Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Ekstra Bladets kilder i Norge fortæller, at den 27-årige wing var langt i forhandlingerne med Stabæk. Blandt andet derfor turde de norske mestre anno 2008 godt sælge Espen Hoff til rivalerne Start, få dage før det norske transfervindue lukkede 31. juli. De troede nemlig, at Kamper stod klar som afløser på højrekanten.

Ser nesten ut som om Stabæk har tatt en Brann da de solgte Helstad og var sikre på at de hadde arvtageren klar.

 

Det uthevede her tyder vel på at Ekstra Bladets kilder i Norge ikke nødvendigvis er av topp klasse. Så man kan vel ta det med en klype salt kanskje..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er i såfall andre gang han blåser oss i site liten... Jeg er litt tvilende til denne historien. Men jeg har hørt at vi har vært tett på en ving, så vi kan ikke utelukke det...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Positivt at vi har penger til å hente spillere, i det minste.

Ja, absolutt! Ville derimot sett at vi fikk 2 stk. Farnerud på midten, satan så mektig det hadde blitt! Men synes vi burde prioritere forsvarsspillere, og da først og fremst stoppere, samt spiss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ekstra Bladets kilder i Norge fortæller, at den 27-årige wing var langt i forhandlingerne med Stabæk. Blandt andet derfor turde de norske mestre anno 2008 godt sælge Espen Hoff til rivalerne Start, få dage før det norske transfervindue lukkede 31. juli. De troede nemlig, at Kamper stod klar som afløser på højrekanten.

Ser nesten ut som om Stabæk har tatt en Brann da de solgte Helstad og var sikre på at de hadde arvtageren klar.

 

Med Onstad, Hoff og kanskje Mix ut, er spørsmålet hvor mange juniorer som blir hentet opp i forhold til nysigneringer utenfra. Det er vel "bare" spisser juniorlaget ikke har fått frem i år, og som vanskelig kan hentes derfra nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hej!

 

Hur ser det ut bland era midstopper? Hur mange av er såg Rosenborg - AIK? De allra flesta är eniga om att AIK var klasser sämre än RBK. Og jeg skäms fan litt over hur AIK spillte. De hadde 7 defensiva spillerer når de behövde til og score et mer en RBK. Så utruligt dålig og destruktiv er ikke Allsvenskan.

 

En av to spiller som i alle fall gjorde ett helt okej intryck var Walid Atta. Dette er en midstopper med et utgående kontrakt. Jeg vill redan nu säga at ham er för bra för Allsvenskan. Av noen konstig anledning har ham ikke fått vara en starter förrän denne säsong. Men nå, när ham fått förtroendet har ham gjort det riktigt godt.

 

Attas kontrakt går ut etter denne säsong og han har deklarert att ham ikke förlänger med AIK, hvis jeg tycker er ett riktigt godt beslut. Kan denne spiller vare något för er? Kan dette vara noet som Stabaekledningen tar upp med Lennartsson? Jeg syns det vore tjänstefeil att ikke pröve till og signere ham.

 

http://www.fotbollskanalen.se/1.1735924/2010/08/05/atta_ser_ut_att_lamna_aik_inte_kommit_overens

 

(Ber om ursäkt för min konstige svorsk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Atta imponerte meg også, og jeg hadde gjerne sett at han kom til Stabæk. Men mulig at Stabæk ikke er et stort nok steg oppover for han? Uansett, jeg ser at han har spilt noen få kamper for U-21-landslaget, så JL har nok kontroll på han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


He,he

 

Det hadde vært skøy å snappe Atta fra rett under nesen på JJ og Rosenborg. Det ryktes at Lennartsson har noen spillere i kofferten. Det blir spennende å se hvem det kan være. Har du noen tips?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Atta er vel egentlig ett langskudd, men jeg tror ikke det är helt omöjligt at han skulle se Stabaek som en bra klubb at spille vidare i.

 

Lennartsson har varit i U21 sen 2006 og det kan ju vara en hel del spelare därifrån som blir aktuella. Kanske ikke bara i Januari, utan även sommern 2011.

Men en spiller på rak arm som er på vej bort og som kommer att forlate Allvenskan är BK Häckens brasse Paulinho (24 år). En offensiv midtbanespiller/anfallare. Utroligt viktig för BK Häcken. Hans kontrakt går også ut etter säsongen. Nannskog börjar ju sjunga på sin sista vers og hade jeg suttit i ledningen för Stabaek hade jag absolut snakket med Lennartsson og agenten om og med denna spiller.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En interessant liste. Nordin Gerzic har vi diskutert her tidligere, han skulle kunne være en bra erstatter dersom noe skjer med VPG. Jeg skjønner at du vil beholde ham. Et lite sidespor - Hva skjedde med Kristoffer Nävfer??? Sist jeg sjekket var han i Assyriska, men jeg fant ham ikke i lagoppstillingen deres. Han så riktig interessant ut for noen år siden, men det var noen mentale der sperrer eller hur?

 

Marcus Ekenberg ja, det var vel han Tom Schelvan skulle ned og sjekke da han snublet over Chippen. Flere norkse klubber har vurdert ham opp gjennom årne. Slik Mjällby spiller er det vel lite trolig. Faen, tenk for en kariære Tobbe Grahn kunne ha hatt om han hadde vært tilnærmelsesvis normal i hodet!!!

 

Gefle er også et merkelig fenomen - eller skal man si at Pelle Olsson er fenomenet? Et riktig skitlag, men likevel fullt av spennende spillere. Kongsvinger hadde muligheten til å signere Yussif Chibsah i vinter men takket nei, selv om han gjorde det bra på prøvespill og i treningskamp. Jeg tror også at det er interessant å følge med på Jonatan Berg og hva han får til i Serie C1, kan være en interessant verving om noen år. Mikke Dahlberg har vel vært linket til oss en gang tidligere også om jeg minnes rett, Gernt og Oremo har vært innom klubben, du nevner Lantto og det finnes sikkert fler!

 

Selv er jeg litt nyskjerrig på Sebastian Castro-Tello. Han har mye bra i seg, og Hammarby er vel kanskje ikke i en posisjon til å takke nei til et tilbud?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så på bastionen forumet at Vi har signert 3 NTG Lyn spillere... hvem er evt disse? noen som vet?

Fra bastionens forum: Bastionen

"Stabekk har signert 3 spillere fra NTG. Dæhlie er en av dem, men usikker på de to andre."

"Etter at FK Lyn gikk konkurs i sommer, knyttet Stabæk til seg Johannes Johannessen, Jo Vetle Rimstad og Mats Dæhli"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En interessant liste. Nordin Gerzic har vi diskutert her tidligere, han skulle kunne være en bra erstatter dersom noe skjer med VPG. Jeg skjønner at du vil beholde ham. Et lite sidespor - Hva skjedde med Kristoffer Nävfer??? Sist jeg sjekket var han i Assyriska, men jeg fant ham ikke i lagoppstillingen deres. Han så riktig interessant ut for noen år siden, men det var noen mentale der sperrer eller hur?

 

Marcus Ekenberg ja, det var vel han Tom Schelvan skulle ned og sjekke da han snublet over Chippen. Flere norkse klubber har vurdert ham opp gjennom årne. Slik Mjällby spiller er det vel lite trolig. Faen, tenk for en kariære Tobbe Grahn kunne ha hatt om han hadde vært tilnærmelsesvis normal i hodet!!!

 

Gefle er også et merkelig fenomen - eller skal man si at Pelle Olsson er fenomenet? Et riktig skitlag, men likevel fullt av spennende spillere. Kongsvinger hadde muligheten til å signere Yussif Chibsah i vinter men takket nei, selv om han gjorde det bra på prøvespill og i treningskamp. Jeg tror også at det er interessant å følge med på Jonatan Berg og hva han får til i Serie C1, kan være en interessant verving om noen år. Mikke Dahlberg har vel vært linket til oss en gang tidligere også om jeg minnes rett, Gernt og Oremo har vært innom klubben, du nevner Lantto og det finnes sikkert fler!

 

Selv er jeg litt nyskjerrig på Sebastian Castro-Tello. Han har mye bra i seg, og Hammarby er vel kanskje ikke i en posisjon til å takke nei til et tilbud?

 

@ringo

 

 

Hej!

 

Jeg förstår at det ikke er så lätt att hålle koll på vår liga i Sverige, men de jag nämnde var som sagt de skulle kun vare aktuella för spill i andre klubber og varför da ikke Stabaek med tanke på JJ & JL?

 

Glömde en spillere som nå får stå lite i skymundan og som Ni skulle kunna köpe loss da han ikke är riktig starter i Elfsborg (de har ett överflöd av midtbanespillere). Daniel Nordmark, også de en midtbanespillere. Hyfsat ung, men bra.

 

Gerzic er verkligen viktig för Örebro som nå håller på att etablera sig som et topp 5-lag i Allsvenskan. Borde kanske gjöre lit mer poäng (assist og mål) om man skall vare lite kritisk. När alle er skadefria är det han, Magnus Kihlberg og Alejandro Bedoya på mitten. Bedoya blev uttagen i USAs tropp mot Brasilien nå i nästa landskamp. Kristoffer Näfvers karriär har helt gått i stå. Han singerte ett kontrakt med Landskrona Bois i Superettan, men dette rev klubben upp og nå er han sedan sommeren uten kontrakt. Kan se spilleren gå till Norge, men da Adeccoligaen- i beste fall. Han har tappet mye og jeg tror det sitter i hodet.

 

Hahaha, Tobias Grahn har tillsynes varit rätt lugn denne säsong. Han har faktiskt låtit spillet tala og gjort det riktigt bra. Alle vänter dock på ett frispill fra han. Men du har helt rätt. Han fick ju chanser i La Liga og Bundesliga, spillte där, men er nå tillbake.

 

Ja, Pelle er en mye respekterad man i fotbollskretsar. Han verkar trivas i att sköta allt og jeg er ikke sikker på att han skulle fungere i en skandinavisk storklubb. Han är rolig og sympatisk. Nå verkar det dock som att Gefle kan få svårt att klare kontraktet. De omsätter bare 30 millioner sek (vilket er drittlite) og har ikke utvecklat det sen de kom upp til Allsvenskan. Chibsah är en bra värvning og også utroligt laglojal, men da hade jag lagt mine penger på Osiako i Mjällby istället. Micke Dahlberg, NEJ hah. Han börjar bli ett stående skämt om anfallare som ikke kan score. Tror han gjort et mål på 2 säsonger nu. Var en talent, er det ikke nå. Nu er han bare stor, seg og utroligt överskattad. Jonatan Berg? Hmmm, ja de skall vare till at vänte og se vad som händer med han i Taranto. De satser på att ta sig till Serie B men jeg kan ändå ikke se han spille för ett större skandinaviskt lag. Däremot bör ni försöke til at få hans lillebror (Marcus Berg) hehe.

Gratis er bra og som sagt. Jonas Lantto vore en rikigt bra värvning för vilket skandinaviskt topplag som helst. Jeg tror dock han kan vare sugen på t ex Holland, men ger ni han bra betalt så kanske han kan uppdatera sitt crib lite.

Kolla här haha.

 

Hammarby er som alle andre Stockholmsklubber - i ständigt kaos. Masse ekonomiske problem. Förhandler om byte av ägare. Går ikke bra i Superettan. Castro-Tello er som klockan. Han springer og springer men kommer aldrig till dörra/målet haha. Humörspillere til tusen. Bra teknik men verkar ikke veta när han skall använda den og när han skall spille enkelt. Vil Hammarby ha penge, så kan de få 1-2 millioner sek för han, ikke mer.

Endret av RobertK
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Baggies close on Tchoyi

 

Cameroon ace to sign three-year deal

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6297590,00.html

Tchoyi is expected to arrive in England next week to tie up his move to the Midlands club and become the club's fifth new signing of the summer."

 

 

 

Virker som Somen kan være på vei til premier league. Er det noen videresalgsklausuler inne i bilde her? Han har bare ett år igjen av kontrakten, men det burde jo allikevel være snakk om en overgangssum. Uansett veldig gøy for Somen at han får prøve seg i PL, kan absolutt bli en "hit"!

Endret av yiddo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen videresalgsklausuler inne i bilde her? Han har bare ett år igjen av kontrakten, men det burde jo allikevel være snakk om en overgangssum.

Det er det vel? Har vært snakk om det tidligere ihvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen videresalgsklausuler inne i bilde her? Han har bare ett år igjen av kontrakten, men det burde jo allikevel være snakk om en overgangssum.

Det er det vel? Har vært snakk om det tidligere ihvertfall.

Hva med utdanningspenger etc? Er han for gammel til at vi kan få det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne siden har så mye svensk tekst at Google vil oversette den for meg...

 

(Edit: det var kun en kuriositet, jeg liker innleggene til Robert veldig godt!)

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen videresalgsklausuler inne i bilde her? Han har bare ett år igjen av kontrakten, men det burde jo allikevel være snakk om en overgangssum.

Det er det vel? Har vært snakk om det tidligere ihvertfall.

Hva med utdanningspenger etc? Er han for gammel til at vi kan få det?

Regner med Stabæk har sikret seg videresalgsklausul. Østerrikerne oppgir økonomi som grunn for overgangen, og det bør i så fall bety en anseelig sum.

Somen er 27, og for gammel for en eventuell utdanningskompensasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen videresalgsklausuler inne i bilde her? Han har bare ett år igjen av kontrakten, men det burde jo allikevel være snakk om en overgangssum.

Det er det vel? Har vært snakk om det tidligere ihvertfall.

Hva med utdanningspenger etc? Er han for gammel til at vi kan få det?

Regner med Stabæk har sikret seg videresalgsklausul. Østerrikerne oppgir økonomi som grunn for overgangen, og det bør i så fall bety en anseelig sum.

Somen er 27, og for gammel for en eventuell utdanningskompensasjon.

 

 

Er vel vanlig med 20-25% av ett eventuelt videresalg tror jeg. Kanskje noen nye spillere til STB også da utover overgangsperioden. Hint, HINT!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

En interessant liste. Nordin Gerzic har vi diskutert her tidligere, han skulle kunne være en bra erstatter dersom noe skjer med VPG. Jeg skjønner at du vil beholde ham. Et lite sidespor - Hva skjedde med Kristoffer Nävfer??? Sist jeg sjekket var han i Assyriska, men jeg fant ham ikke i lagoppstillingen deres. Han så riktig interessant ut for noen år siden, men det var noen mentale der sperrer eller hur?

 

Marcus Ekenberg ja, det var vel han Tom Schelvan skulle ned og sjekke da han snublet over Chippen. Flere norkse klubber har vurdert ham opp gjennom årne. Slik Mjällby spiller er det vel lite trolig. Faen, tenk for en kariære Tobbe Grahn kunne ha hatt om han hadde vært tilnærmelsesvis normal i hodet!!!

 

Gefle er også et merkelig fenomen - eller skal man si at Pelle Olsson er fenomenet? Et riktig skitlag, men likevel fullt av spennende spillere. Kongsvinger hadde muligheten til å signere Yussif Chibsah i vinter men takket nei, selv om han gjorde det bra på prøvespill og i treningskamp. Jeg tror også at det er interessant å følge med på Jonatan Berg og hva han får til i Serie C1, kan være en interessant verving om noen år. Mikke Dahlberg har vel vært linket til oss en gang tidligere også om jeg minnes rett, Gernt og Oremo har vært innom klubben, du nevner Lantto og det finnes sikkert fler!

 

Selv er jeg litt nyskjerrig på Sebastian Castro-Tello. Han har mye bra i seg, og Hammarby er vel kanskje ikke i en posisjon til å takke nei til et tilbud?

 

@ringo

 

Inni .....!

 

DU er en gud! Hvilke internettsider og hvafaenslags hjerne bruker du for å huske alt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye flott informasjon smile.gif

 

 

 

 

Hvordan har det gått med vår kjære Pontus i Brommapojkarna?

 

 

Pontus är gud og stöttespilleren nr 1 i tantentfabriken. Han ses som en av årets värvningar. Uten han og Nordfeldt hade det varit i botten av tabellen. Varför lämnade han er?

 

-----

 

Sen vill jag bara säga at jeg jävligt intresserad av hur det ser ut i Tippeligaen. Vilka lag er på oppgang, nedgang, vilka best spillidé, talenter, mest overskattade? (Om noen orkar haha, annars är jag bare göy og läsa det ni skriver)

 

Vi har ju fått några norska spillere (leftovers? hah). Christer George og Steinar Strömnes i Åtvidaberg, Aram Khalili i GAIS og Adrian Gashi i Helsingborg. Skulle ni vilja ha Gashi i laget? Han spiller ju för våre serieledare og har gjort det riktigt bra. Har scoret på några riktiga kanonskudd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Da vil jeg anbefale deg å sjekke ut vår preseasonanalyse på www.ss.no :)

 

Gå inn på siten og søk på tabelltips i søkefeltet oppe til høyre.

 

Enjoy ;)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Pontus är gud og stöttespilleren nr 1 i tantentfabriken. Han ses som en av årets värvningar. Uten han og Nordfeldt hade det varit i botten av tabellen. Varför lämnade han er?

 

Han og hans fru fikk en sønn, og de ville gjerne hjem til Stockholm for å ha familien rundt seg. Og du har helt rett, Pontus er gud! Han og Kris Stadsgaard kjempet vel om å være Tippeligaens beste stopper. Savner ham :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsø og Aalesund er nok de lagene som presterer over evne. Av spillere det er å merke seg vet jeg ikke, syns kanskje vår tidligere spiller Lennart Steffensen har gjort en MEGET god sesong.

 

Brann og Stabæk er vel de lagene som har slitt mest i år. Vi med skader, de med ledelse, og vice versa.

 

Harmeet Singh i Vålerengen er et stort midtbanetalent (i norske øyne) mens Markus Henriksen i Rosenborg og vår egen Vegar Hedenstad er de mest spennende talentene Norge har hatt på hvertfall 5 år. Henriksen er midtbane mens Hedenstad er omskolert forsvarsspiller.

 

Min mening hvertfall

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann og Stabæk er vel de lagene som har slitt mest i år. Vi med skader, de med ledelse, og vice versa.

Må ikke glemme de som tok sølv i fjor. Molde har skuffet kapitalt i år, synes jeg. Rett og slett underprestert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...