Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Vi må satse på folk fra vår egen stall, men en god midtstopper må vi priotere... Det er der vi trenger det mest. Kan heller ta noen nye som backup.

Hepp,

 

Asså, dersom Demidov viser seg å være vesentlig bedre enn enten Ulrik eller Håkon så kan det være greit å ta han inn i stallen. Men da må den antatt svakeste av de to andre leies ut alternativt selges/sendes videre. Blir IAO værende så er vi vel kanskje greit besatt defensivt. Går IAO, trenger vi en erfaren stopper i slutten av tyveårene. Skal vi ha norske, ser jeg bare to alternativer. Haraldsen i Kamma eller Ophaug i OB.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel ikke bare satse på folk av PFOs kaliber - det har vi rett og slett ikke råd til.

Tre som PFO eller fem som f.eks. Andreas, Espen og Karim?

 

Jeg kan ikke helt se poenget med interessen for Vadim Demidov. Hvor god kan han egentlig være?

 

Hvordan har du tenkt å grave frem penger til tre som PFO? Det tror jeg ikke er realistisk å tro, beklager å måtte skuffe deg der.

 

Demidov er tross alt på u21-landslaget, det burde jo være et kvalitetstegn. Noen som vet hvorfor Sandefjord ikke tilbød han ny kontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker ganske tydlig at den sportslige ledelsen i Sandefjord ikke helt har tro på Demidov. Jeg syns det er rart tatt i betraktning hvor godt han har spilt i MS, men det begynner å ane meg at det kan være utenomsportslige grunner som ligger bak.

 

Thodesen & co har i allefall vist seg som kompetente til å vurdere talent før så jeg kan ikke forstå hvorfor de skulle bomme så grovt med et lokalt talent som Demidov.

 

Men, men, tiden vil vise hvem som har rett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan har du tenkt å grave frem penger til tre som PFO? Det tror jeg ikke er realistisk å tro, beklager å måtte skuffe deg der.

 

Demidov er tross alt på u21-landslaget, det burde jo være et kvalitetstegn.

Jeg har ikke tenkt til å grave frem noen ting, jeg mente bare å poengtere at det er ikke nødvendigvis er så mye dyrere å hente noen få klare forsterkninger enn mye stallfyll. Verken Karim, Andreas eller Espen var gratis. Ute å vite om regnestykket går opp, våger jeg påstanden om at Andreas og Espen til sammen utgjør én PFO, eller kanskje mer, så kan man jo velge selv hva man vil satse på. Penger har vi ikke uansett, enten det er til mange billige eller noen få dyre.

 

Det at man er U21-landslagsspiller er ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn i seg selv. Det er mange middelmådigheter som har spilt der. At de ikke holder godt Tippeliga-nivå er regelen snarere enn unntaket, men det er så klart en og annen spiller i hver generasjon som er virkelig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan har du tenkt å grave frem penger til tre som PFO? Det tror jeg ikke er realistisk å tro, beklager å måtte skuffe deg der.

 

Demidov er tross alt på u21-landslaget, det burde jo være et kvalitetstegn.

Jeg har ikke tenkt til å grave frem noen ting, jeg mente bare å poengtere at det er ikke nødvendigvis er så mye dyrere å hente noen få klare forsterkninger enn mye stallfyll. Verken Karim, Andreas eller Espen var gratis. Ute å vite om regnestykket går opp, våger jeg påstanden om at Andreas og Espen til sammen utgjør én PFO, eller kanskje mer, så kan man jo velge selv hva man vil satse på. Penger har vi ikke uansett, enten det er til mange billige eller noen få dyre.

 

Det at man er U21-landslagsspiller er ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn i seg selv. Det er mange middelmådigheter som har spilt der. At de ikke holder godt Tippeliga-nivå er regelen snarere enn unntaket, men det er så klart en og annen spiller i hver generasjon som er virkelig bra.

 

Er vel ingen grunn til å tro at PFO ble noe billigere enn Sundgot, om vi tar med litt penger for å skrive under og en ekstra god lønn fordi ingen klubber skal ha penger. I såfall snakker vi om ca 4x Andreas Strand/Espen Nystuen.

 

Forstår egentlig ikke hva du egentlig mener, for jeg mener at du er blant dem som har skreket opp om at vi har for få spillere i troppen, og det var akkurat bredderollen Strand og Nystuen skulle fylle (nå har vel ingen av dem blitt så gode som vi håpet).

 

Karim er da et helt annet kapittel, var vel ingen som trodde han skulle spille tippeliga i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår egentlig ikke hva du egentlig mener, for jeg mener at du er blant dem som har skreket opp om at vi har for få spillere i troppen, og det var akkurat bredderollen Strand og Nystuen skulle fylle (nå har vel ingen av dem blitt så gode som vi håpet).

Nei, tvert i mot har jeg flere ganger sagt at troppen vår i år har vært i overkant stor, og da først og fremst pga for mye stallfyll, så der tar du feil. Min mening er at stallen bør slankes og spisses.

 

Per dags dato har vi vel 24 spillere i stallen (Jesper og Markus ut, Petter og Eirik inn). Til å fylle 11 posisjoner mener jeg at vi må ha 22 spillere, max 23.

 

Tror du tar i en del når du sier at PFO er fire ganger så dyr som Andreas og Espen til sammen. Andreas alene kostet halvannen million i overgangssum. Espen kostet sikkert noe rundt der han og, med mindre kan kom som bosman, ble litt usikker på det akkurat nå. Jeg tipper at prisen på Andreas og Espen er ganske lik PFO det første året, men at Petter selvsagt er dyrere i drift over tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår egentlig ikke hva du egentlig mener, for jeg mener at du er blant dem som har skreket opp om at vi har for få spillere i troppen, og det var akkurat bredderollen Strand og Nystuen skulle fylle (nå har vel ingen av dem blitt så gode som vi håpet).

Nei, tvert i mot har jeg flere ganger sagt at troppen vår i år har vært i overkant stor, og da først og fremst pga for mye stallfyll, så der tar du feil. Min mening er at stallen bør slankes og spisses.

 

Per dags dato har vi vel 24 spillere i stallen (Jesper og Markus ut, Petter og Eirik inn). Til å fylle 11 posisjoner mener jeg at vi må ha 22 spillere, max 23.

 

Tror du tar i en del når du sier at PFO er fire ganger så dyr som Andreas og Espen til sammen. Andreas alene kostet halvannen million i overgangssum. Espen kostet sikkert noe rundt der han og, med mindre kan kom som bosman, ble litt usikker på det akkurat nå. Jeg tipper at prisen på Andreas og Espen er ganske lik PFO det første året, men at Petter selvsagt er dyrere i drift over tid.

 

Hepp,

 

skal man tro det som har stått i avisene så kostet Andreas og Espen tilsammen 2,7 millioner i anskaffelseskostnader. Tviler på at PFO var så sinnsykt mye dyrere enn det i sign on fee og det vil overraske meg om han alene tar en vesentlig større del av lønnsbudsjettet enn de to tilsammen selv om han er for en sjernespiller å regne sammenlignet med de to.

 

Håper forøvrig at Nystuen bruker vinteren til å komme seg nærmere diskusjonen om en plass på laget. Nå som Jeppe og kanskje Jokke er borte så har han jo mindre konkurranse å forholde seg til! Selv om jeg og mange med meg mener han har forutsetninger for å bli en godt midtstopper så virker det som om JJ vurderer at han er best offensivt. Han kjemper vel derfor først og fremst med Somen om den offensive rollen på sentral midtbane. Med sin luftstyrke har han alternative ferdigheter. En mann å sette inn når vi stanger mot et kompakt forsvar? Slik Jeppe ofte har blitt brukt de siste halvannen sesong...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Den eneste telefonen vi har fått, kom for to uker siden. Da ringte en klubb og forhørte seg om Marcus Andreasson. Etter det har vi ikke hørt noe, sier Tarje Nordstrand Jacobsen, og ser bort fra Stian Ohrs overgang til Strømsgodset.

 

 

Kan det ha vært oss?;) ikke umulig vel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Den eneste telefonen vi har fått, kom for to uker siden. Da ringte en klubb og forhørte seg om Marcus Andreasson. Etter det har vi ikke hørt noe, sier Tarje Nordstrand Jacobsen, og ser bort fra Stian Ohrs overgang til Strømsgodset.

 

 

Kan det ha vært oss?;) ikke umulig vel

Leste et sted at det er Malmø FF som er interessert i Andreasson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Den eneste telefonen vi har fått, kom for to uker siden. Da ringte en klubb og forhørte seg om Marcus Andreasson. Etter det har vi ikke hørt noe, sier Tarje Nordstrand Jacobsen, og ser bort fra Stian Ohrs overgang til Strømsgodset.

 

 

Kan det ha vært oss?;) ikke umulig vel

Leste et sted at det er Malmø FF som er interessert i Andreasson.

står det ikke helt nederst i artikkelen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article823423.ece

 

Espen Ruud er tydeligvis ikke fremmed for å flytte på seg. Her er det bare å slå til. For hvem sier vel nei takk til å forsterke begge backene og kantene i én eneste signering? Som en Tom Stenvoll som er god nok for førsteelleveren...

 

Edit: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article70432.ece

 

Hvis kun Odd og Viking er aktuelle, har vi vel ingen mulighet. Ikke at det var særlig sannsynlig uansett. Synd, for Ruud er etter min mening den mest interessante norske spilleren på markedet for tiden. Burde vært landslagsspiller.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huseklepp er langt i fra elendig og vi har jo egentlig bare én skikkelig venstrekant. Problemet er at Huseklepp sin svakhet er den samme som Alans, nemlig det defensive. Offensivt har han usedvanlig bra potensiale til norsk å være. Tror det kunne vært smart om han fikk en Tore André Flo-rolle i angrep i stedet for å spille på kanten. Uansett ville det vært snodig om Brann ga slipp på han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...