Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Mislykket spillerjakt

 

Til sommeren blir det forhåpentligvis lettere. Med en god vårsesong, så øker mulighetene betraktelig.

 

– Men selv om vi ikke har de helt store navnene på blokka, så er jeg kjempegodt fornøyd med dem vi har nå. De vi har holder i massevis, og så får heller klubben tenke langsiktig og jobbe kontinuerlig med å styrke stallen, mener Inge André Olsen.

 

Bra instilling, IA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mislykket spillerjakt

 

Til sommeren blir det forhåpentligvis lettere. Med en god vårsesong, så øker mulighetene betraktelig.

 

– Men selv om vi ikke har de helt store navnene på blokka, så er jeg kjempegodt fornøyd med dem vi har nå. De vi har holder i massevis, og så får heller klubben tenke langsiktig og jobbe kontinuerlig med å styrke stallen, mener Inge André Olsen.

 

Bra instilling, IA!

 

Hepp,

 

Det jeg ikke får til å rime med denne artikkelen her er hvorfor vi er mindre attraktive nå enn vi var i fjor sommer?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mislykket spillerjakt

Til sommeren blir det forhåpentligvis lettere. Med en god vårsesong, så øker mulighetene betraktelig.

Hva hvis vårsesongen ikke blir så god da - hvor attraktive er vi da, mon tro? :unsure:

 

Det kan jeg svare på:

 

Da er vi enda mindre attraktive.

 

Og, jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal være mindre attraktive nå enn i fjor sommer. Når Jokke, Alan og Markus kom da, så burde det være mulig å fått inn tilsvarende nå også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og, jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal være mindre attraktive nå enn i fjor sommer. Når Jokke, Alan og Markus kom da, så burde det være mulig å fått inn tilsvarende nå også.

Det kan jeg svare på.

 

Etter at Jokke, Alan og Markus har kommet er det nesten umulig å få plass i vår start 11.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter at Jokke, Alan og Markus har kommet er det nesten umulig å få plass i vår start 11.

Fy flate for noen spillere. Det er mange forståsegpåere som mener at Stabæk i år ikke er insidere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og, jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal være mindre attraktive nå enn i fjor sommer. Når Jokke, Alan og Markus kom da, så burde det være mulig å fått inn tilsvarende nå også.

Det kan jeg svare på.

 

Etter at Jokke, Alan og Markus har kommet er det nesten umulig å få plass i vår start 11.

Jeg tror StabækLars har et viktig poeng her. Ville Arild Sundgot vært sikker på en fast plass i 4-4-2? Ville Espen Hoff gått rett inn i første-11? Jeg tror mange av de spillerne vi har vært i samtaler med har ønsket å gå til klubber hvor sannsynnligheten for fast plass er større. Når alle gutta er skadefire er det ikke noen ubesatte plasser. Ikke en gang på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og, jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal være mindre attraktive nå enn i fjor sommer. Når Jokke, Alan og Markus kom da, så burde det være mulig å fått inn tilsvarende nå også.

Det kan jeg svare på.

 

Etter at Jokke, Alan og Markus har kommet er det nesten umulig å få plass i vår start 11.

Jeg tror StabækLars har et viktig poeng her. Ville Arild Sundgot vært sikker på en fast plass i 4-4-2? Ville Espen Hoff gått rett inn i første-11? Jeg tror mange av de spillerne vi har vært i samtaler med har ønsket å gå til klubber hvor sannsynnligheten for fast plass er større. Når alle gutta er skadefire er det ikke noen ubesatte plasser. Ikke en gang på benken.

 

Skal love deg at Arild S hadde gått rett inn på laget i ett 4-4-2 system så lenge han er skadefri.

Sikkert ikke plass for dem på benken heller for der har vi ju en storspiller som Tommy Stenersen å Christian Sund.

Dette var pinlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og, jeg skjønner heller ikke hvorfor vi skal være mindre attraktive nå enn i fjor sommer. Når Jokke, Alan og Markus kom da, så burde det være mulig å fått inn tilsvarende nå også.

Det kan jeg svare på.

 

Etter at Jokke, Alan og Markus har kommet er det nesten umulig å få plass i vår start 11.

Jeg tror StabækLars har et viktig poeng her. Ville Arild Sundgot vært sikker på en fast plass i 4-4-2? Ville Espen Hoff gått rett inn i første-11? Jeg tror mange av de spillerne vi har vært i samtaler med har ønsket å gå til klubber hvor sannsynnligheten for fast plass er større. Når alle gutta er skadefire er det ikke noen ubesatte plasser. Ikke en gang på benken.

 

Espen Hoff kan jeg være med å diskutere, men Arild Sundgot ville gåttt rett inn i første-ellvern sammen med Daniel. Er ikke sikker på om Strand hadde blitt tilbudt kontrakt i hele tatt hvis vi hadde Sundgot..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


gode forsøk her på å være optimister, men stabæk er nok rett og slett ikke attraktiv nok.. enda.

selv om jeg og mange andre her ikke skjønner åssen vi fikk spillere som nannskog, joachim persson og alan ifjor, men i år så klarer vi ikke få en eneste en :huh:

noe som jeg syntes er veldig rart er at de ikke fikk tak i rade prica fordi han heller ville til en klubb han hadde en venn i... d må jo tyde på at stabæk ikke hadde kommet med et godt nok tilbud, eller vært flinke nok til å friste prica med spill her, og da syntes jeg man kan si at jobben ikke er bra nok gjort

Lenke til innlegg
Del på andre sider


d må jo tyde på at stabæk ikke hadde kommet med et godt nok tilbud, eller vært flinke nok til å friste prica med spill her, og da syntes jeg man kan si at jobben ikke er bra nok gjort

 

Det kan du ikke mene!? Hvis tilbudet ikke var bra nok er det pga av hvilke rammer Stabæk har. Kan ikke si at forhandlerne har gjort en dårlig jobb av den grunn. Jeg synes (hvis tilbudet var for dårlig for Prica) det handler om ansvarbevisst handling i en presset situasjon og det skal vi være jævlig glade for. Vi har vært altfor høyt oppe i lønnsspiralen før og det holdt på ende i konkurs.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det jeg ikke får til å rime med denne artikkelen her er hvorfor vi er mindre attraktive nå enn vi var i fjor sommer?

 

@ringo

Vi hadde litt mer flyt i fjor sommer. Nannskog maste på Jokke helt til han ikke orket å høre mer mas og Alan kom inn via prøvespill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


d må jo tyde på at stabæk ikke hadde kommet med et godt nok tilbud, eller vært flinke nok til å friste prica med spill her, og da syntes jeg man kan si at jobben ikke er bra nok gjort

 

Det kan du ikke mene!? Hvis tilbudet ikke var bra nok er det pga av hvilke rammer Stabæk har. Kan ikke si at forhandlerne har gjort en dårlig jobb av den grunn. Jeg synes (hvis tilbudet var for dårlig for Prica) det handler om ansvarbevisst handling i en presset situasjon og det skal vi være jævlig glade for. Vi har vært altfor høyt oppe i lønnsspiralen før og det holdt på ende i konkurs.

 

Hepp,

 

Prica ville til bestekompisen i Aalborg, vanskelig å konkurrere med det.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan du ikke mene!? Hvis tilbudet ikke var bra nok er det pga av hvilke rammer Stabæk har. Kan ikke si at forhandlerne har gjort en dårlig jobb av den grunn. Jeg synes (hvis tilbudet var for dårlig for Prica) det handler om ansvarbevisst handling i en presset situasjon og det skal vi være jævlig glade for. Vi har vært altfor høyt oppe i lønnsspiralen før og det holdt på ende i konkurs.

Pengene rår og mye tyder på at vi ikke har nok cash å tilby de griske, overbetalte norske såkalte toppspillerne. Når man ser hva de presterer f.eks. på landslaget er det ubegripelig at klubbene er villige til å betale så mye for deres tjenester. Vi kan jo hente inn utenlandske leiesoldater for en rimeligere penge men personlig synes jeg det er ufattelig mye fetere at våre unge talenter kommer inn og setter sitt preg på laget enn at totalt ukjente polakker, slovaker og ungarere gjør det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


d må jo tyde på at stabæk ikke hadde kommet med et godt nok tilbud, eller vært flinke nok til å friste prica med spill her, og da syntes jeg man kan si at jobben ikke er bra nok gjort

 

Det kan du ikke mene!? Hvis tilbudet ikke var bra nok er det pga av hvilke rammer Stabæk har. Kan ikke si at forhandlerne har gjort en dårlig jobb av den grunn. Jeg synes (hvis tilbudet var for dårlig for Prica) det handler om ansvarbevisst handling i en presset situasjon og det skal vi være jævlig glade for. Vi har vært altfor høyt oppe i lønnsspiralen før og det holdt på ende i konkurs.

 

jo jeg kan mene d ;) du har rett i det du sier at de ikke skal sløse med penger, men hva sier vi vis vi rykker ned ved sesongslutt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jo jeg kan mene d ;) du har rett i det du sier at de ikke skal sløse med penger, men hva sier vi vis vi rykker ned ved sesongslutt?

 

Da sier vi at vi ikke vet hvordan det hadde gått om Prica hadde kommet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et lite tips for hvordan man kan gjøre en nyopprykket klubb med dårlig stadion til en "populær" klubb:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128899

 

"Tobiasen har vært forsvarskollega med André Bergdølmo i både Ajax og FC København. I førstnevnte klubb ble det fem Champions League-kamper. I 2006 venter helt andre fasiliteter.

 

- Jeg har aldri spilt på en så liten stadion. Det er ikke viktig for meg, men det kom som et lite sjokk. Jeg hadde ikke sett hjemmebanen da jeg underskrev kontrakten, sier Ole Tobiasen til VG Nett."

 

 

Jeg har også lest at SF har pleid å hente spillerne i Oslo for så å vise dem Ullevål og fortelle spillerne at de skulle "spille på stadioner som denne" før de ble tatt med til Sandefjord. Det er kanskje litt sleipt, men det har jo lykkes. Vi har fått våre to "spillere av skandinavisk landslagsnivå", samt flere andre som har spilt fast i enten allsvanskan eller tippeliga (men disse er jo ikke gode nok for dere uansett :blink: ).

Jeg skal i allefall ikke se bort i fra at enkelte av disse hadde sagt nei hvis de hadde sett "Storstadion" før de signerte så da spørs det om deres ledelse har klart å selge klubben på en like sleip, men vellykket måte...

 

Lykke til i de siste dagene før vinduet stenger! Tipper dere henter en ny spiller i 12. time.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tema: Stabæk sliter med å skaffe forsterkninger

 

Mulige årsak 1: Lite attraktiv klubb fordi vi forventes i bunnstriden.

 

Svar: Dette ser ikke ut til å stemme som argument alene. Sandefjord, Ham-Kam, Molde, TIL, Odd osv. har fått inn forsterkninger. Ja, av varierende kvalitet, men det ser ikke ut til at dette har vært avskrekkende argumenter for andre klubber iallefall.

 

Mulig årsak 2: Stabæk er ikke rause nok med spillerlønninger.

 

Svar: Ikke vet jeg, men isåfall må noe drastisk ha skjedd her, ettersom det tydeligvis holdt for de som kom til Stabæk før og i fjorårssesongen.

 

Mulig årsak 3: Stabæks nye hjemmebane blir på kunstgress.

 

Svar: Vi vet at enkelte spillere er skeptisk til dette underlaget, kanskje flere enn man tror, og jeg tipper spesielt utlendinger vil ha problemer med å juble for dette. Men når det er sagt kan jeg aldri tro at det har vært den viktige faktoren som alene har vippet et spillerkjøp i negativ retning.

 

Mulig årsak 4: Nyopprykket lag

 

Svar: Det har blitt nevnt at nyopprykkede lag ofte er mindre attraktive for spillere. I dette skal det visst ligge at de nyopprykkede ofte trenger mer tid til å sette et lag, og spillermønsterene endres hyppigere. Oftere utskiftninger av spillere etc. Dette skal da gi en usikkerhet ovenfor spillere om hvilke fremtidsutsikter disse har som førstevalg bl.a. Jeg velger å tro at Stabæk ikke bare sees på som en nyopprykket klubb, men også en stabil Tippeliga-klubb som fikk en vanskelig sesong og rykket ned. Det faktum at vi tok de nødvendige grep, snudde skuta og rykket opp igjen med rekordfart bør vise mer styrke enn svakhet. Stabæk har en helt klar spillestil, og kontinuitet på trenersiden, så dette usikkerhetsmomentet virker ikke spesielt relevant. Stabæk kjøper spillere etter system, og ikke motsatt, danner system etter spillerstall.

 

Mulig årsak 5: Klubbøkonomi

 

Svar: Klubbøkonomi gir jo en indikasjon på hvor mye klubben kan gjøre i vanskelige situasjoner, om innkjøp av erstattere trengs osv. Har klubben råd til lønninger og alle rammer rundt spillerne. Fysio-team, treningsfasiliteter osv. Ja, klubben har penger til livsoppholdet i TL. Men vi har ikke så mye penger at vi evantuelt kan si nei til å selge spillere om den rette prisen kommer på bordet... Vi har ikke råd til å kjøpe nye spillere fra øverste hylle. Vi har ikke råd til å ta opp kampen om profilene. Dette kan nok ha litt å si.

 

Om jeg skal søke jobb noe sted velger jeg gjerne de trygge omgivelsene, der jeg vet jeg har jobb neste år også. Jeg vil jo gjerne være en del av en suksessbedrift, framfor bare det å jobbe bare for lønningen min. Det er klart jeg vil ha best mulig betalt osgå. Kan nok tenke meg at mange spillere tenker slik osgå. Hvis det nå er sånn som dette må spiller-innkjøperne hos Ham-Kam og Sandefjord etc. ha vært flinke til å selge bruktbil... Hva er det de har som ikke vi har? Ikke det at disse lagene har fått inn de beste navnene hele veien, men det virker da iallefall som om det lar seg gjøre å hente spillere til lag som forventes i bunnen. De lagene er IKKE mer attraktive enn Stabæk. Nei!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 29. Mar 2006, 11:19) 68636[/snapback]

Om jeg skal søke jobb noe sted velger jeg gjerne de trygge omgivelsene, der jeg vet jeg har jobb neste år også. Jeg vil jo gjerne være en del av en suksessbedrift, framfor bare det å jobbe bare for lønningen min. Det er klart jeg vil ha best mulig betalt osgå. Kan nok tenke meg at mange spillere tenker slik osgå. Hvis det nå er sånn som dette må spiller-innkjøperne hos Ham-Kam og Sandefjord etc. ha vært flinke til å selge bruktbil... Hva er det de har som ikke vi har? Ikke det at disse lagene har fått inn de beste navnene hele veien, men det virker da iallefall som om det lar seg gjøre å hente spillere til lag som forventes i bunnen. De lagene er IKKE mer attraktive enn Stabæk. Nei!

 

Dessuten, hvem vil vel jobbe i Sandefjord eller på Hamar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 29. Mar 2006, 09:19) 68636[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tema: Stabæk sliter med å skaffe forsterkninger

 

Mulige årsak 1: Lite attraktiv klubb fordi vi forventes i bunnstriden.

 

Svar: Dette ser ikke ut til å stemme som argument alene. Sandefjord, Ham-Kam, Molde, TIL, Odd osv. har fått inn forsterkninger. Ja, av varierende kvalitet, men det ser ikke ut til at dette har vært avskrekkende argumenter for andre klubber iallefall.

 

Mulig årsak 2: Stabæk er ikke rause nok med spillerlønninger.

 

Svar: Ikke vet jeg, men isåfall må noe drastisk ha skjedd her, ettersom det tydeligvis holdt for de som kom til Stabæk før og i fjorårssesongen.

 

Mulig årsak 3: Stabæks nye hjemmebane blir på kunstgress.

 

Svar: Vi vet at enkelte spillere er skeptisk til dette underlaget, kanskje flere enn man tror, og jeg tipper spesielt utlendinger vil ha problemer med å juble for dette. Men når det er sagt kan jeg aldri tro at det har vært den viktige faktoren som alene har vippet et spillerkjøp i negativ retning.

 

Mulig årsak 4: Nyopprykket lag

 

Svar: Det har blitt nevnt at nyopprykkede lag ofte er mindre attraktive for spillere. I dette skal det visst ligge at de nyopprykkede ofte trenger mer tid til å sette et lag, og spillermønsterene endres hyppigere. Oftere utskiftninger av spillere etc. Dette skal da gi en usikkerhet ovenfor spillere om hvilke fremtidsutsikter disse har som førstevalg bl.a. Jeg velger å tro at Stabæk ikke bare sees på som en nyopprykket klubb, men også en stabil Tippeliga-klubb som fikk en vanskelig sesong og rykket ned. Det faktum at vi tok de nødvendige grep, snudde skuta og rykket opp igjen med rekordfart bør vise mer styrke enn svakhet. Stabæk har en helt klar spillestil, og kontinuitet på trenersiden, så dette usikkerhetsmomentet virker ikke spesielt relevant. Stabæk kjøper spillere etter system, og ikke motsatt, danner system etter spillerstall.

 

Mulig årsak 5: Klubbøkonomi

 

Svar: Klubbøkonomi gir jo en indikasjon på hvor mye klubben kan gjøre i vanskelige situasjoner, om innkjøp av erstattere trengs osv. Har klubben råd til lønninger og alle rammer rundt spillerne. Fysio-team, treningsfasiliteter osv. Ja, klubben har penger til livsoppholdet i TL. Men vi har ikke så mye penger at vi evantuelt kan si nei til å selge spillere om den rette prisen kommer på bordet... Vi har ikke råd til å kjøpe nye spillere fra øverste hylle. Vi har ikke råd til å ta opp kampen om profilene. Dette kan nok ha litt å si.

 

Om jeg skal søke jobb noe sted velger jeg gjerne de trygge omgivelsene, der jeg vet jeg har jobb neste år også. Jeg vil jo gjerne være en del av en suksessbedrift, framfor bare det å jobbe bare for lønningen min. Det er klart jeg vil ha best mulig betalt osgå. Kan nok tenke meg at mange spillere tenker slik osgå. Hvis det nå er sånn som dette må spiller-innkjøperne hos Ham-Kam og Sandefjord etc. ha vært flinke til å selge bruktbil... Hva er det de har som ikke vi har? Ikke det at disse lagene har fått inn de beste navnene hele veien, men det virker da iallefall som om det lar seg gjøre å hente spillere til lag som forventes i bunnen. De lagene er IKKE mer attraktive enn Stabæk. Nei!

 

 

 

Videre er også mye av lønnen i Stabæk resultatorientert, og hvis klubben rykker ned, er det mye av bonuser som ikke kommer inn på kontoen til spilleren, som de ville gjort i andre klubber med samme ressurser.

 

Spillere velger ofte det trygge fremfor det litt mere usikre bonus systemet. Hvis man i tillegg har en klausul om at en kan bytte klubb dersom klubben rykker ned, er det klubben og ikke spilleren som får lide.

Endret av sveinjhag
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe sier meg at vi ikke er konkurransedyktige nok på betingerser? Det er mao ikke klubben som sådan som ikke er attraktiv nok:

Espen Hoff forlater Odd Grenland, det er helt sikkert, sier Hoffs agent Gunnar Martin Kjenner

Han har fått veldig, veldig gode tilbud fra Viking og Lyn og bestemmer seg i løpet av dagen, sier agent Kjenner.

 

Fra før har Hoff takket nei til et tilbud fra Stabæk

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe sier meg at vi ikke er konkurransedyktige nok på betingerser? Det er mao ikke klubben som sådan som ikke er attraktiv nok:

Jeg har mer inntrykk av at han vil til en større klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe sier meg at vi ikke er konkurransedyktige nok på betingerser? Det er mao ikke klubben som sådan som ikke er attraktiv nok:

Espen Hoff forlater Odd Grenland, det er helt sikkert, sier Hoffs agent Gunnar Martin Kjenner

Han har fått veldig, veldig gode tilbud fra Viking og Lyn og bestemmer seg i løpet av dagen, sier agent Kjenner.

 

Fra før har Hoff takket nei til et tilbud fra Stabæk

 

 

Noe sier meg at han er redd for hunder og dermed ikke ville komme til Stabæk pga Blenda. Med andre ord, klubben er attraktiv nok, betingelsene er gode nok, men Blenda skremmer dem vekk. Sånn er det nok, mest sannsynlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men Odd vil jo ikke slippe Hoff med mindre de har en erstatter på plass......

....så da får vi bare håpe at MacAllister velger Lyn i stedet for Odd, så blir Hoff værende i Odd :D

 

Lyn kan jo være såpass kjipe mot Odd etter at Odd avslo budene på Hoff tidligere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har visst Espen Hoff valgt Lyn, men nå vil ikke Odd selge likevel.... Himmel!

 

Ja, ja la oss drite i Espen Hoff, han kommer ikke til Stabæk og det kan jeg leve godt med. Men skal ikke legge skjul på at jeg hadde blitt glad for en høyrekant. Vi er litt tynne der.

 

Men la oss se litt positivt på det. Vi har faktisk ett bra lag. Vi har en god keeper, et bra forsvar, noen veldig solide midtbanespillere i Jansson, Persson og Hauger og noen veldig lovende i Alanzinho, Poljac og Nystuen. Nannskog er vel en av de beste angrepsspillerne i hele ligaen. Tror Strand kan bli veldig bra, sikkert et helvete å spille mot. Vi har litt annet snadder i tillegg, så dette blir gøy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vet egentlig ikke om trangen for nye spillere er så presernde som enkelte vil ha det til. Defensivt mener jeg vi har relativt god kontroll, mens vi kunne ha trengt en god offensiv spiller til, men alt i alt tror jeg den stallen vi har nå er ganske god egentlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er redd vi ser stallen med litt blaae øyne...Det virker jo som absolutt alle tipper oss i nedrykksstriden..

Nå er det jo få som har bedre kjennskap til VÅR stall en OSS, men allikevel..

 

Er litt enig med bastionens bedømming av årets lag...her

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...