Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


virket som at stabæk så noe spennende i tømmernes siden han er invitert til å trene med klubben neste uke også...

tror denne gutten kunne blomstret utrolig ved å få trene med stabæk gjennom vinteren.

Han fortalte i hvertfall at han hadde fått veldig mye ut av denne ene uken og hadde fått signaler på at de så noe de nogenlunde likte:D

sier som daniel jeg: Gi den gutten en kontrakt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


virket som at stabæk så noe spennende i tømmernes siden han er invitert til å trene med klubben neste uke også...

tror denne gutten kunne blomstret utrolig ved å få trene med stabæk gjennom vinteren.

Han fortalte i hvertfall at han hadde fått veldig mye ut av denne ene uken og hadde fått signaler på at de så noe de nogenlunde likte:D

sier som daniel jeg: Gi den gutten en kontrakt

 

 

-Tømmernes blir i Asker

 

Virker ikke som om han får kontrakt i år, men de vil helt sikkert følge utviklingen hans :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Stabæk burde hentet Tømmernes nå, og så lånt han tilbake til Asker. Synd om noen andre snapper han.

 

Tror nok Stabæk vet hvor de har han. Vet at begge klubbene er villig til å inngå et gjensidig samarbeid, så tror ikke det blir noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel hende at man har en litt raus definisjon av "øverste hylle". Tipper vi kunne byttet ut "hylle" med "divisjon" - at erfaring fra Tippeligaen eller tilsvarende nivå holder til å karakteriseres som en spiller på "øverste hylle". På den måten kan jo til og med Bernt Hulsker falle inn under denne kategorien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ygor er vi visst også interessert i, det var nytt ? :huh:

 

http://www.rbnett.no/article/20071108/SPORT02/71106007

 

Bytte om IA = 2 x Samba på Nadderud :lol:

 

 

Meg fare for å gjenta meg selv.....

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186019

 

Vet ingenting om han...styrker, svakheter, posisjon. Det eneste jeg tenker på er at Alan sikkert ville bli glad. Noen som kjenner detaljer her? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, det er vel sannsynlig at vi vil kvitte oss med en midtbanespiller eller to. Enten blir vel Stenersen lei av å slite benk så sent i karrieren, eller så vil vi sende Nystuen tilbake til Kongsvinger. Vi trenger alltid bedre alternativer på benken og Henning har jo hatt en tendens til å pådra seg noen skader og smeller. Vi kan ikke regne med å være like heldige med midtbane-skadesituasjonen hver sesong.

Jeg er sikker på at Ygor kunne bli en god investering for Stabæk, er bare redd for at det vil koste mer enn det smaker og at det betyr IA til start på permanent basis. Noen leieavtale bør vi ihvertfall ikke begi oss utpå. Vi vil ikke spille andres investeringer gode...

Blir en spennende uke. Det ligger an til at både Ygor og Hulsker overgangene skal avgjøres denne uken (jmf uttalelser start folk kom med forrige uke).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er sikker på at Ygor kunne bli en god investering for Stabæk, er bare redd for at det vil koste mer enn det smaker og at det betyr IA til start på permanent basis.

Inntil annen info dukker opp velger jeg å stole på JJ sine uttalelser..

 

Jönsson regner også med at utlånte Inge André Olsen returnerer.

- Han var mye skadet, men har vist at han er hel igjen i Start. Inge har vært lysende for oss når han er skadefri. Han beviste at han tålte høstsesongen, selv om det ble nedrykk for dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper vi får tilbake IA og at han går inn som stopper sammen med Pontus. Flytt Morten over på venstre og Høyland inn på høyre.

 

Da får vi denne formasjonen

 

Jon (Austbø)

JH - IA - Pontus - MMS (Tom kommer inn ved eventuelle skader)

Keller - Somen - Henning - Alan (her er det mulig og slenge inn Ygor ved en eventuell skade)

Nannskog - Veigar (Hulsker ved skade eller vi sliter og trenger noe nytt)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel hende at man har en litt raus definisjon av "øverste hylle". Tipper vi kunne byttet ut "hylle" med "divisjon" - at erfaring fra Tippeligaen eller tilsvarende nivå holder til å karakteriseres som en spiller på "øverste hylle". På den måten kan jo til og med Bernt Hulsker falle inn under denne kategorien...

 

Ordtak: Det hjelper ikke å plukke fra øverste hylle når andre lag har lenger armer og når opp til hyller lenger opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ygor er vi visst også interessert i, det var nytt ? :huh:

 

http://www.rbnett.no/article/20071108/SPORT02/71106007

 

Bytte om IA = 2 x Samba på Nadderud :lol:

 

 

Meg fare for å gjenta meg selv.....

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186019

 

Vet ingenting om han...styrker, svakheter, posisjon. Det eneste jeg tenker på er at Alan sikkert ville bli glad. Noen som kjenner detaljer her? :blink:

 

Hepp,

 

Tor-Kristian Karlsen hadde en artikkel om Ygor når han først kom til landet hvor han beskrev spilleren.

 

Han skrev bl.a. følgende:

 

"Om man absolutt må trekke paralleller, minner Ygor - i forhold til interpretasjon av spillet og spillestil - mer om Gilberto Silva (Arsenal) eller Emerson Ferreira (Real Madrid) enn f. eks Javier Mascherano (argentiner med erfaring fra brasiliansk fotball, nå Liverpool) og Mineiro (nettopp flyttet fra Sao Paulo til Hertha Berlin). Tabloid fremstilt kan man definere defensive midtbanespillere i to kategorier, og si at de førstnevnte har sine fortrinn i den defensive, taktiske delen av spillet. Mens de sistnevnte kan oppsummeres som defensive strateger, med fantastisk blikk, oversikt og utsøkte pasninger, men derimot - motsetning til kateorgi én - mindre effektive i nærkamper, pressing og ballerobring. Ygor kan altså trygt plasseres i den første kategorien."

 

og

 

"Bare ordet Brasil setter gjerne hjerner i spinn, hjerter i adamseplet og pust i hyperventilasjon hos fotballsupportere, men av Ygor skal ikke de Start-trofaste forvente seg det spektakulære, men derimot en arbeidsvillig, ryddig og disiplinert lagspiller. Som nevnt har 22-åringen solid erfaring fra Brasils krevende ligasystem og Copa Sudamericana. Fysisk sett - med sine 179 cm - er han ingen gigant, men han er atletisk, besitter en fin rytme og koordinasjon i bevegelsene. Fra sin defensive midtbanerolle er han flink til å gjøre mange "enkle" taktiske ting riktig: okkupere riktige rom mens medspillere går på offensive løp, finne riktig posisjonering i forhold til potensielle kontringer og bevege seg klokt i henhold til spillets utvikling."

 

For de som vil lese hele artikkelen så finner du den her. (Du må scorlle litt ned på siden)

 

Men han oppsummerer med å si at Ygor ikke er, eller aldri har vært i nærheten av å bli tatt ut til det Brasilianske landslaget.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men han oppsummerer med å si at Ygor ikke er, eller aldri har vært i nærheten av å bli tatt ut til det Brasilianske landslaget.

 

@ringo

 

Alan er heller ikke i nærheten av landslaget, men klarer seg jo ok allikevel :rolleyes:

 

Spørsmålet jeg stiller meg er om Ygor tilfører oss noe vi ikke har, "bare" skal skape bredde eller om f.eks. Somen er på vei ut. Vil stadig heller ha en mer offensiv midtbanespiller kombinert med at JJ injiserer defensive fibre i Somen slik at han kan dominerer fra boks til boks. Blif jo helt feil om Ygor evt skal ta plassen til Henning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blif jo helt feil om Ygor evt skal ta plassen til Henning.

 

Jeg mener at man bør benytte den spilleren som til en hver tid er best jeg da... Er Ygor bedre enn Henning, så bør heller det være en utfordring for Henning til å trene for å bli enda bedre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det store spørsmålet blir i min mening hvilken posisjon IIIGOOORRRR er tiltenkt. Han ble jo totalt feilbrukt i Start, defansive midtbanespillere er ikke automatisk reserve-stoppere og backer. Men godt mulig han ville være en god spillende midtstopper, og kan danne et bra par med Pontus. Da vil vi kunne sette Morten på venstreback, som etter min mening er vår aller mest utsatte posisjon, og den posisjonen vi burde forsterke først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det store spørsmålet blir i min mening hvilken posisjon IIIGOOORRRR er tiltenkt. Han ble jo totalt feilbrukt i Start, defansive midtbanespillere er ikke automatisk reserve-stoppere og backer. Men godt mulig han ville være en god spillende midtstopper, og kan danne et bra par med Pontus. Da vil vi kunne sette Morten på venstreback, som etter min mening er vår aller mest utsatte posisjon, og den posisjonen vi burde forsterke først.

Men er det egentlig vært det. Virker jo som at Ygor kommer til å være veldig dyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi ikke begynne å bli redde for å ha gode spillere på benken!! Hvis vi skal kjøpe nye spillere skal de jo være så gode at de kan gå rett inn på laget men alikevell ikke sette ut noen av de nåværende spillerene?? Forstå det den som kan.. Og i tilegg skal prisen være max 1 .mill?? skjerpings..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi ikke begynne å bli redde for å ha gode spillere på benken!! Hvis vi skal kjøpe nye spillere skal de jo være så gode at de kan gå rett inn på laget men alikevell ikke sette ut noen av de nåværende spillerene?? Forstå det den som kan.. Og i tilegg skal prisen være max 1 .mill?? skjerpings..

 

Om vi først skal bla opp flerfoldige millioner for en spiller er det jo greit om han holder et litt høyere nivå enn at han tilbringer store deler av sesongen på benken for en klubb som rykker direkte ned?

Han kan selvfølgelig slå til for fullt hos oss, men med de prisene som har blitt skissert mener jeg han blir for dyr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det store spørsmålet blir i min mening hvilken posisjon IIIGOOORRRR er tiltenkt. Han ble jo totalt feilbrukt i Start, defansive midtbanespillere er ikke automatisk reserve-stoppere og backer. Men godt mulig han ville være en god spillende midtstopper, og kan danne et bra par med Pontus. Da vil vi kunne sette Morten på venstreback, som etter min mening er vår aller mest utsatte posisjon, og den posisjonen vi burde forsterke først.

 

ikke enig i venstrebacken, synes Bjørnar er en av de med mest potensiale i troppen, hvis han bare får den tillitten han i mine øyne fortjener tror jeg han kan bli en grisegod venstreback/kant!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det store spørsmålet blir i min mening hvilken posisjon IIIGOOORRRR er tiltenkt. Han ble jo totalt feilbrukt i Start, defansive midtbanespillere er ikke automatisk reserve-stoppere og backer. Men godt mulig han ville være en god spillende midtstopper, og kan danne et bra par med Pontus. Da vil vi kunne sette Morten på venstreback, som etter min mening er vår aller mest utsatte posisjon, og den posisjonen vi burde forsterke først.

 

ikke enig i venstrebacken, synes Bjørnar er en av de med mest potensiale i troppen, hvis han bare får den tillitten han i mine øyne fortjener tror jeg han kan bli en grisegod venstreback/kant!

 

så lenge han blir selvfølgelig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...