Gå til innhold

Hva skjer med Stabæk logoen


Martin
 Del

Anbefalte innlegg


Har lagt merke til at gulfargen har blit fjernet fra logoen på alle de nye Stabækproduktene.

Er det noen som vet hvorfor? Synes personlig det gjør logoen mye styggere og kjedeligere.

Og det er vel også en prinsippsak at man ikke kødder med noe som er så hellig som logo uten og forhøre seg supportere.

 

Synes vi har den fineste logoen i Norge. og trenger derfor ikke lage den på nivå med hamkam, brann og lsk sin.

hvis det er flere som deler mitt syn, kan man jo be de ta opp saken på årsmøtet om 3 uker

Endret av Martin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen i Rio mente at den nye firkantede logoen kom for at den skulle passe bakpå visittkortene til de ansatte.

 

Uansett, jeg synes blaa og hvit logo er flott. Men ikke nødvendigvis på en firkanta bakgrunn med tekst på. Det blir litt sånn sandefjert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gult er kult i små mengder. Fargen tilføyer mer action i en ellers "monoton" logo.

 

Og de firkantede klistremerkene har jeg ikke sansen for i det heletatt. Det er både penere óg mer økonomisk uten utbygd firkant. Thumbs up for den gamle gode. Synd de ikke lenger er å oppdrive..

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig liker jeg den logoen med gulfargen best, men det kjipeste må jo uansett være det de har tilført og ikke tatt bort?! Den firkanten er ikke særlig sexy... Lurer på hva man baserte beslutningen om ny logo på - mersalg ettersom de tror folk ønsker "nye" effekter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig liker jeg den logoen med gulfargen best, men det kjipeste må jo uansett være det de har tilført og ikke tatt bort?! Den firkanten er ikke særlig sexy... Lurer på hva man baserte beslutningen om ny logo på - mersalg ettersom de tror folk ønsker "nye" effekter?

 

Det skal matche den firkantede telenorlogoen vi har på drakten :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen i Rio mente at den nye firkantede logoen kom for at den skulle passe bakpå visittkortene til de ansatte.
Det var noe sånt jeg tenkte da jeg så den og. Den nye firkantvarianten er grusom. Ser mest ut som den tilhører et firma som i hovedsak selger sine produkter hos bokhandlere. Hvem fant ut av vi skulle få oss en "kladdeblokkslogo"?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig liker jeg den logoen med gulfargen best, men det kjipeste må jo uansett være det de har tilført og ikke tatt bort?! Den firkanten er ikke særlig sexy... Lurer på hva man baserte beslutningen om ny logo på - mersalg ettersom de tror folk ønsker "nye" effekter?

 

Det skal matche den firkantede telenorlogoen vi har på drakten :P

 

Logoen skal ikke være gul! Selv om noen har trykket noe i gul. Den har alltid vært i gull. Noen som ikke har fulgt med i timen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessuten synes den bedre(med tanke på bilruter etc)

Jeg syns klistremerkene på bilrutene blir mistenkelig lik Lyn sine (i fart vel og merke) når de blir slitte. Man skulle ikke tro det når man se logoene ved siden av hverandre, men det er nå min mening...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig liker jeg den logoen med gulfargen best, men det kjipeste må jo uansett være det de har tilført og ikke tatt bort?! Den firkanten er ikke særlig sexy... Lurer på hva man baserte beslutningen om ny logo på - mersalg ettersom de tror folk ønsker "nye" effekter?

 

Det skal matche den firkantede telenorlogoen vi har på drakten :P

 

Logoen skal ikke være gul! Selv om noen har trykket noe i gul. Den har alltid vært i gull. Noen som ikke har fulgt med i timen?

 

Den har ALLTID vært i gull? Mulig det var meningen, men slik jeg ser det har den sjelden vært å se med gull.

 

AndersC: er ikke logoen som henger på plassen også med gul kant?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig liker jeg den logoen med gulfargen best, men det kjipeste må jo uansett være det de har tilført og ikke tatt bort?! Den firkanten er ikke særlig sexy... Lurer på hva man baserte beslutningen om ny logo på - mersalg ettersom de tror folk ønsker "nye" effekter?

 

Det skal matche den firkantede telenorlogoen vi har på drakten :P

 

Logoen skal ikke være gul! Selv om noen har trykket noe i gul. Den har alltid vært i gull. Noen som ikke har fulgt med i timen?

 

Den har ALLTID vært i gull? Mulig det var meningen, men slik jeg ser det har den sjelden vært å se med gull.

 

AndersC: er ikke logoen som henger på plassen også med gul kant?

 

 

Det er vel bare å se på et skjold, eller prate med noen av de gamle gutta :-) :rolleyes:

 

Det gule ser bare BILLIG UT :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


synes den nye ser billigere ut. håper bare de beholder den gamle på drakten.

 

Synes de nye draktene er helt rå hvis de skal se slik ut: :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkchamp8ku.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkmedal5cr.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabknomedal4db.png

 

 

Og sef med gull ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


synes den nye ser billigere ut. håper bare de beholder den gamle på drakten.

 

Synes de nye draktene er helt rå hvis de skal se slik ut: :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkchamp8ku.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkmedal5cr.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabknomedal4db.png

 

 

Og sef med gull ;)

Synes de tre var heftig rå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den har ALLTID vært i gull? Mulig det var meningen, men slik jeg ser det har den sjelden vært å se med gull.

 

AndersC: er ikke logoen som henger på plassen også med gul kant?

Det jeg har blitt fortalt er at tanken var at det skulle være gull. Problemet var at gull er en farge som er(var?) vanskelig å få frem på trykk. Alternativet var da gult, og da ble det vel det.....

 

Jeg kan legge til at da jeg begynte å lage skrivebordsbakgrunner så merket jeg at jeg ble veldig usikker på dette med logo. Jeg hadde ikke behøvd å tenke på den detaljen når jeg bare puslet for meg selv, men nå som det jo skulle legges ut offentlig så følte jeg at jeg måtte passe på å bruke riktig. Forvirring ble total da jeg oppdaget at Stabæk faktisk har tre logoer. I tillegg til med og uten gull/gult har man også en logo som er litt spissere i kantene enn de andre. Den siste har dog så vidt jeg vet aldri vært i bruk av andre enn meg, som gjorde det ved en feil før jeg oppdaget at den faktisk var formet annerledes enn de andre.

 

I tillegg så er blåfargen i de tre logoene forskjellige også, og jeg har enda ikke helt klart å pønske ut de nøyaktige fargeverdiene for Stabæk's farger. Jeg har det jo sånn ca., og heldigvis er ikke alle som meg og ser forskjell på to svært like blåtoner uten å ha de ved siden av hverandre. Jeg har henvendt meg til Stabæk for å få fasiten, men fikk intet svar. Uansett takk igjen til StabækLars som løste noen av flokene for meg.   ;)

 

Neste..

synes den nye ser billigere ut. håper bare de beholder den gamle på drakten.

 

Synes de nye draktene er helt rå hvis de skal se slik ut: :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkchamp8ku.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabkmedal5cr.png

http://img368.imageshack.us/my.php?image=stabknomedal4db.png

 

 

Og sef med gull ;)

Synes de tre var heftig rå!

Men jøsses...er de online ennå? :blink::)  Eller har noen lastet dem opp igjen? Uansett jeg begikk vel egentlig en stor synd den dagen jeg satte meg ned for å lage mesterdrakt. Man skal jo ikke rote med symboler som er elsket av mange, men det skulle jo bare være for moro og i den settingen de var tenkt til (dataspill) så måtte det vel være greit. Likevel husker jeg tanken "huff jeg håper ingen som elsker Stabæk blir støtt" slo meg da jeg la de ut. Så da er det jo fint å se at de faller i smak. :D

 

Det var vel du Martin, som for lengst har trykket de til ditt bryst (avatar), som sporet disse opp i sin tid var det ikke? Merkelig nok nesten samme dag som jeg registrerte meg på forumet også hvis jeg ikke husker helt feil, og da hadde de jo ligget ute lenge så ihvertfall for meg så ble det en litt morsom tilfeldighet at jeg kom inn døra her fra to sider. Men nok om dette...

 

Edit: Pedro.... De er ikke skitne, men jeg overdrev marmoreringen noe. Grunnen til det ligger i grafikkmotoren til spillet de var laget til. Den har en tendens til å viske bort igjen detaljer så alt måtte overdrives for i det hele tatt ikke bare fremstå som flat farge. Merk måten jeg gjorde det på den gang var amatørisk, og dersom jeg nå skulle laget noe slikt igjen, og da kanskje noe som blir tenkt brukt i den virkelige verden, så ville nok "skitten" effekten bli droppet. 

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider


takk for fyldig og fin forklaring på noe som bare var en liten ironisk bemerkning fra min side. Keep up the good work. Det er moro å se det du lager, både draktforslag og skrivebordsbakgrunner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 15 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hva skjer med Stabæk logoen
×
×
  • Opprett ny...