Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


det kan nok ta tid..

 

for selv om vi vinner serien et år, vil media fortsatt konsentrere seg om rbk og de andre om når de kommer tilbake for å denge oss igjen..

Men årets gull vil uten tvil hjelpe bra på oppslutningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Optimisme er bra!!!!

 

Jeg tror fremdeles at det er vi som kommer til å detronisere Rosenborg til slutt, men om det blir allerede i år.... Det kommer vel an på om det kommer på plass noen nye mann....

 

Noen som har noen fete rykter???

 

@ringo....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror fremdeles at det er vi som kommer til å detronisere Rosenborg til slutt, men om det blir allerede i år.... Det kommer vel an på om det kommer på plass noen nye mann....

Det kommer vel heller an på hvilken plass vi havner på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hmmm... Lurer meg på om vi er kommet litt sent på banen i forholdt til å finne en duganes erstatter for Andresen... Leste på FotboldDirekt at de fleste klubbene i sverige nå har stallene klare fremfor neste seosong... Det samme gjelder vel også her i Norge. Klart da blir det fort dyrere å hente inn spillere fra disse klubbene... Spesielt i det kvalitetssjiktet vi søker i...

 

Ser forøvrig at sogndal har lagt seg inn i jakten på Theting... Nyan tegnet 1. års kontrakt i fjor i følge VG... Den løper ut til sommeren...

 

@ringo....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan virke sånn ja... Det mest optimale hadde jo vært at spillerstallen var komplett nå, men sånn er det altså ikke. Hvordan fungerer transfer vinduet nå? Kan vi bare kjøpe spillere som spiller i skandinavia eller kan vi hente spillere fra mali og senegal også?

 

Ikke mange dagene igjen til la manga nå, de to nye skulle jo være klare før det. Det er vel bare å vente i spenning..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp...

 

Hvilket betyr, vi mest sannsynlig må hente spillere under kontrakt enten i Norge, Sverige eller Danmark... Dersom vi skal ha en spiller med den kvaliteten vi trenger... Til det har vi 2 mill til å finne en spiller som vi spille for oss fra en klubb som er villig til å selge...

 

Lista med aktuelle kandidater er ikke fryktelig lang!!!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nei, du har vel rett i at den ikke er så lang..

 

men jeg tar dette med knusende ro, stoler fullt og helt på at Gaute fikser dette og krever at målsetningen i klubben opprettholdes=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med følgende scenario :

Stabæk henter inn en ny angrepsspiller i god tid før seriestart, og skrinlegger foreløpig planene om en sentral midtbane spiller. Vi ser jo alle at en tilnærmet fullgod erstatter for Andresen blir vanskelig å finne. Dermed utsetter Stabæk en investering, opparbeider seg noen penger på bok, og lar Tom og Mads rulere på å spille sammen med Tommy sentralt. Slik vil antakeligvis Mads ta ytterligere steg mot en fast plass på laget, og hans potensiale lyser det av. Den negative siden av dette er såklart at vi tar færre poeng på vårsessongen, men en har strengt tatt råd til å ha et hvileskjær innemellom. Når Martins leiekontrakt er over, vil han enten returnere, eller i verste fall bli solgt (han skriver jo ny kontrakt såklart). Hvis Martin velger å returnere, og Stabæk da har investert i en ny midtbanespiller, så sitter en plutselig igjen med en overflødig sentral midtbane (Martin og Tommy holder jo i massevis), og det vil jo være en relativt dyr kortsiktig investering. Om Martin forsvinner endelig, så vil en få nye penger inn på bok, og kan i såfall bruke mer ressurser på å finne en riktig spiller, i en periode hvor en del misfornøyde hoder sikkert er lei av benketilværelser rundt om.

 

Noen enig ?

 

Ha en fin dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En ren erstatter for Andresen finner vi nok ikke er jeg redd! Vi har et veldig ungt lag og det kan være fornuftig å få inn en spiller på midtbanen som er litt eldre enn de alternativene vi har der per i dag. Stenvoll og Stenersen kan være et brukbart alternativ på midtbanen det, med Clausen og Hauger som "vikarer" i en 442 formasjon. Men da tror jeg de blir for svak konkurranse om plassene på midtbanen! Har sett alle treningskampene så langt i år, og vi har vært svakere enn vanlig på sentral midtbane, særlig har det manglet i gode fremspill til angrepet... Får vi en spiss på plass, så kan det frigjøre Sand til midtbanen og det er egentlig ganske interessant... Men jeg mener fortsatt at vi burde få på plass både en spiss og en midtbanespiller før sesongstart...

 

Spissenønsket skal være en spiller som kan vende opp med ballen i bena, hvem det evt. kan være har jeg ingen formening om... (Eirik Hoseth på Aafk? Kanskje??)

 

Når det gjelder en midtbanespiller så er jeg enig med Mortimmer at det bør være en spiller som spiller fast på sitt klubblag og som kan gå inn og konkurrere med Stenersen, Stenvoll om en plass i startelveren. Det trenger derimot ikke å være en "stjernespiller". Han bør også ha litt erfaring, så en sentral midtbanespiller i andre halvdel av 20 årene med fartstid i eliteserien tror jeg vil være riktig. Han bør også ha brukbare ferdigheter med ball og kunne gjøre det litt uforutsigbare...

 

Disse spillerene er det ikke mange av....

 

Jeg har tidligere nevnt Nyan som har kort tid igjen av kontrakten med Sogndal og er en spillertype som jeg tror vil passe i Stabæk. Men han er ganske mye skadet...

 

Et annet alternati....

Kai Ove Stokkeland fra Bryne...Men også han er plaget med endel småskader....

 

Han blir beskrevet som:

Kai Ove er kanskje Tippeligaens mest undervurderte midtbanespiller, med sin evne til å lese spillet raskt, få med seg ballen i trengte posisjoner og vende spillet med kreative pasninger. Aggressivitet og tacklingsstyrke er og bra, selv om han hver sesong pådrar seg en del gule kort. .

 

Tja... Spillte til 4,3 på dagblad børsen i fjor på et lag som etterhvert var veldig dårlige! Tygg litt på ideen før den blir forkastet....

 

@ringo....

Venter spennt på nyheter om nye spillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig i at stokkeland ikke er et veldig dumt forslag... nå sitter ikke jeg med fakta på bordet, men det var vel ikke så veldig mange på bryne i toppen av dagblad børsen forrige sesong?

 

Han er vel også veldig billig i og med at bryne har de problemene de har og skal spille 1.div neste år. Hvor gammel er stokkeland?

 

blir veldig spennende å se hvem gaute klarer å få på kroken. men det burde nærme seg nå...

 

 

får håpe kampen mot rævfoss ender med seier i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Er vel 26 hvis jeg ikke tar helt feil....

 

Til sammenligning så hadde Soma 5,2 og Gallo 4,8.

Tom Stenvoll 4,4 og Stenersen 5...

 

Uten at man vel skal legge for mye vekt på det!

 

@ringo.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er vel kanskje like greit å ikke bry seg så alt for mye om børsene ja. pleier å se på det når jeg spiller championship manager, men det er jo en helt annen sak. :rolleyes:

 

kanskje vi kan gjøre et dobbelt kjøp i bryne, ta med oss kim rune hellesund også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hellesund er solgt til Sogndal.... Men tanken er god!!!

 

Når vi er inne på CM, Wowoah har vært kanon god for meg i Stabæk sålangt!!! Ovennevnte Stokkeland ligeså....

 

@ringo....

Drøyer tida til seriestart med å oppdatere sin versjon av CM!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Når vi er inne på nye spillere....

 

Christos Christoforidis (22år) fra Assyriska i sverige.... Kanskje et av de heteste angrepstalentene i nabolandet...

 

Stats fra fjorårssesongen i superettan:

 

Matcher: 25

Mål: 12

Assist: 3

Varningar: 2

Utvisningar: 0

 

Det sies at han forrige sesong nestan på egen hånd førte sitt lag till cupfinale...

 

Men minner utseendemessig fælt om Zlatan Ibrahimovich.... (Brrr)

 

En spiss for Stabæk likevell???

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det jo ca en uke til la manga avreise, er det ikke?? Er litt bekymret over at det fortsatt ikke har dukket opp noen nye ansikter... Noen som har hørt noe som helst?

 

Bra forslag ringo..

 

begynner å føle at tiden snart er ute..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På årsmøtet sa vel Gaute noe om nettopp La Manga. Ikke noe konkret så vidt jeg husker, men i hvertfall at man prøver å invitere utenlandske spillere til prøvespill på La Manga. Jeg går ut i fra at Gaute er såpass flau over å vise nye spillere strekningen Gardermoen - Lysakerelven (bla Lillestrøm, Rælingen, Skedsmo, Sørum, Nannestad, Vålerenga og Plata) at han rett og slett dropper å invitere dem hit. Jeg skjønner han i grunn jævlig godt.

slum.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tror ikke de har funnet den rette mannen ennå nei... Det synes jeg egentlig er litt merkelig, det har jo ikke akkurat vært usannsynlig at Martin Andresen kom til å forsvinne i vinter... Derfor burde vi hatt en Shortlist på 2-3 spillere som vi kunne ha gått for... Nå kan det jo være at denne Justice var en av spillerene man har hatt i kikkerten, eller at de som evt. stod på en slik shortlist har takket nei, men, men...

 

Synes forøvrig at Tom og Tommy gjorde en bra kamp på midtbanen lørdag. Sammy imponerte på venstre kant, Ohr var ikke fullt så god på høyre... Er det bare meg eller er det fler som synes Ohr varierer litt for mye i kvalitet i løpet av en kamp???

 

Ellers, rytmen og agresiviteten i angrepsspillet mangler... Vi har et merkelig problem... Når Ohr fosser frem langs kanten og spiller seg til innlegg, så er det ikke nok trøkk i boksen! Peter, Thomas og midbanen er ikke hurtige nok nok til å henge med... Wowoah hadde en skikkelig god innleggsfot, men det krever at vi får på plass trøkk i boksen!

 

Finstad virket forøvrig ukonsentrert og slapp på lørdagen... Han må jobbe med agresiviteten sin... På lørdag var angrepet vårt ganske tannløst...

 

Jeg tror vi trenger en god angriper mer enn vi trenger en midtbanespiller... Men begge deler er velkommen!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt unenig med deg at Tom fungerer bra på midtbanen.

Han er en spiller som jobber som en helt, men på midtbanen trenger man spillere som er kreative og vet hvor medspillerne er.

Tom har ikke den teknikken som kreves av en midtbanespiller da tenker jeg på driblesterk,fart og vinnende passninger.

Tom hadde gjordt seg mye bedre på kanten som back.

Ellers var det en skuffende treningskamp med noen få høydepunkter.

Samuel som dribler av 3 Lynspillere et par ganger

Mike bunnsolid i alt han gjør.

Ia som er høyt og lavt ( er vel neste spiller som går til utlandet)

Ohr med farta si

Tommy med noen bra vendinger og bra passninger

 

Lyn laget hadde vel bare reserver på midtbanen og den burde vi ha overkjørt.

Men det var da bare en treningskamp

 

Er enig at Ohr varierer i prestasjon men det har vel litt med kondisjon og at det er treningskamper?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget bra sagt! Jeg synes Peter viste fram litt av det som bor i ham, mens Thomas blir alt for mye nesten. Men alle klubber jakter på spisser, så jeg tror ikke vi får ny spiss som er bedre enn dem vi har. Håper Eirik kan slå til i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er kjempe imponert over hvordan Stabæk klarer å få fram unge spillere.

Jeg har mest tro på Samir, Eirik og Hauger men det spørs vel om samir får nok spilletid etter at Stabæk leide inn Samuel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste hadde jo vært om alle talentene slo til, men det blir litt risikabelt å drømme om dette.

 

Det bær vel strengt tatt ikke være så vanskelig å finne en god spiss og midtbanespiller. Noen ganger må man ta sjansen på at utenlandske spillere lykkes også. Se bare på "Olufjjijnjna" i brann, "kakao" i Sogndal...

 

Uten to nye spillere tror jeg det blir alt for tynt. Skader kommer, og de kommer sjelden alene...

 

Nå har ikke jeg sett noen av treningskampene men det virker som om spillet begynner å bli bedre har jeg skjønt.

 

Er veldig enig i det ringo skriver ang shortlist. at martin muligens ville forsvinne var jo ganske klart, og vi har faktisk manglet en spiss siden sesongen var ferdig ifjor.. Så hvis det blir noen nye spillere nå så bør det ikke vær tvil om de lykkes.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samir har bare blitt brukt på høyrekanten i de siste kampene. Det er kanskje ikke så dumt. På høyresida kommer han mye lettere til avslutninger som venstreskytter enn på motsatt side der innlegg er det som forventes. Med bedre vinkel mot kassa blir det fort mål hvis han får litt armslag på 16-20 meters hold. Ingen i troppen har en bedre skuddfot, som selvsagt er gull verdt på frispark. Men hvorfor ikke prøve ham litt på topp? Vi maser jo etter avsluttere... Tror han kan bli brukt som joker i en del kamper i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...