Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


På tide med et kakelotteri?

 

Eller Gunnarson-Berglund-Kobayashi Invest :lol:

 

Får vi Gunnarson (og Andersson) tilbake er vel ikke behovet for Berglund skrikende. (I dagens situasjon blir jeg i og for seg fornøyd om vi sikrer oss Kobayashi.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På tide med et kakelotteri?

 

Eller Gunnarson-Berglund-Kobayashi Invest :lol:

 

Får vi Gunnarson (og Andersson) tilbake er vel ikke behovet for Berglund skrikende. (I dagens situasjon blir jeg i og for seg fornøyd om vi sikrer oss Kobayashi.)

Vi burde da kalle det KGB inn-vest :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ønsker oss Berglund, er forunderlig. Han har ikke særlig gode avslutningsferdigheter, og han passer ei heller ved siden av Daniel. Ja, han kommer til en del sjanser, men han brenner for ofte. Det eneste fornuftige jeg kan tolke ut i fra det, er at en vil ha han som en ren erstatter for Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ønsker oss Berglund, er forunderlig. Han har ikke særlig gode avslutningsferdigheter, og han passer ei heller ved siden av Daniel. Ja, han kommer til en del sjanser, men han brenner for ofte. Det eneste fornuftige jeg kan tolke ut i fra det, er at en vil ha han som en ren erstatter for Daniel.

 

Han er kanskje ikke verdens mest effektive spiss, men som jeg har sagt før så lager han utrolig mye rom for andre spillere med løpene sine. Farnerud kan kanskje bli litt flinkere til å være med i angrep og daniel må vel trekke litt innover.

 

Vet ikke jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ønsker oss Berglund, er forunderlig. Han har ikke særlig gode avslutningsferdigheter, og han passer ei heller ved siden av Daniel. Ja, han kommer til en del sjanser, men han brenner for ofte. Det eneste fornuftige jeg kan tolke ut i fra det, er at en vil ha han som en ren erstatter for Daniel.

 

Han er kanskje ikke verdens mest effektive spiss, men som jeg har sagt før så lager han utrolig mye rom for andre spillere med løpene sine. Farnerud kan kanskje bli litt flinkere til å være med i angrep og daniel må vel trekke litt innover.

 

Vet ikke jeg

Problemet, i min verden, er at Bella og Daniel for ofte går på de samme løpene, like ved hverandre. Samtidig er de ofte ikke nære nok når de kan tre igjennom hverandre, og når de første er nære nok hverandre, så blir passet ofte for upresist. Begge to er også ganske enkle å ta ut med ballen i beina.

 

Midtbanen bør helt klart være nærmere spissene når de slår pasninger, for slik som bakromsspillet har fremstått i år, er det ikke lenger noen stor trussel for motstanderne.

 

Jeg tror nok en kombinasjon av en av spissene, samt enten Espen Hoff eller Andersen Aase, er bedre enn dagens kontsellasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

At vi ønsker oss Berglund, er forunderlig. Han har ikke særlig gode avslutningsferdigheter, og han passer ei heller ved siden av Daniel. Ja, han kommer til en del sjanser, men han brenner for ofte. Det eneste fornuftige jeg kan tolke ut i fra det, er at en vil ha han som en ren erstatter for Daniel.

 

Han er kanskje ikke verdens mest effektive spiss, men som jeg har sagt før så lager han utrolig mye rom for andre spillere med løpene sine. Farnerud kan kanskje bli litt flinkere til å være med i angrep og daniel må vel trekke litt innover.

 

Vet ikke jeg

Problemet, i min verden, er at Bella og Daniel for ofte går på de samme løpene, like ved hverandre. Samtidig er de ofte ikke nære nok når de kan tre igjennom hverandre, og når de første er nære nok hverandre, så blir passet ofte for upresist. Begge to er også ganske enkle å ta ut med ballen i beina.

 

Midtbanen bør helt klart være nærmere spissene når de slår pasninger, for slik som bakromsspillet har fremstått i år, er det ikke lenger noen stor trussel for motstanderne.

 

Jeg tror nok en kombinasjon av en av spissene, samt enten Espen Hoff eller Andersen Aase, er bedre enn dagens kontsellasjon.

 

Det ser nesten ikke ut som de vet hvilke roller de har. Med veigar lå daniel på offsidegrensa og veigar som møtende spiss. Når vi ser hvordan de har "skreket" til hverandre de siste kampene virker det kanskje som om at de ikke vet hvem som møter og hvem som går. Bella og Daniel er veldig begrenset teknikk messig og derfor er det kanskje lurt og sette Farnerud enda høyere i banen. Jeg mener Bella gjør en uvurdelig jobb for angrepet, men det hjelper ikke om de løper hopper eller flyr så lenge ikke midtbanen følger opp!

 

Siden dette er en "ny spiller" tråd må jeg nesten få si at en kantspiller som kan utfordre hadde vært gull;)

Endret av daglish7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At vi ønsker oss Berglund, er forunderlig. Han har ikke særlig gode avslutningsferdigheter, og han passer ei heller ved siden av Daniel. Ja, han kommer til en del sjanser, men han brenner for ofte. Det eneste fornuftige jeg kan tolke ut i fra det, er at en vil ha han som en ren erstatter for Daniel.

 

Han er kanskje ikke verdens mest effektive spiss, men som jeg har sagt før så lager han utrolig mye rom for andre spillere med løpene sine. Farnerud kan kanskje bli litt flinkere til å være med i angrep og daniel må vel trekke litt innover.

 

Vet ikke jeg

Problemet, i min verden, er at Bella og Daniel for ofte går på de samme løpene, like ved hverandre. Samtidig er de ofte ikke nære nok når de kan tre igjennom hverandre, og når de første er nære nok hverandre, så blir passet ofte for upresist. Begge to er også ganske enkle å ta ut med ballen i beina.

 

Midtbanen bør helt klart være nærmere spissene når de slår pasninger, for slik som bakromsspillet har fremstått i år, er det ikke lenger noen stor trussel for motstanderne.

 

Jeg tror nok en kombinasjon av en av spissene, samt enten Espen Hoff eller Andersen Aase, er bedre enn dagens kontsellasjon.

 

Enig i mye av dette. Limer inn mitt innlegg fra i går i ett annen tråd;

"Synes fortsatt samarbeidet mellom Bella og Nannskog er spes bra. Ingen av dem fungerer som oppspillspunkt og med to bakromsspisser blir vi forutsigbare. Hva med å prøve noe nytt? Jeg vil ha inn Andersen Aase sammen med Nannskog (evt Bella).

Mannen er fysisk sterk, bra på hodet, god nærteknikk og kan fungere utmerket som oppspillspunkt. Da vil også midtbanen komme lettere etter og skape mer trykk offensivt. Idag synes jeg at midtbanen blir veldig baktung. Klart at en Johan i form på den ene kanten gjør forslaget enda bedre mener nå jeg."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Daniel ikke gjør alvor av å legge opp er det meningsløst å beholde Bella. De to passer ikke sammen. Jeg vet heller ikke hvem som utnytter alt dette rommet han visstnok skaper.

 

En spiss skal score mål. Så langt i år har Bella et snitt på 0,26 pr kamp. Det er likt med hva Daigo har fra midtbanen, og omtrent det samme som spillere som Stig Johansen og Storflor.

 

Bella har trengt 284 minutter pr mål. Til sammenlikning har Ola Kamara i Godset trengt 217...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bella har fått en sesong på å vise hva han er god for, og historiene fra Elfborg, FCK osv. viser seg å være sanne; karen bøtter inn mål i perioder, men lider av måltørke og "stang-ut" resten av tiden.

 

For ustabil - synd å si det. Jeg mener vi skal prøve andre alternativer i steden for å signere han.

 

Ellers må jeg si at Berglund virker som en herlig fyr utenfor banen!!

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bella har fått en sesong på å vise hva han er god for, og historiene fra Elfborg, FCK osv. viser seg å være sanne; karen bøtter inn mål i perioder, men lider av måltørke og "stang-ut" resten av tiden.

 

For ustabil - synd å si det. Jeg mener vi skal prøve andre alternativer i steden for å signere han.

 

Ellers må jeg si at Berglund virker som en herlig fyr utenfor banen!!

 

Bella råkjørte for å rekke hit før mars var gått ut, det er kun fem måneder siden - han var da småskadet, og hadde ikke fått hvert med på noe av sesongoppkjøringen til laget, han var jo faktisk ikke spilleklar før runde 5 eller deromkring. Å si at han har fått en sesong (som strengt tatt bør regnes fra sesongoppkjøringen begynner (i januar?) til sesongen avsluttes (i november?)) er vel å ta ganske hardt i. At spillere som Daniel ikke tåler det kjøret vi har hatt i høst er vel ganske åpenbart, og vi håper vel alle at vi er med noen runder i EL og cupen utover sensommeren neste år også?

 

Jeg kan derimot gå med på at de ikke akkurat virker som det ideelle spisspar (og det vet vi alt om, vi har hatt det ideelle spisspar de siste fire sesongene!), men å ut av det få at vi ikke trenger Bella blir helt feil. Vi trenger han også. Men en spiss med komplementærferdigheter til Bellas og Daniels bakromsløp er definitivt ønskelig. Kanskje er det Aase, kanskje er det en Veigar i retur, kanskje er det en omskolert Hoff eller Daigo, kanskje er det noe vi ser oss råd til å kjøpe inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bella har fått en sesong på å vise hva han er god for, og historiene fra Elfborg, FCK osv. viser seg å være sanne; karen bøtter inn mål i perioder, men lider av måltørke og "stang-ut" resten av tiden.

 

For ustabil - synd å si det. Jeg mener vi skal prøve andre alternativer i steden for å signere han.

 

Ellers må jeg si at Berglund virker som en herlig fyr utenfor banen!!

 

Bella råkjørte for å rekke hit før mars var gått ut, det er kun fem måneder siden - han var da småskadet, og hadde ikke fått hvert med på noe av sesongoppkjøringen til laget, han var jo faktisk ikke spilleklar før runde 5 eller deromkring. Å si at han har fått en sesong (som strengt tatt bør regnes fra sesongoppkjøringen begynner (i januar?) til sesongen avsluttes (i november?)) er vel å ta ganske hardt i. At spillere som Daniel ikke tåler det kjøret vi har hatt i høst er vel ganske åpenbart, og vi håper vel alle at vi er med noen runder i EL og cupen utover sensommeren neste år også?

 

Jeg kan derimot gå med på at de ikke akkurat virker som det ideelle spisspar (og det vet vi alt om, vi har hatt det ideelle spisspar de siste fire sesongene!), men å ut av det få at vi ikke trenger Bella blir helt feil. Vi trenger han også. Men en spiss med komplementærferdigheter til Bellas og Daniels bakromsløp er definitivt ønskelig. Kanskje er det Aase, kanskje er det en Veigar i retur, kanskje er det en omskolert Hoff eller Daigo, kanskje er det noe vi ser oss råd til å kjøpe inn.

 

Hadde vi hatt litt romsligere økonomi hadde jeg vært enig med deg.

Han er en bra squad-player. Men en snart 30 år (?) gammel spiss betyr som regel høy lønn - og Elfborg skal vel ha en slant?

 

Derfor mener jeg at vi kan se oss litt rundt etter alternativer den kommende vinteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kronerulling for Veigar foreslår jeg. Han virker desperat etter spilletid, noe jeg er redd Norge kanskje vil lide for på lørdag. Men er sikker på at han har lyst til å ta en tur innom Stabæk igjen før han legger opp, og da vil jo dette være en ypperlig anledning. At Nancy kanskje ikke spretter i taket av glede ved å selge han billig tilbake der han kom fra får være så som så, tror de anser Veigar som sunk-cost uansett, hvilket selvfølgelig gjør han mer aktuell for andre klubber også. Har en skikkelig vond magefølelse som sier at hvis vi ikke klarer å kapre han vil han spille for bartene og lisseslipsene neste sesong. De har allerede prøvd å stjele Moldskred (som jeg også gjerne skulle sett i blått) og Yttergård Jensen fra TIL, så de vil tydeligvis ha noen nye offensive spillere i stallen (kanskje Sapara eller Prica ryker?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar hadde vært et fint tilskudd tilbake i Stabæk, og med trening så har han opptil flere gode år foran seg. Daniel er veldig på hell, og kan vel egentlig erstattes av Bella? Kanskje fra neste sesong av?

 

Kobayashi er en slik spiller som er gøy ha i klubben, og på banen for den saks skyld.

 

KGB Invest hadde i mine øyne vært en veldig fornuftig pakke.

 

Bella har scoret mange mål i sin karriere, kanskje noe periodisk, men slik er det jo også med Daniel. Daniels målrush kom jo faktisk i Stabæk, ikke tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniels målrush kom jo faktisk i Stabæk, ikke tidligere.

Eh, Daniel har vel putta ganske bra tidligere også, bl.a. i Kina, men han begynne å bli gammel..

Berglund er ustabil, og har etter som jeg har skjønt det alltid vært det. Jeg tror ingen av dem er spillere for framtiden.

 

Hvis en av ungutta våre slår til og vi får tilbake Veigar eller kjøper en annen spiss, samt får opp en unggutt som kan spille kant så begynner det å se bra ut, men vi prater fort 2011 eller 2012 før vi igjen har er superlag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsketekning hadde jo vært å beholde koba, kjøpe inn veigar og en ving til, evnt forlenget lånet til bella

 

Det hadde vært perfekt. Bella og Nannskog fungerer allerede tilfredsstillende nok. Nannskog og Veigar er gull, men Veigar og Bella hadde nok funget meget bra også. En meget god trio. Koba må vi sikre oss, og den vingen du referer til hadde ikke gjort meg noe om var Erling Knudtzon (Stabæksupporter (?), billig, ung, etablert, vil nok fortsatt spille i TL, vil sikkert bli i Oslo og rask).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsketekning hadde jo vært å beholde koba, kjøpe inn veigar og en ving til, evnt forlenget lånet til bella

 

Det hadde vært perfekt. Bella og Nannskog fungerer allerede tilfredsstillende nok. Nannskog og Veigar er gull, men Veigar og Bella hadde nok funget meget bra også. En meget god trio. Koba må vi sikre oss, og den vingen du referer til hadde ikke gjort meg noe om var Erling Knudtzon (Stabæksupporter (?), billig, ung, etablert, vil nok fortsatt spille i TL, vil sikkert bli i Oslo og rask).

 

Tør man minne om:

Mel.:Jon Blund

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Den ligner litt på Stabæk i grunn.

Økonomisk er vi helt på bunn.

Tigger nå fra store og små.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsketekning hadde jo vært å beholde koba, kjøpe inn veigar og en ving til, evnt forlenget lånet til bella

 

Det hadde vært perfekt. Bella og Nannskog fungerer allerede tilfredsstillende nok. Nannskog og Veigar er gull, men Veigar og Bella hadde nok funget meget bra også. En meget god trio. Koba må vi sikre oss, og den vingen du referer til hadde ikke gjort meg noe om var Erling Knudtzon (Stabæksupporter (?), billig, ung, etablert, vil nok fortsatt spille i TL, vil sikkert bli i Oslo og rask).

 

Tør man minne om:

Mel.:Jon Blund

Hvem er denne klubben som ingen penger har?

Den ligner litt på Stabæk i grunn.

Økonomisk er vi helt på bunn.

Tigger nå fra store og små.

 

Da får du lese ØNSKETENKNING!

 

Skal jeg være realist så kan det hende vi kjøper koba og leier bella....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man finner alltid penger til å gjøre små gode investeringer. Jeg tror klubben ville strukket seg langt for å få tilbake Veigar iallefall. Det må finnes rom i lønnsbudsjettene ettersom man prøvde å hente Veigar nå i sommer.

 

Selv fotballklubber i økonomisk trange tider henter spillere. Stabæk blir nok intet unntak. Lyn hentet Wehrman. FFK henter to spillere og ny trener. TIL henter spillere selv uten å selge noen selv om de har budsjettert med store salg. Godset skaffer seg Riseth. VIF henter Madsen.

 

Men førstepri er nok Kobayashi så MÅ vi sikre oss minst en av Bella/Veigar. Vi er nodt til å ha minst to etablerte spisser. Så får man se om det er behov for å hente andre spillere (altså vingen som etterlyses). Stabæk driver tross alt toppfotball. Skjer det ikke reinvesteringer i A-laget vil man spare seg til fant. Veigar alene nedbetaler seg nok mye av seg selv med høyere tilskuertall. Det samme kan til en viss grad Kobayashi gjøre. Så gjenstår det å se hvor mye Elfsborg og Japan krever for sine spillere. Elfsborg sitt krav er nok symbolsk og de vil nok ikke stikke kjeppet i hjula for Berglund om man selv ønsker å bli. Dessuten klarer Elfsborg seg glimrende uten Bella. De kjemper om gull i Sverige. Hva slags økonomi klubbene i Japan har aner jeg ikke, så jeg vet ikke hvor mye Kobayshi er verdt der borte.

 

Lønnskostnadene for 2010 er vel allerede kuttet så mye man ønsket etter at spillerne gikk inn for 9 % kutt, og jeg regner med at lønnen til Bella og Koba er medberegnet. Da vil man kanskje måtte kvitte seg med en spiller for å få Veigar inn i lønnsbudsjettet. Stenvoll/Olsen er vel mest nærliggende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får håpe høye tilskuertall bidrar til noen ekstra kroner i kassa, det gjør oss jo også ekstra attraktive for sponsorer. Jeg kan ikke tenke meg at vi forlenger med IAO, Tom Stenvoll er nok dessverre på vei ut, og skulle vi få Veigar vil vi neppe beholde både Bella og Daniel. Siden Daniel er under kontrakt blir det nok ham vi beholder med mindre han selv vil bort.

 

Om vi mister Bella, IAO og Tom, men beholder Daigo og får inn Veigar vil jeg si det er en styrking av stallen og burde holde til å kjempe om seriegull neste år! Vi har en relativt ung start-11, er bare Daniel og Jon Inge som er født på 70-tallet av utespillerne hvis vi regner med at Bella går (og han er født i 79) – det gir håp om at de fleste bare blir enda bedre neste år :) Med Tømmernes, Jørgen, Torstein og Mix som ligger og vaker burde vi ha et berettiget håp om at minst en av dem tar steget opp til neste år og gir Nannskog reell konkurranse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lønnen til Tømmernes er vel også noe vi kunne vært foruten. Når det gjelder forsvarlinjen så gikk vi inn i sesongen med disse etablerte spillerne: Høiland, MMS, Segerström, Risp, Olsen, Stenvoll. Altså seks stykker på fire plasser, også hadde vi Rogne, Hedenstad og Gromstad som unge back-up. Ut har Risp gått og inn har vi på mange måter fått to ny etablerte spillere i Rogne og Hedenstad, mens Gromstad fortsatt er et ubeskrevet blad. Altså har vi mistet en og på mange måter fått to inn. Derfor kan vi kvitte oss med en til. Olsen er det naturlige valget. Han har høy lønning. Dessuten har vi Rogne, MMS, Segertrøm, Høiland og Gromstad som kan spille stopper. På backene har vi færre alternativer og det hadde vært kjekt å ha med Stenvoll der ved behov.

 

Altså burde Tømmernes+Olsen ut kunne frigjordt lønnsmidler for å kunne lønne Veigar. Austbø kunne også frigjort midler ved et utlån.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vingen som etterlyses her kan vel være Jørgen Skjelvik... Hedenstad, Rogne og Mix har jo tatt TL med storm, så kanskje Skjelvik gjør det samme neste sesong.

Det kan godt hende. Forrykende fart og et godt venstrebein er i det minste et godt utgangspunkt for en ving. Og det er ikke mange av dem på venstresiden i eliteserien. Men han må få flere sjanser selv om han kanskje varierer litt i begynnelsen. Tillit og tid - det er nøkkelordene. Jeg er ikke i tvil om at "råmaterialet" er der.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vingen som etterlyses her kan vel være Jørgen Skjelvik... Hedenstad, Rogne og Mix har jo tatt TL med storm, så kanskje Skjelvik gjør det samme neste sesong.

Det kan godt hende. Forrykende fart og et godt venstrebein er i det minste et godt utgangspunkt for en ving. Og det er ikke mange av dem på venstresiden i eliteserien. Men han må få flere sjanser selv om han kanskje varierer litt i begynnelsen. Tillit og tid - det er nøkkelordene. Jeg er ikke i tvil om at "råmaterialet" er der.

 

Tid innebærer også at vi ikke skal forvente at han tar tippeliganivået allerede neste sesong. Vi må nok ha to andre klare til vingspill i førsteelleveren (Hoff og Koba?), og så får Skjelvik få de sjansene han gjør seg fortjent til neste sesong. Men i 2011, da...!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...