Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Med JIH ute, og med bekreftelse om at han skal bli omskolert til SStopper. Se nå å kjøp Scheel fra Hønefoss før vinduene stenger. Billig og bra.

Se hvor kort tid det tok både Hedenstad og Rogne å bli gode alternativer. Selvlagd er vellagd.

 

Signer også Diogo hvis han er billig. Hva spekuleres det i at han vil kreve?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


dette med den nye keepern. betyr dette at Iven er på vei ut? noen osm har hørt noe om dette? Han kommer vel ikke for å bli 3 keeper?

 

Jeg tror han er mer enn fornøyd hvis han bare får et ben innenfor. Hvis du googler og sjekker forhistorien hans, tror jeg du finner at han er klar for hva som helst bare for få seg en kontrakt, for så å ta trinnene derfra. Han har vel en sånn innstilling at han både tror han tar førsteplassen fra Jon i løpet av året, og ..... fort vekk tør å si det.

Litt sånn Troy Perkins og Brad Friedel type kanhende.

Keepere er en egen rase. Amerikanske keepere, -en egen "breed"

Noen som har sett hvor god han er med føttene? (var ikke lett å se det mot Moss)

 

Noe av forskjellen i lynne er kanskje godt forklart her:

 

http://www.independe...ann-417950.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med JIH ute, og med bekreftelse om at han skal bli omskolert til SStopper. Se nå å kjøp Scheel fra Hønefoss før vinduene stenger. Billig og bra.

Se hvor kort tid det tok både Hedenstad og Rogne å bli gode alternativer. Selvlagd er vellagd.

 

Signer også Diogo hvis han er billig. Hva spekuleres det i at han vil kreve?

 

Scheel? Er vel 110% sikkert at vi ikke signerer ham.. Ble jo veid og funnet for dårlig for en måned siden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Scheel? Er vel 110% sikkert at vi ikke signerer ham.. Ble jo veid og funnet for dårlig for en måned siden...

 

 

HALLO!!!!!

 

Det var MENS vi veide Rogne, Segers og Olsen. Og FØR vi begynte å veie Onstad.

 

Så du noen gang kamper med rekker som Remman, Ager, Rogne og Scheel?

..eller Remman, Rogne, Gromstad og Scheel?

..eller Scheel, Rogne, Gromstad og Hedenstad?

...eller Remman, Olsen, MMS og Scheel?

....eller MMS, Rogne, Olsen og Scheel?

 

Scheel br masse fremtid og nok nåtid. Selv om vi trenger en ny Brasse. Hvordan veier du han vi måler og veier nå? (Glem at han har kjøpt skoa sine i Bergen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HALLO!!!!!

 

Det var MENS vi veide Rogne, Segers og Olsen. Og FØR vi begynte å veie Onstad.

 

Så du noen gang kamper med rekker som Remman, Ager, Rogne og Scheel?

..eller Remman, Rogne, Gromstad og Scheel?

..eller Scheel, Rogne, Gromstad og Hedenstad?

...eller Remman, Olsen, MMS og Scheel?

....eller MMS, Rogne, Olsen og Scheel?

 

Scheel br masse fremtid og nok nåtid. Selv om vi trenger en ny Brasse. Hvordan veier du han vi måler og veier nå? (Glem at han har kjøpt skoa sine i Bergen)

 

Vi har fått med oss at du har en litt over middels stor man-crush på Scheel, men har Scheel blitt så mye bedre av at vi har færre forsvarsspillere? Skal vi senke standarden bare fordi vi har en aldri så liten forsvarskrise pr. dags dato?

 

Det kan godt tenkes Scheel slår til en gang, det kan til og med tenkes han er god nå, men det er IKKE en spiller som KANSKJE tar nivået vi trenger nå. Vi har mistet 3 solide forsvarsspillere, og fått inn 1 som er ganske god. Vi har fått inn 2 mill for Rogne, sikkert litt for Segers (i tillegg til lønnskostnadene deres) og i tillegg sikkert noe reduserte lønnskostnader siden IA gikk over til en annen stilling. Det må da kunne holde til å få en mer rutinert kar som vi vet har nivået inne. At unggutter tar nivået så fort som Hedenstad og Rogne gjorde bør sees på som en kjærkommen bonus, ikke en forventning. (Jeg vet at Scheel er back).

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Scheel? Er vel 110% sikkert at vi ikke signerer ham.. Ble jo veid og funnet for dårlig for en måned siden...

 

 

HALLO!!!!!

 

Det var MENS vi veide Rogne, Segers og Olsen. Og FØR vi begynte å veie Onstad.

 

Så du noen gang kamper med rekker som Remman, Ager, Rogne og Scheel?

..eller Remman, Rogne, Gromstad og Scheel?

..eller Scheel, Rogne, Gromstad og Hedenstad?

...eller Remman, Olsen, MMS og Scheel?

....eller MMS, Rogne, Olsen og Scheel?

 

Scheel br masse fremtid og nok nåtid. Selv om vi trenger en ny Brasse. Hvordan veier du han vi måler og veier nå? (Glem at han har kjøpt skoa sine i Bergen)

 

HEI!!!

 

Forstår ikke hvorfor du diskuterer Scheel i samme setning som Segers, Olsen og Rogne, som alle er stoppere. Scheel er høyre/venstre back. Og han hadde fått kontrakt om han var god nok, uansett om vi hadde beholdt eller solgt Segers, Rogne og Olsen (ble vel egentlig ikke solgt). Og jeg har sett en rekke juniorkamper de siste to-tre årene. Er enig i at vi burde beholdt Scheel, men Schevlan er sjef...

 

Da støtter jeg heller forige inlegg om Lædre Bjørdal. Burde vel få ham for under de to millionene vi fikk for Rogne og når vi samtidig har fått et par millioner for Segerstrøm, så er han det nærmeste vi kommer en fullgod erstatter (i den prisklassen)

 

Edit: Hei belgiskblaa :P

Endret av stabæk_lange
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Scheel? Er vel 110% sikkert at vi ikke signerer ham.. Ble jo veid og funnet for dårlig for en måned siden...

 

 

HALLO!!!!!

 

Det var MENS vi veide Rogne, Segers og Olsen. Og FØR vi begynte å veie Onstad.

 

Så du noen gang kamper med rekker som Remman, Ager, Rogne og Scheel?

..eller Remman, Rogne, Gromstad og Scheel?

..eller Scheel, Rogne, Gromstad og Hedenstad?

...eller Remman, Olsen, MMS og Scheel?

....eller MMS, Rogne, Olsen og Scheel?

 

Scheel br masse fremtid og nok nåtid. Selv om vi trenger en ny Brasse. Hvordan veier du han vi måler og veier nå? (Glem at han har kjøpt skoa sine i Bergen)

 

HEI!!!

 

Forstår ikke hvorfor du diskuterer Scheel i samme setning som Segers, Olsen og Rogne, som alle er stoppere. Scheel er høyre/venstre back. Og han hadde fått kontrakt om han var god nok, uansett om vi hadde beholdt eller solgt Segers, Rogne og Olsen (ble vel egentlig ikke solgt). Og jeg har sett en rekke juniorkamper de siste to-tre årene. Er enig i at vi burde beholdt Scheel, men Schevlan er sjef...

 

Da støtter jeg heller forige inlegg om Lædre Bjørdal. Burde vel få ham for under de to millionene vi fikk for Rogne og når vi samtidig har fått et par millioner for Segerstrøm, så er han det nærmeste vi kommer en fullgod erstatter (i den prisklassen)

 

Edit: Hei belgiskblaa :P

 

Poengene er :

1. Det er først nå vi er virkelig tynt besatt

2. Scheel har ikke, jevnt over, vært dårligere, enn Rogne de kampene jeg har sett dem sammen i.

3. Vi hadde ikke råd til (økonomi til) å beholde Rogne

4. Mens vi veide Scheel hadde vi 3 forsvarsspillere vi nå ikke har

5. Vi har tatt inn en som har mindre potensial enn Scheel, og betaler mer for det

6. Når Scheel (som er høy nok) vekselvis har vært brukt som høyre og venstre back, så kan også bli stopper. Han er 19

7. Jeg blir ergerlig hvis Hønefoss selger ham til Rangers om ett år eller to for 5-10mill. (og om de så bare selger for 2)

8. Ja, Schelvan er sjef. Men han var sjef med helt andre forutsetninger når han hadde Scheel på skålvekta i november.

9. Lædre Bjørdal gir ikke fra seg lyder som en blaa Stabækgutt. Det gjør Scheel.

10. Scheel har ikke vært i nærheten av Brann, Lillestrøm og Viking. Det gjør at gutten er ren, og gir meg scheelefred.

11. Scheel er antagelig billig. (Vi har gjort ham billig.) Vi, som andre klubber, bør fokusere også på økonomi, NÅ.

12. Reserveargument

13. Reserveargument

14. Reserveargument

15. Reserveargument

16. Reserveargument

17. Reserveargument

18. reserveargument

 

Om ingen er enig, kjøper jeg sesongkort hos Leiv Vidar

 

PS ..og gi meg i det minste noen GODE motargumenter

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Poengene er :

1. Det er først nå vi er virkelig tynt besatt

2. Scheel har ikke, jevnt over, vært dårligere, enn Rogne de kampene jeg har sett dem sammen i.

3. Vi hadde ikke råd til (økonomi til) å beholde Rogne

4. Mens vi veide Scheel hadde vi 3 forsvarsspillere vi nå ikke har

5. Vi har tatt inn en som har mindre potensial enn Scheel, og betaler mer for det

6. Når Scheel (som er høy nok) vekselvis har vært brukt som høyre og venstre back, så kan også bli stopper. Han er 19

7. Jeg blir ergerlig hvis Hønefoss selger ham til Rangers om ett år eller to for 5-10mill. (og om de så bare selger for 2)

8. Ja, Schelvan er sjef. Men han var sjef med helt andre forutsetninger når han hadde Scheel på skålvekta i november.

9. Lædre Bjørdal gir ikke fra seg lyder som en blaa Stabækgutt. Det gjør Scheel.

10. Scheel har ikke vært i nærheten av Brann, Lillestrøm og Viking. Det gjør at gutten er ren, og gir meg scheelefred.

11. Scheel er antagelig billig. (Vi har gjort ham billig.) Vi, som andre klubber, bør fokusere også på økonomi, NÅ.

12. Reserveargument

13. Reserveargument

14. Reserveargument

15. Reserveargument

16. Reserveargument

17. Reserveargument

18. reserveargument

 

Om ingen er enig, kjøper jeg sesongkort hos Leiv Vidar

 

PS ..og gi meg i det minste noen GODE motargumenter

 

Jeg skjønner ærlig talt ikke at jeg gidder, men jeg klarer ikke la være. Til Scheel, hvis du leser, dette er ikke ment personlig.

 

1. Som jeg sa tidligere: Gjør det Scheel til en bedre spiller at vi nå mangler forsvarere?

2. Hvorfor var det da Rogne, og ikke Scheel, som fikk plass i midtforsvaret i både TL og CL da midtstopperskadene samlet seg opp i fjor?

3. Rogne ville dra selv. Dette MÅ du da ha fått med deg?

4. Se punkt 1.

5. Dette har vel strengt tatt Jönsson & co litt bedre kontroll på enn oss.

6. Se punkt 5.

7. Det ville også vært rimelig surt hvis Ola Kamara plutselig klikker totalt og havner i Liverpool for 30 mill, skulle vi beholdt ham likevel?

8. Se punkt 1.

9. KRISE! Det gjør ikke Iven, det gjorde ikke IA, det gjorde ikke Segers, Alanzinho kunne knapt engelsk. Snakket Somen norsk? Daniel? Annan? Veigar snakker gebrokkent. Hvis det er SÅ viktig for deg at alle høres tette veztkant ut lzm, så må vi vel hente alle fra Lyn, og dessuten, da burde du være STORFORNØYD med Onstad. En gutt som er penere i målet skal man lete lenge etter.

10. Somen kom fra Odd, Annan fra Start, Austbø og Frode Olsen fra Viking, Stenersen var i Enga en periode, Hoff fra Lyn (men det er jo sikkert keegt nok for deg det), Veigar var i Strømsgodset. Regner med du ser på alle disse som skitne og ekle og hater at de er/har vært i klubben.

11. Fokus på økonomi har vi da også. Som du selv poengterer rimelig ofte har vi nå 3 forsvarere borte (+ Onstad inn). To av dem særdeles erfarne og alle 3 solide. Vi har fått inn millioner (og spart på lønnskostnader), men jeg gidder ikke skrive dette på nytt så jeg viser til den forrige posten min.

 

Sees på bortekampen mot Hønefoss, du står vel med pølsegryta eller hva supportergjengen deres heter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er for all del bra at vi har folk som er og ser jr.matcher og er engasjert.

 

Stabæk har sakte men sikkert blitt en klubb som er bra på juniorspillere, men grensen for naivhet er nådd mr phantom...

 

Nåløyet til en TL klubb er trangt og det skal det være også, spesiellt for en klubb som har ambisjoner om Europa og toppen av Norsk fotball. Tom S er sjef fordi han har sett fotballspillere i over 20 år, han kan sikkert ta feil, men tror nok de tar et par runder ekstra spesielt med egne spillere i den situasjonen vi er i for øyeblikket.

 

EDIT: leif

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sliter litt med å få til linken, men Fredrikstad Blad melder i dag at det har vært henvendelser både på Wallace Pereira og Joachim Thommasen.

Begge venstrebacker, skulle overraske meg veldig om ikke vi er en av de klubbene. Håper også at vi er det, to uferdige spillere men med masse potensialet slik jeg ser det!

Endret av Blaakjempe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sliter litt med å få til linken, men Fredrikstad Blad melder i dag at det har vært henvendelser både på Wallace Pereira og Joachim Thommasen.

Begge venstrebacker, skulle overraske meg veldig om ikke vi er en av de klubbene. Håper også at vi er det, to uferdige spillere men med masse potensialet slik jeg ser det!

 

Link

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går vel også rundt og "små-håper" på Wallace. Ville vært en god forbedring offensivt og har enkelte frispark som bare er fantastiske.

Men så var det det med balanse da.... Noen som har kontroll på hans defensive ferdigheter? Med tanke på det bakre ledd og usikkerheten som finnes der fra før... vil Wallace være den riktige for LAGET?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går vel også rundt og "små-håper" på Wallace. Ville vært en god forbedring offensivt og har enkelte frispark som bare er fantastiske.

Men så var det det med balanse da.... Noen som har kontroll på hans defensive ferdigheter? Med tanke på det bakre ledd og usikkerheten som finnes der fra før... vil Wallace være den riktige for LAGET?

 

Det er vel ingen tvil om at Wallace sin fremste styrke er det offensive og defensivt har han en del å gå på.

Har sett han har gjort noen blundere, slitt litt med posisjonering og virket noe nonchalant defensivt.

Men det er ikke tvil om at han har et stort potensiale, han er fortsatt relativt ung og han har alle forutsetninger til å bli en glimrende spiller også defensivt. Får vi muligheten til å hente han er det bare å gå for det spør du meg!

Tror nok dessverre at FFK priser han ganske høyt selvom de trenger penger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nevn en brasiliansk back som er sterkere defensivt enn offensivt, og som samtidig er ferdig skolert i det han kommer til Europa ;)

 

Brasilianske backer er offensive av nær sagt natur, og det er noe en må ta høyde for hvis en går for en brasse. Jeg tror en Wallace type vil styrke oss, hvis vi evner å bruke backene riktig. Verken Johan eller Espen er de mest krittslikkende kantspillerne, og da skader det ikke med backer som kan kommer utenfor, og rundt. I tillegg er en venstrefot sterk savner, på innlegg, og dødballer. Ikke meg i mot om Wallace hadde havnet hos oss, jeg tror det ville styrket tittelsjansen våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nevn en brasiliansk back som er sterkere defensivt enn offensivt, og som samtidig er ferdig skolert i det han kommer til Europa ;)

 

Brasilianske backer er offensive av nær sagt natur, og det er noe en må ta høyde for hvis en går for en brasse. Jeg tror en Wallace type vil styrke oss, hvis vi evner å bruke backene riktig. Verken Johan eller Espen er de mest krittslikkende kantspillerne, og da skader det ikke med backer som kan kommer utenfor, og rundt. I tillegg er en venstrefot sterk savner, på innlegg, og dødballer. Ikke meg i mot om Wallace hadde havnet hos oss, jeg tror det ville styrket tittelsjansen våre.

 

Er positiv til Wallace!

Det er dog en ting jeg trenger oppklarink i... Hvorfor trenger vi en venstreback? Det kan umulig være fordi Hedenstad ikke er god nok, var i mine øyne den mest stabile av de bak i fjor (sammen med JIH). Er det fordi han skal omskoleres til høyreback? Eller flyttes tilbake på sentral midtbane?? Kan ikke se for meg at han tar plassen fra Henning/Farnerud (enda) Sats heller på en god stopper, får vi det, så kan vi begynne å se etter venstreback

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er klart Wallace har en del å gå på defensivt, men hadde det ikke manglet på noe, hadde han bare hvert enda dyrere.

 

Ser frem til å få farlige frispark også fra høyre foran mål (Nannskog var ikke akkurat like giftig som Koba ifjor). Regner med at Veigar tar opp arven etter Koba på frispark fra venstre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er positiv til Wallace!

Det er dog en ting jeg trenger oppklarink i... Hvorfor trenger vi en venstreback? Det kan umulig være fordi Hedenstad ikke er god nok, var i mine øyne den mest stabile av de bak i fjor (sammen med JIH). Er det fordi han skal omskoleres til høyreback? Eller flyttes tilbake på sentral midtbane?? Kan ikke se for meg at han tar plassen fra Henning/Farnerud (enda) Sats heller på en god stopper, får vi det, så kan vi begynne å se etter venstreback

 

Henning har vært farlig nære overgang til en større klubb i utlandet før, og er vel den spilleren i troppen som er mest nærliggende at forsvinner dersom han gjør det bra. Angivelig var Palace nære i 08, men Henning ble når Annan dro. Henning er en spiller jeg UNNER å reise ut for å oppleve en større liga enn den norske. Landslaget er også tjent med dette, desverre ikke Stabæk. 

 

Selv med Henning i laget er Vegar den mest nærliggende til å vikariere som balanserende spiller på midten. Pontus kan utføre rollen, men er adskillig bedre fremover, og kan være noe nonchalant bakover.

 

(Digresjon: alle snakker om VPG og Nanne, jeg gleder meg til  å se Pontus og Veigar også).

 

Vegar har dessuten vært meget god i Juniorkampene hvor han og Mix dominerte på midten. Forøvrig er han ikke venstrebent.  

 

For å komme til poenget: en venstreback vil frigjøre Vegar til andre spennende roller, og styrke laget både i topp og bredde. 

 

   

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er positiv til Wallace!

Det er dog en ting jeg trenger oppklarink i... Hvorfor trenger vi en venstreback? Det kan umulig være fordi Hedenstad ikke er god nok, var i mine øyne den mest stabile av de bak i fjor (sammen med JIH). Er det fordi han skal omskoleres til høyreback? Eller flyttes tilbake på sentral midtbane?? Kan ikke se for meg at han tar plassen fra Henning/Farnerud (enda) Sats heller på en god stopper, får vi det, så kan vi begynne å se etter venstreback

 

 

Fordi Stabæk har sagt at JIH skal satses på som stopper i år, noe som vil si at med Vegar på venstre har vi for øyeblikket kun èn ledig høyreback i MMS. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at vi til tider slet med at vi ble svært trange ifjor ettersom Vegar måtte trekke mye innover i banen for å få utnyttet høyrefoten sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hverken Sørensen eller Håland skriver ny kontrakt med OB

Her var det noen godbiter. Chris Sørensen og Atle Roar Håland bør jo begge ha bøttevis med rutine og er sikkert ikke så dyre lenger heller.

Har ikke fulgt med på dansk fotball i det siste, men såvidt jeg vet har Sørensen et par tre landskamper på venstrebacken for Danmark og burde være mer enn god nok for norsk tippeliga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er positiv til Wallace!

Det er dog en ting jeg trenger oppklarink i... Hvorfor trenger vi en venstreback? Det kan umulig være fordi Hedenstad ikke er god nok, var i mine øyne den mest stabile av de bak i fjor (sammen med JIH). Er det fordi han skal omskoleres til høyreback? Eller flyttes tilbake på sentral midtbane?? Kan ikke se for meg at han tar plassen fra Henning/Farnerud (enda) Sats heller på en god stopper, får vi det, så kan vi begynne å se etter venstreback

 

Henning har vært farlig nære overgang til en større klubb i utlandet før, og er vel den spilleren i troppen som er mest nærliggende at forsvinner dersom han gjør det bra. Angivelig var Palace nære i 08, men Henning ble når Annan dro. Henning er en spiller jeg UNNER å reise ut for å oppleve en større liga enn den norske. Landslaget er også tjent med dette, desverre ikke Stabæk.

 

Selv med Henning i laget er Vegar den mest nærliggende til å vikariere som balanserende spiller på midten. Pontus kan utføre rollen, men er adskillig bedre fremover, og kan være noe nonchalant bakover.

 

(Digresjon: alle snakker om VPG og Nanne, jeg gleder meg til å se Pontus og Veigar også).

 

Vegar har dessuten vært meget god i Juniorkampene hvor han og Mix dominerte på midten. Forøvrig er han ikke venstrebent.

 

For å komme til poenget: en venstreback vil frigjøre Vegar til andre spennende roller, og styrke laget både i topp og bredde.

 

 

 

 

 

godt innlegg.. Enig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...