Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


LB antyder nederst HER at ikke det jobbes med å få flere spillere nå. Tviler sterkt på at det kommer til å forsvinne noen også. Hvertfall nå i sommer. :) Ganske fornøyd jeg nå.

 

Samme her.. To spillere inn er greit nok, jeg er egentlig mest fornøyd med at vi ikke har mistet noen. (Bank i bordet, fremdeles 2 dager igjen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med ett bytte? Huseklepp mot IA?

 

Jeg vet jeg kaster steiner i glasshus nå.

 

Spennende tanke, men da skal vi få noen shillinger i tillegg (og ikke så rent få heller). Huseklepp kan gå til vinteren, det kan så vidt jeg vet ikke IA. Tror dog i kan angre hvis vi gjør da, da IA er den eneste utenom Daniel som virkelig har vinnerinnstinkt og driver fram resten av gutta. IA mot Huseklepp og Martin? Da begynne vi å prate :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med ett bytte? Huseklepp mot IA?

 

Jeg vet jeg kaster steiner i glasshus nå.

 

Spennende tanke, men da skal vi få noen shillinger i tillegg (og ikke så rent få heller). Huseklepp kan gå til vinteren, det kan så vidt jeg vet ikke IA. Tror dog i kan angre hvis vi gjør da, da IA er den eneste utenom Daniel som virkelig har vinnerinnstinkt og driver fram resten av gutta. IA mot Huseklepp og Martin? Da begynne vi å prate :)

 

Nei det er en lite gjennomtenkt og absolutt ikke en spennede tanke, IA tilhører Stabæk alltid uansett.

De holdningene han alltid uansett har hvist for klubben og supporterne på banen og utenfor tilser at han alltid uansett skal bli i Stabæk.

Det er feigt og si at nå som IA har hvert skadet meste av sesongen plutselig ikke duger i klubben lengre.

IA vil alltid uansett komme sterkere tilbake etter en langvarig skade, så kan vi bare glede oss utover i sesongen og hvertfall til neste år. Håper IA spiller til mandag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei det er en lite gjennomtenkt og absolutt ikke en spennede tanke, IA tilhører Stabæk alltid uansett.

De holdningene han alltid uansett har hvist for klubben og supporterne på banen og utenfor tilser at han alltid uansett skal bli i Stabæk.

Det er feigt og si at nå som IA har hvert skadet meste av sesongen plutselig ikke duger i klubben lengre.

IA vil alltid uansett komme sterkere tilbake etter en langvarig skade, så kan vi bare glede oss utover i sesongen og hvertfall til neste år. Håper IA spiller til mandag

 

Kunne ikke vært mer enig i dette. IA har fremdeles masse å tilby, spesielt med tanke på det varierende forsvarsspillet vi har sett etter ferien. IA har dessuten en smittende effekt ute på banen, fordi han gir alt.

 

En annen ting er at vi må ikke glemme å huske på de som har vært trofaste, bare fordi laget kjemper om seriegull igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei det er en lite gjennomtenkt og absolutt ikke en spennede tanke, IA tilhører Stabæk alltid uansett.

De holdningene han alltid uansett har hvist for klubben og supporterne på banen og utenfor tilser at han alltid uansett skal bli i Stabæk.

Det er feigt og si at nå som IA har hvert skadet meste av sesongen plutselig ikke duger i klubben lengre.

IA vil alltid uansett komme sterkere tilbake etter en langvarig skade, så kan vi bare glede oss utover i sesongen og hvertfall til neste år. Håper IA spiller til mandag

 

Kunne ikke vært mer enig i dette. IA har fremdeles masse å tilby, spesielt med tanke på det varierende forsvarsspillet vi har sett etter ferien. IA har dessuten en smittende effekt ute på banen, fordi han gir alt.

 

En annen ting er at vi må ikke glemme å huske på de som har vært trofaste, bare fordi laget kjemper om seriegull igjen.

 

 

Det er ikke mange midstoppere i Norge som er bedre enn IA så det ville vært selvmord av Stabæk å selge han......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende tanke, men da skal vi få noen shillinger i tillegg (og ikke så rent få heller). Huseklepp kan gå til vinteren, det kan så vidt jeg vet ikke IA. Tror dog i kan angre hvis vi gjør da, da IA er den eneste utenom Daniel som virkelig har vinnerinnstinkt og driver fram resten av gutta. IA mot Huseklepp og Martin? Da begynne vi å prate :)

 

Nei det er en lite gjennomtenkt og absolutt ikke en spennede tanke, IA tilhører Stabæk alltid uansett.

De holdningene han alltid uansett har hvist for klubben og supporterne på banen og utenfor tilser at han alltid uansett skal bli i Stabæk.

Det er feigt og si at nå som IA har hvert skadet meste av sesongen plutselig ikke duger i klubben lengre.

IA vil alltid uansett komme sterkere tilbake etter en langvarig skade, så kan vi bare glede oss utover i sesongen og hvertfall til neste år. Håper IA spiller til mandag

Jeg håper og tror også IA kommer seg i form og kan spille for oss igjen, men han var ikke blaaere enn at han pratet med Brann om overgang i fjor. Det er heller ikke bare et spørsmål om hvor god han er, men også om hva vi trenger. Nå har vi Mike, IA, Pontus, Morten og Høiland som alle (presumptivt) er bra på stopper. Er det her det klemmer mest? Vil du heller ha IA enn Martin OG Huseklepp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende tanke, men da skal vi få noen shillinger i tillegg (og ikke så rent få heller). Huseklepp kan gå til vinteren, det kan så vidt jeg vet ikke IA. Tror dog i kan angre hvis vi gjør da, da IA er den eneste utenom Daniel som virkelig har vinnerinnstinkt og driver fram resten av gutta. IA mot Huseklepp og Martin? Da begynne vi å prate :)

 

Nei det er en lite gjennomtenkt og absolutt ikke en spennede tanke, IA tilhører Stabæk alltid uansett.

De holdningene han alltid uansett har hvist for klubben og supporterne på banen og utenfor tilser at han alltid uansett skal bli i Stabæk.

Det er feigt og si at nå som IA har hvert skadet meste av sesongen plutselig ikke duger i klubben lengre.

IA vil alltid uansett komme sterkere tilbake etter en langvarig skade, så kan vi bare glede oss utover i sesongen og hvertfall til neste år. Håper IA spiller til mandag

Jeg håper og tror også IA kommer seg i form og kan spille for oss igjen, men han var ikke blaaere enn at han pratet med Brann om overgang i fjor. Det er heller ikke bare et spørsmål om hvor god han er, men også om hva vi trenger. Nå har vi Mike, IA, Pontus, Morten og Høiland som alle (presumptivt) er bra på stopper. Er det her det klemmer mest? Vil du heller ha IA enn Martin OG Huseklepp?

Av de stopperalternativene du nevner, hvem tror du må gi seg først (mtp alder, form, etc)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


" Vil du heller ha IA enn Martin OG Huseklepp?"

 

 

JA!!!

 

Martin er over toppen og vi får takke han for knall innsats hos Stabækm Huseklepp er en uslepen diamant men IA er viktigere.

 

Kan ikke Alan ta med seg noen kompiser på prøvespill, kanskje vi får en ny brasse med teknikk og fart

Lenke til innlegg
Del på andre sider


" Vil du heller ha IA enn Martin OG Huseklepp?"

 

 

JA!!!

 

Huseklepp er en uslepen diamant men IA er viktigere.

 

Skjønner ikke helt at du kan si IA er viktigere mtp at han ikke har spilt på mange kamper nå, med unntak av korte innhopp mot Godset og Sandefjord. IA var viktig i fjor, men i år mener jeg Pontus og tildels Morten har overskygget ham totalt. Selvfølgelig kan han godt bli like god igjen som han var i fjor, men personlig føler jeg at IA er ferdig som absolutt toppspiller. Kroppen hans er rett og slett for skral.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper og tror også IA kommer seg i form og kan spille for oss igjen, men han var ikke blaaere enn at han pratet med Brann om overgang i fjor. Det er heller ikke bare et spørsmål om hvor god han er, men også om hva vi trenger. Nå har vi Mike, IA, Pontus, Morten og Høiland som alle (presumptivt) er bra på stopper. Er det her det klemmer mest? Vil du heller ha IA enn Martin OG Huseklepp?

Av de stopperalternativene du nevner, hvem tror du må gi seg først (mtp alder, form, etc)?

Mike selvfølgelig, han er klart eldst drøyt 6 år eldre enn IA.

Høiland er 4 mnd eldre enn IA, jeg lar det stå som jevn-gammelt.

Pontus 3 år yngre

Morten er 5 år yngre.

 

Martin A er til sammenligning 1 år eldre enn IA, og Huseklepp er jo veldig mye yngre. Jeg tror et bytte ville forsterket oss både på kort og lang sikt, men det er selvfølgelig ikke noe som blir aktuelt noen gang. IA er en kjempebra spiller som har mange bra kamper igjen, og jeg tror ingen spiller i Norge ville blitt fornærmet over at noen ville bytte dem i både en lovende unggutt og landslagskapteinen vår...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som kan fortelle meg hvorfor vi skal bytte bort en spiller med flere år igjen av kontrakten mot to spillere som om noen få måneder er gratis? Dersom dere tenker på dette overgangsvinduet så har vel Brann gjort det rimelig klart at de ikke selger Huseklepp til oss nå. Mot et bytte med en spiller som knapt har vært på banen i år så snur de jo ikke på dette og hiver med Martin Andresen på kjøpet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som kan fortelle meg hvorfor vi skal bytte bort en spiller med flere år igjen av kontrakten mot to spillere som om noen få måneder er gratis? Dersom dere tenker på dette overgangsvinduet så har vel Brann gjort det rimelig klart at de ikke selger Huseklepp til oss nå. Mot et bytte med en spiller som knapt har vært på banen i år så snur de jo ikke på dette og hiver med Martin Andresen på kjøpet.

Jeg er ikke en av dem som vil bytte IAO mot MA og Huseklepp, men tro meg de spillerne ville ikke vært gratis!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen av dere som tror det betyr noe særlig hva dere kan komme opp med av fantastiske forslag? Vinduet stenger i morgen og Lars Bohinen sitter neppe her og leter etter forslag. Særlig siden de sier vi er ferdig med handlingen.

 

Jeg er ofte innom forumet og ser etter nyheter om "Nye Spillere". Det eneste jeg finner er masse tull om ingenting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen av dere som tror det betyr noe særlig hva dere kan komme opp med av fantastiske forslag? Vinduet stenger i morgen og Lars Bohinen sitter neppe her og leter etter forslag. Særlig siden de sier vi er ferdig med handlingen.

 

Jeg er ofte innom forumet og ser etter nyheter om "Nye Spillere". Det eneste jeg finner er masse tull om ingenting.

 

Hva forventer du å finne? Dette er en spekulasjonstråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen av dere som tror det betyr noe særlig hva dere kan komme opp med av fantastiske forslag? Vinduet stenger i morgen og Lars Bohinen sitter neppe her og leter etter forslag. Særlig siden de sier vi er ferdig med handlingen.

 

Jeg er ofte innom forumet og ser etter nyheter om "Nye Spillere". Det eneste jeg finner er masse tull om ingenting.

 

Hva forventer du å finne? Dette er en spekulasjonstråd.

 

Tenkte det samme.. La nå folk få spekulere så mye de vil.

 

Jeg leste forresten at Beckham sliter i LA, noen som vet om Bohinen har kontaktet de? :)

 

Edit: Jeg har nemlig funnet ut at siden han tidligere har spilt i rødt, og nå spiller i hvitt, så er han lysten på å prøve noe nytt. Bør derfor være ganske lett å gjøre hjertet hans blaatt.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns vi har gjort det brukbart i dette vinduet når det gjelder forsterkninger.

 

Men dersom klokka blir 24.00 i kveld uten at vi har solgt noe som helst fra første-11, som f.eks Somen, Alan eller Veigar, vil jeg juble.

 

Da har dette vært et usedvanlig bra overgangsvindu. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var troppen nede i 22 mann som Bohinen hintet til.

Synd at vi må klare oss uten IA resten av sesongen. Det kan bli skjebnesvangert. Endelig var vi på vei til å få en bred nok stall til å takle cup og serieinnspurt og så blir det torpedert siste dag overgangsvinduet er åpent.

Nå er jeg redd for at presset på Høiland blir stort. Nå man han se til å bli frisk og spille seg inn i Stabækstilen mye raskere enn med Håkon og IA i bakhånd.

 

Jaja. Slik er det vel å ha spillere som er for gode for benken. Det er vel en av de første gangene vi opplever dette som klubb og det må vi nok bli vant til i lengden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ryktes på alltid like pålitelige VGD at Markegård skal leies ut til Nybergsund. Skjer dette går jeg fra å være forvirret og mildt irritert til rent ut forbanna! Skal vi IGJEN slanke og spare oss til fant?

 

Venter "spent" på fortsettelsen av denne bedritne dagen... :(

 

 

trykkleif

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har nå prøvd å forstå tankegangen som ligger bak argumentene om at IA bør byttes mot Huseklepp og Andresen. Derimot er det fremdeles tre argumeneter som stikker ut i mitt hode. Det første er at en slik handel er like usannsynlig som at Tomas Finstad skyter Godset til serigull neste sesong. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan en kan seriøst mene at dette er et virkelig alternativ; det har rett og slett ikke rot i virkeligheten.

 

Videre har vi IAs egenverdi. Han har fremdeles mye å gi, og det skulle jo bare mangle at kroppen hans sliter når han har vært så utsatt for skader. Derimot har han noe som ikke er så lett å få øye på, nemlig rutine. All ære til Skjønsberg og Segerstrøm, men det er kanskje ikke rutine du forbinder med dem. Spillere som Kjølø og Inge Andrè Olsen er viktig for et hvert lag, spesielt for de som ønsker å vinne titler. Fotball er ikke et slags nullsumspill, hvor alle som er raskere enn IA dermed er bedre midtstoppere. Det internasjonale primaeksempelet er Paolo Maldini. Mannnen kan jo så vidt løpe, og han spiller bare halve kamper omtrent. Likevel ble han av 16 topptrenere kåret til forrige sesongs beste forsvarer i går. Selvfølgelig er han ekstremt tilfelle, men han viser et viktig poeng. Han viser nemlig at rutine, ervervet gjennom mange spilte fotballkamper, kan være vel så viktig som hurtighet og utholdenhet. Hva hjelper det å kunne løpe 100- metern på 10 sekunder hvis du som stopper ikke kan posisjonere deg? Nettopp spilleforståelse er noe vanlige fotballspillere bare kan få gjennom å spille mange kamper på høyt nivå. Dette har utvilsomt IA gjort. En av grunnene til at Skjønsberg har laget en del frispark i farlige posisjoner i det siste, kan være delvis lite utviklet spilleforståelse og posisjonering. En rutinert spiller vil i de fleste tilfeller avverge situasjonen tidligere. La meg bare bemerke at jeg ikke sier et vondt ord om Morten Skjønsberg. Han er et ypperlig talent, og nevnte egenskaper vil han utvikle etter hvert. Derimot kommer vi ikke unna at Stabæk har slitt defensivt etter ferien, delvis på grunn av mye rar posisjonering.

 

Til slutt har vi at fotballklubber ikke bare tilsvarer det som skjer ute på banen. Fotballklubber representerer verdier, og ønsker å bli ruvende institusjoner. Se på Enga. Hvorfor er det så mange som støtter det laget? Det finnes mange årsaker som vi ikke skal gå inn på her, men et av de punktene er verdiene de står for. Dette er først og fremst inkludering, åpenhet og motstand mot rasisme. Hva står Stabæk for? Dette er et viktig spørsmål som klubben må ta inn over seg i årene framover. Det tar mange år å utvikle en profil som går utover fotballbanen, men det vil være nødvendig for at flere skal se Stabæk- kamper. En slik verdi er å vise at man er lojal mot de som vier sin lojalitet til klubben. IA har gjort det ved å forbli i klubben ved interesse fra andre klubber, samt å gi alt i hver eneste kamp. Stabæk som klubb må da kunne gi han mulighet til å kjempe seg tilbake. Men ikke misforstå: Jeg mener at han skal få bygge seg opp igjen og gis sjansen, men ikke gis klippekort om han ikke er god nok. Er han ikke god nok når han har fått bygget seg opp, kan vi slippe han. Men en klubb med verdier sparker ikke en spiller som ligger nede.

 

For de fleste, er sannsynligvis dette bare pissprat. Men noen ganger må man tenke lengre enn neste kamp. Er vi ikke villige til det, får også klagingen om få tilskuere på Stabæk- kamper forsvinne.

 

NB! Ser at IA blir borte resten av sesongen. Personlig håper jeg at han er på Nadderud igjen neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ryktes på alltid like pålitelige VGD at Markegård skal leies ut til Nybergsund. Skjer dette går jeg fra å være forvirret og mildt irritert til rent ut forbanna! Skal vi IGJEN slanke og spare oss til fant?

Hvis Eirik lånes ut tipper jeg Rogne tas opp i A-stallen og vips så er det 22. Synes forøvrig en Rogne i topp fysisk form er bedre enn en skrantende IA...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår faktisk mindre og mindre av dette. IA er blant de som går ut og skriker høyest etter forsterkninger og økt konkurranse. Da må han jo for pokker ha tenkt tanken at det kunne medføre at også han måtte sitte litt på benken, eller? Skal ikke spekulere videre om selvbildet til vår kjære kriger, men det er noe som ikke stemmer her. Det ligger vel mer i de familiære årsaker enn vi vet om.

Utrolig surt at stallen blir svekket på denne måten før tidenes serieinnspurt. Å kunne sette inn en mann som IA mot slutten av en kamp er ren hjertemedesin for en supporter. Ingen andre jeg heller vil ha på banen eller benken enn IA. Hadde heller leid ut Mike eller Tommy før jeg ville leid ut IA, skadehistprikken i år til tross...

 

Sukk. Bohinens anseelse, opp som en løve...

 

Edit: Ironisk nok var dette mitt innlegg 911...

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...