Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Beklager. Da er den misfarelsen borte.

 

Likevel: Er det noen som husker hvor han spilte før han inntok midtstopperplassen? Eller var han reserve?

Han var reserve.

 

Og Pontus er definitivt venstrebent, og Morten er definitivt ingen venstreback. Og både Rogne og Gromstad har allerede fått prøve seg i Tippeligaen. Sett mange kamper?

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager. Da er den misfarelsen borte.

 

Likevel: Er det noen som husker hvor han spilte før han inntok midtstopperplassen? Eller var han reserve?

Han var reserve.

 

Og Pontus er definitivt venstrebent, og Morten er definitivt ingen venstreback. Og både Rogne og Gromstad har allerede fått prøve seg i Tippeligaen. Sett mange kamper?

 

Dette med MMS og venstre er jeg ikke helt med på. Han spilte da alltid på høyre side før han flytta inn i midten i fjor vår?

 

Det står da kun mellom Tom og Bjørnar på venstre back - alt annet er reserveløsninger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager. Da er den misfarelsen borte.

 

Likevel: Er det noen som husker hvor han spilte før han inntok midtstopperplassen? Eller var han reserve?

Han var reserve.

 

Og Pontus er definitivt venstrebent, og Morten er definitivt ingen venstreback. Og både Rogne og Gromstad har allerede fått prøve seg i Tippeligaen. Sett mange kamper?

 

Hallo? Pontus Segerström er alt annet en venstrebent.. Garantert!

 

Pontus var reserve, men prøvde seg vel noe som høyreback på sin første La Manga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager. Da er den misfarelsen borte.

 

Likevel: Er det noen som husker hvor han spilte før han inntok midtstopperplassen? Eller var han reserve?

Han var reserve.

 

Og Pontus er definitivt venstrebent, og Morten er definitivt ingen venstreback. Og både Rogne og Gromstad har allerede fått prøve seg i Tippeligaen. Sett mange kamper?

 

Hallo? Pontus Segerström er alt annet en venstrebent.. Garantert!

 

Pontus var reserve, men prøvde seg vel noe som høyreback på sin første La Manga.

 

Selvfølgelig er ikke Pontus venstrebent men uansett så er jo det bare vås å diskutere. Han bør jo aldri bekle en backplass. Han er og blir en stopper. En konge stopper, som ikke skal plasseres andre steder enn midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager. Da er den misfarelsen borte.

 

Likevel: Er det noen som husker hvor han spilte før han inntok midtstopperplassen? Eller var han reserve?

Han var reserve.

 

Og Pontus er definitivt venstrebent, og Morten er definitivt ingen venstreback. Og både Rogne og Gromstad har allerede fått prøve seg i Tippeligaen. Sett mange kamper?

 

Hallo? Pontus Segerström er alt annet en venstrebent.. Garantert!

 

Pontus var reserve, men prøvde seg vel noe som høyreback på sin første La Manga.

 

Selvfølgelig er ikke Pontus venstrebent men uansett så er jo det bare vås å diskutere. Han bør jo aldri bekle en backplass. Han er og blir en stopper. En konge stopper, som ikke skal plasseres andre steder enn midten.

Det samme gjelder Morten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er vel det om han er vensttebeint eller ei helt irrelevant, kan være en god venstreback selvom man er høyrebeint. Vet ikke om noen har hørt om Heggem, Ashley Cole, Ferreira, Carragher, Irwin, Lahm, Flamini, Maldini osv...

 

Uanett er både Pontus S og Morten stoppere, og skal spille der sammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er vel det om han er vensttebeint eller ei helt irrelevant, kan være en god venstreback selvom man er høyrebeint. Vet ikke om noen har hørt om Heggem, Ashley Cole, Ferreira, Carragher, Irwin, Lahm, Flamini, Maldini osv...

 

Uanett er både Pontus S og Morten stoppere, og skal spille der sammen.

 

Hehe, du tenker på den venstrebente Ashley Cole?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er vel det om han er vensttebeint eller ei helt irrelevant, kan være en god venstreback selvom man er høyrebeint. Vet ikke om noen har hørt om Heggem, Ashley Cole, Ferreira, Carragher, Irwin, Lahm, Flamini, Maldini osv...

 

Skjønner poenget ditt, og jeg tror de fleste har hørt om disse spillerne, men alle eksemplene du kommer med er ikke like gode:

 

Heggem var høyreback eller høyrekant

Ashley Cole er venstrebent

Ferreira er først og fremst høyreback

Carragher er stopper (han spilte riktignok noen år som høyreback, men blomstret først da han kom inn som stopper)

Flamini gjorde det bra som venstreback han, men er bedre som defensiv midtbane (hans naturlige posisjon)

En av Maldinis mange styrker var jo nettopp at han var god med begge ben.

 

 

Edit: For å gjøre dette litt Stabæk-relatert kan jeg jo ta med at Philip Lahm har scoret på Nadderud.. :)

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som derimot er et godt eksempel er Andrè Bergdølmo. Han spilte høyreback i LSK, og var desperat etter å komme seg til RBK. Men RBK hadde Heggem og Kvarme, så de trengte ikke en ny høyreback, så Bergdølmo lærte seg rett å slett til å bruke ventrefoten for å omskoleres til venstreback. På treninger så brukte han kun ventrefoten så langt det lot seg gjøre. (det skal sies at hans venstrefot antagelig var bedre enn Finstads høyrefot før han begynte - men likevel imponerende.)

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er vel det om han er vensttebeint eller ei helt irrelevant, kan være en god venstreback selvom man er høyrebeint. Vet ikke om noen har hørt om Heggem, Ashley Cole, Ferreira, Carragher, Irwin, Lahm, Flamini, Maldini osv...

 

Skjønner poenget ditt, og jeg tror de fleste har hørt om disse spillerne, men alle eksemplene du kommer med er ikke like gode:

 

Heggem var høyreback eller høyrekant

Ashley Cole er venstrebent

Ferreira er først og fremst høyreback

Carragher er stopper (han spilte riktignok noen år som høyreback, men blomstret først da han kom inn som stopper)

Flamini gjorde det bra som venstreback han, men er bedre som defensiv midtbane (hans naturlige posisjon)

En av Maldinis mange styrker var jo nettopp at han var god med begge ben.

 

 

Edit: For å gjøre dette litt Stabæk-relatert kan jeg jo ta med at Philip Lahm har scoret på Nadderud.. :)

 

 

Carragher og Skjønsberg er ganske like typer, dog på forskjellige nivå. Begge startet på backen og var brukbare. Når de ble flyttet inn i midten har de brilliert. Dessuten er begge meget svake med ball i beina mens ekstremt gode til å plukke ut mann ved å gå i kroppen. Mye likerheter med de gutta der.

Forøvrig, jeg hater Liverpool

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kim Holmen?

Hepp,

 

Kim Holmen er et interessant fenomen. Her har vi en spiller med svært begrensede fotballferdigheter, men med spisskompetanse på fart. Opprinnelig var han håpløst dårlig, men han har blitt gitt tilitt over tid og derfor er han i ferd med å utvikle seg til å bli en fotballspiller.

 

Som en Lyn fan her på jobben sa - "Det skjedde noe rett før sommeren, da begynte Holmen å treffe rent på ballen". De siste 2-3 kampene til Lyn har han faktisk spilt helt ok. Men jeg føler fortsatt at det er litt tilfeldig om han scorer mål eller ikke. Han klinker til på lykke og fromme, blir det mål så er det nærmest uflaks for motstanderen. Mål blir det selvsagt fordi selv blinde høns finner tid om annen korn, og pågrunn av at det faktisk finnes noe som heter uflaks!

 

Det interessante er selvsagt at selv en turner med bra fart kan bli en ok fotballspiller gitt at han får prøve seg over tid. Men slike spillere har vi alt i stallen. Jeg tenker da på Kamara og Tømmernes. Jeg ser ikke noe poeng i å hente enda en slik spiller. Da er det bedre å gjøre som Lyn, og la Ola eller Jan prøve seg gang på gang på gang til de lykkes. Begge disse har et større talent enn Holmen, men det må altså foredles.

 

Nå hadde vi en ganske bra bakromsspiss i Espen Olsen som vi lot stikke til Sogndal, så jeg tviler i grunn på at vi kommer til å ha nok tålmodighet med Kamara og Tømmernes til å la disse foredle seg over tid med masse spill i TL. Stikker Nannskog blir det nok handlet inn en ny spiller. Per i dag ser jeg kun to norske alternativer som er gode nok til å få betydelig med spilletid i Stabæk, det er Moldskred og Helstad.

 

- Så da blir det nok en utlending!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kim Holmen?

Hepp,

 

Kim Holmen er et interessant fenomen. Her har vi en spiller med svært begrensede fotballferdigheter, men med spisskompetanse på fart. Opprinnelig var han håpløst dårlig, men han har blitt gitt tilitt over tid og derfor er han i ferd med å utvikle seg til å bli en fotballspiller.

 

Som en Lyn fan her på jobben sa - "Det skjedde noe rett før sommeren, da begynte Holmen å treffe rent på ballen". De siste 2-3 kampene til Lyn har han faktisk spilt helt ok. Men jeg føler fortsatt at det er litt tilfeldig om han scorer mål eller ikke. Han klinker til på lykke og fromme, blir det mål så er det nærmest uflaks for motstanderen. Mål blir det selvsagt fordi selv blinde høns finner tid om annen korn, og pågrunn av at det faktisk finnes noe som heter uflaks!

 

Det interessante er selvsagt at selv en turner med bra fart kan bli en ok fotballspiller gitt at han får prøve seg over tid. Men slike spillere har vi alt i stallen. Jeg tenker da på Kamara og Tømmernes. Jeg ser ikke noe poeng i å hente enda en slik spiller. Da er det bedre å gjøre som Lyn, og la Ola eller Jan prøve seg gang på gang på gang til de lykkes. Begge disse har et større talent enn Holmen, men det må altså foredles.

 

Nå hadde vi en ganske bra bakromsspiss i Espen Olsen som vi lot stikke til Sogndal, så jeg tviler i grunn på at vi kommer til å ha nok tålmodighet med Kamara og Tømmernes til å la disse foredle seg over tid med masse spill i TL. Stikler Nannskog blir det nok handlet inn en ny spiller. Per i dag ser jeg kun to norske alternativer som er gode nok til å få betydelig med spilletid i Stabæk, det er Moldskred og Helstad.

 

- Så da blir det nok en utlending!

 

@ringo

 

Helt enig i at Holmen er en for dårlig avslutter. På den annen side har han blitt ganske bra til å time løpene sine. Kan ikke skjønne annet enn at han må være et av de mer realistiske alternativene til Daniel. I går terroriserte han Wæhler, som vel er den stopperen i TL Daniel har størst problemer med.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å erstatte Daniel med Holmen blir som å bytte ut et krigsskip med en luftputebåt.

Nå finnes det jo mange slags luftputebåter. Noen er både gode i forsvar og samtidig med gode skuddferdigheter.

skjoldfrontls7.jpg

Endret av apk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det interessante er selvsagt at selv en turner med bra fart kan bli en ok fotballspiller gitt at han får prøve seg over tid. Men slike spillere har vi alt i stallen. Jeg tenker da på Kamara og Tømmernes. Jeg ser ikke noe poeng i å hente enda en slik spiller. Da er det bedre å gjøre som Lyn, og la Ola eller Jan prøve seg gang på gang på gang til de lykkes. Begge disse har et større talent enn Holmen, men det må altså foredles.

<kutt>

- Så da blir det nok en utlending!

@ringo

 

Både Kamara og Tømmernes var vel på benken på søndag, og vi ledet 6-0 etter 68 minutter, uten at de får prøve seg. Det er egentlig skandaløst, og er det eneste jeg har å utsette på Janne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det interessante er selvsagt at selv en turner med bra fart kan bli en ok fotballspiller gitt at han får prøve seg over tid. Men slike spillere har vi alt i stallen. Jeg tenker da på Kamara og Tømmernes. Jeg ser ikke noe poeng i å hente enda en slik spiller. Da er det bedre å gjøre som Lyn, og la Ola eller Jan prøve seg gang på gang på gang til de lykkes. Begge disse har et større talent enn Holmen, men det må altså foredles.

<kutt>

- Så da blir det nok en utlending!

@ringo

 

Både Kamara og Tømmernes var vel på benken på søndag, og vi ledet 6-0 etter 68 minutter, uten at de får prøve seg. Det er egentlig skandaløst, og er det eneste jeg har å utsette på Janne.

 

Og latt landslagspillerne våre sitte på benken? Det er jo klart de har lyst på spilletid de også, JIH tilbake fra skade hadde sikkert godt av det kvarteret han fikk, og Palmi er nok en mann som trenger fortsatt litt utvikling. Ville vært skandaløst og latt disse sitte på benken mener nå jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I den fasen vi er av sesongen, og ikke minst tabellposisjonen til Stabæk, så bør Janne bruke de som er mulige erstattere. Palmi og Høiland er selvskrevne back-up'er for førstelaget, mens det er lurt å ha Stenersen i matchform med tanke på at det ofte er ekstra slitasje på midten. Derfor gjorde Janne helt riktige bytter etter min mening. Kamara er neste mann i køen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det har sikkert blitt nevnt en million ganger før.

men jeg kunne gjerne tenkt meg en soko i stabæk...

han spiller også bra med hoff og tror han kan passe inn i Stabæk:D

 

skulle vært i Norge å fått med meg innspurten nå. trist å følge slutten av sesongen på avstand.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det har sikkert blitt nevnt en million ganger før.

men jeg kunne gjerne tenkt meg en soko i stabæk...

han spiller også bra med hoff og tror han kan passe inn i Stabæk:D

 

skulle vært i Norge å fått med meg innspurten nå. trist å følge slutten av sesongen på avstand.

 

Stabæk har jo forhørt seg om han hvis ikke jeg husker helt feil.

Men han vil ikke gå til en klubb som skal spille på kunstgress fra og med neste år. :(

Tromsø fikk også samme svar. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det har sikkert blitt nevnt en million ganger før.

men jeg kunne gjerne tenkt meg en soko i stabæk...

han spiller også bra med hoff og tror han kan passe inn i Stabæk:D

 

Hvis Pontus F, Henning, Johan og Palmi blir (og det gjør de vel), og Hoff kommer, er det ikke plass til Soko.

 

Med mindre Tømmernes eller Kamara gjøre store fremskritt til neste sesong, er det vel en spiss til vi i utgangspunktet trenger mest. Forsvinner Daniel og/eller Veigar, må disse selvsagt også erstattes.

 

Bakover er vi rimelig godt dekket selv om Bjørnar drar, men her avhenger mye av (i) når Pontus S blir klar, (ii) når Rogne blir frisk, (iii) om Mike får ny kontrakt, (iv) om Sandberg blir osv. Alt i alt, ganske usikkert om vi trenger noen bakover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje det er muligheter for ny Brasil-import? Selv om det ikke blir Brasiltur neste preseason, har vel klubben fortsatt (gode?) kontakter i Brasil. Med den stallen Stabæk har nå (gitt at de som evt forsvinner blir erstattet), skal det mye til å finne noen som kan gå rett inn i start-11eren, så kanskje man kunne kjøpt en ny "Alan" som kunne blitt matchet forsiktig i TL?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rogne var jo tilbake i troppen forrige kamp, så han er vel på vei tilbake :)

Tar jo sikkert litt tid å spille seg i form fra en sånn skade som han fikk, men om han allerede er igang med trening er han klar til neste sesong.

Ryktene sier at den kommuniserte troppen var sterkt overdrevet i form av friskmeldinger dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...