det, mne Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen og ser spillerne på trening hver dag og vet i nøyaktig hva slags fysisk og mental form de er i. Jeg tror han er bedre enn deg til å tenke ut bytter.

 

 

"Sorry for å si det", men jeg tror du er av den kategori supportere som ikke tåler noe som helst forsøk på konstruktiv kritikk av eget lag eller trener.

 

Men du er i gang - kan du utdype hvilken strategi du mener Jönsson hadde ved å sette inn Poljac for Markegård, ut over det faktum at sistnevnte var sliten?

 

Ellers er jeg enig at Jönsson er en god trener, men han kunne gjort mer for å endre kampbildet i dene kampen. Det har også vært tidligere anledninger hvor han ikke har gjort heldige bytter, noe som ikke bare kan forklares med at benken er for dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Start
×
×
  • Opprett ny...