Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


4 minutter siden skrev Flexi Knut:

Det tror jeg alle klubber i hele Norge kunne tenkt seg. 

Nja, men spiller det egentlig noen rolle? Det gjør jo ikke behovet vårt noe mindre!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mhm, men vi har ikke behov for nok en relativt urutinert, men talentfull spiller. Vi har Bohinen, Askildsen, Vetlesen (som vel må regnes som mer rutinert enn Skytte) vi trenger ikke en til.

Det var noe av første JJ kommenterte da han kom også, at laget hadde behov av en mer rutinert midtbanespiller. Da er det etter min mening i utgangspunktet spill av ressurser å bruke tid på fler urutinerte spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev @ringo:

Mhm, men vi har ikke behov for nok en relativt urutinert, men talentfull spiller. Vi har Bohinen, Askildsen, Vetlesen (som vel må regnes som mer rutinert enn Skytte) vi trenger ikke en til.

Det er sånne dogmatiske synspunkter jeg ikke skjønner. Ja, vi har Bohinen, Askildsen og Vetlesen – og vi taper også for mange fotballkamper når de spiller. Dersom vi får inn en rutinert spiller, er det ingen automatikk i at vi blir bedre. Dersom vi derimot får inn en god spiller med ferdigheter som de tre gutta ikke besitter, så vil jeg derimot si at vi ganske sikkert kommer til å bli bedre – og da spiller det vel ingen rolle hvor gammel han er? Med den logikken så kunne vi like gjerne droppet å ta imot Frenkie de Jong, Tanguy Ndombele og Rodrigo Bentancur. Våre talenter MÅ ikke spille fordi de kanskje kanskje kan bli gode nok – de utvikler seg antageligvis bedre dersom det er flere om beinet og de må jobbe hardere på trening. Det er helt topp hvis vi mot alle odds får inn en 28 år gammel defensiv midtbane som er full av rutine og kvaliteter – men vi trenger jo ikke å droppe å forsterke bare fordi en sånn spiller etter alle solemerker ikke er tilgjengelig? Det viktigste må vel være at laget blir bedre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Bare å se på Keita ifjor, midt i blinken!

Keita kom inn med viktige kvaliteter vi ikke hadde fra før av, han. Han var bare ikke en fyr som var villig til å samarbeide. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor mener jeg å huske at det ble snakket om hvordan Hugo fikk tid og rom til å utvikle seg sentralt på midten, siden Lumanza var den spilleren vi manglet i fjor og mangler nå.

Da 2017-sesongen startet, var Lumanza 22 år gammel og hadde spilt under 50 seriekamper i seniorkarrieren. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev @ringo:

Mhm, men vi har ikke behov for nok en relativt urutinert, men talentfull spiller. Vi har Bohinen, Askildsen, Vetlesen (som vel må regnes som mer rutinert enn Skytte) vi trenger ikke en til.

Det var noe av første JJ kommenterte da han kom også, at laget hadde behov av en mer rutinert midtbanespiller. Da er det etter min mening i utgangspunktet spill av ressurser å bruke tid på fler urutinerte spillere.

Her er jeg enig med deg, dette er syltynt. Får litt Kirk-følelse av dette, og det er ikke positivt. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Flexi Knut:

Det er sånne dogmatiske synspunkter jeg ikke skjønner. Ja, vi har Bohinen, Askildsen og Vetlesen – og vi taper også for mange fotballkamper når de spiller. Dersom vi får inn en rutinert spiller, er det ingen automatikk i at vi blir bedre. Dersom vi derimot får inn en god spiller med ferdigheter som de tre gutta ikke besitter, så vil jeg derimot si at vi ganske sikkert kommer til å bli bedre – og da spiller det vel ingen rolle hvor gammel han er? Med den logikken så kunne vi like gjerne droppet å ta imot Frenkie de Jong, Tanguy Ndombele og Rodrigo Bentancur. Våre talenter MÅ ikke spille fordi de kanskje kanskje kan bli gode nok – de utvikler seg antageligvis bedre dersom det er flere om beinet og de må jobbe hardere på trening. Det er helt topp hvis vi mot alle odds får inn en 28 år gammel defensiv midtbane som er full av rutine og kvaliteter – men vi trenger jo ikke å droppe å forsterke bare fordi en sånn spiller etter alle solemerker ikke er tilgjengelig? Det viktigste må vel være at laget blir bedre?

Rutine er en ferdighet disse tre ikke besitter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Kaizer Alphonse:

Her er jeg enig med deg, dette er syltynt. Får litt Kirk-følelse av dette, og det er ikke positivt. 

 

Men Kirk hadde ingen kamper på noe tellende nivå i dansk liga eller i england å vise til. Skytte har hvertfal 50 i superligaen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev odd:

I fjor mener jeg å huske at det ble snakket om hvordan Hugo fikk tid og rom til å utvikle seg sentralt på midten, siden Lumanza var den spilleren vi manglet i fjor og mangler nå.

Da 2017-sesongen startet, var Lumanza 22 år gammel og hadde spilt under 50 seriekamper i seniorkarrieren. 

Eneste grunnen til at vi klarte å få tak i en spiller på Lumanzas nivå, var at vi tok han inn da han trengte mange måneder på å bygge seg opp, og det var høyst usikkert om han ville bli så god som han ble. Den Lumanza vi hadde da sesongen 2017 startet hadde nok vært utenfor våre økonomiske rammer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe Lumanza også visste godt selv, og cashet inn på lønnsmessig da han streiket seg til å få dra.

(Fortsatt ikke gitt opp håpet om at han har kommet til at penger ikke er alt, snakker ut med IA & co og flytter tilbake.)

Men pris eller ikke pris på Lumanza. Poenget mitt var at i 2017 klarte altså en 22-åring (han fylte 23 i slutten av april) å ta plassen som den "rutinerte" bautaen på midten. Og det selv uten verken mange år eller seriekamper i ryggen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Flexi Knut:

Keita kom inn med viktige kvaliteter vi ikke hadde fra før av, han. Han var bare ikke en fyr som var villig til å samarbeide. 

Ja, synes han var god. Skytte ser ut til å ha samme kvaliteter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev @ringo:

Rutine er en ferdighet disse tre ikke besitter

Rutine er vel ikke en ferdighet? Men gjennom mye rutine utvikler man gjerne bedre spilleforståelse, posisjoneringsevne, smartness, ro etc. Det er da disse egenskapene man først og fremst må se etter? Det er jo heller ikke slik at de tre spillerne du nevner er samme spillertype? En av dem er ikke en gang i nærheten av a-laget om dagen. Jeg vet lite om Sammy Skytte, men det jeg har lest og sett de siste timene gjør meg positiv – så får det heller være at han ikke er en rutinert klassespiller som kan styre kamper, tette igjen forsvaret, gjøre alle spillerne rundt seg bedre og aller helst levere en del målpoeng i tillegg. En sånn spiller tror jeg nemlig ikke at vi har mulighet til å hente uten at Ulrichsen kommer tilbake med noen kofferter fulle av gull. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

Poenget mitt var at i 2017 klarte altså en 22-åring (han fylte 23 i slutten av april) å ta plassen som den "rutinerte" bautaen på midten. Og det selv uten verken mange år eller seriekamper i ryggen.

 

Og grunnen til at du kommer med dette poenget, er antageligvis fordi du sammenligner med Sammy Skytte, som er like gammel og har omtrent like mange seriekamper?

Påstanden min er altså at hvis Skytte er på nivå med Lumanza, så har vi ikke råd. Skal vi få en god nok spiller på denne posisjonen, så må vi nok kjøpe en som er eldre og allerede er på topp (eller kanskje til og med litt på vei ned).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jo nevnes at Sammy Skytte er ikke kun en midtbanespiller, spilte på topp i flere kamper for Horsens i høst  også (dog uten scoringer...).

Så, leter vi etter en spiss her eller en sentral midtbane spiller, eller et uforløst talent vi tar en sjangs på ?

Klarer ikke å se hvilken posisjon vi leter etter her...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev geirti:

 

Og grunnen til at du kommer med dette poenget, er antageligvis fordi du sammenligner med Sammy Skytte, som er like gammel og har omtrent like mange seriekamper?

Påstanden min er altså at hvis Skytte er på nivå med Lumanza, så har vi ikke råd. Skal vi få en god nok spiller på denne posisjonen, så må vi nok kjøpe en som er eldre og allerede er på topp (eller kanskje til og med litt på vei ned).

Nja. Poenget var vel mer at man ikke skal avskrive han pga alder. Jeg er egentlig helt enig med deg at "god nok" er parameteret vi skal se etter. Ikke "erfaren nok".

Jeg oppfattet at han ble avskrevet som "urutinert" fordi han ikke var gammel nok. Og fordi han var "urutinert" dermed heller ikke hva vi ser etter.

Antakeligvis mener vi det samme: Rart om han er "en Lumanza" og likevel innenfor budsjettet. Men samtidig.. Om dette er en spiller med nok potensiale til at FCM bladde opp 4 millioner i fjor, men så har mistet interessen etter bare én sesong, kanskje det er et bra oppussingsobjekt? 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev nichb:

Kan jo nevnes at Sammy Skytte er ikke kun en midtbanespiller, spilte på topp i flere kamper for Horsens i høst  også (dog uten scoringer...).

Så, leter vi etter en spiss her eller en sentral midtbane spiller, eller et uforløst talent vi tar en sjangs på ?

Klarer ikke å se hvilken posisjon vi leter etter her...

Hvis vi ikke ser etter en midtbanespiller skjønner jeg absolutt ingen ting.

Men vi ser vel også etter makker til/erstatter for Boli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev odd:

(Fortsatt ikke gitt opp håpet om at han har kommet til at penger ikke er alt, snakker ut med IA & co og flytter tilbake.)

Samme her. Lumanza 2.0 kan veldig gjerne være Lumanza 1.0 ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vil vel overraske om det er snakk om noe annet enn et lån - sannsynligvis ut neste sommer. Han er formodentlig ikke god nok for FCM ennå - derfor sender de han ut for å bygge opp rutine. Om de har tenkt å selge - så betyr det vel strengt tatt at de alt har avskrevet han.

Utfordringen vår er at det er rutine vi først og fremst trenger å tilføre midtbaneleddet vårt. Vi trenger den roen og stabiliteten i prestasjonene den ferdigheten bringer med seg.

Alder er ikke det vi mener når vi snakker om rutine, det er selvsagt korrelert da en eldre spillere normalt har en større erfaringsbase å trekke veksler på. Det er evnen til å omsette disse erfaringene vi mener med rutine, og  det er her ferdighetsbegrepet kommet inn.

Det er den ferdigheten JJ med rette etterlyser. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev @ringo:

Det er den ferdigheten JJ med rette etterlyser. 

 

Jeg har ikke tenkt over det før, men det at JJ er en av de som deltar i denne spillerjakten beroliger meg betydelig. Han veit hva han skal se etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev yiddo:

Melker Hallberg er uten klubb om dagen. Han må da vel kunne være aktuell for oss?

Det sier du bare fordi du har en ku som profilbilde. Eller hva sier du SAU? ?

Ellers tenker jeg at Skytte kanskje kunne blitt vår nye Somen... Han har vel høyden inne. Hvis vi i tillegg hadde fått inn japaneren på topp og fått fart på kineseren (evt Madis), så ville vi hatt en etterlengtet høyde på sentrallinjen vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev smurfeblaa:

 fått fart på kineseren (evt Madis), så ville vi hatt en etterlengtet høyde på sentrallinjen vår.

Sun har reist hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev LEVERKUSEN:

Når det gjelder en forsterkning på defensiv midtbane, vil jeg foreslå å ta en titt på ukrainske Vladlen Yurchenko.

Han har vært en lite gåte for meg. Han har spilt 4 sesonger her i Tyskland i Bayer 04 Leverkusen. Men har aldri slått til (han fikk 13 kamper i Bundesligaen og 3 kamper i Champions League).

MEN: I disse 16 kamper har han alltid overbevist meg på banen. Han har en god pasningsfot, god oversikt og veldig bra teknikk.

Ærlig talt vet jeg ikke 100% hvorfor han fikk ikke sitt gjennombrudd i Leverkusen. De hadde jo troen på ham, ellers hadde han ikke spilt 4 sesonger i Leverkusen. 

Kanskje han hadde litt problemer med instilligen...

Sist sesong har han spilt for danske Velje BK, men laget rykket ned fra danske Superligaen og det ser ut at han er uten kontrakt nå siden 1. Juli.

 

Kanskje han kan være en ny "El Ghanassy"?!

Han koster ingen overgangssum. Og hvis han passer in i lønnsbudsjett vårt - kunne han kanskje være en kandidat?!

 

Burde vel være en spiller den kunne sett nærmere på.. virker ikke dumt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...