Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Jaja.. Ikke noe sjokkerende dette her..

 

Det er jo nå man Må ta seg råd til å forsterke nok til å henge med i toppen, eller tror janne og co at neste sesong skal bli sesongen der Poljac, Rogne, Kamara etc virkelig etablerer seg? Litt av en risiko...

 

Hvis IA kommer tilbake, Steners blir og vi henter inn en midtbane/kantspiller så ser det ikke så ille ut egentlig. Da mangler vi bare en superspiss som vil velge stabæk og samtidig være klar over at man ikke fjerner hverken veigar eller daniel i start 11'ern med det første. Ikke noe lett oppgave. Da er det kanskje like greit å satse på Kamara, vise at vi tør å satse på de unge.

 

Fordelen med få utskiftninger er at laget ikke trenger tid til å spille seg sammen..

 

MEN, vi som supportere vil alltid skrike på nye spillere uansett og det er jo latterlig av en viss Bohinen å love 3-4 KLASSESPILLERE når vi ender opp med 1 spiller. (regner med austbø er klassespiller for bohinen som omtaler han som en kommende landslagseeper) Er da klassespiller nr 2 IA som kommer tilbake? Sånn sett mangler vi bare 1 signering før de har holdt det de lovet.

 

Men så fort det kommer ett bud på en spiller som de lar gå, så kan tiden bli for liten til å rekke å hente inn en ny spiller.

 

Vi får lage en statue av fysio tor og be til den hver morgen så alle holder seg skadefrie, så kanskje vi henger med i toppen i 08 også.

 

Bortsett fra de 4 store har vil vel gode erstattere på alle plasser, og disse fire er så gode at vi ikke er i nærheten av å kunne gjøre annet enn å håpe at de er blaa neste år og at de ikke blir skadet. Får vi litt mer bredde i stallen, blir dette brukbart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På grunn av økonomien til Stabæk, er de nøtt til og hente spillere utenom Norge.

Stabæk ser i dag på en Brasiliansk midtbane/kantspiller som de har blitt anbefalt.

Men igjen pga. økonomien klarer ikke Stabæk og hente norske spillere fra den øverste hylle.

Om vi er heldige så blir det en signering til før sesongen starter igjen, eller så må vi vente til vinduet åpner igjen etter sommeren 08.

 

Hvordan vet du dette? Det høres jo spennende ut med en brasse til, men lurer veldig på hvilke kilder du har?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg blir så skuffa hver gang det tikker inn en StabakSMS på mobilen min om at vi har signert en ny spiller også viser det seg at det er nok ett stallfyll.

 

Stallfyll? Vi snakker om et av Norges største talenter som både Barcelona og Juventus er/har vært interessert i. Mulig innlegget ditt er ironisk, men det er hvertfall ingen grunn til å være skuffet over denne signeringen (og Hedenstad).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stallfyll? Vi snakker om et av Norges største talenter som både Barcelona og Juventus er/har vært interessert i.

Seriøst?

Hepp,

 

Seriøst, årets talent under 20 år i fjor. Kan bli bra, men neppe alt i 2008.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


K. Aouida var vel også regnet som et stort talent i Europa, men det gikk dessverre ikke så bra.

 

Vi får håpe at Stabæk og spillerne selv klarer å forvalte talentet på riktig måte, så vi kan få store opplevelser i framtiden.

 

Uansett, veldig bra at unge talenter velger Stabæk.

 

Velkommen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De toppspillerne vi allerede har, er viktigere for oss enn dem vi ikke har, avslutter Lars Bohinen.

 

Håper ikke de ser seg helt blinde på unggutter og kontraktsforlengelser.. Hadde vært greit med en ny høyrekant som backup for Keller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja.. Ikke noe sjokkerende dette her..

 

Det er jo nå man Må ta seg råd til å forsterke nok til å henge med i toppen, eller tror janne og co at neste sesong skal bli sesongen der Poljac, Rogne, Kamara etc virkelig etablerer seg? Litt av en risiko...

 

Hvis IA kommer tilbake, Steners blir og vi henter inn en midtbane/kantspiller så ser det ikke så ille ut egentlig. Da mangler vi bare en superspiss som vil velge stabæk og samtidig være klar over at man ikke fjerner hverken veigar eller daniel i start 11'ern med det første. Ikke noe lett oppgave. Da er det kanskje like greit å satse på Kamara, vise at vi tør å satse på de unge.

 

Fordelen med få utskiftninger er at laget ikke trenger tid til å spille seg sammen..

 

MEN, vi som supportere vil alltid skrike på nye spillere uansett og det er jo latterlig av en viss Bohinen å love 3-4 KLASSESPILLERE når vi ender opp med 1 spiller. (regner med austbø er klassespiller for bohinen som omtaler han som en kommende landslagseeper) Er da klassespiller nr 2 IA som kommer tilbake? Sånn sett mangler vi bare 1 signering før de har holdt det de lovet.

 

Men så fort det kommer ett bud på en spiller som de lar gå, så kan tiden bli for liten til å rekke å hente inn en ny spiller.

 

Vi får lage en statue av fysio tor og be til den hver morgen så alle holder seg skadefrie, så kanskje vi henger med i toppen i 08 også.

 

I forhold til sølvlaget har vi:

Jon Inge Høiland

Iven Austbø

Espen Olsen

IA skadefri fra start

Kamara og Rogne et år eldre

 

I tillegg har Alan og Somen utviklet seg voldsomt, Henning har tatt et steg og Veigar har vist sesongen 2006 ikke var et blaff. Kan vel ikke si at vi stiller svakere enn i fjor..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".

 

Stallfyll, da tenker jeg spillere som "jaja, de er ikke gode nok for første-11ern, og kommer nok ikke til å bli det, men kjekke å ha, anvendelige og ikke altfor dårlige".

Sånn som John O'Shea er i Manchester United nå.

Stallfyll er ikke 16-årige talenter. De kan bli stallfyll hvis de ikke innfrir talentet sitt (markegård), men er det ikke som 16-åringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.stabak.no/content/view/2490/2/

 

Virker ikke som det kommer til å skje så mye før jul, men forlengelser med Henning og Alan hadde være konge.

 

Akk ja,

 

Det er ikke slik at vi på død og liv MÅ ha så mange nye spillere i troppen før neste sesong. Vi har et meget godt lag og skal nok bite godt i fra oss selv om det ikke skulle dukke opp noen nye fjes.

 

Men, og det er et kjempedigert MEN, det er så innigamperæva KJEDELIG hvis det ikke skjer noe på overgangsfronten for oss! Men, men det skjer heldigvis mye spennende i andre klubber som man kan følge med på mens Stabæk sover i timen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.stabak.no/content/view/2490/2/

 

Virker ikke som det kommer til å skje så mye før jul, men forlengelser med Henning og Alan hadde være konge.

 

Akk ja,

 

Det er ikke slik at vi på død og liv MÅ ha så mange nye spillere i troppen før neste sesong. Vi har et meget godt lag og skal nok bite godt i fra oss selv om det ikke skulle dukke opp noen nye fjes.

 

Men, og det er et kjempedigert MEN, det er så innigamperæva KJEDELIG hvis det ikke skjer noe på overgangsfronten for oss! Men, men det skjer heldigvis mye spennende i andre klubber som man kan følge med på mens Stabæk sover i timen.

 

@ringo

'

 

 

Jaja! Vi går bananas! Kjøper DFH for 8 millioner, Huseklepp for 9 og Kaka for 1000!

 

Jeg er ikke så veldig bekymret. Hadde vært digg med en høyrekant eller stopper, men vi klarer oss fint uten. Det er alltid en risk for at spillerkjøp er penger ut av vinduet (Piotr FO), og ser ikke helt hvem vi skulle kjøpt av stoppere eller høyrekant vi kan få billig, som vil gå inn å styrke laget med en gang. Det vi har "kjøpt" er unge talenter som kan styrke klubben på sikt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at vi i år har vært ekstremt heldige ift. skader og utestengelser, er er vi uheldige i 2008 kan en tynn tropp bli et kjempe problem :blink:

Eh, jeg mener å huske at både kapteinen og visekapteinen våre - begge midtstoppere - var ute med skade samtidig. Da gikk det vel helt på dunken eller....

 

Jeg har tro på at Tommy kan komme tilbake nok en gang, og at vi starter sesongen med en Henning i form. Jeg har større frykt for hvem vi eventuelt selger enn hvem som ikke kommer inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...

 

 

Veigar? stallfyll.. jeg er også full, men fyll?... pssst..

Endret av Haakin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...

 

 

Veigar? stallfyll.. jeg er også full, men fyll?... pssst..

 

Vegar/ Veigar, er det så nøye?

Endret av blaaase
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...

 

Vegar Eggen Hedenstad. Alkolås på deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...

 

Vegar Eggen Hedenstad. Alkolås på deg.

Jeg er ikke full, jeg er dritings, men Petur: skjærpings!..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at vi i år har vært ekstremt heldige ift. skader og utestengelser, er er vi uheldige i 2008 kan en tynn tropp bli et kjempe problem :blink:

Eh, jeg mener å huske at både kapteinen og visekapteinen våre - begge midtstoppere - var ute med skade samtidig. Da gikk det vel helt på dunken eller....

 

Jeg har tro på at Tommy kan komme tilbake nok en gang, og at vi starter sesongen med en Henning i form. Jeg har større frykt for hvem vi eventuelt selger enn hvem som ikke kommer inn.

 

Ja, men det var også den eneste virkelige utfordringen vi hadde i fjor, litt flaks at det gikk så bra som det gjorde, dvs. mange var litt nervøse da Morten og Pontus ble satt inn... Tror likevel at problemet hadde fortonet seg annerledes om dette hadde rammet firkløveret (achilles hælen) vår. Minnes også at Veigar var utestengt et i par kamper, tror ikke vi vant de kampene :unsure:

 

Håper også at "assist kongen" kommer i form igjen, da kan han mate både Veigar og Daniel med målgivende sånn som i 2006. Et evt. salg av noen i firkløveret vil selvsagt forkludre situasjonen og det må vi jo være forberedt på at kommer på et tidspunkt, nå eller senere. Når en eller flere av disse blir solgt vil det være litt sent å begynne å lete etter erstattere, da må vi ha noen som er spillt inn i troppen og er klare til å steppe inn.... B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er vel ikke tiltenkt en plass i 11'ern til våren og Ola og Espen kommer vel foran han i køen på spissplass. Han er en mann for framtiden, men neste sesong tror jeg at både han og Vegar bare kommer til å være "stallfyll".
Ja for Veigar har jo vist en nedadgående kurve den siste tiden...? :blink: Jeg er full, men jeg tror ikke jeg er full nok til å ha gått glipp av en hel sesong...

 

Vegar Eggen Hedenstad. Alkolås på deg.

Jeg er ikke full, jeg er dritings, men Petur: skjærpings!..

 

Litt pinlig den der, ja... Installert promillemåler på mac'en

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker det som det er mange her inne som er utålmodige med tanke på kjøp av nye spillere. Jeg er også det, men vi må innse at vi bare er i midten av desember ennå, og det skulle vel egentlig bare mangle at det sportslige apparatet ikke har kommet med flere forsterkninger til førstelaget. For sammenligning kan vi jo se på konkurrentene våre. Brann har vel ikke fosterket med en eneste spiller ennå. Viking har skaffet seg Austnes, mens RBK har kjøpt Demidov.

 

Har ingen flere spillere kommet inn ved seriestart, er det derimot grunnlag for kritikk. Men som det har kommet fram tidligere i denne tråden, jobber klubben med flere spillere. Føler meg derfor sikker på at flere førstelagskandidater kommer inn etter jul. Gleder meg forresten over å høre at klubben er i kontakt med noen eldre og erfarne spillere. Forhåpentligvis har de vært borti E- cupspill før og de har erfaring fra toppklubber i Skandinavia (Morten Fevang oppfyller ikke disse kravene, men han har ihvertfall pørvd seg utenfor Norges grenser). Ser i dag at LSK er i kontakt med Riseth. Jeg innser at Stabæk sannsynligvis ikke kan (og bør) blande seg inn her økonomisk, men det viser hva slags spiller jeg kunne tenke meg til Stabæk. En spiller med stor erfaring, og som også har prøvd seg ute i Europa.

 

Rotete innlegg, men poenget er vel bare at vi må smøre oss med tålmodighet. Klubben kommer nok etter jul til å presentere en eller flere rutinerte spillere, som skal hjelpe Stabæk med å fortsette den positive utviklingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rotete innlegg, men poenget er vel bare at vi må smøre oss med tålmodighet. Klubben kommer nok etter jul til å presentere en eller flere rutinerte spillere, som skal hjelpe Stabæk med å fortsette den positive utviklingen.

 

Med fjoråret friskt i minne håper jeg på forlengelse av Alan og/eller Henning rett før jul.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er at vi i år har vært ekstremt heldige ift. skader og utestengelser, er er vi uheldige i 2008 kan en tynn tropp bli et kjempe problem :blink:

 

Tror ikke vi hadde noe særlig mindre skadeproblemer enn andre lag. Mike og IAO var jo borte hele våren (og før sesonstart var tiltenkt rollene som ryggrad i laget), JIH var borte 6-8 kamper, Alan var småskadet på begynnelsen av høsten. At vi ikke får mye karantener skyldes vel at vi førte de fleste kampene og har god disiplin i laget.

 

Sagt det før og sier det igjen: beholder vi de vi har (vil ha), blir dette meget bra (vi har jo nå vinteren til å kjøre inn JIH, Austbø og Espen Olsen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...