Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


37 minutter siden skrev Stephanois_:

Hammy og schie får vise at de duger da, så blir det minimalt med spilletid på Kabran.

Joda. Det høres fint ut. For Hammys del er han nå på vei ut av talentalderen og over i en alder der han må være en av de som hever laget, ikke bare en som henger med.

Men det er veldig få spillere som spiller på godt eliteserienivå den første kampen de spiller. Skal vi utvikle spillere, må de få spilletid også før de har "vist at de duger". Det betyr ikke at vi skal slenge juniorlaget ut i Eliteserien, men vi trenger ikke fylle opp benken med etablerte spillere heller.

Sikkert flere enn meg som synes det var kult at vi pusher Andresen foran Lange? At vi hadde Riise på benken i stedet for Walstad. Hvem vet hvordan det ville vært om Walstad og Paschonik hadde vært tilgjengelig?

Så kommer ikke Andresen til å lykkes i alle kamper, og Riise ville nok fått kjørt seg kraftig om han hadde spilt fra start mot friske Molde-bein. Selv om de ikke duger like godt da, må vi passe på at de får mulighetene.

Som nichb akkurat hintet til: Ville feks en Hanche Olsen vært like god om han ikke ble kastet til ulvene? Eller u20-landslagsspiller Pignatel som det virker som mange begynner å miste troen på. Skal han få samme mulighetene som Hanche, eller risikerer vi at Wangbergs rutine blir prioritert når vi skal bytte inn en stopper? 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mine øyne er stallen nå mye bedre enn jeg hadde våget å håpe på i oktober/november, synes det har blitt hentet (og solgt) mye riktig. I år er det jo faktisk kjøpt spillere som jeg hadde hørt om på forhånd, sånn har det ikke vært hver gang.

Så er det trenerteamet sin jobb at de 11 som er mest skikket får starte. Det er også trenerteamet sin jobb å håndtere spillere som evt er/blir misfornøyde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Stephanois_:

Hammy og schie får vise at de duger da, så blir det minimalt med spilletid på Kabran.

Enig!

Ifølge STBGuru har Hammy nå 32 kamper, og er en etablert spiller til tross for alder. Der samme gjelder noen av de andre spillerne som det er bekymring for ikke vil få kamper nå som klubben har hentet så mange etablerte spillere. Piggy har 27 og Ottesen har 32 registrerte kamper, så ingen av disse tre kan kalles skårunger! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev guttensindet:

Enig!

Ifølge STBGuru har Hammy nå 32 kamper, og er en etablert spiller til tross for alder. Der samme gjelder noen av de andre spillerne som det er bekymring for ikke vil få kamper nå som klubben har hentet så mange etablerte spillere. Piggy har 27 og Ottesen har 32 registrerte kamper, så ingen av disse tre kan kalles skårunger! 

Sturla har 73, Hammy har 59 og Piggy har 65. De andre tallene er kun kamper i 2022.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev guttensindet:

Enig!

Ifølge STBGuru har Hammy nå 32 kamper, og er en etablert spiller til tross for alder. Der samme gjelder noen av de andre spillerne som det er bekymring for ikke vil få kamper nå som klubben har hentet så mange etablerte spillere. Piggy har 27 og Ottesen har 32 registrerte kamper, så ingen av disse tre kan kalles skårunger! 

Ottesen er fortsatt bare 21. Hammy og Piggy fylte 21 i januar. At de har vært så talentfulle at de fikk spilletid som tenåringer er et rart argument å bruke mot dem.

I den alderen varierer de, og progresjonen kan være stegvis. Å begynne å plassere dem bak marginalt bedre 30-åringer fordi "treneren skal ta ut det beste laget" er meningsløst. Finnes sikkert mange bedre eksempler, men "stortalentet" Huseklepp som holdt på å slå gjennom da han var aktuell for oss, var 23 på den tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Yassine:

Sturla har 73, Hammy har 59 og Piggy har 65. De andre tallene er kun kamper i 2022.

Når de tre spillerne har denne statistikken, mener jeg de bør konkurrere på samme betingelser som alle andre spillerne i troppen. Hva skal vi med spillere over 25 hvis kriteriene er alder foran kvalitet? Skjønner at "progresjonen kan være stegvis" men B&B setter vel poeng og tabell foran alder for å beholde sine jobber lenger enn til sommervinduet!  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev guttensindet:

B&B setter vel poeng og tabell foran alder for å beholde sine jobber lenger enn til sommervinduet!  

Burde det da være jobben til noen lengre opp å fortelle dem at de ikke har lov å være så enspora?

Kriteriet er ikke "alder foran kvalitet". Det har ingen sagt. Jeg personlig mener at hvis vi rangerer spillerne på en skala 1 til 100, så bør vi velge en Hammy som scorer 60 fremfor en Kabran som scorer 65. Samtidig var det opplagt å ha Sandberg foran Ulla og Engh. Der var forskjellen for stor.

For meg er vi da tilbake til det gode gamle: Hvis vi kan hente spillere som klart hever laget, så kjør på. Bredden bør komme fra Akademiet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev nichb:

Har vi blitt så desperate ette suksess at vi er villige til å ofre akademi- identiteten vår ?

Dette ordner seg når spillersalgene (og bonusene) uteblir.  Senest andre halvdel 2024 er det full satsing på akademiet igjen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jada, og det var da også et lag som inneholdt 6 spillere fra fjorårstroppen. Jeg tror også at de aller fleste synes Högh, Bakenga, Haugen og Pettersson er nyttige signeringer, men man trenger jo ikke å miste gangsynet.

Kabran f.eks. 29 år og fremdeles er det beste man kan si om han at han ikke har fått ut potensialet sitt... Da tenker jeg at det potensialet kanskje ikke er så stort i utgangspunktet, pluss det bekymrer at han gjør veien frem til førstelagsspill lenger for Geelmuyden. Jeg er ikke sikker på at det er bra for Stabæk hverken på kort eller lengre sikt. Samme kan langt på vei sies om Skovgaard vs Piggen, Pachonik vs Ottesen, Walstad vs Andresen. 

Klart vi måtte fylle på stallen, men 9 mann... Jeg synes det er i overkant og det kan fort ende med litt intern uro når spillere som Piggen og Geelmuyden blir flyttetbakover i køen. Eller tilsvarende om nykommerne ikke får den spilletiden de har sett for seg....

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev @ringo:

Jada, og det var da også et lag som inneholdt 6 spillere fra fjorårstroppen. Jeg tror også at de aller fleste synes Högh, Bakenga, Haugen og Pettersson er nyttige signeringer, men man trenger jo ikke å miste gangsynet.

Kabran f.eks. 29 år og fremdeles er det beste man kan si om han at han ikke har fått ut potensialet sitt... Da tenker jeg at det potensialet kanskje ikke er så stort i utgangspunktet, pluss det bekymrer at han gjør veien frem til førstelagsspill lenger for Geelmuyden. Jeg er ikke sikker på at det er bra for Stabæk hverken på kort eller lengre sikt. Samme kan langt på vei sies om Skovgaard vs Piggen, Pachonik vs Ottesen, Walstad vs Andresen. 

Klart vi måtte fylle på stallen, men 9 mann... Jeg synes det er i overkant og det kan fort ende med litt intern uro når spillere som Piggen og Geelmuyden blir flyttetbakover i køen. Eller tilsvarende om nykommerne ikke får den spilletiden de har sett for seg....

 

Piggen holdt knapt OBOS-nivå. Har vi ambisjoner må vi forsterke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev @ringo:

Jada, og det var da også et lag som inneholdt 6 spillere fra fjorårstroppen. Jeg tror også at de aller fleste synes Högh, Bakenga, Haugen og Pettersson er nyttige signeringer, men man trenger jo ikke å miste gangsynet.

Kabran f.eks. 29 år og fremdeles er det beste man kan si om han at han ikke har fått ut potensialet sitt... Da tenker jeg at det potensialet kanskje ikke er så stort i utgangspunktet, pluss det bekymrer at han gjør veien frem til førstelagsspill lenger for Geelmuyden. Jeg er ikke sikker på at det er bra for Stabæk hverken på kort eller lengre sikt. Samme kan langt på vei sies om Skovgaard vs Piggen, Pachonik vs Ottesen, Walstad vs Andresen. 

Klart vi måtte fylle på stallen, men 9 mann... Jeg synes det er i overkant og det kan fort ende med litt intern uro når spillere som Piggen og Geelmuyden blir flyttetbakover i køen. Eller tilsvarende om nykommerne ikke får den spilletiden de har sett for seg....

 

Er i cupen 2x og i eliteseiren, så er ikke dumt med litt bredde I troppen samtidig ha spillere på benk som kan gjøre forskjellen.

Målet for stabæk har ofte vært å holde seg I Eliteserien og være fornøyd med det. Nå handler det om å vinne cupen og and ende blant top 10. 
 

Uansett, så mener jeg konkurranse er viktig for spess Hammy og Piggy, er dem gode nok så kommer dem til å vise det. De begynte å komme seg etter Bohinen kom, men var altfor varierende første halvdel av sesongen. Dem har fortsatt litt å bevise etter min mening og da er det godt å vite at vi har konkurranse som vil pushe dem ekstra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 17.1.2023 den 20.00 skrev @ringo:

Kasper Høgh - Er han god?

Absolutt ikke om man skal tro AaB fansen.

Arash Motaraghebjafarpour - Er han god?

Hvorfor sender vi avgårde Hellan til KIL for å hente inn en jevngamnel svenske i samne posisjon?

Bare fordi navnet var så kult, så velger jeg å oppdatere tråden med at Arash Motaraghebjafarpour har gått til Kalmar. https://fotbolltransfers.com/nyheter/officiellt-kalmar-ff-varvar-arash-motaraghebjafarpour/167053

Lenke til innlegg
Del på andre sider


53 minutter siden skrev FranckTheBank:

Piggen holdt knapt OBOS-nivå. Har vi ambisjoner må vi forsterke. 

Uenig. Piggy var veldig god på høsten i fjor. Han vokste spillmessig, som en profil, Ble tøffere og ble en leder.
Hva som har skjedd i vinter og pre-season vet jeg ikke. Men vi alle vet hva som bor i Piggy. 

Føler Piggy er i samme dalen Hanche en gang var, før han blomstret og ble både den spilleren og kapteinen vi kjenner til. 
Piggy sin tid vil komme, men vi må gi han tillit. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Jada, og det var da også et lag som inneholdt 6 spillere fra fjorårstroppen. Jeg tror også at de aller fleste synes Högh, Bakenga, Haugen og Pettersson er nyttige signeringer, men man trenger jo ikke å miste gangsynet.

Kabran f.eks. 29 år og fremdeles er det beste man kan si om han at han ikke har fått ut potensialet sitt... Da tenker jeg at det potensialet kanskje ikke er så stort i utgangspunktet, pluss det bekymrer at han gjør veien frem til førstelagsspill lenger for Geelmuyden. Jeg er ikke sikker på at det er bra for Stabæk hverken på kort eller lengre sikt. Samme kan langt på vei sies om Skovgaard vs Piggen, Pachonik vs Ottesen, Walstad vs Andresen. 

Klart vi måtte fylle på stallen, men 9 mann... Jeg synes det er i overkant og det kan fort ende med litt intern uro når spillere som Piggen og Geelmuyden blir flyttetbakover i køen. Eller tilsvarende om nykommerne ikke får den spilletiden de har sett for seg....

 

Vi kan prate så mye vi vil om akademi og utvikling.
Klubben tok ett valg ved ansettelse av nytt trenerteam, ett team som har vært klare på at de ønsker ett helt nytt lag.
De har heller ikke en historikk om å la yngre spillere slippe til, foran etablerte spillere.
Jeg er, som deg, redd dette kan føre til intern uro og misnøye. Samt en skepsis mtp å slippe til for spillere i akademiet.

Håper de får klare føringer fra Sport om viktigheten av spillerutvikling og akademisatsingen vår.
LB bør jo kjenne til dette, tror ikke Emil hadde vært der han er idag, om han ikke hadde fått spille, selv med enkelte dårlige kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenerteamet fortjener ros for å skape konkurranse om plassene på laget. Ingen selvfølge at juniorer skal blomstre med en gang. Sunt med konkurranse i en ELITEKLUBB. Så får man heller gjøre seg fortjent til en plass i 11-eren. Etter noen fattige sesonger som tilskuer, gleder jeg meg til spennende fotball, hvor spillet går i lengderetning. Ikke støttepasninger tversover eller bakover alltid. De 2 siste sesongene har vi blitt sulteforet på god offensiv fotball. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Torres:

Schie flyr rundt på krykker, og når vi spiller med to spisser, og har to/tre i troppen sier det seg selv at vi må ha inn en backup. Derfor er Kabran hentet på ettårskontrakt, inntrykket jeg sitter med hvertfall.

Det påvirker helt klar bildet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...