Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


I følge nrk sporten må lyn selge spillere for 10 mill i år. Burde gjøre det enklere å hente sigurdsson. Mener å huske å ha lest av vi hadde bydd 2 mill for han, 3,5-4 mill er kanskje nok til at de sier ja.

 

Drøyt å doble budet bare fordi de trenger penger, 2,5-3 mill burde holde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge nrk sporten må lyn selge spillere for 10 mill i år. Burde gjøre det enklere å hente sigurdsson. Mener å huske å ha lest av vi hadde bydd 2 mill for han, 3,5-4 mill er kanskje nok til at de sier ja.

 

Drøyt å doble budet bare fordi de trenger penger, 2,5-3 mill burde holde.

hvorfor skal vi sende inn et bud på så mye penger på sigursson! vi har da 4 stoppere i eliteklassen!de pengene skal på spiss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge nrk sporten må lyn selge spillere for 10 mill i år. Burde gjøre det enklere å hente sigurdsson. Mener å huske å ha lest av vi hadde bydd 2 mill for han, 3,5-4 mill er kanskje nok til at de sier ja.

 

Drøyt å doble budet bare fordi de trenger penger, 2,5-3 mill burde holde.

hvorfor skal vi sende inn et bud på så mye penger på sigursson! vi har da 4 stoppere i eliteklassen!de pengene skal på spiss!

 

Pr dagsdato har vi kun en midtstopper vi vet holder eliteklasse(mms). Risp vil forhåpentligvis gjøre det. Ingen vet hvordan pontus vil være når han kommer tilbake. IA holder langt fra eliteklasse sånn han har spilt i vinter. Rogne er et stort talent, men ikke en spiller vi vil kunne vinne serien med foreløpig.

Men jeg vil først og fremst ha sigrudsson for å bruke han som venstrebæk. Tom er ingen dårlig bæk, men jeg synes han er involvert i alt for mange mål og målsjanser imot.

Siden vi også sannsynligvis vil bruke en høyrebent venstreving vil det være en fordel med en venstrebent bæk. Blir lettere å forsvare seg når man vet at begge spillerne på venstresiden vil gå innover i banen.

Endret av jokke
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pr dagsdato har vi kun en midtstopper vi vet holder eliteklasse(mms). Risp vil forhåpentligvis gjøre det. Ingen vet hvordan pontus vil være når han kommer tilbake. IA holder langt fra eliteklasse sånn han har spilt i vinter. Rogne er et stort talent, men ikke en spiller vi vil kunne vinne serien med foreløpig.

Men jeg vil først og fremst ha sigrudsson for å bruke han som venstrebæk. Tom er ingen dårlig bæk, men jeg synes han er involvert i alt for mange mål og målsjanser imot.

Siden vi også sannsynligvis vil bruke en høyrebent venstreving vil det være en fordel med en venstrebent bæk. Blir lettere å forsvare seg når man vet at begge spillerne på venstresiden vil gå innover i banen.

 

Kan ikke skjønne at vi skal ha en midtstopper til nå. Det virker som klubben er overbevist om at Pontus S blir bra igjen, og da er det unødvendig å blåse 3-5 mill på enda en. Vi har MMS, Risp (som jeg tipper er bedre enn Sandberg), IAO og Rogne. I tillegg kan JIH, og antagelig også Keller, gjøre vikarjobber om det blir aktuelt.

 

En venstreback hadde vært bra, men Tom holder god TL-klasse. En evt ny spiller må dermed være svært god, og antagelig svært dyr.

 

We need a spiss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må nok legge noen penger på bordet for en offensiv spiller snart! Dette holder ikke i lengden!

 

Hoff er så langt en stor flopp - treig, upresis og har bevegelser som en forvirret 7 åring på kalvøyacup.

 

 

Flåsete kommentar!!! Hoff har vist god progresjonsiden han kom til klubben. En god norsk Tippeligaspiller. Hoff på kant, ny spiss ved siden av Nannskog. Ser gjerne Prica!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes disse tre nevnte ser bra ut så langt. Spesielt Daigo som viste glimt av noen elegante pasninger. Men håper vi kan skaffe en ny ren spiss med erfaring og mål teft, som kan spille seg inn i en ny "fantastic four" med de tre nevnte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoff har vært skuffende. Dårlig touch irriterer, selv om vi visste det fra før.

Men han har jo andre kvaliteter, men ikke vist dem altfor mye enda.

Han må opp 2-3 hakk før jeg er fornøyd ihvertfall. Akkurat nå synes jeg han nærmer seg benken.

Palmi er bedre de kampene jeg har sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoff har vært skuffende. Dårlig touch irriterer, selv om vi visste det fra før.

Men han har jo andre kvaliteter, men ikke vist dem altfor mye enda.

Han må opp 2-3 hakk før jeg er fornøyd ihvertfall. Akkurat nå synes jeg han nærmer seg benken.

Palmi er bedre de kampene jeg har sett.

 

Regner da med at du ikke så kampen i går? Synes Hoff var bra, og Palmi skuffende. Men klart, førstetouchet til Hoff kan lett bli en irritasjonsfaktor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førstetouchen minner mistenkelig om en tidligere spiss TF som også slet med å få kontroll på ballen. Men etter den så er jo Hoff rask og veldig teknisk flink da!

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det ikke er noe grunn til å klage på Hoff. Han tilførere oss en arbeidsinnsats på topp som Nannskog og Veigar til tider har manglet. Hoff gidder å jobb hele tiden. De gangene Veigar var grinete gikk alt i stå for hele laget. Førtsetouchen ble vi advart mot av Lynfansen. Hoff kompenserer mot dette ved å skape mye rom for seg selv når han spiller på vingen. Men i Veigarrollen vil det aldri være nok rom til førstetouchen til Hoff.

 

Jeg liker dårlig at Nannskog prøver å påta seg så mange roller på banen. Man vet jo ikke lenger om han møter eller stikker. Han kan ikke være assistkonge, driblekonge og scoringskonge samtidig. Når Nannskog ikke truer bakrommet like mye som før så har vi ingen som gjør det. Det var lettere for Nannskog å slå målgivende pasninger da vi hadde spillertyper som Johan og Alan som var flinke til å komme på løp bakfra. Nå har vi ingen som truer bakrom. Farnerud og Henning holder rolig på midten. Kobayashi og Keller på vingene truer bakrom på kantene. I tillegg så brukes Hoff i Veigarrollen der han skal jobbe i mellomrommet og ikke bakrommet. Det ser litt ut som vi er tilbake til der vi var sesongen vi rykket opp med bare sentralemidtbanetyper over hele midtbanen = 5. plasser igjen.

 

Vi har ingen utpregede vinger. Vi trenger en ving og en spiss til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Hoff har vært skuffende. Dårlig touch irriterer, selv om vi visste det fra før.

Men han har jo andre kvaliteter, men ikke vist dem altfor mye enda.

Han må opp 2-3 hakk før jeg er fornøyd ihvertfall. Akkurat nå synes jeg han nærmer seg benken.

Palmi er bedre de kampene jeg har sett.

 

Regner da med at du ikke så kampen i går? Synes Hoff var bra, og Palmi skuffende. Men klart, førstetouchet til Hoff kan lett bli en irritasjonsfaktor.

 

Helt riktig, så ikke kampen igår

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff var god i går. Han var veldig bevegelig og gjorde noen smarte trekk sammen med Daigo. Det vi helt klart mangler, er en spiss å sette innpå når det butter i mot for Daniel. Aase har potensialet, men trenger å trene en del på posisjonering.

 

Kampen kunne lett fått ett annet utfall om Hoff ikke hadde måttet gå ut med skade etter 1.omg. Tror han og Nannskog blir bra i år, men ja, ønsker en spiss/ving til! noen som vet noe? Vært stille lenge om Prica....   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slenger meg på de som mener Hoff passer best som ving og ikke i "Veigar-rollen"(btw skal vi kalle den Veigar-rollen i all evighet eller?) Mener at vi trenger en ny kantspiller + en i "veigar-rollen"/spiss, men dette er nevnt, noen som vet hva som skjer med Askar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo kan ta "Veigar-rollen" mener nå jeg...

 

Helt enig. Daigo i midten og Hoff på venstrekanten. Vi har egentlig de spillerne vi trenger, men det er null bredde. Med en førsteellever som dette:

Knudsen

JIH, MMS, Risp, Tom

CK, HH, PF, Hoff

Daigo, Daniel

...er det vel kun Palmi som kan gå inn uten å svekke laget (inntil Pontus og Johan blir friske). Det er for tynt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...(btw skal vi kalle den Veigar-rollen i all evighet eller?) ...

Ja!

Jeg syns at nå som vi endelig har fått inn en i Kaasa rollen og Henning Friise-rollen, at det er viktig å få erstattet Lars Joakim "Jokke" Grimstad på en tilfredsstillende måte.

Endret av Randers
Lenke til innlegg
Del på andre sider


...(btw skal vi kalle den Veigar-rollen i all evighet eller?) ...

Ja!

Jeg syns at nå som vi endelig har fått inn en i Kaasa rollen og Henning Friise-rollen, at det er viktig å få erstattet Lars Joakim "Jokke" Grimstad på en tilfredsstillende måte.

Greit. Vi kaller det Veigar-rollen så lenge Jönsson trener Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker dårlig at Nannskog prøver å påta seg så mange roller på banen. Man vet jo ikke lenger om han møter eller stikker. Han kan ikke være assistkonge, driblekonge og scoringskonge samtidig. Når Nannskog ikke truer bakrommet like mye som før så har vi ingen som gjør det.

 

Vi har ingen utpregede vinger. Vi trenger en ving og en spiss til!

 

Helt enig i det første. Da Daniel slet litt i fjor sommer/tidlig høst, prøvde han å involvere seg masse i spillet. Først da han (og JJ) kom på at han er måljeger løsnet det (med 4 mål mot Godset).

 

Når det gjelder det andre, har vel Daigo mye for seg på kanten? Får håpe vi får litt flyt i starten og holder skuta flytende frem til Johan og Pontus S blir klare igjen (for da blir vi dritgode).

 

Edit: enig i at vi trenger en spiss.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg liker dårlig at Nannskog prøver å påta seg så mange roller på banen. Man vet jo ikke lenger om han møter eller stikker. Han kan ikke være assistkonge, driblekonge og scoringskonge samtidig. Når Nannskog ikke truer bakrommet like mye som før så har vi ingen som gjør det.

 

Vi har ingen utpregede vinger. Vi trenger en ving og en spiss til!

 

Helt enig i det første. Da Daniel slet litt i fjor sommer/tidlig høst, prøvde han å involvere seg masse i spillet. Først da han (og JJ) kom på at han er måljeger løsnet det (med 4 mål mot Godset).

 

Når det gjelder det andre, har vel Daigo mye for seg på kanten? Får håpe vi får litt flyt i starten og holder skuta flytende frem til Johan og Pontus S blir klare igjen (for da blir vi dritgode).

 

Edit: enig i at vi trenger en spiss.

 

Hva med denne karen? Mener å huske han herjet bra i AIK for noen år siden..

Noen som vet noe om han?

 

http://fotbollskanalen.se/1.873290/2009/02...ig_intresserade

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo kan greie seg på vingen fordi han kan slå gode innlegg. Jeg har ikke sett mer av han enn det han viste mot RBK, men mitt inntrykk er at han kommer til å være en vingtype ala Beckham. Altså ikke veldig gjennombruddshissig som for eksempel Alan. Beckham ble jo en bedre fotballspiller av å bli flyttet inn sentralt. For å komme tilbake til Stabæk, så kan man si det samme om Tchoyi, Keller, Hauger, Andersson mm som har prøvd seg på vingen og greid seg bra der, men som så betydelig bedre ut så fort de ble prøvd sentralt. Man kan sikkert ta med Palmi og Daigo her også, men er fortsatt litt tidlig å si.

 

Vi kan godt satse på Daigo på kanten, og han kan sikkert gjøre en bra jobb der, men vi har to vingplasser å bekle. Akkurat som at to sentrale midtbanespillere og to spisser må være litt forskjellige, bør vingene være det også. Alan gav oss en vingtype med fart og gjennombruddshissighet da kunne vi tillate oss å ha en mer spillende ving på andre siden. Alan-Annan-Tchoyi-Johan starte vi sesongen med i fjor. Diago-Farnerud-Hauger-Keller i år. Gode spillere selvfølgelig, men hvor godt de fungerer sammen offensivt er usikkert. Spesielt når det er stor usikkerhet rundt spissparet også. Jeg tror det er en stor fare for at vi kommer til å forsøke å tråkle oss gjennom midten hele tiden med to spillende vinger. Vi har også en bredere hjemmebane i år, som vi bør benytte oss av. Keller og Diago blir nok for trangt. Hoff kan skape mer bredde. Palmi blir nok også fort trang.

 

Mye av problematikken jeg nevner kan faktisk løses med dagens stall. Men det forutsetter egentlig litt flaks/kjøp av spiss/kjøp av en ving. Hoff kan spille venstreving og Daigo høyreving. Da er vi avhengig av at Palmi fungere bra i Veigarrollen. Ellers kan vi rett og slett kjøpe en ny makker til Daniel eventuelt en venstrebent ving og flytter Hoff opp ved siden av Daniel. Daigo vil jeg uansett se så langt til høyre på banen som mulig. Vi har ennå ikke sett en fullverdig erstating for Veigar og Alan i laget. Da mener jeg ikke direkte erstatning av spiller, men en lagsammensetning som tilfører noe av det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har også en bredere hjemmebane i år, som vi bør benytte oss av.

Regner med at du da vil se innlegg fra sidene også? Palmi har vel vist seg som en av våre beste offensive spillere på hodet, Keller og Daniel er også brukbare, men ikke suverene. Dersom man skal satse mer på å utnytte bredden og slå innlegg, bør vel en spiss med hodekvaliteter være prioritert, og da kan vel tidligere nevnte Prica være et godt alternativ? Med kjøp av en spiss til, tror jeg at valgmulighetene blir større/bedre enn om man kjøper enda en ving.

 

Om vi skal tro på noen som tidligere er nevt i tråden, er vel kanskje Prica + Askar blant de mest sannsynlige spillerne inn nå før seriestart? JJ & Co har imidlertid ingen stor tradisjon for å støtte seg på våre vurderinger, og tryller frem spillere få av oss har hørt om, så jeg blir ikke overrasket om det kommer en "ukjent" svenske eller to... Noen som har oversikt over svenske bosmenn ute i Europa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keller og Diago blir nok for trangt. Hoff kan skape mer bredde.

Uenig! Synes Keller ofte er flink til å komme på løp langs kanten. Hoff derimot skaper ikke bredde, da han alltid skjærer inn i banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...