Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Her er det mange som er meget oppdatert på spillermarkedet. Derfor en liten utfordring.

Det gjelder en relativt ung svensk/brasiliansk fotballspiller.

Han har spilt for AIK, Djurgården, Hammarby, IFK Malmø.

Nå spiller han kun hobby fotball i Oslo sammen med en gammel stjerne fra Stabæk. I tillegg jobber han på Bekkestua.

Ringo/Alz osv, vet dere hvem jeg snakker om.

 

Har ikke sett han spille, men ihvertfall at han hadde tilført laget mye på den sosiale siden (som jeg kjenner han fra)

Hadde han hatt ambisjoner og vært god nok hadde vi sikkert hatt han for lenge siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det mange som er meget oppdatert på spillermarkedet. Derfor en liten utfordring.

Det gjelder en relativt ung svensk/brasiliansk fotballspiller.

Han har spilt for AIK, Djurgården, Hammarby, IFK Malmø.

Nå spiller han kun hobby fotball i Oslo sammen med en gammel stjerne fra Stabæk. I tillegg jobber han på Bekkestua.

Ringo/Alz osv, vet dere hvem jeg snakker om.

 

Har ikke sett han spille, men ihvertfall at han hadde tilført laget mye på den sosiale siden (som jeg kjenner han fra)

Hadde han hatt ambisjoner og vært god nok hadde vi sikkert hatt han for lenge siden.

Hepp,

 

Helt sikkert...

 

Viktor Fernando Larsson i MS eller hur?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det mange som er meget oppdatert på spillermarkedet. Derfor en liten utfordring.

Det gjelder en relativt ung svensk/brasiliansk fotballspiller.

Han har spilt for AIK, Djurgården, Hammarby, IFK Malmø.

Nå spiller han kun hobby fotball i Oslo sammen med en gammel stjerne fra Stabæk. I tillegg jobber han på Bekkestua.

Ringo/Alz osv, vet dere hvem jeg snakker om.

 

Har ikke sett han spille, men ihvertfall at han hadde tilført laget mye på den sosiale siden (som jeg kjenner han fra)

Hadde han hatt ambisjoner og vært god nok hadde vi sikkert hatt han for lenge siden.

Hepp,

 

Helt sikkert...

 

Viktor Fernando Larsson i MS eller hur?

 

 

 

@ringo

Stemmer, litt for enkelt når jeg nevnte gml Stabæk helt.

Vet at MS stort sett taper når han ikke er på banen. Han er PT på sats og er en utrolig fin type.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjer'a? Skulle ikke Suka bestemme seg på onsdag eller torsdag? Nå er det lørdag...

Liker det ikke. Redd verdens mest usympatiske har fått Suka på andre tanker...

Noen som vet noe mer??

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2710998.ece

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=577378

 

Må være helt mørkt i skallen på den fyren der..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La nå Fagermo drive med sitt.

 

Faktaene taler for seg.

-Vi ligger vel rundt en gjennomsnittsalder på 25 hver runde, mens Odd rundt 30.

-Vi har Nannskog, de har Kovacs.

-Vi har norges beste og mest sympatiske trener, de har Dag Eiliv...

-Vi vant jr. NM i fjor og er i semien i år.

-Vi kan nylig skilte med skole og egen gruppe ved skolen for juniorene.

-Gjennomsnitt tilskuerantall over 9000.

 

Jeg lurer på hva Fagermo mener de har som ikke vi har og evt. hva de er bedre på..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La nå Fagermo drive med sitt.

 

Faktaene taler for seg.

-Vi ligger vel rundt en gjennomsnittsalder på 25 hver runde, mens Odd rundt 30.

-Vi har Nannskog, de har Kovacs.

-Vi har norges beste og mest sympatiske trener, de har Dag Eiliv...

-Vi vant jr. NM i fjor og er i semien i år.

-Vi kan nylig skilte med skole og egen gruppe ved skolen for juniorene.

-Gjennomsnitt tilskuerantall over 9000.

 

Jeg lurer på hva Fagermo mener de har som ikke vi har og evt. hva de er bedre på..

 

Pål Berg om saken og svarer Fagermos kritikk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Veigar ikke skulle komme, vil ikke Jo Inge Berget være et bra alternativ? Synes han blir bedre og bedre, og tror han ville passet godt inn hos oss. Bra teknikk, god spilleforståelse, bra skuddfot, ++.

 

Kan ikke tenke meg at Udinese skal ha all verdens med penger for han heller? Såvidt jeg husker så ble han kjøpt av Udinese fordi Lyn skulle styre Ighalo pengene unna Brynestad? Ser nå at Molde skulle ut med rundt 5 millioner da de prøvde å hente han i sommer, men en overgang etter at han ikke bestod medisinsk test vil vel kanskje være rimeligere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor denne interessen for (flere) Lynspillere som ikke forsterker førsteelleveren? Vi har da egne, gode, juniorer.

 

Fordi det er et enormt vakum mellom Henning Hauger (1985) til gutta født i 1990 og 1991!

 

Og det er relevant fordi? (Berget er født i -90.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor denne interessen for (flere) Lynspillere som ikke forsterker førsteelleveren? Vi har da egne, gode, juniorer.

 

Fordi det er et enormt vakum mellom Henning Hauger (1985) til gutta født i 1990 og 1991!

 

Og det er relevant fordi? (Berget er født i -90.)

 

Jeg snakker først og fremst om Knudtzon (88), Simonsen (88), Agan (87), som alle er nevnt før Berget nå blir nevnt. Alle er gratis om Lyn går konkurs. Berget er IKKE.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er selvsagt for en saa sterk stall som mulig. Poenget er at spillerne du nevner ikke er i nærheten av aa kunne erstatte Kobayashi eller være et alternativ til Veigar. Om vi ikke har raad til Veigar, haaper jeg vi bruker midlene paa de vi har, framfor aa gamble paa spillere a la Knudtzon og Simonsen.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er selvsagt for en saa sterk stall som mulig. Poenget er at spillerne du nevner ikke er i nærheten av aa kunne erstatte Kobayashi eller være et alternativ til Veigar. Om vi ikke har raad til Veigar, haaper jeg vi bruker midlene paa de vi har, framfor aa gamble paa spillere a la Knudtzon og Simonsen.

 

Hvis man kun tenker fram til nesetippen sin ja. Man må tenke litt fram i tid også. Det er ikke hver dag at U21 landslagsspillere med bred TL-erfaring er tilgjengelig gratis. Disse to kunne lett vært lønnet med Stenvoll sin lønn for eksempel. Hvilke panikk-grep skal vi ta når Nannskog gir seg etter neste sesong. Når Stenvoll legger opp. Når IAO sin kontrakt ikke blir fornyet. Når Høiland (32) blir for gammel. Når Knudsen må gi seg. (holder Iven ut så lenge. Han burde optimalt sett vært et par år yngre) Når en utenlandsk klubb bestemmer seg for å hente Hauger og/eller Farnerud. Ja. Det er problematisk at vi ikke har spillere i aldersgruppen mellom 1985-1990. Dette er spillere i begynnelsen av 20-årene som skal være modne for større roller i et lag når stjernspillerne i alderen 25-30 søker nye utfordringer og spillerne rundt 30+ blir for gamle. Skal vi sette vår lit til et par tenåringer? Spiller disse knallgodt forsvinner de utlands fortere enn man kan si mix. Det er en ubalanse aldersmessig i troppen som er bekymringsverdig.

 

Alle er gratis om Lyn går konkurs. Berget er IKKE.

Hørt om sign-on fee?

 

Sign-on fee er noe som tilhører fortiden i norsk fotball. Spillere uten kontrakt skal være skjeleglade om de finner seg en klubb.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle er gratis om Lyn går konkurs. Berget er IKKE.

Konkursboet til FC Lyn har rett til å tre inn i avtalene med den enkelte spilleren, etter alminnelig konkursrett. OM de velger å gjøre det er ett annet spm. Men kan hende Konkursboet velger å gjøre dette for å hente inn noe mer penger. Men da vil vel ett skambud være fullt mulig. 

 

Forresten er jeg enig: Ja takk til Berget, men han er vel enda Udinese sin eiendom, som vel er poenget til Blaadrøm...   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle er gratis om Lyn går konkurs. Berget er IKKE.

Konkursboet til FC Lyn har rett til å tre inn i avtalene med den enkelte spilleren, etter alminnelig konkursrett. OM de velger å gjøre det er ett annet spm. Men kan hende Konkursboet velger å gjøre dette for å hente inn noe mer penger. Men da vil vel ett skambud være fullt mulig.

 

Hele gjengen blir frigitt. Ingen som gidder å betale det det koster å drifte boet i mange måneder for å kunne skvise ut litt overgangspenger. TL-klubbene kan jo bare sitte på gjerdet fram til langt ut i 2010, mens den som betaler for å drifte boet må betale Lyns utgifter. Det kommer ikke til å skje. Spillerne ansees forresten som ansatte i klubben, ikke som eiendeler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man kun tenker fram til nesetippen sin ja. Man må tenke litt fram i tid også. Det er ikke hver dag at U21 landslagsspillere med bred TL-erfaring er tilgjengelig gratis. Disse to kunne lett vært lønnet med Stenvoll sin lønn for eksempel. Hvilke panikk-grep skal vi ta når Nannskog gir seg etter neste sesong. Når Stenvoll legger opp. Når IAO sin kontrakt ikke blir fornyet. Når Høiland (32) blir for gammel. Når Knudsen må gi seg. (holder Iven ut så lenge. Han burde optimalt sett vært et par år yngre) Når en utenlandsk klubb bestemmer seg for å hente Hauger og/eller Farnerud. Ja. Det er problematisk at vi ikke har spillere i aldersgruppen mellom 1985-1990. Dette er spillere i begynnelsen av 20-årene som skal være modne for større roller i et lag når stjernspillerne i alderen 25-30 søker nye utfordringer og spillerne rundt 30+ blir for gamle. Skal vi sette vår lit til et par tenåringer? Spiller disse knallgodt forsvinner de utlands fortere enn man kan si mix. Det er en ubalanse aldersmessig i troppen som er bekymringsverdig.

Når går kontrakten til Stenvoll ut? Kan ikke lønne noen med de pengene før vi har dem tilgjengelig. Stenvoll og IAO har knapt nok fått spilletid i år (særlig ikke de siste mnd), så det er vel begrenset hvor mye vi merker at de forsvinner. Det er en del til som banker på døra og vi har et veldig ungt lag, så jeg er ikke alt for bekymret bare vi får Veigar eller Daigo neste år. Greit nok om vi får en god spiller til en lav pris, men ingen grunn til å være desperate. Synd vi ikke fikk tak i Guastavino, han tror jeg hadde passet bra inn hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synd vi ikke fikk tak i Guastavino, han tror jeg hadde passet bra inn hos oss.

 

Heller Berget enn guastavino! makan til ujevn og egoistisk spiller skal man lete lenge etter. Han har vel ikke vært en knallsuskess i Brann akkurat... Berget viser deriomt et stort potensiale, tatt hans unge alder i betrakning!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merker det gjør vondt langt inn i et blaatt hjerte å lese om hvem som kan lønnes med Stenvolls lønn. Selv om jeg vet det er helt realistisk om ikke mange årene. Stenvolls spilletid (eller mangel på denne) skyldes vel også skademarerittet hans. Tipper IAO ryker før Stenvoll, lønnen er vel ganske mye høyere.

 

Skal vi snakke om folk i 85-90 som kommer til eller kan rykke ned, er jeg fortsatt mer klar for Celso Borges enn Knudtzon og Simonsen, men Borges blir nok temmelig mye dyrere. Er klar over at det er ganske usannsynlig :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når går kontrakten til Stenvoll ut? Kan ikke lønne noen med de pengene før vi har dem tilgjengelig. Stenvoll og IAO har knapt nok fått spilletid i år (særlig ikke de siste mnd), så det er vel begrenset hvor mye vi merker at de forsvinner. Det er en del til som banker på døra og vi har et veldig ungt lag, så jeg er ikke alt for bekymret bare vi får Veigar eller Daigo neste år. Greit nok om vi får en god spiller til en lav pris, men ingen grunn til å være desperate. Synd vi ikke fikk tak i Guastavino, han tror jeg hadde passet bra inn hos oss.

 

Stenvoll og IAO har kontrakt ut 2010. De bør ikke fornyes. Det er mulig vi kan kvitte oss med dem på billigsalg dersom de blir overflødige. Da slipper vi iallefall litt over 3 millioner i lønnsutgifter. Jeg er enig i at Veigar og Daigo vil sikre oss en konkurransedyktig tropp også i 2010. Men endringer vil skje igjen i 2011. Hvem som da skal være bakromsspiss er vanskelig å si. Kanskje vi allerede nå skal sikre oss en dersom vi finner en som er gratis, god og som kan ha godt av et år i Stabæksystemet før han blir satset på for fullt. Agan!?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle er gratis om Lyn går konkurs. Berget er IKKE.

Konkursboet til FC Lyn har rett til å tre inn i avtalene med den enkelte spilleren, etter alminnelig konkursrett. OM de velger å gjøre det er ett annet spm. Men kan hende Konkursboet velger å gjøre dette for å hente inn noe mer penger. Men da vil vel ett skambud være fullt mulig. 

 

Forresten er jeg enig: Ja takk til Berget, men han er vel enda Udinese sin eiendom, som vel er poenget til Blaadrøm...   

 

Hvordan kan et konkursbo gå inn i en ansattavtale? Ved konkurs slutter bedriften å betale lønn, og med mindre konkursboet har tenkt å fortsette å lønne de ansatte med penger som pr. definisjon ikke finnes kan de selvsagt ikke opprettholde noen ansettelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stenvoll er vår John O'Shea. Han venter tålmodig på muligheten og kan brukes overalt vi har behov for det. Vi vet han holder nivået greit og uten problemer kan steppe inn ved skader. Den perfekte klubbspiller og så lenge han holder vil jeg mye heller ha en spiller jeg vet jeg kan stole på enn f.eks en spiller som Erling Knudtzon.

 

Når det gjelder dette aldersspranget kan jeg ikke si at jeg er spesielt bekymret ettersom unggutta har vist at de tar nivået og vi samtidig har en relativt bred stall, spesielt om vi skulle klare å hente veigar og beholde daigo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...