Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Nå har vel ikke Svein Johansen uttrykt at det er tilbudet på Joachim Thomassen som er "skammelig".

 

Fra intervjuet med Demokraten:

"- Hva med spillerstallen? Blir dere tvunget til å selge?

- Fredag foreligger kreditorutvalgets rapport. Da får vi et budsjett å forholde oss til. I utgangspunktet er spillersalg absolutt noe vi ikke ønsker, men vi er ikke i en situasjon der vi kan utelukke noe som helst, fastslo FFK-lederen.

 

Men:

 

- Et par av de budene vi har fått på spillere, tar jeg som en ren fornærmelse. Jeg er ikke araber som starter nærmest på null når jeg skal handle. Markedet er knusktørt; vi får bare se tida an."

 

Det er F-B som hentyder at det utspillet gjaldt Stabæks bud på Thomassen... hvilket jeg egentlig betviler at hr Johannessen virkelig mener. Klart han er nødt til å få mest mulig økonomi på rett kjøl, og har sikkert mottatt et par skambud på type Wallace, Borges og andre. Stabæks bud på Thomassen ser han nok på som seriøst, selvom han kanskje håper å få ut et par kroner til... ... ... Håper ihvertfall det er sånn.

 

 

Med andre ord mener du at Demokraten er langt mer troverdig enn Fredriksstad Blad?

Jeg velger i hvert fall å ikke la tvilen komme tiltalte til gode, og opprettholder min teori om at Johansen "mangler et par kort i kortstokken sin".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troverdighetsnivået er vel like lavt, spør du meg....

Håper bare at de har fått en styreleder som er handlekraftig og klar for å rydde opp.

Journalistene henger nok litt etter der, og vil nok fortsatt servere mange "sikre kilder"-opplysninger, som egentlig kun er sladder

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Iflg Steve Clarks bedre halvdel; er han tapt for Stabæk - Hønefoss deres nye hjem...

 

Iven var vistnok klar for Hønefoss, men ville ikke gå ned i lønn, så da tar Hønefoss Clark.

 

Merkelig at Iven først ville spille men ikke gå ned i lønn, var det ikke fotballen som var viktigst?

 

edit: okay noe tabloid: "While the conversation with Stabaek isn't over, if Honefoss offers a contract, you can bet-cha-bottom-dollar Steve is signing. Although they are at opposite ends of the Tippeligaen spectrum, Honefoss means a comparable salary and an opportunity to start."

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Med andre ord mener du at Demokraten er langt mer troverdig enn Fredriksstad Blad?

Jeg velger i hvert fall å ikke la tvilen komme tiltalte til gode, og opprettholder min teori om at Johansen "mangler et par kort i kortstokken sin".

 

Demokraten har færre abonnenter og derfor mindre, men har laaangt større troverdighet enn FB ja (sier vel mest om FB).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Fredag foreligger kreditorutvalgets rapport. Da får vi et budsjett å forholde oss til. I utgangspunktet er spillersalg absolutt noe vi ikke ønsker, men vi er ikke i en situasjon der vi kan utelukke noe som helst, fastslo FFK-lederen.

 

Fredag er i dag det, la oss håpe en eller annen troverdig østfoldblekke kan få fortalt oss andre hvilken økonomisk situasjon FFK er i:

A. Selg noen flere spillere, så får dere dekket inn etterlønna til Runar, Tom og assistenten.

B. Selg alle spillere dere får millionbud på.

C. Kvitt dere med alle spillere dere får betalt for (evt. som har høy lønn), ellers går det i dass.

D. Gi opp, la skuta synke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Fredag foreligger kreditorutvalgets rapport. Da får vi et budsjett å forholde oss til. I utgangspunktet er spillersalg absolutt noe vi ikke ønsker, men vi er ikke i en situasjon der vi kan utelukke noe som helst, fastslo FFK-lederen.

 

Fredag er i dag det, la oss håpe en eller annen troverdig østfoldblekke kan få fortalt oss andre hvilken økonomisk situasjon FFK er i:

A. Selg noen flere spillere, så får dere dekket inn etterlønna til Runar, Tom og assistenten.

B. Selg alle spillere dere får millionbud på.

C. Kvitt dere med alle spillere dere får betalt for (evt. som har høy lønn), ellers går det i dass.

D. Gi opp, la skuta synke.

 

FFK er reddet det er ettgitt gjeld for nærmere 2,5 mill og styrket egenkapital med 33 mill (det siste kan være ettergivelse av gjeld eller omgjøring av gjeld til aksjer som i Chelsea og MFC, men her spekulerer jeg bare, uansett vondt for å tro at noen har tilført 33 friske millioner...)

 

Hva dette vil si for Thommasen, er ikke godt å si...

 

edit: Johannessen: - Vi har INGEN planer om å selge noen spillere. Hvis alt går etter planen skal vi kunne kjøre med den stallen vi har

 

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Fredag foreligger kreditorutvalgets rapport. Da får vi et budsjett å forholde oss til. I utgangspunktet er spillersalg absolutt noe vi ikke ønsker, men vi er ikke i en situasjon der vi kan utelukke noe som helst, fastslo FFK-lederen.

 

Fredag er i dag det, la oss håpe en eller annen troverdig østfoldblekke kan få fortalt oss andre hvilken økonomisk situasjon FFK er i:

A. Selg noen flere spillere, så får dere dekket inn etterlønna til Runar, Tom og assistenten.

B. Selg alle spillere dere får millionbud på.

C. Kvitt dere med alle spillere dere får betalt for (evt. som har høy lønn), ellers går det i dass.

D. Gi opp, la skuta synke.

Pressekonferanse startet kl 13, og dette ble lagt ut kl 1300:

 

Ingen konkurs

 

 

 

FFK er reddet det er ettgitt gjeld for nærmere 2,5 mill og styrket egenkapital med 33 mill (det siste kan være ettergivelse av gjeld eller omgjøring av gjeld til aksjer som i Chelsea og MFC, men her spekulerer jeg bare, uansett vondt for å tro at noen har tilført 33 friske millioner...)

 

Ca 11 mill fra investorer, ca 19 mill ettergitt av store kreditorer og 2,5 mill ettergitt som følge av akkorden.

 

 

 

FFK har 17 spillere i stallen sin, og har ikke penger til å forsterke. Økonomien er dårlig men under kontroll. FFK er derfor i sin fulle rett til å avslå bud de synes er for lave. Selger man nøkkelspilleren Thomassen vil det koste mye... Thomassen skal være med på å ta FFK opp igjen, og er dessuten en ung lokal spiller. FFK har med sitt nye styre uttrykt å satse på unge, lokale spillere og derfor er Thomassen enda viktigere å beholde.

 

 

Endret av escobar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


FFK har 17 spillere i stallen sin, og har ikke penger til å forsterke. Økonomien er dårlig men under kontroll. FFK er derfor i sin fulle rett til å avslå bud de synes er for lave. Selger man nøkkelspilleren Thomassen vil det koste mye... Thomassen skal være med på å ta FFK opp igjen, og er dessuten en ung lokal spiller. FFK har med sitt nye styre uttrykt å satse på unge, lokale spillere og derfor er Thomassen enda viktigere å beholde.

 

Har jo selvfølgelig hørt uttrykket "spare seg til fant", men når man bare har 17 spillere, må det vel være greit å selge en spiller eller to for gode penger og dermed ha råd til å øke stallen til det nødvendige 22+. Og 3-4 mill. er i min bok "gode penger" for en adeccoklubb.

 

Selv uten skader er de jo bare seks mann på benken...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selger man nøkkelspilleren Thomassen vil det koste mye...

Han er da virkelig ikke en nøkkelspiller?

 

Han var såpass nøkkelspiller at man valgte å vrake han i fjorårets viktigste kamp mot Sarpsborg.

 

At Nordlie valgte å vrake både Thomassen og Kvisvik mot Sarp er uforståelig. Dessuten er stallen til FFK en ganske annen per dags dato. Siden forrige innlegg har stallen krympet til 16 mann.

 

 

Thomassen er helt klart en nøkkelspiller for oss.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selger man nøkkelspilleren Thomassen vil det koste mye...

Han er da virkelig ikke en nøkkelspiller?

 

Han var såpass nøkkelspiller at man valgte å vrake han i fjorårets viktigste kamp mot Sarpsborg.

 

At Nordlie valgte å vrake både Thomassen og Kvisvik mot Sarp er uforståelig. Dessuten er stallen til FFK en ganske annen per dags dato. Siden forrige innlegg har stallen krympet til 16 mann.

 

 

Thomassen er helt klart en nøkkelspiller for oss.

 

 

 

Men du ser vel fremdeles at det blir uforståelig om man skulle avfeie et 3 millioners bud som skammelig. Minner om at situasjonen er annerledes i dag enn for to år siden. Trond Olsen gikk vel til RBK for godt over 10 mill, mens Moldskred som er en spiller av samme kaliber gikk for 3,5 millioner tidligere i år. Samt at en spiller som Segerstrøm gikk for under millionen før jul.

Vil vel tro at med en spillertropp på 16. stk vil 3-4 friske millioner gi kroner i kassa til å hente inn 3-4 breddeholdere, selv om jeg skjønner tankegangen din. I tillegg er det noe i nærheten fullstendig manko på venstrebacker for tiden virker det som...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men du ser vel fremdeles at det blir uforståelig om man skulle avfeie et 3 millioners bud som skammelig. Minner om at situasjonen er annerledes i dag enn for to år siden. Trond Olsen gikk vel til RBK for godt over 10 mill, mens Moldskred som er en spiller av samme kaliber gikk for 3,5 millioner tidligere i år. Samt at en spiller som Segerstrøm gikk for under millionen før jul.

Vil vel tro at med en spillertropp på 16. stk vil 3-4 friske millioner gi kroner i kassa til å hente inn 3-4 breddeholdere, selv om jeg skjønner tankegangen din. I tillegg er det noe i nærheten fullstendig manko på venstrebacker for tiden virker det som...

 

Det ble heller ikke avfeid som skammelig, Svein Johannesen siktet mot andre tilbud. Det han har sagt er at alle spillere selvfølgelig har en pris. F-B la til sin egen tolkning, men som du sier er det manko på venstrebacker, og per dags dato har vi Wallace, Thomassen og Andersson til å fylle opp venstrebacken og venstrevingen. Da sier det seg selv at FFK må ha litt midler inn (og kanskje et alternativ klart) hvis man skal selge.

Endret av escobar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble heller ikke avfeid som skammelig, Svein Johannesen siktet mot andre tilbud.

 

Om det ikke ble avfeid av skammelig av Johannessen blir det i alle fall gjort av ffk-forumet. Tråden "Thomassen til Nadderud?" er nok sponset av Cypress Hill - Hits from the bong. En lett blanding av at vi tror FFK er desperate siden vi bare byr 3 mill og lovprisninger av det "geniale (araber)svaret" til Johannessen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vg.no/spo...hp?artid=588976

 

SE OG LÆR, THOMAS ROGNE!

 

Det er Molde som har fått meg dit jeg er i dag, og det skal de ha noe igjen for. Derfor vil jeg skrive en ny ettårskontrakt slik at de er sikret penger dersom jeg blir kjøpt opp i sommer, slår Rindarøy fast.

 

Det er lojalitet.

 

Tviler på at Rindarøy hadde gjort det samme hvis Everton hadde sagt; "Vi er veldig interessert i å signe deg, spesielt siden det ikke er så lenge igjen av kontrakten din. Vi må bare finne ut av backsituasjonen vår først - vi har noen gamle/skadede/på vei ut som vi må få avklart situasjonen til først."

 

 

Det eneste som er dumt med Rognes handlinger var at han ikke kunne sagt at det var en storklubb interessert i ham litt tidligere...

 

Og at vi ikke ga ham en treårskontrakt etter fjorårssesongen - han hadde neppe kosta stort...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Iflg Steve Clarks bedre halvdel; er han tapt for Stabæk - Hønefoss deres nye hjem...

Iven var vistnok klar for Hønefoss, men ville ikke gå ned i lønn, så da tar Hønefoss Clark.

Merkelig at Iven først ville spille men ikke gå ned i lønn, var det ikke fotballen som var viktigst?

edit: okay noe tabloid: "While the conversation with Stabaek isn't over, if Honefoss offers a contract, you can bet-cha-bottom-dollar Steve is signing. Although they are at opposite ends of the Tippeligaen spectrum, Honefoss means a comparable salary and an opportunity to start."

 

Ingen Clark, han har signert for Hønefoss, synd han virket som en fin erstatter for en Iven som vil bort. (Og JJ likte ham, alt som for JJ til å bli er gull)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nannskog : Vi mangler seks spillere i forhold til i fjor!

 

Jeg synes dette er litt overdrevet, for å si det pent. Sammneligner vi årets stall nå med fjorårets stall da overgangsvinduet stengte faller det slik ut:

 

2009

 

Kandidater til førsteellever:

Keeper (2): Knudsen, Austbø

Forsvar (6): Skjønsberg, Høiland, Olsen, Segerström, Stenvoll, Keller

Midtbane (6): Hauger, Hoff, Kobayashi, Palmason, Farnerud, Andersson

Angrep (2): Nannskog, Berglund

 

Risp og Senky er ikke tatt med, da jeg betrakter de som standin for skadede spillere (Olsen/Segerström og Andersson).

Talenter:

Keeper : Jensen

Forsvar : Gromstad, Rogne

Midtbane : Diskerud, Hedenstad, Skjelvik

Angrep : Aase, Tømmernes

 

Totalt 16 klare førstelagsspillere, og 8 kommende stjerner (som ved sesongstart ikke hadde blomstret enda).

 

 

2010

 

Kandidater til førsteellever:

Keeper (2): Knudsen, Austbø

Forsvar (5): Skjønsberg, Høiland, Onstad, Stenvoll, Hedenstad

Midtbane (5): Hauger, Hoff, Palmason, Farnerud, Andersson

Angrep (2): Nannskog, Gunnarsson

 

Ved evt. signering av Diogo mangler det da bare en venstreback før vi er fulltallige i forhold til i fjor.

 

Talenter:

Keeper : Ingen?

Forsvar : Gromstad (noen fler?)

Midtbane : Diskerud, Skjelvik (noen fler?)

Angrep : Aase, Tømmernes

 

På talentsiden må jeg tilstå at jeg ikke har full oversikt - to tok steget i fjor, Hedenstad og Rogne (og muligens Mix), men jeg vet ikke helt hvilke fler som eventuelt er tatt opp av 90-juniorene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut til at vi kan glemme Steve i det minste. Han skal vistnok signere kontrakt med Hønefoss iløpet av dagen ifølge bloggen til dama hans.

 

Synd, syns han virket spennende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi henge med i toppen, må vi ha inn flere spillere, både venstre kant og i midten i forsvaret. Og det er viktig at vi får inn spillere så tidlig som mulig, så vi unngår det samme som i fjor, da spillere kom veldig sent inn i laget. Jeg håper vi skal ha med oss alle spillerne vi trenger når vi resier til La Manga. Vi trenger tid for å spille inn nye spillere, og da blir det sent å komme med nye folk rett før overgangsvinduet stenger. Vi har noen på prøvespill nå, vi har noen forespørsler ute og det jobbes aktivt med dette i klubben

 

Høres bra ut :)

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


JJ ønsker forsterkninger NÅ! .....og det finnes penger....

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=583633

 

Sitat:

 

"Svensken understreker at det finnes penger til å styrke troppen, og at klubben nå jobber hardt med å finne de rette typene.

 

- Vi må spille inn et lag før seriestart. Ambisjonen er å hente inn én eller to spillere ganske raskt. Kanskje det kan skje noe allerede denne uka, sier Jönsson."

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...