Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det er da mye bedre å satse på ett av våre talenter som også skaffer stabæk lokal forankring? Ser ikke helt hva som er så spesielt med martins som gjør han så aktuell for stabæk?

 

Han er paraguyansk denne Alan fan og virker som han har en forkjærlighet for brasilianske spillere..Er nok ikke annet enn det. Men ellers er det svært hyggelig at han faktisk har funnet fram til klubben vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Gjestrumsbakken fra Moss? Noen som vet hvordan han gjorde det forrige sesong? Han er vel neppe eldre enn 21 år, og har såvidt jeg vet spilt litt på aldersbestemte landslag.

Har også hørt litt om han, noen som vet noe særlig om han?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er da mye bedre å satse på ett av våre talenter som også skaffer stabæk lokal forankring? Ser ikke helt hva som er så spesielt med martins som gjør han så aktuell for stabæk?

 

Han er paraguyansk denne Alan fan og virker som han har en forkjærlighet for brasilianske spillere..Er nok ikke annet enn det. Men ellers er det svært hyggelig at han faktisk har funnet fram til klubben vår.

 

 

Jeg så i april Glimt x Stabæk og forestilte deretter se hvor flott to brasilianske lag ... drømmen drømmen. :rolleyes:

Endret av ALAN FAN
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den gang vi trenger forsterkning på keeperfronten...

Sveitsiske Yann Sommer??

21 år gammel, spiller for FC Basel. Spilt seg inn på alle Sveitsiske aldersbestemte lag.

Spilte som førstekeeper på utlån i Liechtensteins Vaduz.

 

Mann for fremtiden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er en uting å forslå spillere de har hørt om eller spilt med på FM. At vi i det hele tatt skal tenke på å hente en keeper nå er vel også ganske urealistisk...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den gang vi trenger forsterkning på keeperfronten...

Sveitsiske Yann Sommer??

21 år gammel, spiller for FC Basel. Spilt seg inn på alle Sveitsiske aldersbestemte lag.

Spilte som førstekeeper på utlån i Liechtensteins Vaduz.

 

Mann for fremtiden?

 

Kan du utdype?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tviler sterkt på at du faktisk leste annet en 21 år gammel sveitsisk keeper før du skrev antagelser om meg.

Det kan godt hende, men jeg velger å stå ved antagelsene... Skjønner ikke hvor ellers du skulle plukket denne Yann, men legger meg flat hvis jeg tar feil...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal nevne spillere fra fm så har jeg en lang liste som er potensielle for stabæk..

Nå har ikke jeg helt speidet spillermarkedet irl(in real life), men å hente en unggutt på 20 år som spiller fast i adecco ligaen hadde jo ikke vært dumt!

Mer viktig er det at vi klarer å holde på spillerne våres, nå har somen og veigar dratt, hvis vi i tilleg skal miste Alan og Nannskog ser jeg ikke mye lys i tunnelen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tviler sterkt på at du faktisk leste annet en 21 år gammel sveitsisk keeper før du skrev antagelser om meg.

 

Men han hadde vel rett?

 

Hvis ikke setter jeg pris på at du utdyper hvilke spesielle egenskaper hos ham du la merke til, regner med at du har sett mange kamper i den lichtensteinske eliteserien?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal nevne spillere fra fm så har jeg en lang liste som er potensielle for stabæk..

Nå har ikke jeg helt speidet spillermarkedet irl(in real life), men å hente en unggutt på 20 år som spiller fast i adecco ligaen hadde jo ikke vært dumt!

Mer viktig er det at vi klarer å holde på spillerne våres, nå har somen og veigar dratt, hvis vi i tilleg skal miste Alan og Nannskog ser jeg ikke mye lys i tunnelen..

 

Gode unge norske adeccospillere er ofte ettertraktet og dyre. Fler og fler unge som dropper norsk adecco og spiller fast på gutte- og juniorlagene til toppklubber som United og Arsenal :ph34r:

Adecco består stort sett av 35 årige gamle tippeligaspillere, samt en god del utenlanske flopper føler jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gode unge norske adeccospillere er ofte ettertraktet og dyre. Fler og fler unge som dropper norsk adecco og spiller fast på gutte- og juniorlagene til toppklubber som United og Arsenal :ph34r:

Adecco består stort sett av 35 årige gamle tippeligaspillere, samt en god del utenlanske flopper føler jeg.

 

ja dem er det ekstremt mange av....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes også det er en uting å anbefale talenter fra FM. Greit at FM er ett realistisk spill men jeg tviler sterkt på at for eksempel en spiller som spiller godt for meg på fm er aktuell for stabæk av den grunn. Vi kan i det minste prøve å holde denne tråden realistisk med alle drømmene :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes også det er en uting å anbefale talenter fra FM. Greit at FM er ett realistisk spill men jeg tviler sterkt på at for eksempel en spiller som spiller godt for meg på fm er aktuell for stabæk av den grunn. Vi kan i det minste prøve å holde denne tråden realistisk med alle drømmene :)

 

Da må jo du nesten foreslå Arsjavin da Mort. siden du har henta han på FM. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man hører navnet Yann Sommer kan du ikke ha hentet det fra annet sted enn fm.. Typisk spiller som er overvurdert på en versjon, og senere faller bort. Tviler på at han er stort bedre enn 3. keepere vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Formfett og limtuber til siden...

 

Leste Expressen på Arlanda i kveld, der stod det å lese at Suleyman Sleyman var kontraktsløs. Det er en venstrebent stopper/back som har spilt i Hammary de siste årene. Statistikken viser at han har vært relativt fast på laget opp gjennom årene.

 

År/Kamper (fra Start)

2008 21 (16)

2007 23 (23)

2006 5 ( 3)

2005 21 (18)

2004 18 (15)

2003 20 (19)

2002 21 (20)

2001 22 (11)

 

Men noen poengplukker er han ikke, han har kun 1 mål og 8 assists på alle disse kampene.

 

Han beskrives som en kjapp og aggressiv ballvinner - men er ikke noen teknikker. Det sies også at han er en spiller som løfter seg i store kamper. Var veldig god i 2007 og ble belønnet med en A-landskamp.

 

Ok... Dette er nok ingen stjernesignering - Men han har rutinen og er gratis - minus sign on fee da sevlsagt og det faktum at han ikke ble enig med Hammarby om en ny kontrakt. Det har vistnok vært noe Nederlandsk og Dansk interesse (FC Nordsjelland der han ikke fikk tilbud) - men foreløpig altså kontraktsløs spiller i den possisjonen vi først og fremst skal finne noen...

 

Tjaaaaaaaa, hva sier folket?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som er inne i FM; kan dere ikke i samme slengen kvalifisere Stabæk for CL, bedre vårt internasjonale rykte, ferdigforhandle kontrakten til Nannskog (to års kontrakt med lavere lønn please), skaffe oss en positiv bunnlinje for 2008 og refinansiere våre sponsoravtaler. Vil anbefale dere å skru tiden tilbake og velge vinter 08 som start tidspunkt.

 

Over til virkeligheten:

-------------------Jon K

Keller/Høiland--Skjønsberg--Segerstrøm¤--Høiland/Stenvoll*

Hoff/Anderson---Hauger------Farnerud----------Alan

------------Hoff/Palmi*----------Nannskog¤

 

 

* = Her burde vi vel absolutt få inn forsterkninger

¤ = Her kan det fort bli nødvendig med forsterkninger og/eller midlertidig backup.

 

Jeg følger ikke nok med på ligaer hvor aktuelle forsterkninger kan finnes innenfor budsjettrammene, men vi har jo hatt hell med å hente både fra øst og vest tidligere. Det må vel finnes en lovende venstreback på Island eller en talentfull tilrettelegger i Sverige som har våte blaa drømmer om Stabæk, CL kvalikk og Jan Jönsson?

 

Personlig tror jeg at Hoff vil passe best på kanten, ikke som en hengende spiss. Og han vil umulig klare å fylle Veigars sko som en målfarlig, teknisk begavet og gudbenådet pasningslegger av en spiss.

 

Eneste klare fordelen jeg ser med dagens lag er at det er langt færre humørspillere i troppen. Annan, Veigar, Tchoyi og Holmvik var vel alle fire humørspillere på sin måte. Var ikke noe "Keller stabilitet" over de tre siste, og Annan hadde jo sine ufine stunder hvor skitne triks ble viktigere enn fotballen som ble spilt. Alan er jo opp og ned, men han har et langt høyere minstenivå nå enn tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal man heller ikke undervurdere FM heller. Det er en grunn til at Everton har skrevet under en intensjonsavtale for bruk av FM's database. Ikke misforstå, men det er sikkert en god del @ringoer som scouter og setter stats på sine spillere der ute.

 

MEN det er fortsatt en uting å poste eventuelle talenter man har funnet der, fordi som magnuss sier faller de fleste igjennom etter et par versjoner av spillet. Kan jo nevne en av våre egne som eksempel; verdsatt i 2009 til 8 mill. på FM: Ola Kamara, nå klubbløs og ikke funnet god nok til kontrakt i Stabæk...

 

Everton skal bruke FM til å finne talenter.

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dere idioter tror FM er det samme som virkeligheten.. Ja..tror jeg ikke trenger si mer..

 

SKJERPINGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Der var ordene jeg letet etter ja, takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal man heller ikke undervurdere FM heller. Det er en grunn til at Everton har skrevet under en intensjonsavtale for bruk av FM's database.

 

Er ikke det en ren sponsoravtale? Nine Brekhus er på TV nå og sier at hun bruker Vitapro hver dag. Jeg er ikke sikker på at det betyr at hun faktisk gjør det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usikkerhetsmomentene slik jeg ser er vel at vi etterhvert har for få spillere som er gode nok (ca 15 som har vist TL-klasse). Jeg er ikke så bekymret for posisjoner etc., for her har JJ vist at vi kan sjonglere ganske mye uten å falle i kvalitet.

 

Jokerne her er (prioritert rekkefølge) (a) om/når Pontus S blir frisk, (B) om/når Johan blir frisk, © hvilket nivå holder IAO (JJ har jo ikke gitt ham mye tillit de siste to sesongene) og (d) om noen av unggutta tar steget opp på TL-nivå (Hedenstad, Mix, Gromstad, Aase, Tømmernes og Rogne er vel de vi kan håpe på). Går to eller flere av disse vår vei, tror jeg vi skal klare oss rimelig bra.

 

I en ideell verden ønsker jeg meg en forsvarsspiller (venstre back/midtstopper) og en spiss. Reelt sett kan vi neppe håpe på å få inn noen "world beaters", men det er lov å håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Razak Pimpong? Vi vet alle hvilket potensiale han har, og vi får han gratis!

Hepp,

 

Njaaaa, Reserve i FCK, så reserve i Viking, så reserve i AaFK...

 

Dårlig trend i grunn...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal man heller ikke undervurdere FM heller. Det er en grunn til at Everton har skrevet under en intensjonsavtale for bruk av FM's database.

 

Er ikke det en ren sponsoravtale? Nine Brekhus er på TV nå og sier at hun bruker Vitapro hver dag. Jeg er ikke sikker på at det betyr at hun faktisk gjør det.

Hvis jeg husker rett så betalte Everton et ganske godt antall millioner for å få tilgang til databasen til SI. Veldig rar sponsoravtale isåfall spør du meg.. (beklager, av-tema)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Razak Pimpong? Vi vet alle hvilket potensiale han har, og vi får han gratis!

Hepp,

 

Njaaaa, Reserve i FCK, så reserve i Viking, så reserve i AaFK...

 

Dårlig trend i grunn...

 

@ringo

Joda, men han var fast i Midtjylland! Aalesund ga vel aldri Pimpong sjansen, Viking henter inn 10-millionersklassen, og FCK... Ja, han hadde vel ikke vært uten kontrakt nå hvis han hadde lyktes der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...