Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Joel Lindpere ferdig i TIL

Kontraktsforhandlingene er brutt. Lindpere spiller som kjent venstre kant, og fungerer bra i en 4-4-2 formasjon. Videre er han i sin beste fotballalder (28 år) og har internasjonal erfaring

 

Hadde det ikke vært for at det var lønnsbetingelsene som gjorde at forhandlinene har strandet, kunne det kanskje vært en aktuell kandidat?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med denne gjengen? -

 

Keller

Kobayashi

Risp

Berglund

Senkerik.

 

I mine øyne vil det være korttenkt ikke å forlenge med Senkerik - all den tid Hoff (som ventet) har floppet som spissreserve. I den formen MMS er i for øyeblikket, ville det være langt over grensen til frustrerende om klubben ikke forlenger med Risp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med denne gjengen? -

 

Keller

Kobayashi

Risp

Berglund

Senkerik.

 

I mine øyne vil det være korttenkt ikke å forlenge med Senkerik - all den tid Hoff (som ventet) har floppet som spissreserve. I den formen MMS er i for øyeblikket, ville det være langt over grensen til frustrerende om klubben ikke forlenger med Risp.

 

Tviler på at "Jag tåler inte kunstgress" er keen på å forlenge etter at han fant ut at det var kunstgress på Telenor Arena. Dessuten er IA konge for øyeblikket, Høiland blomstrer i midtforsvaret, Pontus er snart tilbake, og bak dem lurer Rogne og Gromstad i tillegg til MMS, så ser ikke hvorfor det skal være så frustrerende. Ikke har han vært spesilt mye bedre enn MMS heller. Senkerik har da heller ikke vist noe særlig mye mer enn Hoff hittill?

 

Keller derimot, den mannen må vi ha med videre. Har også tro på Berglund, en tidligere toppscorer som kommer til mange av sjanser må da greie å få opp effektiviteten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi bare må få signaturen til Keller asap, og skal vi kjøpe noe burde vi heller spare og kjøpe noe som er en klar forsterkning, ikke noe middelmådigheter på billigsalg. Med det mener jeg at det ikke er noe poeng å kjøpe en spiller som ikke er så mye bedre enn det vi allerede har i stallen, spar heller disse pengene, og kjøp en/to kvalitetsspillere når anledningen byr seg. Av de på listen tror jeg Daniel Fredheim Holm kunne vært en god samspiller med Nannskog, registrerer også at mange vil ha Gustavino - god spiller men sitter med litt bange anelser på samme måte som da det ble kjent at Hoff skulle spille i blått. Da ville jeg heller hatt en spillertype alla TILs Moldskred (den spilleren jeg kunne tenkt meg mest i TL), evt. tidligere nevnte DFH.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal være glade om vi beholder de fleste av de vi har gjennom vinduet, for jeg tror økonomien er heller skral. Midler brukes vel evt etter sesongen på Daigo og/eller Berglund hvis vi ønsker dem videre.

 

I tillegg kan selvsagt et salg medføre behov for en erstatter.

 

Totalt mener jeg likevel vi har en god nok stall til å kjempe i toppen, dersom JJ får inn et spillemønster som passer materialet (slik vi så litt av mot SF).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal være glade om vi beholder de fleste av de vi har gjennom vinduet, for jeg tror økonomien er heller skral.

 

Hvis Segers finner noenlunde tilbake til gammelt godt merke, så forlenges neppe oppholdet til Risp.

 

Schenky virker jo ikke akkurat å være på topp20 lista til Janne. Det kreves kanskje skade på noen, f.eks. Bella, for at han skal bli her ute året.

 

Koba og Berglund føler jeg meg ganske sikker på at man vil beholde, såfremt det lar seg gjøre å komme til enighet.

 

Ellers tror jeg ikke man skal satse så mye på overgangsmarkedet i sommer. Det må i så fall være en spiller av Farneruds kaliber som kommer med moderate krav til lønn og sign-on-fee. Lite trolig. Derimot skal vi være sjeleglad at vi ikke har behov for å selge, i motsetning til de fleste andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på om branimir kunne vært interessant igjen, nå ser det ut som om klubben hans i tyrkia rykker ned mens gode gamle polygol har hatt en bra sesong kronet med en drømmescoring mot fenerbache igår kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper virkelig spillerjakten er i full gang, slik at nye spillere kan trene med laget fra 1. juli og spille kamp fra 1. aug. Da er det 11 kamper igjen og 33p å kjempe om. Ønsker meg aller mest en bevegelig, teknisk spiss som kan dra av en mann eller to og sende stikkballer til Nannskog.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal forberede oss allerede nå på at det ikke kommer noen nye spillere i sommer. Vi har ikke råd

 

Penga kommer når realiteten er at vi ikke har annet enn det vi har... Vi har utgifter som skal dekkes også til neste år, og de kommer ikke i Adecco!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=553813

 

I natt blir min drøm følgende:

Red Bull går konk etter dette funnet, noe som igjen fører til at Salzburg går konkurs. Somen lengter tilbake til Norge og signerer for oss.

Nyt drømmen din, men jeg er stygt redd for at salget kommer til å gå kraftig opp, heller enn ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen til Stabæk

 

Stabæk kommer ikke til å hente noen spillere når overgangsvinduet åpner i juli.

 

Det skulle bare mangle. Hovedproblemet nå er jo å få samspilt de gode spillerne vi faktisk har: et spisspar som mellom seg har vært toppscorere i hele skandinavia, landslagskeeper, et forsvar som i nesten hele fjor var pottetett og en midtbane som mange av våre motstandere hadde misunt oss hvis de hadde klart å spille opp i nærheten av det nivå de som enkeltspillere har vist tidligere.

 

Vi trenger ikke flere spillere som må inn i systemet. Vi trenger ikke større lønnsbelastninger i en tid hvor inntektsgrunnlaget er på vei ned for hele tippeligaen, og klubb etter klubb innser at utgiftene er for store. Vi trenger ikke gå å håpe på en ny erstatning (eller to) som skal fikse alt, for først deretter innse at vi er nødt til å gjøre det sjæl.

 

Jeg tror Tromsø får gjennomgå noe jævlig allerede nå på mandag, og at pila snart snur. Jeg tar den helt ut og "banner i kjerka": Vi har faen meg for gode spillere til å rykke ned.

 

Nå må bare alle som heier på Stabæk både si og tenke: vi trenger ingen nye spillere. De vi har er faen meg bra nok. De må bare samspilles (med hverandre og kunstgresset på Fornebu) først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naja...

 

Det er langt frem til overgangsvinduet åpnes og det er sant som JJ sier at det neppe finnes noen trollmann der ute - hverken ny eller gammel som alene kan snu trenden. Det hjalp jo ikke akkurat å få tilbake Martin i 04...

 

Men jeg tror uansett ikke at vi skal utelukke at det kan skje noe i sommer. Lasse Bo's utspill lukter bittelitt av taktikk også. ;)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkelen bytter også litt på begrepsbruken. Sier først at vi ikke kommer til å forsterke laget, så sier de at vi ikke har råd til å kjøpe i neste setning.

 

Vi har da tross alt 2 leiekontrakter som går ut i sommer, skal det ikke være mulig å hente inn erstatninger til disse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Jaja, uten nye spillere inn så mista jeg lysten på å reise på bortematch i kvalet til cl

 

Man kan jo risikere å tape?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen til Stabæk

 

Stabæk kommer ikke til å hente noen spillere når overgangsvinduet åpner i juli.

 

Dette bekreftes også av Bohinen på sportstabloid i kveld

 

fritt gjengitt " vi kommer ikke til å hente inn nye spiller i sommer. Nå må vi konsentrere oss om de vi har her i dag, og komme oss ut av de problemene vi har havnet i med den stallen.

 

 

Men aldri si aldri. Som Ringo sier så kan dette være litt taktisk også. Bohinen liker å holde kortene tett til brystet. Når det er sagt er jeg også fulgt enig i det andre nevner i tidligere poster. Jeg tror det er fornuftig å prøve å holde fokus på den gruppen som er her i dag. På papiret har vi en veldig sterk stall. Det er usunt, ihvertfall på lang sikt å hele tiden mase etter nye spillere når vi sliter litt i motbakke.

Ikke alt løses ved å kjøpe inn nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva forventer man egentlig?

Hvis Bohinen, Janne, Ingo og resten hadde gått ut og sagt at "ja, her trenger vi mye nytt blod! vi skal fylle handlevogna til randen i sommer!", så tviler jeg på at det hadde gitt noe løft til spillerne vi har idag!

Er helt enig med geirti her, spillerne er bra nok! Og hvis det mot formodning skulle komme en forsterkning eller to til sommeren, så skal han/de sees på som et pluss, ikke frelseren(e) og løsningen på alle problemer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det jo relativt mange andre klubber som MÅ selge i sommer også for å få ting til å gå rundt. Det siste jeg leste var at Brann måtte selge og få ned utgiftene, og at de ikke engang hadde råd til å ta imot midler til spillerkjøp, fordi de ikke hadde mulighet til å lønne en ny spiller.

 

Så hvis vi beholder den stallen vi har, mens flere konkurenter må selge sine, så kommer vi kanskje ikke så ille ut av neste overgangsvindu alikevel..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er spent på hvem som skal kjøpe alle disse spillerne som alle må selge...

 

Lillestrøm

Brann

Lyn

Tromsø

Fredrikstad

 

Det er vel bare noen av klubbene som MÅ kvitte seg med spillere i sommervinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...