Gå til innhold

Terminliste - 2008


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Da er det bare å sette i gang å skjelle ut datamaskinen :lol:

At det faktisk settes opp slik har jeg ønsket i mange år.

Støttes! Synd vi ikke fikk hjemme i siste runde, noen som vet hvorfor vi ønsket borte i første? Fordi vi alltid starter elendig uansett kanskje, synd å kaste bort en hjemmekamp på det :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Støttes! Synd vi ikke fikk hjemme i siste runde, noen som vet hvorfor vi ønsket borte i første? Fordi vi alltid starter elendig uansett kanskje, synd å kaste bort en hjemmekamp på det :lol:

Har vel mest med å verne gresstustene på Nadderud, samt at man ved å "selge" åpningen kanskje kunne "vinne" avslutningen. U i første kamp på bortebane vil være et godt resultat, nesten uansett motstander. Hjemme bør det bli H, nesten uansett motstander. Med bortekamp blir det dermed enklere å oppnå et akseptabelt resultat (U) i åpningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det bare å sette i gang å skjelle ut datamaskinen :lol:

At det faktisk settes opp slik har jeg ønsket i mange år.

 

 

Så enkelt er det ikke desverre.

Så lett slipper ikke Nff unna, de sier selv de har lakt inn noen kamper før dataen fikk trekke resten.

Hvis Nff sier hvilke kamper de har plotta inn på forhånd skal jeg ta stilling til om det er tilfeldigheter eller ikke.

Ellers så vill også jeg være enig i at en data kan trekke kampene men da må man la overivrige patrioter i Nff holde finga unna!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har vel mest med å verne gresstustene på Nadderud, samt at man ved å "selge" åpningen kanskje kunne "vinne" avslutningen.

 

 

Det har vel med at hvis man har bortekamp i første serierunde så har man større sjanse for å få hjemmekamp i første serierunde påfølgende år. Og da snakker vi vel om en innvielse av en ny stadion.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter å titter litt på terminlisten som ligger her på siden.

Vet ikke noen andre har stusset over det, men ifølge den listen skal vi bare spille bortekamp mot brannn.

er de så hovne at de ikke gidder å komme å spille mot oss på hjemmebane ? :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter å titter litt på terminlisten som ligger her på siden.

Vet ikke noen andre har stusset over det, men ifølge den listen skal vi bare spille bortekamp mot brannn.

er de så hovne at de ikke gidder å komme å spille mot oss på hjemmebane ? :unsure:

 

................... :huh:

 

----> Runde 4 20.apr Stabæk - Brann

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha studert terminlista litt, konstanterer jeg at Stabæk er det eneste laget som har bortekamp i alle de tre kampene som alle snakker om: 1. runde, 16. mai og 26. runde.

 

Rbk er det eneste laget som har hjemmkamp i alle kampene.

 

Konkluderer ikke med noe, bare konstanterer.

 

(og ingen kan vel snakke om forskjellsbehandling når det er "hele norges" roooseeenbooorg vi snakker om...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha studert terminlista litt, konstanterer jeg at Stabæk er det eneste laget som har bortekamp i alle de tre kampene som alle snakker om: 1. runde, 16. mai og 26. runde.

 

Rbk er det eneste laget som har hjemmkamp i alle kampene.

 

Konkluderer ikke med noe, bare konstanterer.

 

(og ingen kan vel snakke om forskjellsbehandling når det er "hele norges" roooseeenbooorg vi snakker om...)

 

LB hadde kanskje ett poeng?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min del konkluderer jeg med at jeg ikke fatter og begriper hva som er så viktig med disse tre rundene (kan til nød skjønne sisterunde)? Er det noe som viser at det er en stor fordel med hjemmekamp i akkurat disse rundene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha studert terminlista litt, konstanterer jeg at Stabæk er det eneste laget som har bortekamp i alle de tre kampene som alle snakker om: 1. runde, 16. mai og 26. runde.

 

Rbk er det eneste laget som har hjemmkamp i alle kampene.

 

Konkluderer ikke med noe, bare konstanterer.

 

(og ingen kan vel snakke om forskjellsbehandling når det er "hele norges" roooseeenbooorg vi snakker om...)

 

LB hadde kanskje ett poeng?

 

>Jeg har gjort litt analyse, og funnet ut at vi ikke spiller på Nadderud i 13 kamper i år. Neste år blir det enda verre da spiller vi ikke på Nadderud i det hele tatt!

 

 

Noen som tror vi ikke åpner hjemme med storkamp neste år?

 

 

 

Slutt å sutre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min del konkluderer jeg med at jeg ikke fatter og begriper hva som er så viktig med disse tre rundene (kan til nød skjønne sisterunde)? Er det noe som viser at det er en stor fordel med hjemmekamp i akkurat disse rundene?

 

Konkludering får stå for din regning. Når vi spiller hjemme, er ikke viktig for meg heller, så lenge vi får 13 kamper hjemme. At vi ikke spiller hjemme 16. mai synes jeg bare er rett og rimelig.

 

 

Slutt å sutre!

 

Dette er ikke sutring. Jeg er strålende fornøyd med at terminlista har kommet jeg, og kommer bare med faktaopplysninger.

 

Hvis du vil høre sutring kan du ta en tur hjem til meg en tilfeldig morgen, når ungene skal opp av senga og på skolen. Da får du høre sutring, da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min del konkluderer jeg med at jeg ikke fatter og begriper hva som er så viktig med disse tre rundene (kan til nød skjønne sisterunde)? Er det noe som viser at det er en stor fordel med hjemmekamp i akkurat disse rundene?

 

De tre rundene anses som viktigere enn de andre pga:

 

- Det er de tre serierundene hvor flest halvinterreserte enten møter opp på station eller ser på tv, mao penger.

- De lagene som spiller hjemme på disse datoen får som regel betydelig flere tilskuere enn hva som er vanlig.

- Første runde anses som viktig å vinne for å komme godt i gang med sesongen.

- 16. Mai gir som sagt høyere tilskuertall og er dermed en sjanse for å imponere folk som ikke går ofte på kamp til å komme tilbake.

- Siste runde kan være runden der nedrykk og medaljer avgjøres. Da mener mange det er en fordel å spille hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16-mai bort er greit. men det er da en universell regel at om man åpner borte, avslutter man hjemme eller motsatt. hvilken som er hvilken er jo det samme egentlig, like "store" fordeler ved begge. men det er jo fett bl.a. å få medaljer hjemme, avslutte hjemme og ikke minst som LB sier; avslutte sesongen hjemme neste år og få godfeelingen over til fornebu og fortsette den positive veksten der. det kan være lettere med å avslutte hjemme neste sesong.

 

og ja, jeg tror så desidert ikke vi åpner 2009-sesongen med storkamp hjemme. skjer ikke uten at vi tar på oss bart og flytter til værnes flyplass istedenfor fornebu!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir egentlig kvalm av denne sutringen. Vi har faktisk startet hjemme de tre siste sesongene. De to siste sesongene har Rosenborg kun hatt 16. mai av disse rundene hjemme. Så når den klubben får hjemmekamp i alle disse rundene neste år så skal man sette i gang med sutrekoret igjen.

 

Så hva meningen skal være med at vi må flytte til Værnes flyplass for å åpne med storkamp i 2009 lurer jeg på. Personlig er jeg ganske sikker på at vi får hjemmekamp i første runde 2009, og hadde vi startet hjemme i år ville det faktisk ført til at vi i 2009 ville spille 1. serierunde hjemme for femte år på rad.

 

Og når det gjelder sisterunden så får vi gjøre som Brann gjorde i år sørge for at gullet er klart før vi drar til Tromsø.

 

Så kommer det mer sutring nå er det fare for at jeg må spy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er det noen som vet når tv2 bestemmer seg angående tv kamper i de første rundene? Tenker da spesielt på dette med flypriser som er billigere nå enn det det vil være senere.

 

Du kan ihvertfall regne med at Brann sine kamper er tv-kamper

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser frem til å stå på Nadderud 6. april fra 20-22 på kvelden. Det blir nok en varm opplevelse....

 

Nå er vel ikke kulden problemet vi bør fokusere på vel?

 

Fins vel ingen andre problemer i forhold til denne kampen vi burde bekymre oss over vel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser frem til å stå på Nadderud 6. april fra 20-22 på kvelden. Det blir nok en varm opplevelse....

 

Nå er vel ikke kulden problemet vi bør fokusere på vel?

 

Fins vel ingen andre problemer i forhold til denne kampen vi burde bekymre oss over vel?

 

 

Tenkte mer i forhold til at det ikke er noen problemer i det hele tatt. Selfølgelig klønete formulert. Det at vi kanskje stiller uten en Alan, kan være et lite problem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Litt for lat til å bla igjennom alle innleggene her, men er det noen som vet hvor jeg kan få terminlista som outlook zip? I fjor dukket den opp litt sent. (eller var det jeg som ikke oppdaget den tidlig?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Ser at Slum har fått bekreftelse på at den siste kampen, mot Tromsø, ikke flyttes til lørdagen. Hvor kan denne bekreftelsen leses?

 

Det er vel heller ingen som helst grunn til at siste hjemmekamp (mot vif) vil bli flyttet til lørdagen? Vil passe meg svært dårlig. Hvis Brann og/eller Rbk går videre i uefa-cupen, så kan den jo ikke flyttes, da det er satt av kamp i gruppespillet, torsdag 23. oktober. Men tar gjerne imot en bekreftelse på at også nest siste serierunde går som oppsatt, på søndag 26. oktober, kl. 18.00.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Slum har fått bekreftelse på at den siste kampen, mot Tromsø, ikke flyttes til lørdagen. Hvor kan denne bekreftelsen leses?

 

Det er vel heller ingen som helst grunn til at siste hjemmekamp (mot vif) vil bli flyttet til lørdagen? Vil passe meg svært dårlig. Hvis Brann og/eller Rbk går videre i uefa-cupen, så kan den jo ikke flyttes, da det er satt av kamp i gruppespillet, torsdag 23. oktober. Men tar gjerne imot en bekreftelse på at også nest siste serierunde går som oppsatt, på søndag 26. oktober, kl. 18.00.

 

Rich ringte Dag Westlund i NFF og fikk bekreftelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Terminliste - 2008
×
×
  • Opprett ny...