Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Nå har vi vel det vi trenger i midten bak, men u-21 spillere som er uten kontrakt og da nesten gratis bør vel alltids vurderes?

 

Arnar Førsund - Nytt nei til Vålerenga

...

Kontrakten hans med Vålerenga går ut 1. desember. Så er Førsund fri på markedet.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1463100.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har vi vel det vi trenger i midten bak, men u-21 spillere som er uten kontrakt og da nesten gratis bør vel alltids vurderes?

 

Arnar Førsund - Nytt nei til Vålerenga

...

Kontrakten hans med Vålerenga går ut 1. desember. Så er Førsund fri på markedet.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1463100.ece

 

Vet at Stabæk jobber med 2 plasser, og det er midtbane og kantspiller. (vet ikke hvem spillerne er enda, men) <_<<_<

Men det er penga som rår. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus Farnerud har spilt forsvar nesten hele sin karriere, men ble omskolert til defensiv midtbane for noen år siden med hell. Etterhvert har han også blitt brukt på kanten, så det viser jo at han er en meget anvendelig spiller. Hvilket slett ikke er dumt å ha i troppen. Men, har en mistanke om at han kan bli en smule dyr for oss..

 

Hva skjedde egentlig med alle talentene Landskrona hadde for noen år siden? Valentino Lai m.fl.

Hepp,

 

Ny venstreback?

 

@ringo

 

Begynner det ikke da å bli litt mange i bakre firer? hvis IAO kommer tilbake er det mange konkurenter på alle plasser.

Hepp,

 

Det underslår ikke at vi mangler en venstrebent forsvarsspiller...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har vi vel det vi trenger i midten bak, men u-21 spillere som er uten kontrakt og da nesten gratis bør vel alltids vurderes?

 

Arnar Førsund - Nytt nei til Vålerenga

...

Kontrakten hans med Vålerenga går ut 1. desember. Så er Førsund fri på markedet.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1463100.ece

Gjerne for meg, men med ett ufravikelig ultimatum (bilde fra Dagbladet):

arnar1.jpg

Hårklipp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel Braathen da, han satt ikke på benken engang i helgen... Han har jo tidligere vært sugen på å spille for oss:) Sikkert dyr ja, men hva kjøpte Bolton han for? Kan vi få halvpris?

Går han tilbake til Norge, går han sikkert til Engen. Kanskej like greit, da han vel aldri har klart å prestere godt på et høyt nivå over tid?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har vi vel det vi trenger i midten bak, men u-21 spillere som er uten kontrakt og da nesten gratis bør vel alltids vurderes?

 

Arnar Førsund - Nytt nei til Vålerenga

...

Kontrakten hans med Vålerenga går ut 1. desember. Så er Førsund fri på markedet.

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1463100.ece

 

For Stabæk kan vel alltids et slik kjøp vurderes. For Førsund selv er nok saken derimot en annen. Han går fra en klubb hvor han føler han ikke blir satset på, og ønsker da seg selvsagt til en klubb hvor han vil få mye spilletid. Det vil han ikke få i Stabæk kommende sesong, da han i så fall vil være et langsiktig kjøp.

 

Derimot er han nok en god forsterkning. Meget alsidig, noe alle klubber har bruk for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har gitt opp stjernejakten

 

Sølvlaget Stabæk kan bare stå og se på at de største norske klubbene konkurrerer om stjernespillerne i eliteserien.

 

 

Selv om vi aldri har hatt tradisjon for å kjøpe etablerte toppspillere fra tippeligaen står vel dette litt i kontrast til uttalelser tidligere i høst, om at vi skulle plukke på øverste hylle.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har gitt opp stjernejakten

 

Sølvlaget Stabæk kan bare stå og se på at de største norske klubbene konkurrerer om stjernespillerne i eliteserien.

 

 

Selv om vi aldri har hatt tradisjon for å kjøpe etablerte toppspillere fra tippeligaen står vel dette litt i kontrast til uttalelser tidligere i høst, om at vi skulle plukke på øverste hylle.

Det er jo alltid lurt å fortelle verden at man er veldig kjøpelysten og at man har masse penger å handle for. Da gjør man nok de størst røverkjøpene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk har gitt opp stjernejakten

 

Sølvlaget Stabæk kan bare stå og se på at de største norske klubbene konkurrerer om stjernespillerne i eliteserien.

 

 

Selv om vi aldri har hatt tradisjon for å kjøpe etablerte toppspillere fra tippeligaen står vel dette litt i kontrast til uttalelser tidligere i høst, om at vi skulle plukke på øverste hylle.

Da blir det jo et definisjonsspørsmål hva som er øverste hylle. Betyr det å betale mest i overgangssum eller å få de beste spillerne? Hvor mange av de fire som er avbildet øverst der tilhører "øverste hylle"? Jarstein, kan hende. Ingen av de andre.

 

Når Lillestrøm byr 13 mill for Kristofer Hæstad (hvis man skal tro et av ryktene, det høres helt latterlig ut) er det ikke evne til å handle på øverste hylle de viser. De viser vel heller at de burde hatt tilholdssted på en eller annen lukket avdeling.

 

Vi handlet på øverste hylle da vi kjøpte Somen og Alan, selv om det ikke var opplagt der og da og prislappen ikke tydet på det. Jovisst kan vi handle spillere på øverste hylle. Det har vi "alltid" gjort. Men ikke hver gang, så klart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når Lillestrøm byr 13 mill for Kristofer Hæstad (hvis man skal tro et av ryktene, det høres helt latterlig ut) er det ikke evne til å handle på øverste hylle de viser. De viser vel heller at de burde hatt tilholdssted på en eller annen lukket avdeling.

 

Vi handlet på øverste hylle da vi kjøpte Somen og Alan, selv om det ikke var opplagt der og da og prislappen ikke tydet på det. Jovisst kan vi handle spillere på øverste hylle. Det har vi "alltid" gjort. Men ikke hver gang, så klart...

 

Ikke helt enig her. Fotballeksperter ser ut til å være enige om at Hæstad er en av spillerne i Norge på den såkaldte øverste hylle. Om LSK kjøper ham til den prisen, så er det nok iberegnet at han, som landslagsspiller, vil bli solgt til mange ganger den prisen ved en senere anledning. Dette fordi han er en profil allerede, derav budet, men vil nok også bli lagt merke til i utlandet ved gode opptredener på landslaget. Alle vet at de som først er inne i varmen der ofte blir solgt til en større liga etterhvert. LSK ønsker å invistere i en god spiller som med stor sannsynlighet vil selges med avkastning. Ikke noe problem å forstå. Det som er mer problematisk er at LSK har så mye penger å bla opp. Hvor kommer disse summene fra?

 

Og nei, verken Alan eller Somen var øverste hylle kandidater i det heletatt da Stabæk kjøpte dem. De har blitt det med tiden, takket være Stabæk. Da Alan kom hit var det mange som rynket på nesen over det han presterte. Somen var heller ikke noe åpenbar hit. At han fikk en eksplosiv utvikling under Janne og co. overrasket nok en del. Tviler på at Odd ville sluppet Somen i dag for samme pris...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Akkurat når det gjelder Doffe Hæstad er jeg STERKT uenig med det brede lag av ekspertisen. Det at han, ikke overraskende, floppet monumentalt i Wigan burde vel fått diverse eksperter til å tenke seg om en gang til vedrørende Doffens kvaliteter. Men dengang ei...

 

Det virker som om Doffen har fått en form for kjæledegge status i dette landet, og ekspertenes entusiasme tror jeg vi får godskrive kontoen for at de ønsker å se ham lykkes snarere enn at de synes han faktisk er god. Vi kan i hvertfall håpe at det er slik.

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene. Hvilket jeg mener viser at det er mulig å henge med selv om man ikke lykkes å signere de største "stjernene". Overraskende nok er jeg dermed ikke enig med Bohinen denne gangen heller :) Husk Bohinen var veldig hissig på å signere Jørgen Jalland når han returnerte fra Russland. Enda en spiller fra "øverste" hylle. Han har vært veldig, veldig svak. Det er ikke bestandig de største navna er de beste kjøpa.

 

Men det er verdt å legge merke til at utspillet kommer en knapp uke før styret fastsetter overgangsbudsjettet for 2008...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes denne gudbenådingen av Hæstad var verre før. Det virker som den største Doffen-hypen har lagt seg, selv om han hos unyanserte 14-åringer og lignende fortsatt er en "stjernespiller". Men jevnt over virker det som flere og flere innser hvor begrenset og primitiv denne spilleren er: Over 10 mill. er rett og slett hinsides all fornuft. Lars Iver Strand er også et usikkert kort hos pengebønda, og passer nok som sådan ikke like godt inn i en 4-3-3-formasjon som i et system som tillater en offensiv midtbanerolle. Det kan bikke begge veier, men jeg heller mer mot en fiasko for han i VIF, på samme måte som å gå hen og si ja til en trenerkonstrukjon ved Andresen i det store hige etter å skaffe ham til Valle. Tromsø er et eksempel til følge i måten de får skviser ut mye av temmelig lite penger. Eksempelvis Helge Haugen er så vel en like god balansespiller som Hæstad, i hvert fall hvis man også ser mot prisen. Det sier litt om hvor forenklet og ensidig media og mange er når man vurderer spillere, og noe man sågar må ta til høve i spillejakten.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På samme måte som Marius Johnsen...

 

Kan godt tenkes dét etter å ha hatt en trinnvis nedgående kurve de siste årene, men LSK er rimelig bakstrevere hvis de henter Hæstad for over 10 mill. Spesielt når midtbanen ikke er akillishælen, og de vel har Søgård som er en temmelig lik type grovarbeider som denne Hæstad. Virker ikke som dømmekraften er på plass på Åråsen om dagen... Uansett: Det gjelder å ha litt is i magen i silly season og la pengene rente seg. Det er verre å kjøpe feil spillere, enn ingen i det hele tatt.

 

Om LSK kjøper ham til den prisen, så er det nok iberegnet at han, som landslagsspiller, vil bli solgt til mange ganger den prisen ved en senere anledning. Dette fordi han er en profil allerede, derav budet, men vil nok også bli lagt merke til i utlandet ved gode opptredener på landslaget. Alle vet at de som først er inne i varmen der ofte blir solgt til en større liga etterhvert. LSK ønsker å invistere i en god spiller som med stor sannsynlighet vil selges med avkastning. Ikke noe problem å forstå.

 

En slik tankegang er gambling i beste jappestil, spesielt etter de dårlige skussmålene han fikk i Wigan. Hvilke andre spillere er det som er solgt ifra Norge de siste årene som har hatt over 15-20 millioner ++ i overgang? Uansett, det er en kalkulert risiko de får ta og vi heldigvis ikke er med på.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og nei, verken Alan eller Somen var øverste hylle kandidater i det heletatt da Stabæk kjøpte dem. De har blitt det med tiden, takket være Stabæk.
Greit å ha stor tiltro til Stabæk og, med rette, verdsette klubbens og JJs evner, men dette blir vel litt i overkant, eller hva?

 

To spillere skal liksom ikke en gang ha klart å bli kandidater til å plasseres på øverste hylle i løpet av over 20 år, men så kommer de til Stabæk, og vips, nå var de plutselig av beste merke. Somen og Alan er nøyaktig de samme spillerne nå som de var for noen år siden. Jo da, begge to har fått ut mer enn alle vi som ikke hadde den minste peiling på hvilke kvaliteter som bodde i dem før de kom hit forventet, men det hadde aldri skjedd om de ikke var av det kaliberet i utgangspunktet.

 

At man ikke vet noe om en spillers evner og potensiale eller at én konkret klubb/trener ikke makter å se/utnytte en spillers ferdigheter, betyr ikke at de har gått igjennom en magisk forvandling når det store publikum får opp øynene for dem.

 

Og når det gjelder Hæstad og fotballeksperter så stiller jeg meg temmelig likegyldig til hva "alle andre" måtte mene. Media går som regel i flokk og når en spiller først er stemplet, enten som god eller dårlig, vil de aller fleste si seg enige i det, samme hvor peiling de har. Det er klart en fotballekspert klarer å finne positive sider ved Hæstad, og svært få av dem er så kontroversielle at de gidder ta seg bryet med å motsi "den almenne oppfatning", iallfall ikke når det betyr å si noe negativt.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene.

@ringo

 

Broren min er fra Tromsø.han var kamerat med Lars Iver Strand og de gutta det oppe.Han sa for to år siden at Strand holdt et greit nivå,det samme som broren min. Jeg snakket med han igår , og han sa at "alle" fra tromsø sa at Lars Iver Strand hadde spilt 3-ganger så bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene.

@ringo

 

Broren min er fra Tromsø.han var kamerat med Lars Iver Strand og de gutta det oppe.Han sa for to år siden at Strand holdt et greit nivå,det samme som broren min. Jeg snakket med han igår , og han sa at "alle" fra tromsø sa at Lars Iver Strand hadde spilt 3-ganger så bra.

 

Hæ? kan noen oversette dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene.

@ringo

 

Broren min er fra Tromsø.han var kamerat med Lars Iver Strand og de gutta det oppe.Han sa for to år siden at Strand holdt et greit nivå,det samme som broren min. Jeg snakket med han igår , og han sa at "alle" fra tromsø sa at Lars Iver Strand hadde spilt 3-ganger så bra.

 

Hæ? kan noen oversette dette?

 

Jeg prøver.

"Jeg har en bror i Tromsø. Han har den ære av å ha kjennskap til Lars Iver Strand. En gang i tiden var de like gode i fotball. Det er de ikke nå lenger. Broren min synes at Lars Iver Strand er 3 ganger så god som han var for 2 år siden.

Jeg er kjempe-kjempe glad i broren min som jeg savner masse i Tromsø."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og nei, verken Alan eller Somen var øverste hylle kandidater i det heletatt da Stabæk kjøpte dem. De har blitt det med tiden, takket være Stabæk.
Greit å ha stor tiltro til Stabæk og, med rette, verdsette klubbens og JJs evner, men dette blir vel litt i overkant, eller hva?

 

To spillere skal liksom ikke en gang ha klart å bli kandidater til å plasseres på øverste hylle i løpet av over 20 år, men så kommer de til Stabæk, og vips, nå var de plutselig av beste merke. Somen og Alan er nøyaktig de samme spillerne nå som de var for noen år siden. Jo da, begge to har fått ut mer enn alle vi som ikke hadde den minste peiling på hvilke kvaliteter som bodde i dem før de kom hit forventet, men det hadde aldri skjedd om de ikke var av det kaliberet i utgangspunktet.

 

At man ikke vet noe om en spillers evner og potensiale eller at én konkret klubb/trener ikke makter å se/utnytte en spillers ferdigheter, betyr ikke at de har gått igjennom en magisk forvandling når det store publikum får opp øynene for dem.

 

Og når det gjelder Hæstad og fotballeksperter så stiller jeg meg temmelig likegyldig til hva "alle andre" måtte mene. Media går som regel i flokk og når en spiller først er stemplet, enten som god eller dårlig, vil de aller fleste si seg enige i det, samme hvor peiling de har. Det er klart en fotballekspert klarer å finne positive sider ved Hæstad, og svært få av dem er så kontroversielle at de gidder ta seg bryet med å motsi "den almenne oppfatning", iallfall ikke når det betyr å si noe negativt.

 

Hverken Alan eller Somen var spillere som kunne omtales som "øverste hylle" materiale da de kom. Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Kan ikke diskuteres. Det er heller ingen tvil om at disses overgang til Stabæk har gjort dem godt. Det kan heller ikke diskuteres. Så kan du bable videre om hva du mener om saken...

 

Jeg er heller ikke stor fan av Hæstad, men når en spiller ansees så god av så mange, samt er fast i troppen som iallefall er ment som Norges beste mannskap, Landslaget, så skjønner til og med jeg at han har kvaliteter. Artig at vi, supportere av en klubb som ikke engang er involvert i dette, vet så mye bedre enn en trener som trente gutten i flere år... Jeg mente jo også, i sin tid, at Carew var håpløst overvurdert da han gikk til RBK...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da blir det jo et definisjonsspørsmål hva som er øverste hylle. Betyr det å betale mest i overgangssum eller å få de beste spillerne? Hvor mange av de fire som er avbildet øverst der tilhører "øverste hylle"? Jarstein, kan hende. Ingen av de andre.

 

Når Lillestrøm byr 13 mill for Kristofer Hæstad (hvis man skal tro et av ryktene, det høres helt latterlig ut) er det ikke evne til å handle på øverste hylle de viser. De viser vel heller at de burde hatt tilholdssted på en eller annen lukket avdeling.

 

Vi handlet på øverste hylle da vi kjøpte Somen og Alan, selv om det ikke var opplagt der og da og prislappen ikke tydet på det. Jovisst kan vi handle spillere på øverste hylle. Det har vi "alltid" gjort. Men ikke hver gang, så klart...

 

Ninja-Alan, er det deg? Jeg synes det er tragisk å se alle de som ikke klarer å se at et fotballag består av mer enn bare driblefanter Perfect 7, du er vel blant dem som er for Keller på backen, Veigar ned på midten, et par nye spisser og 3-4-3 for å få mer trykk offensivt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hverken Alan eller Somen var spillere som kunne omtales som "øverste hylle" materiale da de kom. Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Kan ikke diskuteres. Det er heller ingen tvil om at disses overgang til Stabæk har gjort dem godt. Det kan heller ikke diskuteres. Så kan du bable videre om hva du mener om saken...

 

Støttes på øverste hylle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene.

@ringo

 

Broren min er fra Tromsø.han var kamerat med Lars Iver Strand og de gutta det oppe.Han sa for to år siden at Strand holdt et greit nivå,det samme som broren min. Jeg snakket med han igår , og han sa at "alle" fra tromsø sa at Lars Iver Strand hadde spilt 3-ganger så bra.

 

Hæ? kan noen oversette dette?

 

 

分フラのラースiver鎖オウンゴールデ滴のするためには鎖分。の韓オウンゴール韓の"フラtromsøラースiver鎖での漏3 -かしらブラジャーします。

 

Det er mulig noe ble "lost in translation"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Lars Iver Strand var fantastisk i 2004, men har vel vært middels de påfølgende sesongene til han begynte å vise fine fakter igjen. Men han har altså fått 7 gule kort i år. Det er flere enn Frode Kippe... Det er også vedr å merke seg at TIL knapt blunket når han stakk, men sporenstreks signerte Tommy Knarvik. Dermed tror jeg ikke TIL nødvendigvis ble svekket av de overgangene.

@ringo

 

Broren min er fra Tromsø.han var kamerat med Lars Iver Strand og de gutta det oppe.Han sa for to år siden at Strand holdt et greit nivå,det samme som broren min. Jeg snakket med han igår , og han sa at "alle" fra tromsø sa at Lars Iver Strand hadde spilt 3-ganger så bra.

 

Hæ? kan noen oversette dette?

 

Jeg prøver.

"Jeg har en bror i Tromsø. Han har den ære av å ha kjennskap til Lars Iver Strand. En gang i tiden var de like gode i fotball. Det er de ikke nå lenger. Broren min synes at Lars Iver Strand er 3 ganger så god som han var for 2 år siden.

Jeg er kjempe-kjempe glad i broren min som jeg savner masse i Tromsø."

 

 

Takk skal du ha, skylder deg en! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hverken Alan eller Somen var spillere som kunne omtales som "øverste hylle" materiale da de kom. Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Kan ikke diskuteres.
Hvorfor kan ikke det diskuteres? Fordi du mener noe annet? Vel, nå har vi jo allerede diskutert det, så jo, det kan diskuteres.

 

Selvfølgelig hadde både Somen og Alan alle sine ferdigheter før de kom til Stabæk. Det du ikke har lært av fotballferdigheter innen du er 20 år, lærer du mest sannsynlig aldri. Men selv om man har ferdigheter og et visst nivå inne, er det ikke dermed sagt at man får det ut alltid uansett hvor man er. Det de har fått i Stabæk er tid og mulighet til å vise hvilket nivå de faktisk ligger på. Det nivået hadde de selvfølgelig i seg også før de kom hit. Tid til å bli kjent med lagets (og norsk) spillestil og JJs fotballfilosofi, tid til å bli kjent med medspilleres kvaliteter og spillestil, mulighet til å spille i posisjoner og roller som kler dem. Som sagt, rett og slett fått tid og mulighet til å prestere på det nivået de holder. Og det er ikke en selvsagt ting at alle spillere får det i alle klubber til enhver tid. Men å tro at det er noen magisk forvandling og utvikling av fotballferdigheter de gjennomgår blir litt vel spesielt, spør du meg.

 

Én ting har du imidlertid rett i. Det er ikke synsing å si at Alan og Somen ikke en gang var øverste hylle-materiale før de kom hit, det er rett og slett en håpløs ting å si. Det må de jo ha vært, enten folk har sett det eller ei, all den tid de befinner seg på øverste hylle nå.

 

Ninja-Alan, er det deg? Jeg synes det er tragisk å se alle de som ikke klarer å se at et fotballag består av mer enn bare driblefanter Perfect 7, du er vel blant dem som er for Keller på backen, Veigar ned på midten, et par nye spisser og 3-4-3 for å få mer trykk offensivt?
Kan ikke du snart gi deg med å tillegge folk helt latterlige meninger som de ikke har bare for at du skal kunne se på dem som idioter? Jeg skjønner virkelig ikke hvor du får alle disse tingene fra. Du fremstår stort sett som ufrivillig komisk. Det får være ditt valg om du ønsker det.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hverken Alan eller Somen var spillere som kunne omtales som "øverste hylle" materiale da de kom. Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Kan ikke diskuteres. Det er heller ingen tvil om at disses overgang til Stabæk har gjort dem godt. Det kan heller ikke diskuteres. Så kan du bable videre om hva du mener om saken...

 

Jeg er heller ikke stor fan av Hæstad, men når en spiller ansees så god av så mange, samt er fast i troppen som iallefall er ment som Norges beste mannskap, Landslaget, så skjønner til og med jeg at han har kvaliteter. Artig at vi, supportere av en klubb som ikke engang er involvert i dette, vet så mye bedre enn en trener som trente gutten i flere år... Jeg mente jo også, i sin tid, at Carew var håpløst overvurdert da han gikk til RBK...

 

 

Mnjaaa...

 

Alan var et ubeskrevet blad, men Somen var nok egentlig øverste hylle materiale når han kom. Han var veldig god den første tiden i Odd. Men siden ingen utenfor Grenland bryr seg om hva som skjer i Odd så var ikke det alment kjent. Så fikk han en downperiode hvor livet utenfor banen ikke var helt topp og han av politiske årsaker ble droppet fra laget. Dermed oppstod det en åpning for andre å signere den blide Kameruneren. Det var vel RBKs speider som tipset oss om Somen, de hadde vurdert ham etter den første sesongen i Odd. Somen var bra fra dag 1 i Stabæk, selv i "feil" possisjon, så jeg tror nok ikke vi har gjort Somen så mye bedre enn han var fra før....

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hverken Alan eller Somen var spillere som kunne omtales som "øverste hylle" materiale da de kom. Dette har ikke noe med synsing å gjøre. Kan ikke diskuteres. Det er heller ingen tvil om at disses overgang til Stabæk har gjort dem godt. Det kan heller ikke diskuteres. Så kan du bable videre om hva du mener om saken...

 

Jeg er heller ikke stor fan av Hæstad, men når en spiller ansees så god av så mange, samt er fast i troppen som iallefall er ment som Norges beste mannskap, Landslaget, så skjønner til og med jeg at han har kvaliteter. Artig at vi, supportere av en klubb som ikke engang er involvert i dette, vet så mye bedre enn en trener som trente gutten i flere år... Jeg mente jo også, i sin tid, at Carew var håpløst overvurdert da han gikk til RBK...

 

 

Mnjaaa...

 

Alan var et ubeskrevet blad, men Somen var nok egentlig øverste hylle materiale når han kom. Han var veldig god den første tiden i Odd. Men siden ingen utenfor Grenland bryr seg om hva som skjer i Odd så var ikke det alment kjent. Så fikk han en downperiode hvor livet utenfor banen ikke var helt topp og han av politiske årsaker ble droppet fra laget. Dermed oppstod det en åpning for andre å signere den blide Kameruneren. Det var vel RBKs speider som tipset oss om Somen, de hadde vurdert ham etter den første sesongen i Odd. Somen var bra fra dag 1 i Stabæk, selv i "feil" possisjon, så jeg tror nok ikke vi har gjort Somen så mye bedre enn han var fra før....

 

@ringo

 

Det er klart Somen hadde kvaliteter! Ellers hadde jo ikke vi hentet ham...

 

Men VG-børsen hadde han veeeeldig langt nede på sin liste 2006 før han klatret til en fin 76. plass (!) hos oss. Året før havnet han på 44. plass på samme børs. Nettavisen ga ham en 68. plass for 2005 sesongen. Ikke det at man skal legge for mye vekt på slike børser, men de forteller oss iallefall noe. På samme måte som de reflekterer hvor bra han har vært i år. Ja, i år har han vært soleklart "øverste hylle" kandidat.

 

Det er tydeligvis definisjonen av begrepet "øverste hylle" som er problemet her. I tippeligaen synes jeg det begrenser seg til maks 20-30 spillere, om begrepet skal ha noen substans. Hvis man skal ta hensyn til alle faktorer som det legges inn i debatten her, fra flere hold, så må snart alle spillere i de to øverste divisjonene kunne defineres som "øverste hylle", ettersom alle har kvaliteter, om de brukes riktig, og får tid nok til å etablere seg.

 

Veigar er også en spiller som absolutt ikke var noe "øverste hylle" kandidat da han kom, men som har blitt det med tiden. Han er nok et eksempel på hvor bra Stabæk har vært som spillerutvikler. Synes ikke dette er noe problem! Snarere tvert i mot, vi er tydeligvis en klubb som er flinkere til å finne "gråstein" å pusse frem gull i disse, enn vi er flinke til å kjøpe ferdig gull. Synes dette bare er veldig positivt, da såpass mange eksempler peker i samme retning.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar er også en spiller som absolutt ikke var noe "øverste hylle" kandidat da han kom, men som har blitt det med tiden. Han er nok et eksempel på hvor bra Stabæk har vært som spillerutvikler. Synes ikke dette er noe problem! Snarere tvert i mot, vi er tydeligvis en klubb som er flinkere til å finne "gråstein" å pusse frem gull i disse, enn vi er flinke til å kjøpe ferdig gull. Synes dette bare er veldig positivt, da såpass mange eksempler peker i samme retning.

 

Enig. "Problemet" nå er at vi er såpass gode på alle plasser at vi ikke kan hente inn en Alan eller Veigar og gi dem tillit i to år før de slår til for fullt. Jeg mener derfor jobb nr 1 må være å beholde de vi har, og så prøve å få inn en eller to forsterkninger, alternativt litt mer bredde slik at konkurransen hardner og treningene får høyere kvalitet.

 

Hva som er "øverste hylle" er vel ikke så interessant så lenge en ny spiller kan fylle en rolle hos oss (og ikke slik at vi må skape en ny rolle for å få plass til en ny spiller når vi har så bra system som nå).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...