Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Er nok smart å ha flere å spille på i TL, fint å variere med høye oppspill mot store spisser og i beina til Pall eller Nanne. Vi må også huske på at forsvarerene i TL er i en annen liga enn hva vi var bortskjemt med iår.

 

Tror nok Sundgot er så interessant først og fremst fordi hans stil passer JJ's opplegg. Ikke fordi han isolertsett er så forbasket god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er bra at de legger lista høyt! De nye spillerene skal jo helst gå rett inn i 11'eren! Ikke no vits med stallfyll!..

 

 

delvis enig. viktig med spillere som hever første-11eren, men det er viktig med godt stallfyll også!.

Per i dag har ikke stabæk veldig stor tropp. Et par unge talenter til hadde ikke vært meg i mot

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan ikke ha disse spekulasjonene nede på side 2!!! Noen må da ha noe sladder å komme med????? Trenger noe å holde på med i disse snøfylte tider..

JJ sa vel noe sånn som at jakten intensiveres pga HH, og at de hadde et par navn på blokken. Det var heller ikke umulig at det kunne bli en underskrift eller to allerede denne uken.

 

....for de som så på Budstikka-tv i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan ikke ha disse spekulasjonene nede på side 2!!! Noen må da ha noe sladder å komme med????? Trenger noe å holde på med i disse snøfylte tider..

JJ sa vel noe sånn som at jakten intensiveres pga HH, og at de hadde et par navn på blokken. Det var heller ikke umulig at det kunne bli en underskrift eller to allerede denne uken.

 

....for de som så på Budstikka-tv i går.

 

 

Spennende! Noen som vet hvem som kan være aktuelle. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende! Noen som vet hvem som kan være aktuelle. :P

 

Tror folk endelig har lært at man ikke legger ut navnene på aktuelle spillere her på det åpne forumet. Det har vi ett eget forum til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enda en grunn til å melde seg inn i Stabæk Support antar jeg?

 

Det er iøynefallende hvordan diskusjonen rundt nye spillere, rykter, navn, hvor-er-Tom, etc, etc, har dabbet av den siste tiden. Men det har vel sin naturlige forklaring.

 

Hvor-er-Tom kunne vel i disse dager nærmest vært en egen tråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av mange grunner kjedelig å få grisebank som på lørdag, jeg tenker også på hvor attraktive vi er for nye spillere! Det er ikke alle som synes det er spennende å kjempe for å overleve i ligaen, og dette blir mer tydelig etter slike kamper.

 

Så viktig å få et godt resultat mot Molde for å tiltrekke oss best mulig kvalitet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er en rimelig god følelse over Stabæk anno 2006, og den samme følelsen sier at mye av vår styrke i år vil være et samkjørt lag, som har satt spillet før sesongen starter. At spillerne som kom i fjor sommer i langt større grad vil være komfortabel med spillestil og medspillere, tror jeg vil bety mye. At Sandstø mente at Stabæk hadde større balltempo enn Odd, ser jeg på som en bekreftelse av dette. Så fremt vi får satt forsvaret, så tror jeg vi skal holde oss greit. Nanne kommer ihvertfall til å fortsette å lage mål. Det er betryggende.

 

Og til AndersBD: Etter hva jeg har hørt, så jobbes det på spreng med å skaffe spillere. Hadde du visst hva noe av folket her inne vet, så hadde du sikkert vært litt roligere. Det er nå ihvertfall bedre at vi bruker litt lenger tid på å hente den rette, enn å få nok en Sund/Jørgensen spiller. Det er iallefall min oppfatning.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og til AndersBD: Etter hva jeg har hørt, så jobbes det på spreng med å skaffe spillere. Hadde du visst hva noe av folket her inne vet, så hadde du sikkert vært litt roligere. Det er nå ihvertfall bedre at vi bruker litt lenger tid på å hente den rette, enn å få nok en Sund/Jørgensen spiller. Det er iallefall min oppfatning.

Hehe, det er nok helt sant det, jeg skulle gjerne likt å vite mer (det begrenser seg ikke bare til fotball, forsåvidt). Men hvor lang tid skal Schelvan ha på å finne riktig spiller? Han har strengt tatt hatt mulighet til å kontakte/forhandle med spillere siden vi rykka opp, og jeg håper at speiding er et kontinuerlig arbeid, og ikke noen vi begynner med når overgangsvinduet åpner. Styre har ved gjentatte anledninger gått ut og sagt at hvis de riktige spillerne er aktuelle skal det ikke stå på penger (innen visse grenser, selvsagt).

 

En annen ting jeg har tenkt på, har Schelvan (jeg mener ikke å hetse Tom, men han er den mest konkrete personen vi har å forholde oss til når det handler om spillerjakt) uendelig med tillit? Han har en oppgave, å hente potensielt gode (jeg sier potensielt for man vet jo aldri hvem som slår til) spillere til klubben, og det er en oppgave man må forholde seg til. Hvis en spiller ikke klarer oppgavene sine blir han satt ut av laget, hvis en trener ikke klarer oppgavene sine får han fyken. Hvilke "kontrollorganer" har vi i forhold til de andre aspektene ved klubben?

 

"Nanne kommer ihvertfall til å fortsette å lage mål. Det er betryggende"

Med mindre han blir skadet, eller fullstendig markert, eller går på en måltørke. Det er det som skremmer meg, per i dag er vi fullstendig avhengige av en håndfull spillere.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare minner om at samme tid i fjor hadde vi ikke signet en eneste spiller, men derimot hadde flere forlatt oss. Se hva vi fikk til og hvilke kvaliteter som kom.

Hepp,

 

Sant det Tonje, men nå som vi har rykket opp i Eliteserien bør vi kunne ha litt større forventninger...

 

Jeg ble litt skremt av resultatet i Skien. Uavhengig av manglende spillere, kommunikasjonsproblemer mellom forsvar og keeper eller at vi i realiteten var vel så bra som Odd i banespillet, så er 5 baklengsmål mye. Særlig når vi tenker på at Odd er en klubb vi bør ha et lite stykke bak oss på tabellen når sesongen er over. Jeg er bekymret for mer enn manglen på offensive alternativer. og er redd for at vi kommer til å knele i forsvar når vi blir utsatt for større press og høyere tempo enn det vi ble møtt med i fjor!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare minner om at samme tid i fjor hadde vi ikke signet en eneste spiller, men derimot hadde flere forlatt oss. Se hva vi fikk til og hvilke kvaliteter som kom.

Hepp,

 

Sant det Tonje, men nå som vi har rykket opp i Eliteserien bør vi kunne ha litt større forventninger...

 

Jeg ble litt skremt av resultatet i Skien. Uavhengig av manglende spillere, kommunikasjonsproblemer mellom forsvar og keeper eller at vi i realiteten var vel så bra som Odd i banespillet, så er 5 baklengsmål mye. Særlig når vi tenker på at Odd er en klubb vi bør ha et lite stykke bak oss på tabellen når sesongen er over. Jeg er bekymret for mer enn manglen på offensive alternativer. og er redd for at vi kommer til å knele i forsvar når vi blir utsatt for større press og høyere tempo enn det vi ble møtt med i fjor!

 

@ringo

jeg deler din bekymring, spesielt med tanke på hvor sårbare vi er for skader/sykdom på sentrallinja vår. Vi kan ikke regne med at Jon, IA, Jokke/Jeppe og Daniel skal være tilgjengelige eller på topp i hver kamp, og jeg synes det ser noe tynt ut etter dem. Husker med gru oppkjøringen til 2004 sesongen med alle tapene i treningskampene som jo hang med oss videre inn i seriespillet. Noen nye spillere inn nå vil heve intensiteten både på trening og i kamp samt gi laget bedre dekning på vår sentrallinje, noe vi sårt trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare minner om at samme tid i fjor hadde vi ikke signet en eneste spiller, men derimot hadde flere forlatt oss. Se hva vi fikk til og hvilke kvaliteter som kom.

Hepp,

 

Sant det Tonje, men nå som vi har rykket opp i Eliteserien bør vi kunne ha litt større forventninger...

 

Jeg ble litt skremt av resultatet i Skien. Uavhengig av manglende spillere, kommunikasjonsproblemer mellom forsvar og keeper eller at vi i realiteten var vel så bra som Odd i banespillet, så er 5 baklengsmål mye. Særlig når vi tenker på at Odd er en klubb vi bør ha et lite stykke bak oss på tabellen når sesongen er over. Jeg er bekymret for mer enn manglen på offensive alternativer. og er redd for at vi kommer til å knele i forsvar når vi blir utsatt for større press og høyere tempo enn det vi ble møtt med i fjor!

 

@ringo

 

Vi klarte oss vel forsåvidt greit mot både LSK og FFK i fjor, med unntak av noen perioder med sterkt press. Mener du i såfall at vi bør forsterke bak? Vi har U21 landslagsbacker, og et midtstopperpar med masse av rutine fra TL; en av dem kompromisløs og sterk på hode, den andre smart, og stappfull av rutine. I tillegg har vi en Markus Karlson, som etter sigende er på gang, samt en Jesper Jansson som aktuell midtstopperreserve.

 

Og ute mot Odd var jo Joakim, som du, etter hva har skjønt, mener skal være vår beste spiller i kommende sesong.

 

Spissplassen må jo forsterkes, og det skjer. En offensiv midtbanespiller av Ciljan type, hadde ikke vært å forakte. Men jeg mener jo at vi egentlig har det i Alan, men han passer nok ikke som trequartista (flotter meg med herlige italienske fotballutrykk) i en flat 4er på midten. Derimot i en diamant tror jeg Alan hadde vært perfekt. Men den formasjonen får vi vel aldri se....

 

Uansett, forza Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare minner om at samme tid i fjor hadde vi ikke signet en eneste spiller, men derimot hadde flere forlatt oss. Se hva vi fikk til og hvilke kvaliteter som kom.

Hepp,

 

Sant det Tonje, men nå som vi har rykket opp i Eliteserien bør vi kunne ha litt større forventninger...

 

Jeg ble litt skremt av resultatet i Skien. Uavhengig av manglende spillere, kommunikasjonsproblemer mellom forsvar og keeper eller at vi i realiteten var vel så bra som Odd i banespillet, så er 5 baklengsmål mye. Særlig når vi tenker på at Odd er en klubb vi bør ha et lite stykke bak oss på tabellen når sesongen er over. Jeg er bekymret for mer enn manglen på offensive alternativer. og er redd for at vi kommer til å knele i forsvar når vi blir utsatt for større press og høyere tempo enn det vi ble møtt med i fjor!

 

@ringo

 

Vi klarte oss vel forsåvidt greit mot både LSK og FFK i fjor, med unntak av noen perioder med sterkt press. Mener du i såfall at vi bør forsterke bak? Vi har U21 landslagsbacker, og et midtstopperpar med masse av rutine fra TL; en av dem kompromisløs og sterk på hode, den andre smart, og stappfull av rutine. I tillegg har vi en Markus Karlson, som etter sigende er på gang, samt en Jesper Jansson som aktuell midtstopperreserve.

 

Og ute mot Odd var jo Joakim, som du, etter hva har skjønt, mener skal være vår beste spiller i kommende sesong.

 

Spissplassen må jo forsterkes, og det skjer. En offensiv midtbanespiller av Ciljan type, hadde ikke vært å forakte. Men jeg mener jo at vi egentlig har det i Alan, men han passer nok ikke som trequartista (flotter meg med herlige italienske fotballutrykk) i en flat 4er på midten. Derimot i en diamant tror jeg Alan hadde vært perfekt. Men den formasjonen får vi vel aldri se....

 

Uansett, forza Stabæk.

Hepp,

 

Jeg synes IKKE vi klarte oss greit defensivt i 2. omgang mot LSK i cupen. Men det var selvsagt også noen taktiske hensyn som lå til grunn for de problemene. Men vi skal huske på at vi møtte LSK i en dårlig peridoe når de atpåtil manglet sin viktigste forsvarspiller; Michael Mifsud.

 

Jocke Persson var ute og han er vår beste spiller, men det kan ikke være sånn at vi slipper inn 5 bakover bare fordi han er borte...

 

Uansett, det som bekymrer mest med forsvarspillet er alderssamensetningen Jeppe er 35, Mike er 34, Markus er 33 ... IAO er 28 .... Morten 22 og Bjørnar 20. Tenk det 1-2 sesonger frem i tid ... Vi må ha inn midtstoppere, og det helst allerede nå mener jeg....

 

Dessuten så er vel ikke jeg så nesegrus i min berundring av Bjørnar. Han er god og kan bli riktig jævlig bra, men trenger å bli mer nøyaktig i det offensive spillet sitt og kan tidvis bli riktig overkjørt defensivt.

 

Jeg er også sterkt tillhenger av å ha spillende midtstoppere. Spillere som først og fremst er gode pasningspillere og har bra teknikk og som er gode til å lese og bryte spillet. Tilsammen har vi nok de ferdighetene men jeg synes vi mangler enkeltspillere som besitter alle disse ferdighetene. Et par eksempler på slike spillere som jeg gjerne hadde sett i Stabæk drakt er VIF's Amund Skiri og Landskronas Pontus Segerström.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jocke Persson var ute og han er vår beste spiller, men det kan ikke være sånn at vi slipper inn 5 bakover bare fordi han er borte...

Selvsagt ikke, og det tror jeg du skjønner at jeg ikke mente. Men at vi blir svekket defensivt sentralt av at Jesper og Jokke erstattes av Pall og Sund, er det vel liten tvil om. Jønsson etterlyste vel også mer duellkraft (kan ha vært en annen).

Uansett, det som bekymrer mest med forsvarspillet er alderssamensetningen Jeppe er 35, Mike er 34, Markus er 33 ... IAO er 28 .... Morten 22 og Bjørnar 20. Tenk det 1-2 sesonger frem i tid ... Vi må ha inn midtstoppere, og det helst allerede nå mener jeg....

Enig. Men tror ikke det har noen prioritet hos sportslig utvalg. Det er vel mer sannsynlig at det skjer til sommeren, da en kan snappe opp en Bosman-spiller, eller kanskje to...

Dessuten så er vel ikke jeg så nesegrus i min berundring av Bjørnar. Han er god og kan bli riktig jævlig bra, men trenger å bli mer nøyaktig i det offensive spillet sitt og kan tidvis bli riktig overkjørt defensivt.

I mine øyne den beste backen vi har hatt offensivt. Sammenliknet med den innsatsen Holter gjorde siste sesong i TL, så tror jeg Bjørnar skal klare seg greit. Han har masse å gå på defensivt, men jeg tror det er lettere å gjøre noe med de ferdighetene, enn det offensive (se på Cafu, Cicinho, etc...). Nøyaktighet i pasningsspill, både kort og langt, er noe han må jobbe med. Ellers har han jo en super innleggsfot.

Jeg er også sterkt tillhenger av å ha spillende midtstoppere. Spillere som først og fremst er gode pasningspillere og har bra teknikk og som er gode til å lese og bryte spillet. Tilsammen har vi nok de ferdighetene men jeg synes vi mangler enkeltspillere som besitter alle disse ferdighetene. Et par eksempler på slike spillere som jeg gjerne hadde sett i Stabæk drakt er VIF's Amund Skiri og Landskronas Pontus Segerström.

Nå har vel Stabæk dyrket (frem til ifjor) en spillestil hvor sentral midtbane skal hente ballen direkte fra keeper, og sånt sett ikke gjort behovet for en spillende stopper prekært. Dette ble ikke helt radert bort i fjor, men vi så det betraktlig mindre. En spillende stopper med kvalitetene du etterspør er vel alle lags drøm; en Hoftun-, Maldini-, Lucio-, Nesta-type.

 

Nå har ikke jeg sett noen av treningskampene hittil, så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg stort om hvordan laget står ift ny sesong. Får ta en tur i Valhall til helgen, så kanskje jeg får noen svar.

 

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøv å finn 3 eneboliger til 5 mill

 

Er det en fleip det som står på forsiden?

 

Tre klasse spillere til 5 mill?

 

Hvis det er tillfelle så er det ikke rart vi ikke har nye spillere.

De var ikke for dårlige men for dyre selvfølgelig.

Da var min opptimisme over, for 3 nye gode spillere får man bare ikke for 5 mill!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...