Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Jeg håper også at Samir skal få det til, han har som sagt en god skuddfot, men jeg synes ofte han blir virrende litt rundt uten mål og mening når han spiller på venstrekanten... Han har ikke akkurat farten som sitt varemerke, og med såpass kjappe vinger som Ohr og Sammy så trenger spissene våre å være på alerten, de må skjønne når løpene kommer og starte riktig! Finsi er ganske rask han og, men han trenger ofte noen meter på å få opp farten... Jeg ser at vi i trengingskampene ofte ligger med Finsi helt på topp og Peter litt bak. Jeg mener det burde vært omvendt.

 

Med Peter helt fremme så kan finstad starte litt bak og få opp tempoet. Hvis vi slår en ball på Peter som han stusser videre så har vi tre kjappe spillere som kan gå på gjennombruddsløp. Når vi fører opp langs kanten(e) kan Finsi ta et "leo" løp trekke med seg forsvaret slik at kantspillerene kan angripe åpningene i forsvaret med ball i beina. Alternativt så har vi nå to vinger som slår gode crossballer, med Peter høyere på banene så er det større sjanse for at vi kan få omsatt disse innleggene til målsjanser enten ved å heade rett på mål, eller tilbake til Finsi på løp inn i feltet i andre bølge...

 

Ellers så har jeg tenkt på en litt annen vri... Hva med å prøve Branmir på høyrekant og flytte Ohr inn i midten som makker til Peter?

 

@ringo....

 

PS: Anbefalt lesning for å roe evt. nerver over dårlige Stabæk resultat så langt:

 

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=12223

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Neppe farten, men han har veldig god teknikk og bra dribbleferdigheter. Tanken er vel å ha et alternativt spillemønster... Hvis F.eks Ohr og Branmir rullerer på å spille kant/spiss i løpet av en kamp så gjør det oss mindre forutsibare...

 

Slik det ser ut nå så kommer vi til ånagripe mye ved at Ohr fører ballen opp langs høyresiden.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er klart at variasjon er viktig, i en kamp hvor ohr prøver å løpe forbi backen den 15.gangen og fortsatt ikke kommer forbi må vi finne andre løsninger.. et annet alternativ er at kantene slår en tidlig ball mot hodet til sand som kan stusse videre til fremadstormende spiss og motsatt kant..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det tror jeg han har vært hele veien...

 

Det interessante er at det virker som om RBK ikke lenger vil ha Christer George....

 

Det er en spiller som kan spille både på topp og på midtbanen. kan spille på kan eller sentralt og han har fotballferdigheter som jeg mener er mer en gode nok for å tilkjempe seg en plass på Stabæk!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jepp.. george kunne vært en perfekt spiller for oss. kanskje han blir invitert til la manga, ikke så lang vei for en spiller som spiller i spania eller ble han hentet tilbake til rbk?

 

da har vi plutselig en spiller som kan spille i mange posisjoner og true plasser flere steder på laget. konkurransen om plassen på laget vil også øke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vel i stede for å hente inn gamle storheter med morken kropp (Leo og Myggen), så kan vi prøve å være litt offensive og prøve å leie inn spillere fra klubber i utlandet...

 

F.eks. Leon Osman i Everton.

 

Han er ikke god nok for A-laget til Everton og har denne sesongen vært lånt ut til Carlisle og Derby (til ut februar)

 

Vi kan gå på en kontrakt der vi låner ham ut sesongen i england, evt ut sesongen her i norge, med evt forlengelse dersom vi kvalifiserer oss til Royal league eller går videre til gruppespill i UEFA cupen.

 

Hvem er så denne Osman?

 

Her er noen fakta og kommentarer:

Kanditat nr 5

Leon Osman

Position: Midfielder

Nationality: English

Date of Signing: 09/ 08/ 2000

Date Of Birth: 17/ 05/ 1981

Height: 1.73m

Weight: 67.64kg

 

A midfielder that combines excellent passing and vision with an eye for goal.

 

26/01/2004 Derby County manager, George Burley

"Myself and Simon Hunt have seen him numerous times in the reserves and each time we've been impressed. He's already scored eight goals and with Ian Taylor being suspended for next couple of games it's an opportune time to add him to the squad.

He's the type of player who can perform anywhere in midfield - left, right or in the middle and he's just the type of player we need."

03/10/2002 Everton manager, David Moyes

"Leon's a very good young player and he's done well at reserve level. This is a fine opportunity (by going on-loan to Carlisle) for him to gain some league experience and I've said before that this is what we want for our younger players, if the arrangement is suitable for both player and club."

 

Future Star Nominations

Date Nominated by

01/04/2003 Ste, Liverpool, England

"A free scoring midfielder who plays the Eric Cantona role just behind the front two and is so far Everton's top scorer in the reserve league. A player with great vision and a wide range of passing ability he could be one to really watch out for in the coming years!"

 

@ringo

Stadig på jakt etter blaa kandidater

Lenke til innlegg
Del på andre sider


He, he,

 

Man takker og bukker... hva skulle man gjort uten internett på jobben... Arbeidet...ugh... :P

 

Stokkeland og Thylander er vel de mest realistiske så langt..., Osman over det mest spennende!!! Men nå er det jo ofte slik at man "skryter" litt av spillerene sine på diverse internett sider så det er jo langt fra sikkert at disse kandidatene har de tilstrekkelige kvalitetene når det kommer til stykket...

 

Men jeg aner ikke hva klubben egentlig ser etter... Overhørte Loe under kampen på lørdagen snakke om at man så etter en spiller med bra teknikk og steg...

 

Hadde vært morro å truffet med en av kandidatene da men...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Brann ja....

 

De har en målfarlig offensiv midtbanespiller ved navn Tommy Knarvik... Klubben vil helst bruke ham som spiss, han selv vil helst spille midtbane... Han virker ikke helt som han slår gjennom borte i Bergen. Molde har også vist interesse... De gangene jeg har sett ham i aksjon har han virket ganske bra..... Han hadde vel en god sesong i 2002, mens det gikk noe tregere i fjor...

 

Kan han være moden for et skifte fra Rødt til det langt vakrere Blaadt

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en notis i Aftenposten idag står det at Stabæk har takket nei til å leie Tobbe fordi det ble for dyrt og at de også har snust (??) på Hassan el Fakiri, hva nå enn det må bety... så mysteriet er ennå ikke løst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper sniffinga snart er ferdig og de drar en kvalitets spiller opp av hatten.. hmmm.. leie tobbe.. nå har vi jo fått mer penger av det andre klubber skyldte oss. aktuelt allikevel? Vet ikke hvor aktuell fakiri er nå som han spiller en del på monaco, som høyreback?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Huff,

 

Dette hemlighetskremeriet går meg på nervene løs!!!!

 

Det virker jo som om det skjer noe da men.....

 

Ellers er det interessant å registrere at ikke alt er idyll på lerkendal....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Enga er noe helt for seg selv......

 

Har noen kollegaer som er inbitte Enga fans... Etter en relativt oppløftende vintersesong snakkes det livlig om medaljer... Hvor bra Enga blir og hvor tøft Stabæk kommer til å få det i år...

 

Ja, ja, den som ler sist osv........

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sitat fra Budstikka:

 

. På La Manga skal vi jobbe med laget som helhet, og også la et par nye få sjansen, sier Larsen.

 

Det høres da sannelig ut som om det er noen gode nyheter rett rundt hjørnet!!!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hadde en lærer på ungdomsskolen som flytta dit.. men jeg tviler på at det er mye hjelp å hente der. er det ikke bare å sende et sms tips til vg om at stabæk har et par nye spillere på gang, de har vel journalister der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...