Gå til innhold

Hva skjer med Stabæk logoen


Martin
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg har aldri trodd at den skal erstatte logoen på drakta, brakka osv heller. Men logoen er likefullt "tuklet" med, og det skal ikke skje, uansett hvor og hva den skal brukes til. Den skal være hellig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke noe fan av den nye grafiske profilen generelt. Hverken fonten eller de andre grafiske elementene falt i smak hos meg, men det logoelementet der er det klart verste. Én ting er at det er å tukle med logoen, men det er jo uansett bare stygt!?

Eneste jeg likte med profilen var bruken av logoomrisset som et tekstelement, som her:

image.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt greit at man gjør endringer på tekst- og talltunge logoer til bruk i SoMe, men denne løsningen synes jeg så litt billig ut. Minner meg om sånne falske klubblogoer på fotballskjerf kjøpt i syden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt greit at de vil bruke STB og med gullskrift men de må ikke mikse den inn i logoen. Det er her tabben skjer. Men å for yr seg litt og bli enda mere some vennlig det stemmer jeg for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns det er helt OK å oppdatere klubbemblemet og å lage stiliserte varianter til bruk der slike er mer egnet. Jeg blir bare oppgitt av at vi må være en klubb som aldri stiller krav til det som leveres på noe som helst område. Det som ble presentert på klubbsidene så latterlig amatørmessig ut. Jeg ville vært flau over å levere fra meg noe sånt. (Derav Ravnaas-kommentaren.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er greia med at de trenger et nytt element i akkurat samme fasong som det vi allerede har? Kan ikke tenke meg et eneste sted der de kan bruke denne, og ikke logoen?

Den grunnen holder ikke. Bare å legge seg flat i hatten og få den vekk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Mikkel:

Ser ikke problemet med det. Logoen er ikke endret eller kommer til å bli det. 

Jo, det er den. Alle ser jo at det er logoen som er utgangspunkt her. Man leker ikke med designet på klubbemblemet, punktum. Nå ser det forøvrig ut som klubben tar til seg det som er kommet av kritikk, og det er bra. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev Torres:

Jo, det er den. Alle ser jo at det er logoen som er utgangspunkt her. Man leker ikke med designet på klubbemblemet, punktum. Nå ser det forøvrig ut som klubben tar til seg det som er kommet av kritikk, og det er bra. 

Bra jobba! Det var helt krise, og nå ser det ut som de har endret og bruker riktig emblem. 

Nye folk, bratt læringskurve 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev archstanton:

https://www.budstikka.no/denne-detaljen-fikk-tilhengerne-til-a-rase/s/5-55-1409063
 

budstikka følger med på forumet 🙂 (For ikke-abonnenter så sier tittelen alt)

Bare positivt at det er nyheter om Stabæk i media. Noe vi ikke akkurat har vært veldig bortskjemt med de siste årene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg reagerer på fontvalget. Helheten blir ganske rotete med en en så detaljtung font mot et uttrykk som allerede er fullt av grafiske elementer. I tillegg stusser jeg over at Wal benytter seg av fonten de bruker til egen markedsføring av byrået. Er valget tatt fordi man mener dette er fonten som syr sammen den grafiske profilen på best mulig måte? Eller er det et forsøk på å profilere seg selv gjennom Stabæks sosiale medier? Ikke meningen å spekulere, og er det gjort en helhetlig vurdering, er det selvsagt helt legitimt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hva skjer med Stabæk logoen
×
×
  • Opprett ny...