Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


I følge meget godt informerte kilder er det SVÆRT langt igjen, uten at vi helt kjenner hva konkret som hindrer en overgang, men det pleier å ha en av to grunner, hvorav den ene er av økonomisk art. 30 sekunders surfing på nettet forteller at Ancona skylder visst Brøndby en drøy mill fremdeles, og det er antagelig noe som må betales selv om han er "klubbløs". Det minner jo litt om moderne slavehandel: Spilleren får ikke penger men kan ikke fritt få seg jobb?

 

 

Vi har is i magen og slutter debatten her, slik at det ikke lages mer oppstyr rundt denne potensielle overgangen enn nødvendig. Sammys overgang skulle bevise at SF vet hva de holder på med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å bli jævlig redd for konsekvensen av at vi ikke får nye spillere tidlig nok på plass.

 

Hvordan er det mulig at alle andre klubber klarer å finne spillere de mener passer inn til riktig pris mens vi sitter på gjerdet og venter på... ja.. hva venter vi på`?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Her er statsene

Mads Jørgensen

10-02-1979

182 cm /68 kg (Spinkel fyr???)

 

Sesong/Klubb/Kamper/Mål

1997/98/Aarhus GF/13/3

1998/99/Aarhus GF/30/4

1999/00/Aarhus GF/28/2

2000/01/Aarhus GF/24/5

2001/02/Brøndby IF/22/10

2002/03/Brøndby IF/28/6

 

1 A landskamp

15 U21 landskamper/1mål

 

Han blir beskrevet som en teknisk skikkelig, offensiv midtbanespiller/kantspiller(!!!), og som vi ser over så scorer han jevnt med mål (0,2 mål i snitt per kamp skulle gi 5 mål i serien i år det....) Han sammenlignes forøvrig med broren Marin som spiller i Udinese og på det danske landslaget. De er visstnok ganske like som spillere og Mads er beskrevet som like talentfull som broren. Det lover godt egentlig... Har sett at han er beskrevet som en spiller med glassben og har lest at han har vært endel småskadet. Han var etterhvert reserve i Brøndby.

 

Ellers er det ganske interessant å lese danske supportersider. Det har tydligvis vært mye diskusjon rundt Jörgensen og overganger til ulike superligahold. En spiller som generere såpass mye interesse må være ganske god (Noe alle CM kjennere visste fra før :lol: ). Det er dog noe surmuling om mangel på klubblojalitet i forbindelse med overgngen fra AGF til Brøndby.

 

Danske supportere ser dog på spekulasjonene om en overgang til Norge som ren bløff, da det umulig kan være slik at en spiller av Jörgensens kaliber kunne finne noen sportslig utfordring i å spille for Stabæk... Dansker har et frovrengt syn på norsk fotball!!!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og av debattforumene kommer at da han gikk fraAGF til Brøndby forlangte han at moderklubben AGF skulle få 1 mill for ham. Han prøver mao å forlate klubbene på en skikkelig måte. Ellers så virker det som om ankepunktet mot en kontrakt med AGF var at de ønsket 3 år, og han ikke vil binde seg så lenge. AGF burde jo ha nok penger når de snappa Helgi "jeg har alltid drømt om å få spille i Danmark"...

 

Tror det vil koste oss 2 mill (1 mill+ til brøndby som ancona skylder + 750000+ i utestående lønn som ancona ikke har betalt om vi skal få ham. Dessuten virker det som om han har høye lønnskrav.

 

Det er med andre ord slett ikke sikkert at dette blir noe av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Som vi har vært inne på i en annen tråd var/er Gudbrand Ensrud på prøvespill. Ifølge han selv er han aktuell dersom noen av de vi har idag forsvinner. Det betyr vel i klartekst IAO, Mike eller Muri.

 

Andre som har vist seg frem, eller som vi vet kommer på trening?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi går vel for taktikken til @ringo: Kjøper de andre dårlige. Men hvem er våre sterkeste konkurrenter? Sansynligvis Sandefjord, KIL, Hødd, Bryne, Skeid, Godset og Sogndal (i den rekkefølgen).

 

Foreslår at vi tømmer Sandefjord og KIL først for talenter. 1. divisjonslagene kommer å hate oss. De kommer nok til å be til Allah om at vi aldri rykker ned igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Da blir det vel kanskje mike som går når kontrakten utløper ved nyttår?
Hepp,

 

Magefølelsen sier Muri! Vet ikke hvorfor....

 

Vi går vel for taktikken til @ringo: Kjøper de andre dårlige. Men hvem er våre sterkeste konkurrenter? Sansynligvis Sandefjord, KIL, Hødd, Bryne, Skeid, Godset og Sogndal (i den rekkefølgen).

 

Se det er interessant det!

 

jeg tror Bryne blir den tøffeste konkurenten vår, tett fulgt av KIL og Sogndal. Det er også vanskelig å avskrive Sandefjord, men jeg sitter med følelsen av at lufta er i ferd med å gå litt ut av dem. Både Hønefoss og MK kommer til å satse hardt mot toppen neste år, om de lykkes vil tiden vise.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Da blir det vel kanskje mike som går når kontrakten utløper ved nyttår?

 

Hepp,

 

Magefølelsen sier Muri! Vet ikke hvorfor....

 

Vi går vel for taktikken til @ringo: Kjøper de andre dårlige. Men hvem er våre sterkeste konkurrenter? Sansynligvis Sandefjord, KIL, Hødd, Bryne, Skeid, Godset og Sogndal (i den rekkefølgen).
Se det er interessant det!

 

jeg tror Bryne blir den tøffeste konkurenten vår, tett fulgt av KIL og Sogndal. Det er også vanskelig å avskrive Sandefjord, men jeg sitter med følelsen av at lufta er i ferd med å gå litt ut av dem. Både Hønefoss og MK kommer til å satse hardt mot toppen neste år, om de lykkes vil tiden vise.

 

@ringo

21010[/snapback]

 

 

Hønefoss? Trodde luften hadde gått litt ut av L/F?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er skeptisk til dagens artikkel i Stikka der det står følgende:

 

"Stabæks sportslige leder Jan-Erik Aalbu sier klubben ikke stresser med å hente inn nye spillere akkurat nå. Aalbu & Co vil at Jönsson skal bli godt kjent med det som er spillerstallen per nå.

- Vi skal se på hva vi har og på hva vi trenger. Så legger vi planer etter det. Det er ikke sikkert spillerstallen for 2005 er klar før i februar, sier Aalbu."

 

Februar? Jeg håper de har lært av tidligere feil og ser behovet for at nye spillere blir kjent med lagkameratene og spillestil samt har et tilstrekkelig treningsgrunnlag FØR alvoret starter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg advarte mot dette når det tok så sinnsykt lang tid før veigar, jørgensen og wowoah ble klare.. Husker ikke helt om jeg fikk rett...

 

Det er jo utvilsomt viktig at en trener som skal lære bort sine taktikker og spillermønster ikke kan si til aalbu kort tid før seriestart at du.... jeg trenger en back, to flanker og en spiss.. disse må lære seg spillemønsteret, bli kjent, komme inn i treningsrytmen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er skeptisk til dagens artikkel i Stikka der det står følgende:

 

"Stabæks sportslige leder Jan-Erik Aalbu sier klubben ikke stresser med å hente inn nye spillere akkurat nå. Aalbu & Co vil at Jönsson skal bli godt kjent med det som er spillerstallen per nå.

- Vi skal se på hva vi har og på hva vi trenger. Så legger vi planer etter det. Det er ikke sikkert spillerstallen for 2005 er klar før i februar, sier Aalbu."

 

Februar? Jeg håper de har lært av tidligere feil og ser behovet for at nye spillere blir kjent med lagkameratene og spillestil samt har et tilstrekkelig treningsgrunnlag FØR alvoret starter.

21014[/snapback]

 

 

Det høres unektelig fornuftig at treneren får se hva han har av spillere før han leverer ønskeliste til nissen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det høres unektelig fornuftig at treneren får se hva han har av spillere før han leverer ønskeliste til nissen.

21016[/snapback]

 

Den listen er nok omtrent klar tror jeg. Som trener tror jeg den listen til enhver tid er oppdatert. Dette tror jeg også gjelder uavhengig av hva som er i stallen i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vi kan jo ikke kjøpe spillere før treneren har blitt kjent med stallen. hjelper ikke at aalbu kjøper en back, to flanker og en spiss hvis det ikke er spillertyper jönsson vil ha. da har vi kastet bort penger på spillere som ikke vil bli brukt. har vi nye spillere i begynnelsen av februar burde det holde, har to måneder på å bli kjent med systemene. er jo bare en måned mindre enn alle de andre spillerne, alle må jo bli kjent med nye systemer nå uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss? Trodde luften hadde gått litt ut av L/F?

 

Hepp,

 

Det tror jeg det er noen som har glemt å fortelle dem :) Sjekk ut hjemmesidene til supporterklubben.

 

Fosseberget

 

Nei helt ærlig, jeg tror hønefoss er sterkere enn de viste i fjor! De satser hardt for å komme tilbake opp mot toppen. Vi får se hvilke spillere de evt. får, men jeg tror de blir bra jeg!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


vi kan jo ikke kjøpe spillere før treneren har blitt kjent med stallen. hjelper ikke at aalbu kjøper en back, to flanker og en spiss hvis det ikke er spillertyper jönsson vil ha. da har vi kastet bort penger på spillere som ikke vil bli brukt. har vi nye spillere i begynnelsen av februar burde det holde, har to måneder på å bli kjent med systemene. er jo bare en måned mindre enn alle de andre spillerne, alle må jo bli kjent med nye systemer nå uansett.

21018[/snapback]

 

Listen over hvilke plasser vi trenger forsterkninger forutsetter jeg er klar. Når det gjelder type spillere går jeg utfra at Jan er hentet bl.a. som følge av at hans fotballfilosofi er i overensstemmelse med Stabæks. Således har vi allerede en indikasjon på spillertype. Spillervalg vil skje i samarbeid med Pål og Petter som daglig og over tid har sett hva vi behøver. Selv om Jan offisielt først overtar etter nyttår går jeg utfra at han bruker tiden til å bli bedre kjent med dagens spillerstall. Dette kan gjøres på flere måter. Poenget her er at prossesser må skje parallelt da vi tross alt har snaut med tid. Men det er utvilsomt riktig at vi må velge de riktige spilletypene og ikke forhaste oss. Men det er en balansegang mellom å være for rask og det å være for avslappet. Unders årets sesong hadde vi en relativt avslappet holdning i forhold til å hente en ny spiss. Det var nok ikke så fornuftig.

 

Første treningskamp er allerede 22. januar. Deretter kommer de på løpende bånd frem til La Mange i begynnelsen av mars. Jan Eriks uttalelse om at spillerstallen ikke nødvendigvis er klar før i februar kan bety i løpet av februar. Det er sent. Spesielt dersom de ikke klarer å holde denne fristen. Vi husker vel alle styret rundt Veigars overgang og hvorvidt han rakk La Manga eller ikke. Det tok tid før han fant seg til rette blant spillerne. Riktignok var det også noen andre forhold som spilte inn her.

 

Første seriekamp er 10. april. Tiden går fort. Men vi har selvsagt troen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss? Trodde luften hadde gått litt ut av L/F?

 

Hepp,

 

Det tror jeg det er noen som har glemt å fortelle dem :) Sjekk ut hjemmesidene til supporterklubben.

 

Fosseberget

 

Nei helt ærlig, jeg tror hønefoss er sterkere enn de viste i fjor! De satser hardt for å komme tilbake opp mot toppen. Vi får se hvilke spillere de evt. får, men jeg tror de blir bra jeg!

 

@ringo

21019[/snapback]

 

Her følger noen få artikler med utgangspunkt i HBK.

 

Internt bråk i Hønefoss

 

Styrker stallen med Sundgot

 

Serieåpning

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt klart en spiller vi bør vurdere! Og med uttalelsen "Jeg er åpen for alt, men jeg håper på fortsatt eliteseriespill. Det kan likevel skje at jeg havner i en 1. divisjonsklubb" bør det være gode muligheter for at han er interessert i dette selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitatet: "Foreløpig er alt i det blå", understreker Hanssen, tyder jo på at han er nærmest klar for Stabæk......., eller...?

 

Jeg tar deg gjerne med i troppen jeg, David Hanssen!

21118[/snapback]

 

Hehe... Tenkte det samme. Tolker det som om han sier at han alltid vil være blå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


som nevnt tidligere her.. det er bare å ta en titt på sevillavideoen, så blir man glad i den karen der! dessuten hadde jeg den kanskje noe tvilsomme æren av å stå ved siden av Freddy dos Santos og David Hansen på Rammsteinkonerten på Quarten i fjor... jammen hadde han ikke full innsats der også.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...