Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev kkh94:

Vi kan ikke få alle tre med mindre vi vinner i lotto (enten billedlig eller bokstavelig).

Veldig godt oppsummert!

Erfaring og langtidsperspektiv hentet vi i fjor (Strømnes).

Til en viss grad vant vi i lotto da Demidov kom dettende inn mot slutten, men kan ikke håpe på noe sånt hvert år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev odd:

Veldig godt oppsummert!

Erfaring og langtidsperspektiv hentet vi i fjor (Strømnes).

Til en viss grad vant vi i lotto da Demidov kom dettende inn mot slutten, men kan ikke håpe på noe sånt hvert år.

Nettopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden skrev testapen:

La oss feire med by spiller da!! Kom an IAO, kjenn din besøkelsestid!

Ja er bare en sportsdirektør i ES som har sittet lengre enn IAO...han må levere! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Vi har masse spillere med langtidsperspektiv - la oss få inn som er god allerede i år. Om han blir lenge er det en flott bonus.

Her er det snakk om en som styrker laget NÅ men som kommer inn på en kontrakt som vitner om et perspektiv frem mot Nye Nadderud. Dvs IKKE 1 års kontrak osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev Nr14:

Her er det snakk om en som styrker laget NÅ men som kommer inn på en kontrakt som vitner om et perspektiv frem mot Nye Nadderud. Dvs IKKE 1 års kontrak osv.

 

Hvor attraktive tror du vi er som klubb, egentlig? Selv RBK ville slitt med å skaffe seg en midtbanespiller på toppnivå som signerer en femårskontrakt. For så lenge er det vel minst til Dream-on-arena-versjon-Nadderud står klar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev geirti:

 

 

50 minutter siden skrev Nr14:

Her er det snakk om en som styrker laget NÅ men som kommer inn på en kontrakt som vitner om et perspektiv frem mot Nye Nadderud. Dvs IKKE 1 års kontrak osv.

Vi kan betale svært lite både i overgangssum og lønn sett med internasjonale (og forsåvidt nasjonale) øyne. Langtidsperspektivene kommer fra eget akademi. Gi oss en spiller som er kjempegod nå og som sikrer videre spill på øverste nivå om det så bare er for 12 måneder. Så får vi heller tenke langsiktighet når vi er på plass på ny lekestue.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev superblaa:

1000 sider og 15 år med "Nye spillere", bør feires med en spiller! 

Hvilken tråd du satt i gang @knutta

??

Hehe ja traff bra med den @superblaa. Men gammel blaa aargang er jo ikke så langt bak:)

hadde absolutt vært deilig med en ny spiller inn i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Nr14:

Her er det snakk om en som styrker laget NÅ men som kommer inn på en kontrakt som vitner om et perspektiv frem mot Nye Nadderud. Dvs IKKE 1 års kontrak osv.

Som sagt: du håper at IAO vinner i lotto.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny uke begynner om noen minutter. Med tanke på uttrykt visjon av klubben i det siste, er neste uke helt essensielt med tanke på spillerlogistikk.

Har et sterkt ønske om at vi neste Søndag kan se fram mot seriestart med mer enn bare usikkerhet i lomma. Det gjelder spillere både inn og ut. Før det er ikke sesongkort fornyet. (Alltid Uansett, ment som en symbolsk handling)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har man ikke råd til individuelle ferdigheter, må man kanskje venne seg til å tenke kollektiv istede, og da er tid plutselig den knappe faktoren...

Slik det ser ut nå, så stevner vi på i den samme tralten som i fjor og året før, og året før der igjen osv. osv. 

Enn så lenge så peker det derfor mot nok en sesong med balanse rundt den berømmelige streken...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev kkh94:

Som sagt: du håper at IAO vinner i lotto.

Hvor mye mener du det koster å signere en god norsk midtstopper på feks nivået tett opp under feks Martin Bjørnbakk. Dette er snakk om en spiller i alder 25-27 år for en klubb som Ingo sier har gått med et samlet overskudd på 6-8 millioner de siste årene og som står foran en emisjon. Hvis vi fortsatt snakker om at dette har vi ikke råd til så har vi alle blitt presentert en illusjon på blå som nok ikke bringer oss opp fra stabilt sideleie så dette er faktisk å ta det klubben kommuniserer på ordet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man må tenke spisskompetanse. Etter mitt skjønn hsr vi to midtstoppere som er ganske like ferdighetsmessig i Demidov og Strømnes. Det vi trenger ved siden av disse er først og fremst hurtighet (pluss at klubben vel har indikert luftstyrke) så er kanskje ikke hvor denne spilleren kommer fra like viktig, med det så mener jeg at det er bedre med en spiller fra lavere nivå med komplimentære ferdigheter enn en fra et høyere nivå med tilsvarende ferdigheter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Nr14:

Hvor mye mener du det koster å signere en god norsk midtstopper på feks nivået tett opp under feks Martin Bjørnbakk. Dette er snakk om en spiller i alder 25-27 år for en klubb som Ingo sier har gått med et samlet overskudd på 6-8 millioner de siste årene og som står foran en emisjon. Hvis vi fortsatt snakker om at dette har vi ikke råd til så har vi alle blitt presentert en illusjon på blå som nok ikke bringer oss opp fra stabilt sideleie så dette er faktisk å ta det klubben kommuniserer på ordet.

Man skal ikke ta ting Ingo kommuniserer på ordet. Merk at Tunold prøvde å roe ned forventningene i etterkant.

1 time siden skrev @ringo:

Man må tenke spisskompetanse. Etter mitt skjønn hsr vi to midtstoppere som er ganske like ferdighetsmessig i Demidov og Strømnes. Det vi trenger ved siden av disse er først og fremst hurtighet (pluss at klubben vel har indikert luftstyrke) så er kanskje ikke hvor denne spilleren kommer fra like viktig, med det så mener jeg at det er bedre med en spiller fra lavere nivå med komplimentære ferdigheter enn en fra et høyere nivå med tilsvarende ferdigheter. 

Jeg er ganske uenig i at Strømnes og Demidov er like ferdighetsmessig, men jeg kan si meg enig i at hurtighet og luftstyrke er de viktigste ferdighetene vi burde se etter. Men det forandrer ikke på at han må holde eliteseriekvalitet. Vi kan ikke ha enda en runde med en stopper som blir helt overrumplet av tempoet i Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Offside:

Hvem blir kaptein iår? Demidov? Regner med t det ikke blir AHO, for en Hanche-Olsen uten kapteinsbind vil være som en ny habil ES-midtstopper å regne.

Hanche kom seg bra utover høsten og er vel tiltenkt en høyre back rolle iår ifølge treningskampene. Bærer nok bindet iår og. Ser ingen grunn til å bytte. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Skal vi gjette på at de snart begynner å snakke om at det er de som er her som må dra lasset....

Ingo, Jon, dere som er så glad i å tilbakevise pessimistene her inne, kan dere tilbakevise ringo her eller får han (som jeg også mistenker) helt rett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det fine med å være positiv og optimistisk er at man enten kan si "hva var det jeg sa" eller "uflaks".

Jeg mener det er fint at vi har både negative pessimister og positive optimister. Man blir ofte stemplet verst når man er negativ, selv om jeg personlig syns at enkelte blir vel mye Komiske Ali når de hele tiden er positive. Det er også mitt ankepunkt når det kommer til selgeren Ingo på bar. Det nytter ikke fortelle at alt er fryd og gammen, når alle ser at det smeller i bakgrunnen. Men, jeg gleder meg til en ny sesong og HÅPER på mye moro langt over nedrykksstreken. Jeg er positiv inntil det er grunn til det motsatte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...