Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

KOMMER DET IKKE "klassespillerE" (2-3) I LØPET AV OVERGANGSVINDUET, SKAL JEG PÅ FØRSTE HJEMMEKAMP ETTER vindusstenging GÅ I SORT DRAKT OG LAGE ET BANNER HVOR DET STÅR "Tom S for Sale!"

Får vi en klassespiller er jeg overlykkelig! Synes Tom s for ufortjent mye kjeft! han har hentet en rekke glimrende spillere til stabæk. blant annet chippen. dessuten er ikke bare bare å få å få en klassespiller til klubben. dessuten vil vi bli mye bedre rustet når jokke, brani og markus kommer tilbake for fullt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Tom s for ufortjent mye kjeft! han har hentet en rekke glimrende spillere til stabæk. blant annet chippen.
Sikker? Det er vel først og fremst diverse (svenske) trenere som har sørget for spillerkjøp av betydning..?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Tom s for ufortjent mye kjeft! han har hentet en rekke glimrende spillere til stabæk. blant annet chippen.
Sikker? Det er vel først og fremst diverse (svenske) trenere som har sørget for spillerkjøp av betydning..?

 

Jeg er enig at Tom S for mye ufortjent kjeft. Ikke glem at han har hentet noen ukjente spillere som Stabæk har tjent bra penger på. Skal heller ikke glemme at Aalbu overtok jobben til Tom som sportslig leder. Etter at Aalbu sluttet måtte Tom S også ta jobben hans tilbake i tillegg til jobben som økonomisk ansvarlig.

Jeg mener Tom må få en sjanse til og vise at han ikke har glemt hvordan man henter spillere.

Men jeg er enig at det er på tide og få 2-3 bra spillere, eller så er jeg redd vi kommer til og slåss om å ikke rykke ned. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Får vi en klassespiller er jeg overlykkelig! Synes Tom s for ufortjent mye kjeft! han har hentet en rekke glimrende spillere til stabæk. blant annet chippen. dessuten er ikke bare bare å få å få en klassespiller til klubben. dessuten vil vi bli mye bedre rustet når jokke, brani og markus kommer tilbake for fullt!

 

 

Hvem blir ikke overlykkelig da?

Spennende eller det hadde vært morsomt å få hvite hvem blant annet er ????

Når man er på offansiven som de gutta var før sesongstart så får han ikke ufortjent mye kjeft!!

Beretiget kritikk heter det, regner med at han kommmer mend noen glad nyheter snart.......

ellers så er jeg villig til å kle meg i svart og holde andre siden av banneren :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå var det vel mest ingo som var offensiv... men for all del.. Få inn noen spillere... Hva med Fabrice Akwa på Angola ;)?

Har ikke klubb.. Gi han en mill i året i 2+1 år.. da har han mer penger enn han trenger til pensjonere seg i Angola...

 

Hmmm.. men siden han nesten fikk kontrakt med Porto (tror jeg det var) er det vel større klubber som viser interesse for han.. Men det hadde jo vært bra å få en som alan kan snakke med....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje hadde det vært like greit å innføre et managersystem? JJ som manager, KSHW som trener, ingen Tom S, men en talentspeider ansatt på fulltid i stedet.

Thats my dream! :P Har faktisk vurdert å ta et par grader i trenerutdannelsen, for så å satse på å bli talentspeider! Helt seriøst! Virker som en spennende jobb...

 

RævBK har jo allerede gjort det, så hvis vi og starter er vi på god vei fremover!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Rosenborg ikke har gjort det så godt som forventet de siste sesongene, verken resultatmessig eller i forhold til spillerkjøp, er jo nettopp grunnen til at de har gjort et sånt grep.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Makan til surmulig her da! Er dere som klager de samme som står og mumler på siden under match også eller?

Have some faith!

Vent til vinduet stenger før dere begynner å kritisere. Er enig i at vi trenger forsterkninger, men det må kunne gå ann å ha litt tålmodighet. Ingen av oss har NOEN peiling på hva ledelsen jobber med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et lite moment oppi det hele:

 

Ville vi ikke ha siklet etter spillere som Jon Knudsen, Inge Andre Olsen, Mike Kjølø, Markus Karlsson, Bjørnar Holmvik, Morten Skjønsberg, Tommy Stenersen, Jokke Persson, Henning Hauger, Veigar Pall Gunnarson og Daniel Nannskog hvis en av dem var "ledige" hos en av våre konkurrenter?

 

Ville vi hatt råd til en slik spiller? Hvem av disse kan man kjøpe for 2-3 mill inkl sign on fee og med en årslønn på under en mill? Og endatil får ikke alle ovennevnte plass i startellevern vår engang.

 

Jeg tror veldig mye av det vi sikler på hos andre er marginalt bedre enn dem vi har - hvis de er bedre i det hele tatt. Nå ser jeg selvsagt bort fra forslag som at vi skal kjøpe Beckham eller Zlatan.

 

De samme som klager over at Henning eller Bjørnar ikke presterer er gjerne de samme som ønsker seg lovende talenter til klubben. Og de samme som synes Jeppe er blitt for treig vil gjerne ha etablerte toppspillere til klubben.

 

Husk at jobben til Stabæks "talentspeidere" er å finne spillere til overkommelig pris som STYRKER startellevern vår, dvs. er BEDRE enn de vi har i dag.

 

Jeg tror at vi fremdeles har en del å gå på når det gjelder den taktiske og den mentale (innsats/motivasjon) biten i laget. Det er helt klart at spillet i større grad kan legges opp til spillernes spisskompetanse enn det gjøres i dag - se spesielt på "kantspillet" vårt. OK, vi har kanskje ikke akkurat de kantspillerne vi helst ønsker oss, men vi gjør i hvert fall ikke det beste ut av dem vi har. Og jeg stiller et lite spørsmål ved hvorfor bækene i så liten grad brukes offensivt - uansett hva resultattavla viser.

 

Som illustrasjon på det er laget i 2003 og 2004: Nesten identiske tropper: Det ene laget tok bronse og det andre rykka ned. Det er klart at det var noe mellom øra som ikke fungerte som det skulle.

 

Vi har en bra startellever. Troppen er for tynn etter min mening, men jeg tror vi kan hente ut mer av spillermaterialet vi har. Det mases etter kantspillere. Med Jokke/Tommy/Jeppe sentralt har vi Henning, Branimir og Bjørnar som alternativer på kantene (+Veigar) Kanskje endatil Alan. Jeg fatter ikke at det skal være så umulig å få disse gutta til å kunne fungere på kanten. i 98 brukte vi stort sett Axel Kolle på venstrekant. Han var ingen kantspiller, men hadde det nødvendige++ av ferdigheter. Det samme har da Henning Hauger?

 

For første gang på flere år har vi slitt endel med skader, særlig strekkskader. (Jokke, Jeppe, Branimir). Har det medisinske støtteapparatet fungert bra nok? Har treningene vært riktig lagt opp mht å unngå skader?

 

Prosessen framover må uansett være:

1: Maksimere det vi har ut fra ovennevnte momenter

2: Finne noe som forsterker oss VESENTLIG på den/de plassene vi pr. idag er SVAKEST. OG som vil fungere sosialt i troppen vår.

 

I lys av spesielt punkt 2 er mange av forslagene til nye spillere som kommer virkelig helt i tåka. Norske overkommelige alternativer er det få av. Og alt for mange klasker til med utlendinger som de i beste fall har sett spille en eller to kamper.

 

Vi burde hatt et farmerlag i førstedivisjon som vi lånte ut noen unge talenter til for bedre matching enn 2. div.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye fornuftig her Alz, men ankepunktet er jo nettopp bredden. Selvsagt vil vi ha inn såkalte klassespillere, men det forstår jeg jo er vanskelig, kanskje til og med umulig. Det jeg mener vi burde klare er å finne spillere som kan komme inn fra benken og gjøre jobben, gjerne av godt tippeligaformat. Det kan vi virkelig finne i Danmark eller Sverige. Spillere som ikke krever all verden av lønn og som er i riktig alder, et sted mellom de yngst og de eldste. Noen spør hvem fra hamkam vi ville ha ønsket i stallen vår? Min mening er at det er MANGE fra den stallen som er bedre enn benken vår og befinner seg tett oppunder 11'ern vår.

Per idag er ikke Sund, Alan, Espen gode nok alternativer. Strand får jo aldri prøve seg, så jeg vet ikke hva jeg skal mene om den saken.

Det er bredden som må styrkes fordi det er jo meget tydelig at vi ikke evner å tiltrekke oss klassespillerne vi har jaget i over et år. Nettopp derfor mener jeg at vi må stikke fingern i jorda og sikte oss inn på nivået spillere mellom Nystuen/Strand og klassespiller, nemlig de som forsvinner fra andre klubber i tippeligaen: Kovacsene, Lunde Aarsheimene, etc.

De er bedre enn benken og ikke særlig mye svakere enn 11'ern, men ikke klassespillere. Gode alternativer og bredde er viktigere enn noensinne, men ledelsen gambler alt på å finne klassespillere og dermed frykter jeg at vi ender opp med absolutt ingenting. For innen de våkner opp og nedjusterer kravene et lite hakk, er alle 'kovacsene' kjøpt av andre klubber som har forstått hva som kreves for å overleve i tippeligaen 06.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra sagt, Pedro. Helt enig at vi bør være på banen når spillere som Kovacs bytter klubb - selv om det finnes bedre spillere. Hadde vi hatt to seiere mer i dag hadde det nok vært adskillig enklere å sikte høyt.

 

Personlig har jeg stor tro på Nystuen, men da må vi spille på det han er bra på. Han og Alan brukes nærmest likt på banen - i samme rolle - enda de er så forskjellige spillertyper som det er mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prosessen framover må uansett være:

1: Maksimere det vi har ut fra ovennevnte momenter

 

Er kanskje feil forum, men når det først tas opp her... Jeg har stusset litt på disposisjonene på 2. laget. Vi har pr i dag for dårlig kantspill. Derfor synes jeg at det er overraskende at trenerene ikke prøver å rendyrke et par vinger vha kamper på 2. laget. F.eks Sund, som var kanstpiller når han kom til Stabæk, han har vel spilt mest sentralt på 2.-laget. Det samme gjelder vel Aoudia, som jeg trodde var kant/angrepsspiller, men som stort sett spiller back på 2.-laget etter hva jeg får med meg (men jeg sier ikke neitakk til en god vingback ala R Carlos og Cafu).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er kanskje feil forum, men når det først tas opp her... Jeg har stusset litt på disposisjonene på 2. laget. Vi har pr i dag for dårlig kantspill. Derfor synes jeg at det er overraskende at trenerene ikke prøver å rendyrke et par vinger vha kamper på 2. laget. F.eks Sund, som var kanstpiller når han kom til Stabæk, han har vel spilt mest sentralt på 2.-laget. Det samme gjelder vel Aoudia, som jeg trodde var kant/angrepsspiller, men som stort sett spiller back på 2.-laget etter hva jeg får med meg (men jeg sier ikke neitakk til en god vingback ala R Carlos og Cafu).

 

Dette er helt riktig å kritisere. Jeg tror vi opererer med alt for tynn stall, slik at de nestbeste spillerne må fylle inn der det er tynnest på 2. laget - og som du sier - så får de ikke engang utviklet seg på 2. laget. At 2. laget er spinkelt viser jo at gamle helter som Holter med jevne mellomrom må hente ned fotballskoa fra loftsboden for at vi skal mønstre lag. Når vi ikke bruker 2. laget til å utvikle spillerne i de rollene de er tiltenkt på 1. laget - hvilken funksjon har da 2. laget? Vi bruker det jo ikke engang til å spille inn de som har vært skadet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er kanskje feil forum, men når det først tas opp her... Jeg har stusset litt på disposisjonene på 2. laget. Vi har pr i dag for dårlig kantspill. Derfor synes jeg at det er overraskende at trenerene ikke prøver å rendyrke et par vinger vha kamper på 2. laget. F.eks Sund, som var kanstpiller når han kom til Stabæk, han har vel spilt mest sentralt på 2.-laget. Det samme gjelder vel Aoudia, som jeg trodde var kant/angrepsspiller, men som stort sett spiller back på 2.-laget etter hva jeg får med meg (men jeg sier ikke neitakk til en god vingback ala R Carlos og Cafu).

 

Dette er helt riktig å kritisere. Jeg tror vi opererer med alt for tynn stall, slik at de nestbeste spillerne må fylle inn der det er tynnest på 2. laget - og som du sier - så får de ikke engang utviklet seg på 2. laget. At 2. laget er spinkelt viser jo at gamle helter som Holter med jevne mellomrom må hente ned fotballskoa fra loftsboden for at vi skal mønstre lag. Når vi ikke bruker 2. laget til å utvikle spillerne i de rollene de er tiltenkt på 1. laget - hvilken funksjon har da 2. laget? Vi bruker det jo ikke engang til å spille inn de som har vært skadet..

Er det her filosofien bak 3. laget kommer inn? Når stallen i andre laget blir for tynn fyller vi på med unge talenter fra neste nivå? (Eller kanskje jeg stokker - det er kanskje junirolaget som har den funksjonen).

 

Selv om dette innlegget kanskje ikke virker helt seriøst en lørdagskveld, må jeg likevel (og her er jeg seriøs) berømme Alzheimer for han tapre forsøk på å gi denne tråden litt mer dypde. Selvfølgelig er han ikke alene om det, men jeg synes det noe ganger blir litt vel mye av 'nye spillere nå', 'ledelsen må gå' og useriøse - i alle fall urealistiske - forslag om navngitte spillere. Jeg berømmer ledelsen for å tørre å holde igjen; ikke åpne lommeboka for 'hvem-som-helst'.

 

Jeg er enig i at stallen vi har i dag er absolutt god nok for det øverste nivået (slik også troppen i 2004 var det...), og at det er viktig å gå til hver kamp med tro og vilje til å vinne. Samtidig er jeg også enig at stallen er for tynn.

 

Konklusjon: Jeg er igang med å søke etter nyheter om spillerforsterkninger på nettet. Noe jeg også brukte utrolig mye tid på i vinter...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man kan ta Galiatmyra (fra VG debatt) seriøst har vi nok et bevis på den naive 'snillismen' som jeg ser Stabækledelsen ikke har råd til i dagens fotballmarked:

 

''Stabæk er en ærlig klubb. Dem var ute etter Dede på samme tid som Aafk,men da dem fant ut at Aafk nesten var ferdig med og forhandle om og kjøpe han.Så trakk dem seg fra det kjøpet,her har LSK og andre topp klubber i norge mye og lære av.For mange klubber i norge prøver og stjele spillera rett forann nesa på andre,noe Odd Grenland har erfart flere ganga.

 

AAfk forhandler i disse dager med flere klubber og spillera,men jeg får ikke vite noen navn.Før kontrakta er underskreve,om Aafk lykkes er for tidlig og si noe om.Men jeg håper vi får et par napp,for dette skal være spillera som styrker laget betraktlig ''

 

Sukk, sukk, sukk...Har vi ikke lært noe etter Sundgot saken? Står der med lua i hånden...Ikke at jeg umiddelbart ville ønsket Dede til klubben, men dersom JJ ville ha ham og det var en spiller vi var villig til å betale for, så er det latterlig at vi ikke legger inn et bud uansett hvor langt Aalesund hadde kommet i forhandlingene. Det gjør ALLE andre i disse dager. Våkn opp Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man kan ta Galiatmyra (fra VG debatt) seriøst har vi nok et bevis på den naive 'snillismen' som jeg ser Stabækledelsen ikke har råd til i dagens fotballmarked:

 

''Stabæk er en ærlig klubb. Dem var ute etter Dede på samme tid som Aafk,men da dem fant ut at Aafk nesten var ferdig med og forhandle om og kjøpe han.Så trakk dem seg fra det kjøpet,her har LSK og andre topp klubber i norge mye og lære av.For mange klubber i norge prøver og stjele spillera rett forann nesa på andre,noe Odd Grenland har erfart flere ganga.

 

AAfk forhandler i disse dager med flere klubber og spillera,men jeg får ikke vite noen navn.Før kontrakta er underskreve,om Aafk lykkes er for tidlig og si noe om.Men jeg håper vi får et par napp,for dette skal være spillera som styrker laget betraktlig ''

 

Sukk, sukk, sukk...Har vi ikke lært noe etter Sundgot saken? Står der med lua i hånden...Ikke at jeg umiddelbart ville ønsket Dede til klubben, men dersom JJ ville ha ham og det var en spiller vi var villig til å betale for, så er det latterlig at vi ikke legger inn et bud uansett hvor langt Aalesund hadde kommet i forhandlingene. Det gjør ALLE andre i disse dager. Våkn opp Stabæk.

 

Hepp,

 

Det hører med til saken at AaFK betalte ÅTTE millioner for Dede!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aalborg byr 4 mill for Helstad. Dette må vel bety at han er til salgs, og det til en pris som brude være overkommelig for Stabæk (var ikke budet på 3,5 på Sundgodt?). Han er absolutt en som jeg kunne tenkt meg i stallen, men spørs vel om han går til noen andre klubber enn Ham-Kam eller evt Brann om det er snakk om ny norsk klubb.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aalborg byr 4 mill for Helstad. Dette må vel bety at han er til salgs, og det til en pris som brude være overkommelig for Stabæk (var ikke budet på 3,5 på Sundgodt?). Han er absolutt en som jeg kunne tenkt meg i stallen, men spørs vel om han går til noen andre klubber enn Ham-Kam eller evt Brann om det er snakk om ny norsk klubb.

 

Hepp,

 

Dessuten tipper jeg RBK er litt hissigere på få solgt ham ut av landet og ikke til en annen tippeligaklubb!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm... Helstad er en god spiller, men er virkelig en spiss vi trenger mest nå? Vi har jo pall og daniel... Hadde jo vært strålende å ha en til, men helt ærlig tror vi trenger en ving eller no først

Tror hvertfall at Daniel hadde hatt godt av litt konkurranse for å bli sikkelig sjerpet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...