Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Jarstein, ja takk!

Skulle akkurat til å si det. Jon gjorde mye rart i dag.

 

 

Jarstein fra Odd og en stor sterk midstopper fra Sandefjord hadde vært bra!

 

Tror du ikke heller Bohinen heller bestemmer seg for å kjøpe inn Stian Ohr for å få oss fortest mulig ned?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulige spillere jeg kunne tenkt meg på nedrykkslagene Odd og Sandefjord:

 

1.pri :

Jarstein! Faktisk uten tvil, Jon er kongen men han drar på årene og er ikke superstabil.

 

Utenom han ser jeg faktisk ikke spillere som kunne forsterket oss spesiellt, greit stallfyll :

 

Espen Ruud

Tommy Knarvik <- bergenser tho... æsj! :P

Birgir Madsen

Fredrik Gulsvik <- spennende.

Sohna på Sandefjord vil jeg også karakterisere som spennende.... _HVIS_ Somen skulle forsvinne ser jeg på han som et interessent alternativ...

 

Resten er relativt uinteressent i boken min.... men for all del mulig jeg har glemt noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulige spillere jeg kunne tenkt meg på nedrykkslagene Odd og Sandefjord:

 

1.pri :

Jarstein! Faktisk uten tvil, Jon er kongen men han drar på årene og er ikke superstabil.

 

Utenom han ser jeg faktisk ikke spillere som kunne forsterket oss spesiellt, greit stallfyll :

 

Espen Ruud

Tommy Knarvik <- bergenser tho... æsj! :P

Birgir Madsen

Fredrik Gulsvik <- spennende.

Sohna på Sandefjord vil jeg også karakterisere som spennende.... _HVIS_ Somen skulle forsvinne ser jeg på han som et interessent alternativ...

 

Resten er relativt uinteressent i boken min.... men for all del mulig jeg har glemt noen.

 

Hva med Shane Stefanutto? Han skal forlate LSK til vinter'n og er bosman. Noe for oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulige spillere jeg kunne tenkt meg på nedrykkslagene Odd og Sandefjord:

 

1.pri :

Jarstein! Faktisk uten tvil, Jon er kongen men han drar på årene og er ikke superstabil.

 

Utenom han ser jeg faktisk ikke spillere som kunne forsterket oss spesiellt, greit stallfyll :

 

Espen Ruud

Tommy Knarvik <- bergenser tho... æsj! :P

Birgir Madsen

Fredrik Gulsvik <- spennende.

Sohna på Sandefjord vil jeg også karakterisere som spennende.... _HVIS_ Somen skulle forsvinne ser jeg på han som et interessent alternativ...

 

Resten er relativt uinteressent i boken min.... men for all del mulig jeg har glemt noen.

 

Epsen Ruud er greit stallfyll???? :o Da lurer jeg på hvilke spillere du mener kan gå rett inn på Stabæk-laget fra andre TL-klubber. Regner med at de kan telles på én hånd...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du ikke heller Bohinen heller bestemmer seg for å kjøpe inn Stian Ohr for å få oss fortest mulig ned?

 

Faen, nå må du skjerpe deg! Hvorfor i helvete er du på dette korstoget mot Bohinen? Nå må du faen meg følge med, så skal vi se om du klarer å skjønne TO ting:

 

1. Brann ville ikke selge Huseklepp i sommer, selv om vi til slutt bød for mye penger for ham. Hva hvis vi hadde fått Huseklepp for 5 mill og han hadde spilt dårlig de første kampene - eller kanskje blitt skadet som Høiland. Da hadde vel Bohinen vært en like stor dust?

 

2. Huseklepp er den som avgjorde at overgangen måtte skje i sommervinduet for at det skulle være en deal. Det er jo logisk at han ikke ville skrive kontrakt for neste år allerede i sommer. Siden han hadde/har lyst til å spille for Stabæk må vi jo ha lov til å anta at han ikke er drit dum... eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du ikke heller Bohinen heller bestemmer seg for å kjøpe inn Stian Ohr for å få oss fortest mulig ned?

 

Faen, nå må du skjerpe deg! Hvorfor i helvete er du på dette korstoget mot Bohinen? Nå må du faen meg følge med, så skal vi se om du klarer å skjønne TO ting:

 

1. Brann ville ikke selge Huseklepp i sommer, selv om vi til slutt bød for mye penger for ham. Hva hvis vi hadde fått Huseklepp for 5 mill og han hadde spilt dårlig de første kampene - eller kanskje blitt skadet som Høiland. Da hadde vel Bohinen vært en like stor dust?

 

2. Huseklepp er den som avgjorde at overgangen måtte skje i sommervinduet for at det skulle være en deal. Det er jo logisk at han ikke ville skrive kontrakt for neste år allerede i sommer. Siden han hadde/har lyst til å spille for Stabæk må vi jo ha lov til å anta at han ikke er drit dum... eller?

 

Sarkasmealarm!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du ikke heller Bohinen heller bestemmer seg for å kjøpe inn Stian Ohr for å få oss fortest mulig ned?

 

Faen, nå må du skjerpe deg! Hvorfor i helvete er du på dette korstoget mot Bohinen? Nå må du faen meg følge med, så skal vi se om du klarer å skjønne TO ting:

 

1. Brann ville ikke selge Huseklepp i sommer, selv om vi til slutt bød for mye penger for ham. Hva hvis vi hadde fått Huseklepp for 5 mill og han hadde spilt dårlig de første kampene - eller kanskje blitt skadet som Høiland. Da hadde vel Bohinen vært en like stor dust?

 

2. Huseklepp er den som avgjorde at overgangen måtte skje i sommervinduet for at det skulle være en deal. Det er jo logisk at han ikke ville skrive kontrakt for neste år allerede i sommer. Siden han hadde/har lyst til å spille for Stabæk må vi jo ha lov til å anta at han ikke er drit dum... eller?

 

Tror ikke at Andersblaa mente det negativt mot Bohinen, var heller ment litt sarkastisk mot andre her som har noe i mot Bohinen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du ikke heller Bohinen heller bestemmer seg for å kjøpe inn Stian Ohr for å få oss fortest mulig ned?

 

Faen, nå må du skjerpe deg! Hvorfor i helvete er du på dette korstoget mot Bohinen? Nå må du faen meg følge med, så skal vi se om du klarer å skjønne TO ting:

 

Ironi er noe dritt, jeg vet. Var bare et innlegg jeg skrev fordi jeg savnet Mortens mange innlegg som får meg til å føle meg vel og sikker på at det er mennesker som forstår mindre enn meg der ute i verden. Om du er i tvil om hva jeg mener så les noen av mine tidligere innlegg i saken.

 

Forøvrig helt enig i resten av innholdet ditt :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Epsen Ruud er greit stallfyll???? :o Da lurer jeg på hvilke spillere du mener kan gå rett inn på Stabæk-laget fra andre TL-klubber. Regner med at de kan telles på én hånd...

 

Mulig han er bedre enn greit stallfyll... men mener du seriøst at han er bedre enn en JIH iform? Neppe, potensiale har han muligens men foreløpig er han ikke bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Epsen Ruud er greit stallfyll???? :o Da lurer jeg på hvilke spillere du mener kan gå rett inn på Stabæk-laget fra andre TL-klubber. Regner med at de kan telles på én hånd...

 

Mulig han er bedre enn greit stallfyll... men mener du seriøst at han er bedre enn en JIH iform? Neppe, potensiale har han muligens men foreløpig er han ikke bedre.

 

Jeg har sett JIH i svært få kamper de siste årene, så jeg er ikke sikker på hvordan styrkeforholdet er mellom disse spillerne. Ruud spiller vel mest høyrekant i Odd, og jeg mener at han er langt bedre enn Keller. Når det er sagt ser jeg på det som totalt urealistisk å få Ruud til Stabæk da han er ønsket av så og si alle norske klubber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulige spillere jeg kunne tenkt meg på nedrykkslagene Odd og Sandefjord:

 

1.pri :

Jarstein! Faktisk uten tvil, Jon er kongen men han drar på årene og er ikke superstabil.

 

Utenom han ser jeg faktisk ikke spillere som kunne forsterket oss spesiellt, greit stallfyll :

 

Espen Ruud

Tommy Knarvik <- bergenser tho... æsj! :P

Birgir Madsen

Fredrik Gulsvik <- spennende.

Sohna på Sandefjord vil jeg også karakterisere som spennende.... _HVIS_ Somen skulle forsvinne ser jeg på han som et interessent alternativ...

 

Resten er relativt uinteressent i boken min.... men for all del mulig jeg har glemt noen.

 

 

Det spørs nok om Ruud og Jarstein er utenfor Stabæks rekkevidde når det gjelder pris. Jarstein er tross alt landslagsspiller, og Ruud er blant de forsvarerne som sirkler nærmest uttak. Sistnevnte kan nok ende opp i Viking. Når det gjelder Jarstein, spørs det om det bare er Viking, Brann og Rosenborg som kan legge nødvendig beløp på bordet. Selv om klubben(og Jarstein har et år igjen av kontrakten) rykker ned, senkes ikke prisene så radikalt. Men innrømmer at det hadde vært voldsomt morsomt med Jarstein i klubben. Vinnerviljen og hans profesjonalitet er ekstraordinær for hans alder.

 

Når det gjelder Odd, er det også interessant å se på Magnus Lekven. En spiller som spås en bra framtid, men som ikke vil ikke styrke et Stabæk-lag på kort sikt.

 

Når det gjelder Knarvik, ser jeg perosnlig ikke hva Stabæk skal med han. Han vil ikke ha noe betydelig å bidra med. Men Madsen er et interessant forslag. Han mangler litt fart, men vil utvilsomt styrke Stabæk på dødballer. Derimot er spørsmålet hvem som skal ut; og er det behov for han når vi har IA?

Endret av Spence
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger ikke noen flere H.B, men V.B! Midtstopper er vi også greit fyllt opp på! Kunne kanskje fått en til god reserve! Midtbane, ja der kan vi trenge noen forsterkninger! Men av de som er bosman spillere, eller fra et lag som rykker ned er det ikke god nok kvalitet! Vi har nok gode spisser! Jeg vil ha god unge talenter! Jarstein er for dyr! Så glem han! Gulsvik! Nja kanskje de! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Epsen Ruud er greit stallfyll???? :o Da lurer jeg på hvilke spillere du mener kan gå rett inn på Stabæk-laget fra andre TL-klubber. Regner med at de kan telles på én hånd...

 

Mulig han er bedre enn greit stallfyll... men mener du seriøst at han er bedre enn en JIH iform? Neppe, potensiale har han muligens men foreløpig er han ikke bedre.

 

Jeg har sett JIH i svært få kamper de siste årene, så jeg er ikke sikker på hvordan styrkeforholdet er mellom disse spillerne. Ruud spiller vel mest høyrekant i Odd, og jeg mener at han er langt bedre enn Keller. Når det er sagt ser jeg på det som totalt urealistisk å få Ruud til Stabæk da han er ønsket av så og si alle norske klubber.

 

Espen Ruud hadde vært en solid forsterkning for oss. På høyrekant har vi egentlig bare Keller. Espen Ruud er ung og får vi han er det en signering på linje med Huseklepp. Stallfyll blir han hvertfall ikke.

 

Men jeg vet ikke om det er så urealistisk at han skulle komme til oss. Mange om beinet som du nevner, og det ville være en prestasjon av Stabækledelsen om de fikk han hit, men utenkelig er det ikke. Spilleren kan ha egne ønsker, og andre rivaler i Norge trenger ikke nødvendigvis å ville betale så mye mer lønn. Og lønn igjen må ikke nødvendigvis være alt for han. Hvilke lag er rivaler om Ruud? Ruud er best på høyrekanten i et 4-4-2-system, den plassen har ikke RBK. Og er det gitt at han ville få spille fast? Selv gullungen Ciljan sliter jo med spilletiden på ca samme posisjon. Brann har solli på ruud sin posisjon. Det blir fort benkesliting på Ruud der. Og om huseklepp blir blir det kanskje litt i overkant tøft for Ruud. Lillestrøm har Bjørn Helge Riise på høyrekanten. osv osv.

 

I stabæk er han nesten bankers i startelveren, får spille på et høyt nivå, samt at klubben har vist seg å respektere spilleres ønsker (f eks IA). Stabæk har dessuten en trener med gode resultater på talentutvikling. (Henning Hauger, Alanzinho, Somen, Veigar, Pontus....). Stabæk har mye å tilby Espen Ruud og må sies å være et klokt valg av ruud. Kombinert med den gode dekningen på samme posisjon som de andre storlagene har, som igjen kan dempe litt på hvor mye de vil betale for han, så ser det ikke så håpløst ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Epsen Ruud er greit stallfyll???? :o Da lurer jeg på hvilke spillere du mener kan gå rett inn på Stabæk-laget fra andre TL-klubber. Regner med at de kan telles på én hånd...

 

Mulig han er bedre enn greit stallfyll... men mener du seriøst at han er bedre enn en JIH iform? Neppe, potensiale har han muligens men foreløpig er han ikke bedre.

 

Jeg har sett JIH i svært få kamper de siste årene, så jeg er ikke sikker på hvordan styrkeforholdet er mellom disse spillerne. Ruud spiller vel mest høyrekant i Odd, og jeg mener at han er langt bedre enn Keller. Når det er sagt ser jeg på det som totalt urealistisk å få Ruud til Stabæk da han er ønsket av så og si alle norske klubber.

 

Espen Ruud hadde vært en solid forsterkning for oss. På høyrekant har vi egentlig bare Keller. Espen Ruud er ung og får vi han er det en signering på linje med Huseklepp. Stallfyll blir han hvertfall ikke.

 

Men jeg vet ikke om det er så urealistisk at han skulle komme til oss. Mange om beinet som du nevner, og det ville være en prestasjon av Stabækledelsen om de fikk han hit, men utenkelig er det ikke. Spilleren kan ha egne ønsker, og andre rivaler i Norge trenger ikke nødvendigvis å ville betale så mye mer lønn. Og lønn igjen må ikke nødvendigvis være alt for han. Hvilke lag er rivaler om Ruud? Ruud er best på høyrekanten i et 4-4-2-system, den plassen har ikke RBK. Og er det gitt at han ville få spille fast? Selv gullungen Ciljan sliter jo med spilletiden på ca samme posisjon. Brann har solli på ruud sin posisjon. Det blir fort benkesliting på Ruud der. Og om huseklepp blir blir det kanskje litt i overkant tøft for Ruud. Lillestrøm har Bjørn Helge Riise på høyrekanten. osv osv.

 

I stabæk er han nesten bankers i startelveren, får spille på et høyt nivå, samt at klubben har vist seg å respektere spilleres ønsker (f eks IA). Stabæk har dessuten en trener med gode resultater på talentutvikling. (Henning Hauger, Alanzinho, Somen, Veigar, Pontus....). Stabæk har mye å tilby Espen Ruud og må sies å være et klokt valg av ruud. Kombinert med den gode dekningen på samme posisjon som de andre storlagene har, som igjen kan dempe litt på hvor mye de vil betale for han, så ser det ikke så håpløst ut.

 

Han tar høyrebacken lett i RBK, LSK og Brann, høyrekant i Viking og Vålerenga. Min påstand er at han går rett inn på alle lag i Norge, og med enkelte andre lags betalingsdyktighet tror jeg vi er sjanseløse både mtp overgangssum og lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ang Jarstein:

 

Arsenal er interressert i prøvespill

 

- Men som landslagsskeeper med stort potensial, kan du da spille fotball i 1. divisjon?

 

- Nei. Det er ikke bra for utviklingen i hvert fall. Men som sagt så har jeg fortsatt fokus på å beholde plassen i eliteserien med Odd, selv om det ser vanskelig ut, svarer Jarstein til VG Nett.

 

Odd kan tvinges til Jarstein salg

 

Både Rune Jarstein og Tommy Svindal Larsen kan forlate Odd dersom laget rykker ned til 1. divisjon.

 

 

Tror han blir for dyr for Stabæk, trolig er Arsenal linken et rykte hans agent har satt igang for å få opp prisen og å få større klubber interessert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med hva det som er nevnt her tidligere - Huseklepp sin situasjon i Brann kommer ikke til å endre seg vesentlig fra dagens, om han skulle velge å bli der. Vaagan Moen blir prioritert og Huseklepp vil komme til å bli sett på som en joker på inbytterbenken. Med tanke på Vaagan Moen og resten av stallen Brann har så er det også veldig forståelig.

 

Tatt i betraktning hva jeg har sett av Huseklepp de gangene han har fått sjansen er jeg likevel overrasket over at han ikke har fått spille mer. Særlig med tanke på å holde han fornøyd i Brann. Spesielt var et jo merkelig at han ikke fikk spille borte mot VIF da Vaagan Moen var skadet. Det bør fortelle Huseklepp mye om hvordan situasjonen hans i Brann er og kommer til å bli. Jeg synes nemlig han har vært god de gangene han har fått prøve seg gjennom hele sesongen, ikke bare nå i det siste.

 

Spørsmålet blir hvilken formening han selv gjør seg opp om sine muligheter til en tilnærmet fast plass i Brann. Han er hausset opp nå, og har sikkert, og med god grunn, stor tro på egene ferdigheter. I tillegg vil sikkert Brann pumpe han ørene fulle av hvor viktig han er og hvilke muligheter han har der. Er det da sannsnlig at en ung gutt, som sikkert aller helst ønsker å spille for laget i byen han kommer fra, klarer å innse at situasjonen hans antagelig kommer til å bli uforandret? Jeg er redd svaret er nei, og tror han med det gjør en stor tabbe.

 

Sett at han kommer til Stabæk likevel da. Med Alan, Somen, Nanne, Veigar og Huseklepp på banen samtidig får vi jo en sinnsyk offensiv kraft. Men blir det litt for mye av det gode med Alan og Huseklepp på hver sin kant? To spillere som nesten bare har offensive kvaliteter?

Bare minner om at gutten er født i Bærum.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda! Sto litt der! Men hva så! Tror ikke han kommer! Virker so at han har blitt sugen på å bli i Brann!

 

Ruud er vel det eneste med kvalitet som vi kan hente fra DOWN lagene! Men vis vi ikke hadde hatt et så sinnsykt godt angrep kunne jo Kenneth Kvalheim fra Notodden vært noe ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snakket med en kamerat fra Mjøstraktene, og han mente at en del av spillerne til Raufoss har kontrakter som går ut etter denne sesongen. Særlig spennende mente han en av midtbanespillerne deres er, kjapp, teknisk og scorer masse mål... Adem Güven heter han, 22 år gammel. 6 scoringer i år, 3 gule kort. Spilt 25 kamper... Noe for oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå håper jeg vi kan glemme Huseklepp som vingler vanvittig med hvem han vil spille for, bare la han sitte på benken i Brann hvis han tror han får spille i UEFA cup'n. enten signerer du for oss eller ikke. ferdig med det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...