Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Håper vi også har litt tålmodighet med ham, og lar han få lengre tid til å vise seg frem. Ikke veldig rart om han er rusten etter langt avbrekk i tillegg med nye medspillere og system. Vi vet han har et høyt bestenivå, men selvfølgelig om han ikke viser spor av dette og heller ingen stigende formkurve blir det vanskelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har man ikke råd til indrefilet, så kjøper man ikke indrefilet. Finger'n i jorda. De som fortsatt ikke har skjønt alvoret, les innlegget til Ingo en gang til!

 

LIS er IKKE verdt 600 - 800 K i årslønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har man ikke råd til indrefilet, så kjøper man ikke indrefilet. Finger'n i jorda. De som fortsatt ikke har skjønt alvoret, les innlegget til Ingo en gang til!

Om det stemmer at det står så ille til, selv etter at man har kvittet seg med de fleste millionlønningene etter denne sesongen, da er det ganske mørkt

Da blir dette en artg tråd ph34r.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet ikke om LIS blir en kontinuitetsbærer og et forbilde for de unge bare fordi han er eldre enn dem.

 

Blir spennende å se om han finner noen som vil betale for han. Selv med millionlønn nå kommer det et punkt der han må takke ja til 3-400' i året. Mitt tips: Stabæk har enten sagt nei takk for godt, eler tilbudt en veldig dårlig kontrakt. LIS sitter på vent, men aksepterer det kanskje 31. august.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har man ikke råd til indrefilet, så kjøper man ikke indrefilet. Finger'n i jorda. De som fortsatt ikke har skjønt alvoret, les innlegget til Ingo en gang til!

Om det stemmer at det står så ille til, selv etter at man har kvittet seg med de fleste millionlønningene etter denne sesongen, da er det ganske mørkt

Da blir dette en artg tråd ph34r.gif

 

Det er svært få av millionlønningene vi er blitt kvitt, men det meste er borte i 2013. Når stb nå må samle inn penger for å sikre lisensen bruker man ikke penger som fulle sjømenn for å sikre seg en overbetalt spillertype vi allerede har 5 av i troppen, om han så muligens er et lite hakk bedre enn i hvertfall enkelte av de 5.

 

Grunnen til at stb ikke kategorisk sier at "vi ansetter ikke spillere som koster mer enn x kr/år" er selvsagt at man må vurdere hvilke muligheter man får. LIS til 300.000/år ville klubben neppe ha sagt nei til, men jeg vil tro at LIS hadde tatt et slikt tilbud som en fornærmelse.

 

Fotballønningene er fremdeles i et vakuum. Strengt tatt er fotball en hobbyaktivitet som noen er så heldige at de får betalt for som "heltidsjobb". Og av de få som får betalt for hobbyen sin er det ca 10 spillere i nær sagt alle tippeligaklubber som tjener betydelig mer enn medianlønnen i Norge, på tross av at det ikke finnes noe som helst hold for et slikt lønnsnivå vurdert ut fra publikums- og sponsorinntekter.

 

 

Problemet har fortsatt grunnet lange kontrakter, rike onkler og fotballklubber som budsjetterer med spillersalg og/eller publikums- og sponsorinntekter satt til å øke hvert år.

 

Stabæks største problem nå er at forutsetningen om en arena som skulle gi nærmest gratis baneleie og netto tilskudd til driften i form av utleie av hallen har endt opp som et mareritt og i stedet gir klubben skyhøye kostnader til leie som vi ikke har råd til om vi skal ha profesjonelle spillere. Slik ballen har blitt spilt har stb ikke lenger noen beslutningsmyndighet ift TA. Denne virkeligheten traff klubben for en stund tilbake og de aller ivrigste i klubbledelsen har lagt totalt 20 millioner av egne penger for å holde klubben i live. Her sakker vi om helt andre summer enn at vi spytter inn en tusenlapp hver. De pengene er brukt opp, og kilden er tom. Jeg skjønner godt at ledelsen ikke har gått ut med heftige hårete mål i år.

 

Tross denne krisen har laget overprestert og snuser på edelt tungmetall. Det er en fantastisk prestasjon.

 

Likevel sitter bæringer hjemme når det er match i stedet for å strømme til arenaen. Forstå det den som kan.

 

Flere som lurer på hvorfor vi ikke kjøper kjente fotballspillere som har lønnskrav på 7-sifra beløp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har man ikke råd til indrefilet, så kjøper man ikke indrefilet. Finger'n i jorda. De som fortsatt ikke har skjønt alvoret, les innlegget til Ingo en gang til!

Om det stemmer at det står så ille til, selv etter at man har kvittet seg med de fleste millionlønningene etter denne sesongen, da er det ganske mørkt

Da blir dette en artg tråd ph34r.gif

Når man tyr til innsamlingsaksjon fra supporterne for å klare lisenskravet, er det vel lite som tyder på at man har mye penger å strø om seg etter middelmådigheter.

Våkn opp!

 

Tråden blir fortsatt artig, den. Utrolig spennende å se klubben gjøre som kong Midas. Det finnes mange spillere rundt omkring som kan bli til gull, selv om vi ikke har hørt om dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tråden blir fortsatt artig, den. Utrolig spennende å se klubben gjøre som kong Midas. Det finnes mange spillere rundt omkring som kan bli til gull, selv om vi ikke har hørt om dem.

Jepp! Vi gjør vel omtrent det samme nå som Godset startet med for 2-3 år siden. I tillegg har vi en fantastisk jr.avdeling i norsk målestokk, det har ikke Godset hatt. Godset har hatt det greit morsomt de siste sesongene.

 

Det må heller ikke glemmes at mange andre klubber sliter økonomisk. I dag er det vel bare Rbk, Vif og Molde som har økonomiske muskler å snakke om. Rbk begynner å nærme seg tom kasse, Vif underpresterer i 80% av sesongene og Molde blir nok det noe helt annet den dagen Solskjær forlater laget.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er svært få av millionlønningene vi er blitt kvitt, men det meste er borte i 2013.

Vi har vel kvittet oss med to spillere i år og begge hadde fete lønninger. Dessuten er vel det meste borte etter sesongen i år.

 

Dette er spillerne som har kontrakt utover 2011 (mener jeg). Hvem av disse har millionlønninger? Kan ikke tenke meg at det kan være fler enn Jon.

1. Jon Knudsen

2. Bjarni Ólafur Eiríksson

5. Jørgen Hammer

9. Gilles M'bang Ondo

14. Herman Stengel

16. Tor Marius Gromstad

21. Mix

23. Vegar Eggen Hedenstad

25. Erik Benjaminsen

27. Torstein Andersen Aase

29. Haris Skenderović

22. Jan Kjell Larsen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I og med at man har invitert LIS til prøvespill må man anta at man også har vurdert det at det er realistisk at vi kan hente han.

Eller våknet man opp fra fylla for en uke siden og så på kontotkriften og skjønte først da at kassa var tom?

 

Edit: Enig, av de overnevnte spillerne KAN det da ikke være flere en Jon som har syvsifret i lønn?

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I og med at man har invitert LIS til prøvespill må man anta at man også har vurdert det at det er realistisk at vi kan hente han.

Eller våknet man opp fra fylla for en uke siden og så på kontotkriften og skjønte først da at kassa var tom?

 

Edit: Enig, av de overnevnte spillerne KAN det da ikke være flere en Jon som har syvsifret i lønn?

Husk at det er veldig mange "prøvespillere" som ikke får kontrakt. Det kan jo hende man henter fyren for å se om han passer til resten av laget, før man i det hele tatt har sagt et eneste ord om lønn. Og muligens har klubben helt andre forventninger til lønnskravet enn hva spilleren har.

 

Nå sier vel rapportene at LIS ikke akkurat har imponert under prøvespillet, men et scenario kunne uansett ha vært at man ikke blir enige under lønnsforhandlingene etter et eventuelt vellykket prøveopphold.

 

LIS står ikke høyt på min ønskeliste, men det kan allikevel komme mye spennende framover. Kan jo nevne at Suka Suka fyller 18 (og blir vel da spilleklar for A-laget) tre dager før Tromsø-kampen om en måned...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I og med at man har invitert LIS til prøvespill må man anta at man også har vurdert det at det er realistisk at vi kan hente han.

Eller våknet man opp fra fylla for en uke siden og så på kontotkriften og skjønte først da at kassa var tom?

 

Edit: Enig, av de overnevnte spillerne KAN det da ikke være flere en Jon som har syvsifret i lønn?

 

I forhold til oppvåkning fra fylla og overraskelse over kontoutskriften er nok mer sentrale folk i stabæk adressen for det spørsmålet. Men som jeg skrev er LIS selvsagt aktuell om lønnskravet er i realistisk prisleie.

 

En kommentar til at ovenstående liste over spillere ikke har mange over millionlønn:

 

Morten

Pontus

Johan

Palmi

Olle Olle

er alle sentrale spillere i klubben i dag som man antagelig ønsker å ha med seg videre. Spørsmålet er ikke da hva klubben kan tilby men hva klubben må ut med for å ha dem med videre. Her er problemets kjerne. Vi vet at alle disse spillerne har et voldsomt bestenivå, og vi ønsker alle sportslig suksess.

 

Hadde jeg vært økonomisjef i stb (noe stb aldri hadde ønsket selvsagt) ville ingen av disse fått tilbud over en halv million, og forslagene hadde ligget rundt 400'. Da hadde nok samtlige av disse 4 forsvunnet. På tross av at alle disse 4 normalt er å finne i startellevern er 3 av dem plassert i den lagdelen (off. midtbane) der vi aller enklest kan erstatte dem - slik:

 

JK

 

HS-TMG-JH-BOE

 

EB-VEH-Mix-MB

 

GMO-TAA

 

Men det blir selvsagt tynt med bare Jan Kjell Larsen og Herman Stengel på innbytterbenken, så både Tom, Inge Andre og Daniel får løse spillerlisens...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LIS bør selvsagt se seg selv i speilet og lukte situasjoen han er i, og ikke kreve for stor lønningspose. Han trenger Stabæk men jammen trenger ikke Stabæk han også.

 

LIS er det deg? Du har nå forsvart denne middelmådigheten med nebb og klør, hvorfor det? LIS trenger ikke Stabæk, og Stabæk trenger så vist ikke han. Er rimelig overbevist om at det går ann å finne en av hans kaliber i en yngre utgave med langt lavere lønnskrav, og da blir det meningsløst å signere han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan skal vi få flere folk på kamp? Det er på sikt det eneste som redder klubbens toppsjiktstatus og gjør det mulig å skaffe forsterkninger.

 

Gjennom bedre spill og høyere tabellplassering? Neppe, det medfører jo bare et enda mer kravstort og blasert publikum, som ikke kommer tilbake før tabellplasseringen er vel så god om ikke bedre.

 

Skulle "NYE SPILLERE" få utbetalt lønn i antall sesongbilletter i stedet for rene penger? Kanskje ville egentreningen da alternativt bestått i joggeturer i intervall langs eplehagene i Bærum og Oslo vest. Hva hadde vært galt med det? Passe eplekjekt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kommentar til at ovenstående liste over spillere ikke har mange over millionlønn:

 

Morten

Pontus

Johan

Palmi

Olle Olle

er alle sentrale spillere i klubben i dag som man antagelig ønsker å ha med seg videre. Spørsmålet er ikke da hva klubben kan tilby men hva klubben må ut med for å ha dem med videre. Her er problemets kjerne. Vi vet at alle disse spillerne har et voldsomt bestenivå, og vi ønsker alle sportslig suksess.

 

Hadde jeg vært økonomisjef i stb (noe stb aldri hadde ønsket selvsagt) ville ingen av disse fått tilbud over en halv million, og forslagene hadde ligget rundt 400'.

Men hva er greia med at du mente det meste var borte først i 2013? Ingen av de du her ramset opp har kontrakt lenger enn 2011.....

 

Denne type lønninger er borte etter denne sesongen og ikke først i 2013 var mitt poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LIS bør selvsagt se seg selv i speilet og lukte situasjoen han er i, og ikke kreve for stor lønningspose. Han trenger Stabæk men jammen trenger ikke Stabæk han også.

 

LIS er det deg? Du har nå forsvart denne middelmådigheten med nebb og klør, hvorfor det? LIS trenger ikke Stabæk, og Stabæk trenger så vist ikke han. Er rimelig overbevist om at det går ann å finne en av hans kaliber i en yngre utgave med langt lavere lønnskrav, og da blir det meningsløst å signere han.

Gjesp... Den der dør aldri. Christian Valen, er det deg? Ler meg skakk hver gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LIS bør selvsagt se seg selv i speilet og lukte situasjoen han er i, og ikke kreve for stor lønningspose. Han trenger Stabæk men jammen trenger ikke Stabæk han også.

 

LIS er det deg? Du har nå forsvart denne middelmådigheten med nebb og klør, hvorfor det? LIS trenger ikke Stabæk, og Stabæk trenger så vist ikke han. Er rimelig overbevist om at det går ann å finne en av hans kaliber i en yngre utgave med langt lavere lønnskrav, og da blir det meningsløst å signere han.

Gjesp... Den der dør aldri. Christian Valen, er det deg? Ler meg skakk hver gang.

 

 

Isteden for å avfeie spørsmålet mitt med dårlig humor kan du jo vennligst forklare hvorfor du er så fantastisk interessert i LIS?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kommentar til at ovenstående liste over spillere ikke har mange over millionlønn:

 

Morten

Pontus

Johan

Palmi

Olle Olle

er alle sentrale spillere i klubben i dag som man antagelig ønsker å ha med seg videre. Spørsmålet er ikke da hva klubben kan tilby men hva klubben må ut med for å ha dem med videre. Her er problemets kjerne. Vi vet at alle disse spillerne har et voldsomt bestenivå, og vi ønsker alle sportslig suksess.

 

Hadde jeg vært økonomisjef i stb (noe stb aldri hadde ønsket selvsagt) ville ingen av disse fått tilbud over en halv million, og forslagene hadde ligget rundt 400'.

Men hva er greia med at du mente det meste var borte først i 2013? Ingen av de du her ramset opp har kontrakt lenger enn 2011.....

 

Denne type lønninger er borte etter denne sesongen og ikke først i 2013 var mitt poeng.

 

Når det er snakk om spillere med høy lønn med kontrakt som går ut etter denne sesongen så er vel ikke Daniel nannskog nevnt?

Greit at han har lagt opp men han hadde ett år igjen av kontrakten. Selv om han sa fra seg en god del har han vel fortsatt godt over millionen i lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LIS bør selvsagt se seg selv i speilet og lukte situasjoen han er i, og ikke kreve for stor lønningspose. Han trenger Stabæk men jammen trenger ikke Stabæk han også.

 

LIS er det deg? Du har nå forsvart denne middelmådigheten med nebb og klør, hvorfor det? LIS trenger ikke Stabæk, og Stabæk trenger så vist ikke han. Er rimelig overbevist om at det går ann å finne en av hans kaliber i en yngre utgave med langt lavere lønnskrav, og da blir det meningsløst å signere han.

Gjesp... Den der dør aldri. Christian Valen, er det deg? Ler meg skakk hver gang.

 

 

Isteden for å avfeie spørsmålet mitt med dårlig humor kan du jo vennligst forklare hvorfor du er så fantastisk interessert i LIS?

Dårlig humor er jo ditt store bidrag her, derav sammenligningen med dårlighumorkongen...og uten den skal du se jeg hadde svart deg med en gang.

Trodde det kom frem i mine innlegg lengre opp hvorfor jeg ønsker LIS, så siden jeg må gjenta meg selv, får jeg unnsylde til de øvrige forumbrukerne.

 

 

i) Vi har mistet mye offensiv kraft og kreativitet på midten og i angrep, og vil dessverre miste ytterligere slike spillere: Pontus, Johan er veldig likely, og vi vet ikke hvor lave lønnstilbud Palmi og AJOO takker ja til, i tillegg til at sistnevnte vel må kjøpes for en sum.

ii) Sånn det ligger an nå blir det veldig mye juniorer på midten og fremme neste år, Mix og kanskje Vegar flyttes opp, er begge veldig bra spillere, mye erfaring i forhold til alderen, men fortsatt unge. Hva mer har vi? Sortevik, Suka-Suka? Benjaminsen? Stengel? Her er det 0 erfaring i TL. Hvordan skal denne gjengen takle det når det butter i mot? Vi trenger noen med mer rutine erfaring til å komplementere midten med denne lovende gjengen unggutter.

iii) LIS har vist seg før som en komplett spiller offensivt, har god teknikk, kan dra av spillere, har et godt overblikk, og kan score mål, også fra avstand. Minner mye om Veigar synes jeg, men med bedre fysikk, men han når nok ikke helt når opp i teknikk. Jeg tror LIS vil finne formen igjen i Stabæk.

iv) LIS har vært uheldig med skader og spilletid som gjør at han kan komme til oss GRATIS. Enga er jo kjent for å gjøre gull til gråstein, er en fin mulighet til å bevise dette igjen, DERSOM han ikke har for stort lønnkrav vel som jeg skjønner må understrekes her, da Valen med flere kun leser de linjene de vil lese.

v) JA, vi kunne ha satset på å få en ny Veigar på 21 år, men det er ganske naivt å tro at selv om vi virkelig skulle finne en sånn en, at han allerede neste år skal være den sentrale i det som skal skapes fremover for oss, slike forventninger ville knust skulderne til de fleste unggutter. For meg er det mye større gamble å satse 400-500K på en ungutt, enn 600-800K på LIS.

vi) LIS trenger tid til å vise hva han er god for, mannen har jo spilt veldig lite fotball de siste årene. Jeg føler meg trygg på at han vil slå an hos oss, MEN, selvfølgelig OM han ikke viser fnugg av verdi på prøvespill hos oss (merk; ny understrekning) er dette også et for stort gamble for oss. Men dette tror jeg ikke er tilfelle.

Capiche?

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kommentar til at ovenstående liste over spillere ikke har mange over millionlønn:

 

Morten

Pontus

Johan

Palmi

Olle Olle

er alle sentrale spillere i klubben i dag som man antagelig ønsker å ha med seg videre. Spørsmålet er ikke da hva klubben kan tilby men hva klubben må ut med for å ha dem med videre. Her er problemets kjerne. Vi vet at alle disse spillerne har et voldsomt bestenivå, og vi ønsker alle sportslig suksess.

 

Hadde jeg vært økonomisjef i stb (noe stb aldri hadde ønsket selvsagt) ville ingen av disse fått tilbud over en halv million, og forslagene hadde ligget rundt 400'. Da hadde nok samtlige av disse 4 forsvunnet.

 

Det tror jeg du har rett i. Det er nemlig fem spillere på listen din, ikke fire...

 

Ellers et meget bra innlegg! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dårlig humor er jo ditt store bidrag her, derav sammenligningen med dårlighumorkongen...og uten den skal du se jeg hadde svart deg med en gang.

Trodde det kom frem i mine innlegg lengre opp hvorfor jeg ønsker LIS, så siden jeg må gjenta meg selv, får jeg unnsylde til de øvrige forumbrukerne.

 

 

i) Vi har mistet mye offensiv kraft og kreativitet på midten og i angrep, og vil dessverre miste ytterligere slike spillere: Pontus, Johan er veldig likely, og vi vet ikke hvor lave lønnstilbud Palmi og AJOO takker ja til, i tillegg til at sistnevnte vel må kjøpes for en sum.

ii) Sånn det ligger an nå blir det veldig mye juniorer på midten og fremme neste år, Mix og kanskje Vegar flyttes opp, er begge veldig bra spillere, mye erfaring i forhold til alderen, men fortsatt unge. Hva mer har vi? Sortevik, Suka-Suka? Benjaminsen? Stengel? Her er det 0 erfaring i TL. Hvordan skal denne gjengen takle det når det butter i mot? Vi trenger noen med mer rutine erfaring til å komplementere midten med denne lovende gjengen unggutter.

iii) LIS har vist seg før som en komplett spiller offensivt, har god teknikk, kan dra av spillere, har et godt overblikk, og kan score mål, også fra avstand. Minner mye om Veigar synes jeg, men med bedre fysikk, men han når nok ikke helt når opp i teknikk. Jeg tror LIS vil finne formen igjen i Stabæk.

iv) LIS har vært uheldig med skader og spilletid som gjør at han kan komme til oss GRATIS. Enga er jo kjent for å gjøre gull til gråstein, er en fin mulighet til å bevise dette igjen, DERSOM han ikke har for stort lønnkrav vel som jeg skjønner må understrekes her, da Valen med flere kun leser de linjene de vil lese.

v) JA, vi kunne ha satset på å få en ny Veigar på 21 år, men det er ganske naivt å tro at selv om vi virkelig skulle finne en sånn en, at han allerede neste år skal være den sentrale i det som skal skapes fremover for oss, slike forventninger ville knust skulderne til de fleste unggutter. For meg er det mye større gamble å satse 400-500K på en ungutt, enn 600-800K på LIS.

vi) LIS trenger tid til å vise hva han er god for, mannen har jo spilt veldig lite fotball de siste årene. Jeg føler meg trygg på at han vil slå an hos oss, MEN, selvfølgelig OM han ikke viser fnugg av verdi på prøvespill hos oss (merk; ny understrekning) er dette også et for stort gamble for oss. Men dette tror jeg ikke er tilfelle.

Capiche?

Dersom dårlig humor er det jeg bidrar med her inne, ser jeg gjerne at du viser flere innlegg der jeg prøver å være morsom.

 

Måten du forsvarer LIS på fremstår derimot for undertegnede som om du er bekjent av spilleren. Det kan godt tenkes at LIS får seg en oppblomstring under Stabæk, men jeg ville heller hatt 2 gode tallenter til 400-500K pr stykk, enn ett stk. LIS uten noen form for vidresalgspotensial til 600-800K. Er fullstendig klar over at vi har endel offensive spillere på utgående kontrakter, og det skal vi prise oss lykkelige for. Ingen kommer til å tilby f.eks. Palmi i nærheten av den millionen han tjener i året nå, så å få med han videre for en billigere penge tror jeg ikke burde være noe problem. Spørsmålet er heller om dette er en spiller vi vil ha med videre? Jeg synes ikke det. JA er også mer skadet enn han kan spille, heller ikke han synes jeg vi skal ha med videre, selv om han er fantastisk god når han først er god.

 

Skal vi ha en offensiv spiller til 600-800K i året kunne vi f.eks. hevet oss inn i drakampen om Nordkvelle, som i mine øyne er en langt mer interessant spiller enn LIS. Kontrakten til Amin Askar går såvidt meg bekjent ut med Fredrikstad i år, ville mye heller hentet han tilbake for 500K enn en LIS. Dette er kun eksempler på spillere jeg tror kunne gjort en bedre jobb for oss enn LIS, for samme eller billigere lønn som sistnevnte, og det finnes garantert fler der ute.

 

edit: trykkleif

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom dårlig humor er det jeg bidrar med her inne, ser jeg gjerne at du viser flere innlegg der jeg prøver å være morsom.

Det var det ditt fine innlegg bar preg av, skjønner du, det ville aldri falt meg å bruke tid på å lete opp dine tidligere innlegg.

 

Måten du forsvarer LIS på fremstår derimot for undertegnede som om du er bekjent av spilleren. Det kan godt tenkes at LIS får seg en oppblomstring under Stabæk, men jeg ville heller hatt 2 gode tallenter til 400-500K pr stykk, enn ett stk. LIS uten noen form for vidresalgspotensial til 600-800K. Er fullstendig klar over at vi har endel offensive spillere på utgående kontrakter, og det skal vi prise oss lykkelige for. Ingen kommer til å tilby f.eks. Palmi i nærheten av den millionen han tjener i året nå, så å få med han videre for en billigere penge tror jeg ikke burde være noe problem. Spørsmålet er heller om dette er en spiller vi vil ha med videre? Jeg synes ikke det. JA er også mer skadet enn han kan spille, heller ikke han synes jeg vi skal ha med videre, selv om han er fantastisk god når han først er god.

 

Skal vi ha en offensiv spiller til 600-800K i året kunne vi f.eks. hevet oss inn i drakampen om Nordkvelle, som i mine øyne er en langt mer interessant spiller enn LIS. Kontrakten til Amin Askar går såvidt meg bekjent ut med Fredrikstad i år, ville mye heller hentet han tilbake for 500K enn en LIS. Dette er kun eksempler på spillere jeg tror kunne gjort en bedre jobb for oss enn LIS, for samme eller billigere lønn som sistnevnte, og det finnes garantert fler der ute.

Nordkvelle er en fin spiller, men grunnen til at han forlater Godset som bosman er jo at han skal gjøre en kule på sign-on fee. Vi er nok nærmere å kjøpe Veigar tilbake enn å signe han. Hadde ikke sagt nei til Askar, men han er en annerledes spiller back/kant, dessuten skjønner jeg ikke at han skal forlate Fredrikstad for å komme til oss, vi har tross alt droppet han en gang før. Med mindre du mener vi skal konkurrere på lønn?

 

Er faktisk ganske enig i det du skriver om Palmi og JA, selv om Palmi har vist gode takter i sommer, har han i tre år kastet bort tilliten min med slett innsats, til tross for noen store mål.

Men angående LIS er du far off. Mannen er 28 år og kan selvfølgelig fortsatt selges videre om et par år, vi solgte jo akkurat en liten tykk islending på 31 år, men får vi LIS ville jeg mye heller håpet at han ble i klubben, istedet for at han drar ut når han har slått til igjen. Skjønner ikke at ved å skrive at jeg har tro på en spiller gjør at jeg burde kjenne han, men det får være din logikk. Regnstykket ditt går nesten opp i forhold til 2 rookies vs en LIS, men som sagt, vi kan ikke fylle opp hele laget med kids og en lekeonkel/integreringsombud (Skjønsberg) bak til å passe på dem.

Mulig det finnes bedre alterantiver enn LIS der ute, men jeg tror de fleste av dem skorter på enten ferdigheter, talent eller erfaring. Og de som ikke gjør det er for dyre.

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men angående LIS er du far off. Mannen er 28 år og kan selvfølgelig fortsatt selges videre om et par år, vi solgte jo akkurat en liten tykk islending på 31 år, men får vi LIS ville jeg mye heller håpet at han ble i klubben, istedet for at han drar ut når han har slått til igjen. Skjønner ikke at ved å skrive at jeg har tro på en spiller gjør at jeg burde kjenne han, men det får være din logikk. Regnstykket ditt går nesten opp i forhold til 2 rookies vs en LIS, men som sagt, vi kan ikke fylle opp hele laget med kids og en lekeonkel/integreringsombud (Skjønsberg) bak til å passe på dem.

Mulig det finnes bedre alterantiver enn LIS der ute, men jeg tror de fleste av dem skorter på enten ferdigheter, talent eller erfaring. Og de som ikke gjør det er for dyre.

 

Hepp,

 

Jeg har til gode å høre noe positivt om LIS sitt prøvespill i Stabæk. Men det er ikke manko på negativ feedback. Så vidt jeg forstår ble han vurdert til å være klart dårligere enn Benjaminsen, men jeg har ikke vært og spanet på treningene selv så jeg kan dessverre ikke bekrefte påstandene. Det vil uansett overraske meg mye om LIS blir Stabæk spiller.

 

Sånn generelt - Skal man ta sjansen på en spiler som LIS. En spiller som tidligere har gjort bra fra seg i TL, men som ikke har vært i nærheten av stabilt TL spill på 3-4 sesonger, og som ikke griper muligheten og overbeviser når han blir gitt en sjanse til å vise seg frem. Så må det være til minimumskost. Det betyr ren prestasjonsorientert lønn. Dessverre er det ikke mulig i TL, da det finnes et krav til minstelønn. Men utover minstelønn snakker vi om ikke å betale spilleren for annet enn kamper spilt (forskjellig sum for start og innhopp), resultater oppnådd i kamper og betaling for scoringer og målgiende pasninger og en automatisk klausl om forlengelse og bedrede betingelser når gitte kontraktsforhold er innfridd. F.eks. en andel kamper i startoppstillingen over en gitt periode tid. Se på det som en ren lærlinge kontrakt. LIS har nok dessverre for mye stolthet til å akseptere en slik deal, men det er ikke helt uvanlig ute i den store fotball verden.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke hvorfor andre klubbers benkefyll skal få oss til å sikle. Ta en titt på tabellen.

 

Vi trenger forsterkninger på de posisjonene på banen vi er svake og/eller tynne. Bækplass, kant og spiss. Forsvinner alle de 5 jeg nevnte tidligere må vi ha mer bredde i stallen. Bredde kan vi skaffe med lovende unge spillere. Startellevern er slett ikke så værst, selv uten millionlønns-spillerne.

 

Ser vi på hvilke spillere som som har imponert i år synes jeg det er naturlig å trekke fram Mix, Hammer og Hedenstad, samt Larsen. LArsen er selvsagt ingen ungfole, men har levert varene. De tre unggutta pluss Gromstad og etterhvert Aase viser at vi klarer et framskutt generasjonsskifte i troppen. Hovedproblemet vårt nå er så liten tropp at vi er svært sårbare for skader og karantener, og at Lennartsson knapt har noen alternativer å ty til ift. taktisk disponering av laget om han skulle ønske det.

 

Norkvelle, Søgård og LIS er alle overpriset stallfyll. Samtlige vil rule i Adecco, det skal de ha. Med mindre hebbe er i nær slekt med LIS kan jeg ikke begripe hvorfor han skal se ferdigheter i ham som VIF ikke har oppdaget på de tre årene de har forsøkt å få ham til å levere det han ble kjøpt i dyre dommer for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det betyr ren prestasjonsorientert lønn. Dessverre er det ikke mulig i TL, da det finnes et krav til minstelønn.

Heldigvis er vel et mer passende uttrykk enn dessverre. Selv ikke fotballspillere bør være avhengige av å bli toppscorer for å kunne betale boliglånet. At det må ligge en minstelønn i bunnen bør være selvsagt.

 

Problemet i Tippeligaen med tanke på prestasjonsbasert lønn er at det har blitt brukt mer som en bonus på toppen av noe som i utgangspuntet er topplønn. (Forsåvidt ikke unikt for Tippeligaen. Barcelona har tapt penger på å vinne serien og Champions League nettopp pga dette.) Et annet problem er at slike kontrakter kan bli til alvorlig hinder for spillerens karriere og muligheter til å komme med på laget, slik som har vært tilfelle også for LIS, om jeg har forstått det rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...