Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Holmen har potensiale til å være en god kontringspiller pga farten men han kommer jo ikke så godt til nytte når vi skal spille etablert angrep, han har ikke alverdens tl teknikk og er ikke giftig forran mål.....

 

Nannskog er ikke akkurat heller veldig nyttig i etablert angrep. Vi kan se herlig pasningsspill i mange raske trekk som blir ødelagt så fort Nannskog blir involvert feilvendt. Greier vi å spille på Holmen sine styrker så kan det blir bra. Vi kan ikke ha et lag fullt av pasningsspillere som liker å få ballen i beina. Det er kjekt med en stall med forskjellige ferdigheter. Jeg tror Holmen vil være en god tilvekst. Vi har i lang tid hatt 2 spisser som har holdt seg skadefri og holdt veldig høyt nivå. Men bak disse har vi ikke hatt en dritt. Markegård, Strand, Tømmernes, A.Aase.. hvor mange mål har de scoret til sammen? Nå kan det se ut som at vi for første gang siden nedrykket vil ha 3 spisser i stallen med god TL erfaring.

 

Duoen Hoff-Holmen scoret 17 mål (14 assist) i fjor i laget som kom på 7. plass. Nannskog - Veigar scoret 26 for seriemesteren. Med Holmen i troppen vet vi at det ikke er totalt krise om Nannskog må stå over noen kamper, for vi vet at Hoff-Holmen funker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår skepsisen til Kim Holmen, men jeg deler synes til fåtallet som mener han vil være en bra mann de siste 15. Som tidligere nevnt har vi ingen spillere idag som kan komme innpå å gjøre noe med kampbildet grunnet ekstremferdigheter, det kan Kim.

Hepp,

 

Kim Holmen er komplett ubrukelig mot etablert forsvar (I følge noen Lyn fans jeg kjenner). Det eneste bruksområdet han dermed kan ha for oss er når vi leder og skal legge oss bakpå samt at vi trenger å hvile Nannskog.

 

Prisen er jo også helt fantastisk, INGEN i Stabæk kan komme noen gang komme og påstå at vi har dårlig råd dersom vi betaler 2+ MNOK for en spiller som Holmen.

 

Hvis det her går igjennom har det nye styret fått en forferdelig start....

 

Åhh skuffet!

Nei DRIT FORBANNET!!!

 

@ringo

 

Yup. Jan Jönsson, Tom Schelvan og Lasse Bo har ikke peiling. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holmen: - Opp til meg

- Det har gått veldig fort, dette. Jeg fikk først vite om interessen i går, og nå er det mange tanker som surrer rundt i hodet, sier Holmen til TV 2 Sporten.

 

Han oppfater det som om klubbene på det nærmeste er enige.

 

- Mitt inntrykk er at dette nå er opp til meg. Det er klart det er spennende og en stor utfordring. Det er snakk om den regjerende seriemesteren, et helt nytt stadion og mange gode spillere. Det at det er stor konkurranse tror jeg vil være med på å gi meg et løft, sier 26-åringen.

 

Han avventer nå et forslag til personlig kontrakt før avgjørelsen blir tatt - i samråd med familien.

 

- Det kan bli så godt at det blir umulig å si nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holmen: - Opp til meg

- Det har gått veldig fort, dette. Jeg fikk først vite om interessen i går, og nå er det mange tanker som surrer rundt i hodet, sier Holmen til TV 2 Sporten.

 

Han oppfater det som om klubbene på det nærmeste er enige.

 

- Mitt inntrykk er at dette nå er opp til meg. Det er klart det er spennende og en stor utfordring. Det er snakk om den regjerende seriemesteren, et helt nytt stadion og mange gode spillere. Det at det er stor konkurranse tror jeg vil være med på å gi meg et løft, sier 26-åringen.

 

Han avventer nå et forslag til personlig kontrakt før avgjørelsen blir tatt - i samråd med familien.

 

- Det kan bli så godt at det blir umulig å si nei.

 

HUFF av meg, da blir nok dette en realitet, håper virkelig vi henter en til da, han er jo 26 år og det tar tid å utvikle han til å bli den spilleren Bohinen å co tror han er/blir.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sinnsykt skeptisk!

 

 

derimot ser jeg vi har prøvd leie tilbake Veigar, det hørtes ut som en bra plan.

 

Plan? Total mangel på spisser på markedet vil nå jeg si, ikke det Veigar er mer enn hjertelig velkommen tilbake. Men hvorfor selge for å så låne han tilbake? Høres litt desperat ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sinnsykt skeptisk!

 

 

derimot ser jeg vi har prøvd leie tilbake Veigar, det hørtes ut som en bra plan.

 

Plan? Total mangel på spisser på markedet vil nå jeg si, ikke det Veigar er mer enn hjertelig velkommen tilbake. Men hvorfor selge for å så låne han tilbake? Høres litt desperat ut.

 

Er ikke du desperat etter å få tilbake veigar eller?

 

Stabæk var jo aldri keen på å selge Veigar men kunne ikke nekte han sjansen etter 5 års trofast service og bare 1 år igjen på kontrakten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan virke som om man har gått tom for andre alternativer og ender opp med turneren fra skiklubben.

 

Greit nok at man skal ha tro på janne, lasse bo og tom, men jeg løper ikke akkurat ned døra til bettingselskapene og satser det jeg eier å har på at kim holmen scorer 10 mål eller mer i år bare fordi han skal spille i den blaa drakta.

 

2 millioner er også altfor mye. 1 mill hadde også vært i meste laget synes nå jeg, markedet tatt i betraktning

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke du desperat etter å få tilbake veigar eller?

 

Stabæk var jo aldri keen på å selge Veigar men kunne ikke nekte han sjansen etter 5 års trofast service og bare 1 år igjen på kontrakten.

 

Naturligvis vil jeg ha tilbake Veigar, men Veigar på lån i 3-4 måneder er bare å utsette problemet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk at Nannskog drar på årene og slet litt da kampene kom tett i fjor. Kanskje er Holmen tiltenkt en rolle som Nannskog-erstatter i de antatt lette kampene, slik at vår alles kjære Nannskog virkelig storspiller når han må. I og med at Holmen er en lik spillertype som Nannskog og det blir 40-45 kamper er det kanskje ikke så gærent likevel

 

Altså, vi kan ikke ha dobbeldekning på alle plasser bare fordi vi skal spille noen flere kamper enn ifjor. Vi har allerede spillere i troppen som kan gå inn på spissplass om nødvendig, f.eks. Hoff og Palmi. Vi har flere fleksible spillere i troppen nå. Men vi trenger en spiss for førsteelleveren! Hvis Jönsson seriøst mener at vi skal bruke Holmen og Nannskog på topp så forstår jeg ingen verdens ting. Det er dømt til å mislykkes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Yup. Jan Jönsson, Tom Schelvan og Lasse Bo har ikke peiling. :(

 

Si meg, hva mener du egentlig at vi skal diskutere i denne tråden? Ja, disse tre har gjort gode signeringer tidligere. Det betyr så absolutt ikke at de ikke kan gjøre feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk at Nannskog drar på årene og slet litt da kampene kom tett i fjor.

Altså, vi kan ikke ha dobbeldekning på alle plasser bare fordi vi skal spille noen flere kamper enn ifjor. Vi har allerede spillere i troppen som kan gå inn på spissplass om nødvendig, f.eks. Hoff og Palmi.

Vi kan selvfølgelig ikke ha dobbelt dekning på alle plasser, men det bør være minst 1 erstatter av god TL-standard i hvert ledd. Vi har mange spillere som kan spille offensiv midtbane/kant/ving, men har vel egentlig kun Nannskog som har fart nok til å true bakrommet i den grad han gjør. (Kjenner ikke godt nok til Tømmernes). De fleste spillerne i dagens lag kan man erstatte med spillerne som allerede er i troppen, uten at det nødvendigvis medfører endret spillemønster. Ved å kjøpe Holmen, kan man kanskje i større grad fastholde på formasjon og kombinasjoner, selv om Nanne skulle stå over.

 

Ny taktikk: La Holmen løpe på alle baller og slite ut forsvarerne i 1. omg, sett inn Nannskog i 2. omg som får lett match i løpsduellene, og putter på 2 av 3 sjanser :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holmen: - Opp til meg

- Det har gått veldig fort, dette. Jeg fikk først vite om interessen i går, og nå er det mange tanker som surrer rundt i hodet, sier Holmen til TV 2 Sporten.

 

Han oppfater det som om klubbene på det nærmeste er enige.

 

- Mitt inntrykk er at dette nå er opp til meg. Det er klart det er spennende og en stor utfordring. Det er snakk om den regjerende seriemesteren, et helt nytt stadion og mange gode spillere. Det at det er stor konkurranse tror jeg vil være med på å gi meg et løft, sier 26-åringen.

 

Han avventer nå et forslag til personlig kontrakt før avgjørelsen blir tatt - i samråd med familien.

 

- Det kan bli så godt at det blir umulig å si nei.

 

Er det virkelig så stor forskjell på Ullevaal og Fornebu at familien må involveres?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Yup. Jan Jönsson, Tom Schelvan og Lasse Bo har ikke peiling. :(

 

Si meg, hva mener du egentlig at vi skal diskutere i denne tråden? Ja, disse tre har gjort gode signeringer tidligere. Det betyr så absolutt ikke at de ikke kan gjøre feil.

 

De har da ikke gjort noe feil ennå. Holmen blir jo forhåndsdømt så til de grader. Vi har en syltynn stall i sesongen vi statser på å spille nesten dobbelt så mange kamper som normalt. Og så er det feil å kjøpe inn i vår andre bakromsspiss på 5 år når treneren er krystallklar på at han ønsker to spisser der en møter og en stikker.

 

Det var tidligere fare for at vi kunne miste Nannskog til Sverige. Da ble vel Holmen nevnt som erstatter, og mange mente at han selvfølgelig ikke var god nok som erstatter. Men han må da være god nok som backup.

 

Ser at en skriver at vi må være de første som kjøper en spiller til 2-laget. For meg så ser det ut som at Jönsson prøver å kjøpe seg til en plan B. Plan A har lenge fungert meget godt, men de gangene det går i stå, så har vi absoultt ingen plan B, for benken har alltid vært for skrall. Jönsson har jo nærmest hatt aversjon mot å bytte fordi han vet at ingen på benken uansett kan gjøre en forskjell. Benken har kun blitt brukt som en forsikring mot skader/slitene spillere, men ikke som et middel til å endre kampbilder.

 

Det har vært uttalt flere ganger at man ønsker seg 1-2 offensive spillere til, at Holmen er en av de er helt greit og det er ganske naturlig at spiller nr 2 er av en ganske annen klasse og har andre ferdigheter. Antakeligvis er det en spiller som det er vanskeligere å kjøpe fri fra sin klubb og dermed kommer Holmen først.

 

Nei, vent å se hvordan dette løser seg. Det blir nok bra til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en tilstand av total sjokk. Dette må være en tidlig aprilsnarr. Hvorfor i all VERDEN vil vi engang vurdere å bruke TO MILLIONER NORSKE KRONER på den mannen i dagens marked? Har Ingo tapt et veddemål med Langerud? Jeg fatter absolutt ingenting, men klynger meg til et halmstrå om at JJ vet hva han gjør her og har en plan. Men dette blir for twilight zone å regne.

 

-Hvorfor ikke hente Askar til samme prisen?

-Hvorfor ikke gi Tømmernes eller Aase sjansen?

-Hva med å hente Espen Olsen tilbake fra Sogndal fra halve prisen?

 

Dette tror jeg ikke før jeg ser det, og selv ikke da. Dette er det siste jeg hadde ventet, med mindre klubben satser alt på at Veigar vender hjem før vinduet stenger til tross for et første avlslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han kan da umulig være tenkt som et førstevalg? Jeg nekter å tro at Janne vil spille med to bananer, nei, dette er snakk om benkfyll. Jeg digger ikke Holmen, men noe må de se i han, de som ønsker å bruke to millioner på en medioker TL-spiller.

 

Sånn jeg ser det, så trenger vi en appelsin. Veigar får vi ikke leie, og Lyn ønsker å selge Holmen for å signere Guastavino videre. Med andre ord, det kan virke som også han er uaktuell.

 

Hva nå?

 

Tenker en Daigo som appelsin, og venter på Johan for å bekle høyreflanke, mens Hoff skal ta venstre?

 

Vi går definitivt noen spennende uker i møte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan bare gjenta meg selv. Ja, Holmen er grei som backup. Men 2 millioner for en backup-spiss? En backup for en spiller som nesten ALDRI er skadet? En backup som har EN kvalitet og som vil være den minst fleksible spilleren vi vil ha i stallen hvis vi signer ham?

 

Vi er tynne fordi vi har skader på Johan og Pontus. Tom er vel også usikker. Kan ikke se at vi er så veldig tynne fremover på banen, iallfall ikke hvis du inkluderer våre unggutter. Som sagt - Palmi, Hoff, Aase. Tre spillere vi kan bruke i front dersom Nannskog er skadet eller må hvile. Forhåpentligvis vil en ny førsteellever-spiss også ha flere strenger å spille på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han kan da umulig være tenkt som et førstevalg? Jeg nekter å tro at Janne vil spille med to bananer, nei, dette er snakk om benkfyll. Jeg digger ikke Holmen, men noe må de se i han, de som ønsker å bruke to millioner på en medioker TL-spiller.

 

Sånn jeg ser det, så trenger vi en appelsin. Veigar får vi ikke leie, og Lyn ønsker å selge Holmen for å signere Guastavino videre. Med andre ord, det kan virke som også han er uaktuell.

 

Hva nå?

 

Tenker en Daigo som appelsin, og venter på Johan for å bekle høyreflanke, mens Hoff skal ta venstre?

 

Vi går definitivt noen spennende uker i møte.

 

tror det är speeden dom ser i honom.

speed går ju bra in i jannes arsenal inspirerade fotboll

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Hoff og Nannskog på topp fungerer mye bedre enn Holmen og Nannskog.

 

Støttes, men av det jeg så på kampen likte jeg Hoff bedre på kanten

 

Ja, Hoff er best på kanten. Men vi kan uansett ikke skreddersy en rolle til en backup. En backup bør være fleksibel. Det er IKKE Holmen! Hoff er mye mer fleksibel og er på et generelt mye høyere nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg digger ikke Holmen, men noe må de se i han, de som ønsker å bruke to millioner på en medioker TL-spiller.

tror det är speeden dom ser i honom.

Selvsagt. De tenker at de skal utvikle avslutningsferdighetene hans, og gjøre han til en målscorer. Men, jeg ser ikke at dette er tidspunktet å hente en 26 år gammel eks-turner, som sliter med å score mål. Greit at han muligens vil føle seg hjemme i "gymsalen" vår, men selv om matta er slett, så må det mye egentrening til før godeste Holmen vil være på Nannskog nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I en tilstand av total sjokk. Dette må være en tidlig aprilsnarr. Hvorfor i all VERDEN vil vi engang vurdere å bruke TO MILLIONER NORSKE KRONER på den mannen i dagens marked? Har Ingo tapt et veddemål med Langerud? Jeg fatter absolutt ingenting, men klynger meg til et halmstrå om at JJ vet hva han gjør her og har en plan. Men dette blir for twilight zone å regne.

 

-Hvorfor ikke hente Askar til samme prisen?

-Hvorfor ikke gi Tømmernes eller Aase sjansen?

-Hva med å hente Espen Olsen tilbake fra Sogndal fra halve prisen?

 

Dette tror jeg ikke før jeg ser det, og selv ikke da. Dette er det siste jeg hadde ventet, med mindre klubben satser alt på at Veigar vender hjem før vinduet stenger til tross for et første avlslag.

Håper virkelig dette innlegget var en aprilsnarr.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår skepsisen til Kim Holmen, men jeg deler synes til fåtallet som mener han vil være en bra mann de siste 15. Som tidligere nevnt har vi ingen spillere idag som kan komme innpå å gjøre noe med kampbildet grunnet ekstremferdigheter, det kan Kim.

 

Jeg er grunnleggende skeptisk til Holmen, men ønsker alle nye spillere i Stabæk velkommen med glede. La nå han få sjansen før vi dømmer ham. Og som nevnt over, å ha en lynhurtig kar å sette innpå når motstanderen begynner å bli slitne kan vise seg å være meget gunstig.

 

Uten sammenligning forøvrig er det noe av det som gjør Tottenham til et fantastisk lag å være på Fifa 09. Sett inn på Aron Lennon det siste kvarteret og han løper fra alt og alle:)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå virket det i en eller annen avisartikkel (i den grad man tror på slike) som om Daniel skulle spille litt mer appelsin i år, så kan hende mannen drar frem grompasninger til en annen banan. Siden Veigar stort sett spilte alle de samme kampene som Daniel er det strengt tatt ikke så lett å si noe om hvor god/dårlig Daniel faktisk er i en slik rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...