Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Vi burde også begyne å se litt i 1. Divisjon. Rett før sesongstart sa jeg at vi burde kjøpt Thioune og han slo litt igjennom kan man si... Men uansett. Her er noen interessante spillere:

 

Mats Cato Moldskred (Løv-Ham) Vanvittig god fart, bra teknikk, og målfarlig. Veldig interessant høyrekant, men passer kanskje bedre i 4-3-3?

 

Umaru Bangura (Hønefoss) Nevnte han ifjor, nevner han igjen. Ekstremt bra arbeidskapasitet, god teknikk og pasningssikker.

 

John Pelu (Haugesund) Ekstrem fart og god teknikk. Målfarlig. Kanskje litt vanskelig å få tak i, siden han akkuratt gikk til FKH

Stabæk snuset på Thioune. Gikk ikke for ham, og uten at jeg vet noe håndfast om den avgjørelsen, støtter jeg den. Spørsmål Magulf: Du har Henning Hauger, Pontus Farnerud, Daigo Kobayashi, Johan Anderson og Palmi Ravn Palmason som alle er sentrale midtbanespillere. Hvem ville du benket for å få plass til Thioune? Og hvordan ville Mix sin utvikling ha vært om veien hadde vært så mye lenger til spilletid? 

 

 

Pelu nei takk, han falt igjennom i Rosenborg på alle måter, enten det var spillet, det tekniske, holdninger eller sosiale ferdigheter.... 

 

Prioritet 1. må være å få Daigo på permanent basis, evt. også Bella. Og deretter en forsvarsspiller og ving til klubben. Om vi har penger til noe mer en Daigo vet jeg ikke? 

 

Det du sier om Pelu kunne vel noen sagt om Veigar på bakgrunn av hans tid i Strømsgodset og.. Eller Annan i Start, eller nesten også Somen i Odd.

Jeg synes det er vanskelig å avskrive folk bare fordi de ikke gjør det så bra i en annen norsk klubb.

Men: vi har dritlite penger, så jeg tror også Berget og Angan er urealistisk, de er blitt så hypa at Viking og Brann sikkert legger to mill i sign on-fee på bordet for dem hver, i tillegg til det samme i lønn.

Som alle vet har ikke vi fire mill å bruke på en reservespiss (http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6780161 og http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6786168)

 

Det som hadde forsterket oss veldig hadde vært en offensiv venstreback som er venstrebeint, da har vi plutselig en ny dritbra høyreback/sentral midtbane i Vegar. JIH inn i midten sammen med Segerstrøm/Rogne/MMS.

Hvis man skal se på venstrebacker i de aktuelle nedrykksklubbene så er kanskje Wallace i FFK aktuell?

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste grunnen for at Lynspillere er nevnt allerede er fordi de ved en konkurs i Lyn er bosmanspillere. Jeg ser på det som helt uaktuelt å bruke overgangspenger på andre enn Daigo/Veigar/Bella. Nye spillere skal også passe inn i lønnsbudsjettet. Slik stå er nå så er planen å videreføre dagens totale lønnsnivå -9% neste sesong. Slik jeg tolker det er det allerede gjort rom i lønnsbudsjettene for å signere Daigo og Bella. Men så gjenstår det å se hvor mye de koster å kjøpe fri fra sine klubber. Skal vi sikre oss Veigar må vi for det første finne midler for å betale overgangssum. For det andre må vi finne plass i lønnsbudsjettet. Det kan gjøres ved å la være å signere Bella. Og/Eller kvitte oss med for eksempel IAO, som har 2 millioner i lønn. Veigar hadde 2,8 mill sist han var i Stabæk og kan ikke regne med å få samme betingelser denne gangen.

 

Daigo og Veigar inn. Bella og IAO ut ville betydd at det faktisk var rom for å signere enn lovende ung Lynspiller, som ikke ville ha lønnskrav på mer enn rundt 0,5 mill. Agan/Knudtzon mener jeg burde vært aktuelle i så tilfelle. Får vi inn Veigar så hadde jeg takket glatt nei takk til Bella dersom vi kunne sikret oss Knudtzon eller Agan.

 

Dette er et regnestykke som må gå opp. Derfor mener jeg Pelu, Wallace, Borges, Berget mm er uaktuelle. MEN Knudtzon/Agan kan passe inn i regnestykket om Lyn går konkurs.

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste grunnen for at Lynspillere er nevnt allerede er fordi de ved en konkurs i Lyn er bosmanspillere. Jeg ser på det som helt uaktuelt å bruke overgangspenger på andre enn Daigo/Veigar/Bella. Nye spillere skal også passe inn i lønnsbudsjettet. Slik stå er nå så er planen å videreføre dagens totale lønnsnivå -9% neste sesong. Slik jeg tolker det er det allerede gjort rom i lønnsbudsjettene for å signere Daigo og Bella. Men så gjenstår det å se hvor mye de koster å kjøpe fri fra sine klubber. Skal vi sikre oss Veigar må vi for det første finne midler for å betale overgangssum. For det andre må vi finne plass i lønnsbudsjettet. Det kan gjøres ved å la være å signere Bella. Og/Eller kvitte oss med for eksempel IAO, som har 2 millioner i lønn. Veigar hadde 2,8 mill sist han var i Stabæk og kan ikke regne med å få samme betingelser denne gangen.

 

Daigo og Veigar inn. Bella og IAO ut ville betydd at det faktisk var rom for å signere enn lovende ung Lynspiller, som ikke ville ha lønnskrav på mer enn rundt 0,5 mill. Agan/Knudtzon mener jeg burde vært aktuelle i så tilfelle. Får vi inn Veigar så hadde jeg takket glatt nei takk til Bella dersom vi kunne sikret oss Knudtzon eller Agan.

 

Dette er et regnestykke som må gå opp. Derfor mener jeg Pelu, Wallace, Borges, Berget mm er uaktuelle. MEN Knudtzon/Agan kan passe inn i regnestykket om Lyn går konkurs.

 

To spisser til (Veigar og aNgan) høres gøy ut det, men jeg mener at hvisomatte dersomatte vi får Veigar, bør vi heller bruke penger på en billig venstreback. Og jeg tror fx Wallace er billigere enn Angan i lønn, og kan ikke koste mye i overgang heller dersom FFK rykker ned.

 

En billig og bra venstreback vil frigjøre Vegar fra den plassen, og jeg tror han kan bli 25% bedre enn han er nå, med en gang, dersom han får spille sentralt eller til høyre på banen.

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner man må være kynisk en gang i blant og alt det der, men synes utsagn som å "kvitte seg med dem" er noe ufint overfor to så markante blaa skikkelser gjennom MANGE år.

 

Man kan vel ikke undestreke dette nok. Stenvoll er selve definisjonen på lojal klubbspiller.

Støttes. IAO er helt grei, men Stenvoll er helt BLAA. Det er synd Tom ikke får mer spilletid nå, men man kan ikke klage på at ungdommen får sjansen heller. Skal man satse for framtiden er det liten tvil om at Daniel, Bella og IAO (og dessverre Stenvoll) ligger tynt an. Ideelt sett bør nok ingen av dem være med lenger enn max ut neste sesong med mindre Stenvoll eller Bella virkelig klarer å heve seg.

SuperJon, JIH og eventuelt Veigar begynner å bli voksne de også, men det er spillere som er outstanding i forhold til alder og bør kunne holde absolutt topp TL-nivå noen år til.

Som noen nevnte bør vi ha inn en venstrebekk (kjøp eller juniorstall) så Hedenstad kommer seg over på høyresiden/sentral midtbane. Jeg tror både han og JIH kan bekle både høyrekant og høyrebekk. Hedenstad også sentral midtbane, og JIH også midtstopper så de gir oss bra rokeringsmuligheter.

Med Johan Andersson tilbake og Hedenstad tilgjengelig på midtbanen har vi mer enn nok å ta av der både sentralt og på kant selv om enten Henning eller Farnerud skulle bli solgt. Da er det først og fremst en hengende spiss vi mangler, enten der er Veigar, en fra Juniorstallen eller nykjøp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


To spisser til (Veigar og aNgan) høres gøy ut det, men jeg mener at hvisomatte dersomatte vi får Veigar, bør vi heller bruke penger på en billig venstreback. Og jeg tror fx Wallace er billigere enn Angan i lønn, og kan ikke koste mye i overgang heller dersom FFK rykker ned.

 

En billig og bra venstreback vil frigjøre Vegar fra den plassen, og jeg tror han kan bli 25% bedre enn han er nå, med en gang, dersom han får spille sentralt eller til høyre på banen.

 

Jeg mener det er færre hvis'er i mitt resonement enn ditt. Dersom FFK rykker ned så tror jeg ikke at Wallace blir så billig som du tror. FFK hadde et salgsbudsjett på 8 mill i år. De har vel ikke solgt spillerene ennå. Planen var at Wallace skulle stå for de salgsinntektene. Wallace er garantert mye dyrere enn Angan både å signere og å drifte! Det er forresten veldig vanskelig å finne billige gode venstrebacker.

 

To spisser til hadde vært gøy, men høyst nødvendig. Neste sesong har vi kun en etablert spiss=Nannskog og en spiss på 17 som har 1 kamp fra start i TL. Vi må hente minst en spiss til. Helst to: en vi kjøper (Veigar eller Bella), en ung bosman (Angan). Det finnes mange måter å sette sammen spissrekka vår neste sesong. Personlig foretrekker jeg den første.

Nannskog-Veigar-Angan-Aase

Nannskog-Bella-Aase

Nannskog-Bella-Aase-Angan

Nannskog-Aase-Angan

Nannskog-Veigar-Aase

Nannskog-Veigar-Bella-Aase

 

Jeg gjentar det igjen. Jeg tror det er urealistisk at vi bruker overgangspenger enn på andre enn Veigar, Bella og/eller Daigo.

 

(og ja. alt styret med lynspillere gjelder kun hvis de går konkurs)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har blitt noen av NRK2's 1.div-kamper i det siste. De viser mye Kongsvinger, og Magnus Sylling Olsen scorer omtrent i hver eneste kamp. Han er 83er og sånn sett kanskje nådd sitt potensial og enda en midtbanespiller er kanskje ikke det vi trenger :) Syns likevel han virker litt spennende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste grunnen for at Lynspillere er nevnt allerede er fordi de ved en konkurs i Lyn er bosmanspillere. Jeg ser på det som helt uaktuelt å bruke overgangspenger på andre enn Daigo/Veigar/Bella. Nye spillere skal også passe inn i lønnsbudsjettet. Slik stå er nå så er planen å videreføre dagens totale lønnsnivå -9% neste sesong. Slik jeg tolker det er det allerede gjort rom i lønnsbudsjettene for å signere Daigo og Bella. Men så gjenstår det å se hvor mye de koster å kjøpe fri fra sine klubber. Skal vi sikre oss Veigar må vi for det første finne midler for å betale overgangssum. For det andre må vi finne plass i lønnsbudsjettet. Det kan gjøres ved å la være å signere Bella. Og/Eller kvitte oss med for eksempel IAO, som har 2 millioner i lønn. Veigar hadde 2,8 mill sist han var i Stabæk og kan ikke regne med å få samme betingelser denne gangen.

 

Daigo og Veigar inn. Bella og IAO ut ville betydd at det faktisk var rom for å signere enn lovende ung Lynspiller, som ikke ville ha lønnskrav på mer enn rundt 0,5 mill. Agan/Knudtzon mener jeg burde vært aktuelle i så tilfelle. Får vi inn Veigar så hadde jeg takket glatt nei takk til Bella dersom vi kunne sikret oss Knudtzon eller Agan.

 

Dette er et regnestykke som må gå opp. Derfor mener jeg Pelu, Wallace, Borges, Berget mm er uaktuelle. MEN Knudtzon/Agan kan passe inn i regnestykket om Lyn går konkurs.

 

ang att få loss pengar till nyförvärv.

 

Ett bud på Farnerud skulle inte förvåna mig.

Eller rättare sagt ja skulle bli förvånad om ett bud inte kommer.

 

Kommer också med en högst okvalificerad gissning att ett sånt bud borde ju ge en 20-30 mill.

Han borde egentligen va intressantare än Veigar var i vintras eftersom han redan visat förut att han klarar av tempot och spelet nere i europa.

 

Och nej ja vill inte mista Farnerud, för min del skulle han gärna få spela i stabaek tills han slutar med fotboll.

Endret av janzinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skal vi med Bella? Aase blir neste år en vel så god makker, og Bella kommer til å være dyr i drift.

 

Håper pengene går til Veigar, og ofrer gjerne både IAO, Bella og Daigo for å få han. Gromstad, Skjelvik og Aase fyller de plassene.

 

Vil heller ikke ha ny høyreback. Rogne og Segers fungerer fint i midten, og sammen med Segers var MMS kanon i fjor. La JIH holde seg på backen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IAO er nok den som ligger tynnest an, og som nok vil profitere personlig på det å skifte klubb. Familien hans har vel allerede flyttet til Kristiansand? En overgang til Start ligger vel litt i kortene, i og med at vi har god dekning på stopperplass, han hever høy lønn, han er (i hvertfall litt) helt i Kristiansand og får muligheten til å avslutte karrieren i moderklubben. Med 1 år igjen av kontraktstiden, er det kanskje mulig å få litt overgangspenger for han også.

 

Av kontinuitetsbærerne i klubben, har vi nå igjen IAO, TS, JK, MMS, DN og HH. Vi skal være forsiktig med å "kvitte" oss med for mange av disse på en gang. Henning vil det bli vanskelig å si nei til, om han får et godt tilbud fra utlandet. IAO må vel også "få lov til" å dra, dersom han av personlige grunner ønsker å reise til Start. Daniel legger opp etter neste sesong (?). Da er det i mine øyne svært viktig å beholde MMS og TS, selv om de ikke har bidratt så mye som vi ønsker i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


To spisser til (Veigar og aNgan) høres gøy ut det, men jeg mener at hvisomatte dersomatte vi får Veigar, bør vi heller bruke penger på en billig venstreback. Og jeg tror fx Wallace er billigere enn Angan i lønn, og kan ikke koste mye i overgang heller dersom FFK rykker ned.

 

En billig og bra venstreback vil frigjøre Vegar fra den plassen, og jeg tror han kan bli 25% bedre enn han er nå, med en gang, dersom han får spille sentralt eller til høyre på banen.

 

Jeg mener det er færre hvis'er i mitt resonement enn ditt. Dersom FFK rykker ned så tror jeg ikke at Wallace blir så billig som du tror. FFK hadde et salgsbudsjett på 8 mill i år. De har vel ikke solgt spillerene ennå. Planen var at Wallace skulle stå for de salgsinntektene. Wallace er garantert mye dyrere enn Angan både å signere og å drifte! Det er forresten veldig vanskelig å finne billige gode venstrebacker.

 

To spisser til hadde vært gøy, men høyst nødvendig. Neste sesong har vi kun en etablert spiss=Nannskog og en spiss på 17 som har 1 kamp fra start i TL. Vi må hente minst en spiss til. Helst to: en vi kjøper (Veigar eller Bella), en ung bosman (Angan). Det finnes mange måter å sette sammen spissrekka vår neste sesong. Personlig foretrekker jeg den første.

Nannskog-Veigar-Angan-Aase

Nannskog-Bella-Aase

Nannskog-Bella-Aase-Angan

Nannskog-Aase-Angan

Nannskog-Veigar-Aase

Nannskog-Veigar-Bella-Aase

 

Jeg gjentar det igjen. Jeg tror det er urealistisk at vi bruker overgangspenger enn på andre enn Veigar, Bella og/eller Daigo.

 

(og ja. alt styret med lynspillere gjelder kun hvis de går konkurs)

 

Jeg sier ikke at det er flere hvis'er hos deg enn hos meg. Men hvis vi forutsetter at vi klarer å få "hjem" Veigar, så vil du ha enda en spiss til. Jeg vil ha en venstreback (som, som jeg sa, frigjør Vegar til å spille på høyresiden eller sentralt på midtbanen).

Med Veigar på plass har vi neste sesong Daniel, Veigar, Aase, Hoff og Tømmernes (+ Daniel Hæhre som fyller 18 før neste sesong). Jeg mener det da er bedre å få tak i en venstreback. Med Daniel og Veigar på topp, med Hoff og Aase som innbyttere (Evt Hoff som kant men kan da steppe inn på topp) synes jeg vi er dekket på topp. Å kjøpe enda en spiss da synes jeg virker dumt med tanke på å videreutvikle Aase (og evt Hæhre).

Når det gjelder regnestykket ditt med FFK synes jeg det er litt søkt. FFK er en av klubbene med dårligst økonomi i Tippeligaen. Hvis de rykker ned, og ingen andre byr på Wallace, betyr ikke det at de takker nei til alle bud som ikke innfrir budsjettposten på 8 mill. 1 mill er bedre enn 0 mill, og kanskje de selge. Dessuten vet jeg ikke hvor du har det fra at det er Wallace de ene og alene satser på at skal skaffe salgsinntekter. Hva med Celso Borges og Everton, toppscorerne til FFK? Vil si de er minst like hete salgsobjekter for FFK.

Ja takk til Veigar. Og ja takk til en venstreback (fx Wallace).

Er det noen som har noen andre navn på venstrebacken, feks fra førstedivisjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi skal spekulere i å få kjøpt noe billig fra Fredrikstad, selv om de rykker ned. Med den fotball interessen som er i den byen, og Terje Høyli som bidragsyter, så tror jeg de klarer å skrape sammen det som må til for å beholde de spillerne de ser en fremtid i. Tror også at ev. 1div. til neste år blir en liten strafferunde, som vi hadde i 2005, og så kommer de tilbake i 2011.

 

Når det gjelder Lyns spillere så er det vel få som vil ha noen interesse for oss, og de vil nok ha enda større interesse for andre klubber, tror derfor ikke at vi vil få noen derfra. Kommer de gratis, så vil de fremdeles belaste lønns budsjettet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sier ikke at det er flere hvis'er hos deg enn hos meg. Men hvis vi forutsetter at vi klarer å få "hjem" Veigar, så vil du ha enda en spiss til. Jeg vil ha en venstreback (som, som jeg sa, frigjør Vegar til å spille på høyresiden eller sentralt på midtbanen).

Med Veigar på plass har vi neste sesong Daniel, Veigar, Aase, Hoff og Tømmernes (+ Daniel Hæhre som fyller 18 før neste sesong). Jeg mener det da er bedre å få tak i en venstreback. Med Daniel og Veigar på topp, med Hoff og Aase som innbyttere (Evt Hoff som kant men kan da steppe inn på topp) synes jeg vi er dekket på topp. Å kjøpe enda en spiss da synes jeg virker dumt med tanke på å videreutvikle Aase (og evt Hæhre).

Når det gjelder regnestykket ditt med FFK synes jeg det er litt søkt. FFK er en av klubbene med dårligst økonomi i Tippeligaen. Hvis de rykker ned, og ingen andre byr på Wallace, betyr ikke det at de takker nei til alle bud som ikke innfrir budsjettposten på 8 mill. 1 mill er bedre enn 0 mill, og kanskje de selge. Dessuten vet jeg ikke hvor du har det fra at det er Wallace de ene og alene satser på at skal skaffe salgsinntekter. Hva med Celso Borges og Everton, toppscorerne til FFK? Vil si de er minst like hete salgsobjekter for FFK.

Ja takk til Veigar. Og ja takk til en venstreback (fx Wallace).

Er det noen som har noen andre navn på venstrebacken, feks fra førstedivisjon?

 

Jeg er ikke helt på samme bølgelengde som deg tydeligvis. Jeg skal forsøke å argumentere bedre. Du ønsker tydeligvis en venstreback. Dette er en spillertype vi mest sannsynelig må ut et par millioner for. Dette er penger vi ikke har, og som vi heller ikke kommer til bruke etter som pengene som finnes tilgjengelig først og fremst vil brukes på å kjøpe fri spillere som Veigar, Daigo og/eller Bella. Prissettingen av din favoritt, Wallace, mener jeg er alt for lav. Han var før denne sesongen regnes som FFKs heteste salgsobjekt og FFK budsjetterte med ca 8 mill i salg. Everton er på lån, og kom som erstatter for Tarik for ca ett år siden. Så han må de kjøpe først! Borges ble hentet litt inn i årets sesong, så altså i god tid etter at FFK lagde budsjetter for 2009. Han kunne heller ikke omsettes i sommer pga 3-klubber-pr-sesong-regelen. (en aktuell link når det gjelder ffk-budsjettering). Du ønsker å frigjøre Hedenstad for å kunne spille han på høyre/midtbane. Jeg ser ikke helt vitsen med å gjøre det. Etter min mening så utnytter Hedenstad maksimalt i forhold til hans kvaliteter og stallen vi har. På høyrebacken har vi allerede Norges beste back i Høiland. Backsituasjonen i dag kan vi leve med. Høiland, Stenvoll og Hedenstad kan spille på begge sider, mens Skjønsberg kan vikariere på høyre. Dessuten har vi mer enn nok med spillere som kan spille sentral midtbane. Nesten for mange. Hauger, Farnerud, Mix, Andersson, Palmason, Kobayashi. Hedenstad er ennå veldig ung, og kommer nok ikke til å konkurrere om en plass på den sentrale midtbanen før om minst 2-3 år forhåpentligvis.

 

Når det gjelder spissplassen så er jeg enig i at vi ikke har umiddelbart behov for å hente inn to spisser. Men et minimum er å hente inn en spiss. Denne spissen blir nok enten Bella eller Veigar. Det ville ikke være forsvarlig å hente begge to. Aase er kjekk å ha i bakhånd, og kommer til å ha en rolle i 2010/11 som Mix har hatt i år. Mest innbytter med noen starter i ny og ne. Hoff som spiss vet vi at ikke er et godt alternativ. Du kunne likesågodt nevt Palmi når du drar inn Hoff. Hoff er og blir ving. Det har vi erfart i år. Han har spilt hovedsaklig venstreving i hele sin karriere bortsett fra 1,5 år i Lyn der han dannet et godt spisspar med Holmen. Tømmernes har iallefall jeg ikke noen tro på at kommer til å bli satset på eller være i nærheten av 11-laget noen gang. Hæhre er ikke en gang tatt opp i A-lagstroppen, og ser ikke hvordan han er med i diskusjonen. Han vil nok ikke være det før om noen år uansett. Men det vi vet er at Daniel Nannskog gir seg etter neste sesong (?). Hva skjer da? Pr dags dato har vi ingen i stallen som kan ta hans plass. Derfor må det tas grep neste sesong. Men vi kan gjøre det allerede nå i vinter om den riktige spilleren dukker opp til den riktige prisen. Angan kan være en slik spiller. Han er mer gjennombruddshissig og har større tempo enn Veigar/Bella og Aase. Hvis det viser seg at vi har muligheten for å plukke han opp gratis og la han bli bedre kjent med Stabæk i løpet av en sesong, så ser jeg ikke noe skade i det. Han kommer ikke å kreve å spille fra start første året, så lenge han vet at i 2011 vil han bli satset mer på når Daniel forsvinner. Denne sesongen har han godtatt å være 3/4-valg hovedsaklig bak Guastavino og Pratto. Han har 13 starter for Lyn i år 5 mål og 6 assist. Altså Nannskog, Veigar, Angan, Aase hadde vært konge om utgjorde spisskvartetten vår neste sesong. Og så signerer vi Kobayashi. Vi har dessuten nok av spillere på midten som kan fortrenge et tap av våre heteste salgsobjekter i Hauger og Farnerud. I forsvar har vi god nok dekning. IAO ser ut til å være overflødig. Stenvoll bør vi ha med ut 2010 også. På vingene er det noe tynt. Daigo fungerer tilfredsstillende på vingen. Hoff er bra på kanten. Men utover det er Palmi, Mix, Andersson ikke optimalt å ha som vinger. Skjelvik har bevist nada på a-laget, men kan vise seg å bli en god tilvekst om 1,2,3 år. Knudtzon kunne vært et billig alternativ på vingplassen om vi føler for å ha bedre dekning der eller vil ha en spillertype som tilbyr større fart på vingen enn Palmi, Mix, Koba, Andersson og til dels Hoff gjør. Men Skjelvik kan ha denne rollen i stallen på tross av at han helst figurerer på motsatt side av Knudtzon.

 

(langt innlegg. sikkert mange leifer)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Erru crazy, VEIGAR PALL GUNNARSON!!!!!!

Nei bare realistisk. Før jeg utdyper mitt syn vil jeg slå fast noen ting: Veigar var helt, han var klar på at han ønsket at klubben skulle få penger for ham når han dro, han var sterkt delaktig i klubbens eneste seriegull og jeg har sett få om ingen som var så flink som ham til ta ballen i angrep alene. Ære være Veigar og takk for alt! 

 

 

Spørsmålet derosm klubben har ekstremt knappe ressurser er hva man får av Veigar ANNO 2010? Vi vet at han er kommet i kulden i AS Nancy, vi vet han knapt har spillt fotballkamper, 5 kamper ifjor, 2 på benken i år resten har han sett ifra tribunen. Gitt at jeg forstår Fransk godt nok =)-  

 

http://www.asnl.net/calendrier.html

 

Vi vet alle at Veigar var en humørspiller, og at han valgte å la dette gå utover hele laget når han ikke hadde dagen. Jeg synes også han har lagt på seg, etter landskampen mot Norge å dømme. Den Veigar som kan komme til oss nå, er jeg derfor redd at ligner mer på den som var med å spille laget til adecco i 04. Og husk det tok ham ett år i adecco å komme opp på det nivået han var på når han dro. Stabæk har vel egentlig ikke råd til å spille ham inn i samme grad som i adeccoligaen. 

 

Ei heller blir han yngre, etter ett mislykket opphold i en stor liga som Ligue A er, blir det vel heller vanskelig å spille seg ut igjen. Ihvertfall sammenholdt med alderen hans 30 til neste år. Lønnen blir vel heller ikke liten i tl sammenheng. Hvordan vil det å komme tilbake til Stabæk, sammenholdt med liten utsikt til å komme ut igjen påvirke Veigars innsatsvilje og motivasjon? Og hvordan vil en mulig sutrete Veigar påvirke prestasjonsgruppen?

 

Dersom han motivasjonen er iorden tror jeg han vil trenge lenger tid enn ifra Januar til mars på å komme i kampform. Jeg må derfor helle kaldt vann i blodet til de som tror alt løser seg med å få hjem Veigar. Ingenting tyder på at alt vil løse seg med Veigars hjemkomst. Og ærlig talt vi har klart oss ganske bra mtp. hvor viktige Veigar og Alan var ifjor...  

 

Hva tenker Mix, Aase, og de andre unggutta som så til de grader har stått frem i "stjernenes" fravær om at klubben plutselig henter Veigar? Og hva tenker de dersom Veigar er slik form jeg mistenker ham for å være i ?

 

Veigar er på mange måter fortiden mens disse herrene er så absolutt det motsatte. Det bringer også opp et økonomisk poeng: Veigar for vi neppe solgt, lønnskostnader, tranfeerfee og evt. sign-onfee dersom han fristilles i Nancy, vil vi neppe få igjen i form av ny overgangssum. Dersom hans form er som jeg mistenker, vil det også gå lang tid før han kan betale tilbake på fotballbanen.

 

Mens flere av unggutta kan ta steget opp og ut i den store verden, og innbringe penger i Stabæk kasssen. Nå er ikke penger alt, men vi bør ta inn over oss at det for det første ikke skader og at TL er en eksport liga ikke import... 

 

---

 

Daigo vet vi hva står for, han har reist ifra en annen kultur som trolig er mer fremmed en den brasilianske, og tilsynelatende taklet overgangen svært bra. Sammenlign Alans prestasjoner første 3 mnd. med Daigos og du vil se at Daigo har vært adskillig bedre. Nå er ikke de to spillerne sammenlignbare som typer, men man får en god indikasjon på hvor bra Daigo har taklet norsk fotball og kultur med å foreta øvelsen. 

 

Daigo har dessuten gitt laget noe vi sårt har savnet: en silkefot, hans innlegg og frispark er meget viktige. Og har gjort klubben bedre på Dødball enn jeg kan noensinne kan huske. Jeg vil påstå at servene hans er bedre enn både Veigars og Tommy sine. Han er dessuten i en fin alder, kan videreselges med gevinst.

 

Som flere har påpekt begynner vi å få et skillemellom de unge og de etablerte på 30+ år. Og Daigo er en av få som fyller gapet. Jeg kunne utdypet mer om Daigos kvaliteter, men for øyeblikket er han ganske alene med å de egenskapene han har, hvilket som i mine øyne gjør ham viktigere å få med på laget enn Veigar. Da sett i sammenheng med det jeg har sagt over. 

 

Når alt kommer til alt, vil jeg selvfølgelig ønske Veigar hjertelig velkommen tilbake og ønske ham alt godt dersom han donner den vakre drakten igjen. 

 

Men med begrensede penger til rådighet PRIORITERER jeg Daigo foran Veigar.   

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


...TEKST...

 

Men med begrensede penger til rådighet PRIORITERER jeg Daigo foran Veigar.

 

Jeg er enig med prioriteringen. Men ikke like skeptisk til Veigar sin form i ved seriestart om vi henter han i januar. Du vurderte Daigo og Veigar, men hva tenker du om Bella vs Veigar?

 

Hjælp, godt spørsmål. I mitt oprinnelige innlegg om hva jeg ønsket meg skrev jeg evt. forlenge med Bella.

 

Han er en vanskelig mann å ikke like, han kjørte som ett svin for å rekke frem til vinduet stengte og har vært meget sympatisk. Men han er så av og på... Vi trenger en spiss som kan score jevnt og trutt ikke 3 i en kamp..

 

Dessuten truer han og Nannskog samme rom og resultatet blir hverken fugl eller fisk. Samtidig kan han være en god backup for Nannskog som jo ikke blir yngre. Vi har investert tid og penger i mannen, og kanskje er det lurt å satse på at han blir bedre, fremfor å hente en annen, og begynne på nytt?

 

 

Avgjørende blir vel økonomien? Hvis IAO sin kontrakt går ut og Elfsborg slipper ham for en rimelig penge er det vel kanskje rom?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...TEKST...

 

Men med begrensede penger til rådighet PRIORITERER jeg Daigo foran Veigar.

 

Jeg er enig med prioriteringen. Men ikke like skeptisk til Veigar sin form i ved seriestart om vi henter han i januar. Du vurderte Daigo og Veigar, men hva tenker du om Bella vs Veigar?

Hepp,

 

Eller, Hva mener folket om Bella vs Daniel.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller, Hva mener folket om Bella vs Daniel.

Det kommer vel an på forutsetningene. Om Veigar retunerer, er det vel ikke tvil om at Daniel vil finne tilbake til scoringsformen fra de foregående årene. Bella er vel noen år yngre, således et litt mer langsiktig valg. Så lenge Daniel har motivasjonen skal han fortsette, han er en av få kontinuitetsbærere nå, og han er en vinnerskalle av de sjeldne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar ser uansett ut til å få sin skikkelige debut i dag når Nancy møter Monaco i den franske cupen. Virker i hvert fall som på forumet der nede at han starter.

 

For supporterene til Nancy er dette kampen han MÅ prestere. Ingen har virkelig sett han spille og konspirasjonene virker uendelige. Jeg har ikke de minste tvil på at Veigar kan komme tilbake til oss og bli en suksess relativt kjapt. Fotball er mye mentalt og når Veigar i tillegg er en humørspiller som han er tror jeg vante omgivelser gir han et løft uansett hvor få kamper han har spilt.

 

Valget mellom Bella og Nannskog er et valg jeg heller vil gjøre etter sesongen, men the old man har kommet mer i sin rette posisjon de siste kampene selvom det ikke har resultert i alt for mange mål.

 

Uansett skal klubben ha skryt for hvordan de har behandlet generasjonsskifte som såvidt har startet. At vi i det hele tatt har så mange alternativer å diskutere er så uendelig deilig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mener vi bør se etter en ny spiss, er ikke lenge til Daniel er over the edge, og Bella har ikke vist seg veldig fram i år, selv om han har noen avgjørende mål, så har han puttet for få.

 

Aase og Tømmernes ligger bak der som backup kandidater, om noen av de holder nivået neste år er ikke sikkert...

 

Veigar er kult å få tilbake, men vil også ha en annen spiss inn, og jeg vil gjerne beholde Daigo san, han vokser seg mye bedre til neste år, trenger bare tid på å bli vant til Stabæk, Tl og Norge...

 

Møter en spennende vinter, men viktigste av alt er å få inn noen friske Jr spillere, helst foran nesen på DEF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har en enkel "huskeregel" for prioritering av nyanskaffelser neste år: Den sovjetiske "Komiteen for Statlig Sikkerhet" (KGB).

 

Kobayashi har vist seg å funke meget godt i laget, og bringer noe vi ellers ikke har: en fenomenal frisparksfot. Han har også veldig god avslutningsteknikk på skudd hvor ballen ikke ligger helt perfekt (jfr. 1-0 mot Tromsø på Fornebu), og får mange mål på dette. Jeg har stor tro på at han kommer til å fortsette å vokse inn i laget/spillestilen/kulturen.

 

Gunnarsson har tidligere vist seg komplett uvurderlig, mest som pasningslegger, men også som goalgetter, jeg har fortsatt våte drømmer om pasningen til 1-0 i Fredrikstad i mai i fjor, som skrur rundt FFK's midtstopper (Piroia?). Ingen fotballspillere i dagens Tippeligaen hadde klart å legge den pasningen. Han vurderes bak Koba på grunn av at det har blitt såpass mye benkesliting i Frankrike, men han vet at han har fått det til før her i klubben, og han vil nok få det til igjen (uten at det behøver å gå på langt nær like lang tid som da han var ny i klubben).

 

Berglund har i glimt vist at han er en skikkelig goalgetter, men det har også blitt mye bom og mye dårlig samhandling med spissmakker Nannskog. At han er tidligere storscorer i både Danmark og Sverige, to ligaer på vårt nivå, er en tydelig indikasjon på at han har det inne. Men av disse tre spillerne er han den jeg er mest usikker på om i fremtiden vil få det til å løsne skikkelig, og jevnt levere på et høyt nivå.

 

Hva gjelder @Ringos Berglund eller Bella, så skjønner jeg ikke helt den. Nannskog er under kontrakt i to år til, og jeg ser ikke for meg at han er lysten på å avslutte Bærumsoppholdet etter denne sesongen (han vil nok revansjere det han har følt har vært hans svakeste sesong i Stabæk). Så det blir vel heller enten bare Daniel eller både Daniel og Bella?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aase er kjekk å ha i bakhånd, og kommer til å ha en rolle i 2010/11 som Mix har hatt i år.

 

Ja, Aase er kjekk og ha i bakhånd, men gutten har ambisjoner langt utover Stabæk og jeg tviler på at han vil bli i Stabæk særlig lenge dersom vi ikke viser at vi satser på han. Han er et talent av de sjeldne og han er klar over det selv. Fantastisk fysikk, hodesterk, godt bevegelsesmønster, fint overblikk og god teknikk. Henter vi to spisser får han ikke akkurat inntrykk av at han blir sett og hørt i denne diskusjonen.

 

Ellers så mener jeg at vi ikke skal risikere å bruke altfor mye penger på å signere Angan. Om han er tilnærmet gratis og vi slipper å konkurrere med f.eks Viking som sannsynligvis vil komme med heftige sign on fee beløp så er han selvfølgelig et alternativ. Men vi bør ha i bakhodet at vi har et enormt potensiale i Aase samtidig som vi har en bakromspiss i Nannskog (og eventuelt i Bella om vi beholder han også), videre har vi en meget hurtig spiller i en Daniel Hæhre som forhåpentligvis kan være tippeligaklar i løpet av noen år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jag är främst sugen på att få se årets utgåva av stabaek få spela en säsong till intakt utan att en spelare försvinner.

Tycker bredden är hyfsad och vi kan ta någon skada utan att det faller ihop, enda är väl egentligen att vi tappar mycket av mittfältet när inte farnerud är på planen.

 

Och jo. Veigar får gärna leta sig hem. =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er jeg veldig todelt.

 

Hjernen sier at klubben burde få en økonom med filateli som hobby til å vurdere økonomien før vi evt bruker en krone på nye spillere/forlengelse av kontrakter.

 

Hjertet sier selvsagt ja takk til både Veigar, Koba og Bella (i den rekkefølgen), samt evt noe krydder i form av Angan/Berget e.l. Jeg mener likevel at de vi eventuelt henter skal gå rett inn i elleveren og styrke denne. Ellers er det bedre å satse på de mange unge talentene, som jo har blomstret med tillit i år.

 

Realistisk sett er vel det beste vi kan håpe på å beholde dagens stall, evt slik at det kommer inn en etablert spiller som erstatter for Koba og/eller Bella. I tillegg får vi jo nærmest en ny spiller om Johan A blir 100 % og får med seg en hel oppkjøring.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gunnarsson har tidligere vist seg komplett uvurderlig, mest som pasningslegger, men også som goalgetter, jeg har fortsatt våte drømmer om pasningen til 1-0 i Fredrikstad i mai i fjor, som skrur rundt FFK's midtstopper (Piroia?).

 

Rimelig sikker på at det var Gerrbrand.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...