Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Mitt poeng er at viraleffekten av en slik investering kan være mer verdifull enn mange tror.

 

Effekter her og effekter der. Det er aldri et problem å bruke mye penger for å tjene litt penger. Finn på noe som koster litt penger og som tjener inn mye, så blir det bedre :D Å tro at man kan kaste ut mange millioner på en spiller og dermed tjene enda flere blir å tro på julenissen.

 

I tillegg tror jeg ikke Tarik har et navn som tiltrekker noe som helst for tiden. Selv merket jeg knapt at han var i LSK. Sportslig var det heller ingenting å skryte av. Å skylde på at han ikke var motivert eller noe blir feil. Når han går på et sånt låneopphold har han ett mål: Vise seg frem både for sin egen og for andre klubber.

 

Som spiller er jeg enig i at han var veldig oppskrytt da han ble proff. Spisser på lag i ekstrem medgang, slik Fredrikstad var, fremstår ofte som bedre enn de er.

 

Sellin er jeg også tvilende til. Han er 21 og langt unna å bli satset på i Rosenborg. Ikke vist noe spesielt i Tippeligaen i år heller.

 

Et dyrere kjøp er Trond Olsen. Nå skal sikkert JJ vurdere stallen, men med problemene de siste årene kommer ikke Hoftun til å blokkere et salg. Det ligger også i kortene at JJ henter inn noen offensive spillere etter eget ønske. (Alan, Alexander Farnerud, Johan e.l.), og plassen til Trond Olsen blir enda mindre. I Olsen vil vi få fart, avslutningsevner og avslutningsvilje.

 

Jørgen Horn tror jeg også er en risiko det er verdt å ta. Åpenbart et fotballtalent, og en potensiell kjempefiasko. Risikoen er trolig liten, all den tid det trolig er mulig å sparke han dersom det blir for mye tulleepisoder. Hareide er en veldig god coach og klarte ikke å få orden på han, så det er ikke lett. Daniel har kanskje noen erfaringer å dele fra sin utagerende fortid?

 

Gitt økonomien tror jeg hovedfokuset til Stabæk kommer til å være å få solgt Henning eller Pontus for en god pris. Mix inn sentralt sammen med den som blir igjen, og en backupspiller fra Adecco eller Superettan inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sellin er jeg også tvilende til. Han er 21 og langt unna å bli satset på i Rosenborg. Ikke vist noe spesielt i Tippeligaen i år heller.

 

Et dyrere kjøp er Trond Olsen. Nå skal sikkert JJ vurdere stallen, men med problemene de siste årene kommer ikke Hoftun til å blokkere et salg. Det ligger også i kortene at JJ henter inn noen offensive spillere etter eget ønske. (Alan, Alexander Farnerud, Johan e.l.), og plassen til Trond Olsen blir enda mindre. I Olsen vil vi få fart, avslutningsevner og avslutningsvilje.

 

Trond Olsen vil jeg absolutt ikke ha. Han er 5 år eldre enn Sellin, og ser virkelig ikke hva Olsen kan tilføre som Sellin ikke kan. At han muligens blir veid og funnet for lett for RBK vil ikke nødvendigvis si at han ikke kan gjøre en god jobb andre steder. RBK har mulighet til å hente spillere til helt andre priser enn oss, og må evaluere troppen der etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss har tapt første kvalikkamp 1-4. Dermed ser det ut som HFK rykker ned(tror ikke FFK ryker 0-3 hjemme) Hønefoss har et par spillere som fortjener en ny mulighet i TL. Solvoll hadde vært en fin arvtager for Jon. Han er langt bedre enn det lagets posisjon tilsier. Bangura har flere enn meg nevnt her før. Teknisk finurlig midtbanespiller som kan bli enda bedre med riktig veiledning. Ikke tror jeg disse blir dyre heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjer med at Mads Dæhlie allerde er tilbake i Lyn? .

 

Kilde?

Kilde: http://www.lynfotball.no/ 33% ned på siden.

 

 

Hvis du fant det samme sted som meg, så var det en spillertropp fra 2009-sesongen. Tviler sterkt på at han drar tilbake til Norge med det første. Nærmeste jeg kan tenke meg er et eventuelt utlån om tre/fire år, og da er det nok ikke Lyn som står først i køen. Når det gjelder nye spillere er det vel få jeg kunne tenkt meg mer enn Celso Borges fra Fredrikstad, men det blir vel dessverre som å tro på julenissen.

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss har tapt første kvalikkamp 1-4. Dermed ser det ut som HFK rykker ned(tror ikke FFK ryker 0-3 hjemme) Hønefoss har et par spillere som fortjener en ny mulighet i TL. Solvoll hadde vært en fin arvtager for Jon. Han er langt bedre enn det lagets posisjon tilsier. Bangura har flere enn meg nevnt her før. Teknisk finurlig midtbanespiller som kan bli enda bedre med riktig veiledning. Ikke tror jeg disse blir dyre heller.

 

Da syns jeg Kenneth Di Vita Jensen er mye mer interessant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om det er Tarik eller en annen spiller er i og for seg samme sak.

 

Skal klubben få opp(eller lettere sagt klare å opprettholde) sesongkortsalget til neste sesong må det skje ting som skaper nødvendig oppmerksomhet og entusiasme - og ikke minst HÅP!

 

En signering av en spiller som Tarik ville utvilsomt være en av de største overgangene i norsk fotball denne vinteren. Media ville skrevet opp og frem. Særlig om den "skakkjørte bærumsklubben" Stabæk hadde snappet en overgang fra andre aktuelle klubber i Norge (les: VIF, FFK, RBK, MOL). Jeg sier IKKE at Tarik alene ville fyllt TA - det er foreløpig forbeholdt Solbergbrødrene, og noen få andre. Men Tarik (eller en annen profilert spiller) ville utvilsomt økt draktsalget blant JR. Support og fått den jevne hovis-tilhengerens oppmerksomhet (og det er tross alt de som har sviktet i årets sesong - ikke SS).

 

Folk ville folk igjen fått noe å snakke om på butikken, en drøm om en blaa sesong osv....

 

edit: div leifs.

 

Jeg kan ikke engang begynne å forklare hvor feil jeg synes det blir å skulle betale ekstra for en type spiller, bare fordi vi vil ha en profilert (les: overvurdert) spiller som skal selge billetter og effekter.

 

For hver million vi blar opp for mye, skal vi selge rundt 2000 drakter (antar overskudd 500 kroner per drakt) mer enn vi hadde dratt inn uten akkurat denne spillerens kjendisstatus. Eventuelt skal vi selge 300-400 sesongkort - som ikke hadde blitt kjøpt hadde det ikke vært for denne ene spilleren. Og dette var bare for den første millionen. Tarik koster nok flere millioner mer enn en tilsvarende god, men ukjent for folk flest, spiller.

 

Daniel var heller ikke kjent før han kom til klubben, men gjennom suksess i klubben og sin væremåte har han etterhvert hevet interessen rundt klubben. Uten at det kostet oss en krone ekstra ved innkjøp. Slik får det også bli for nye anskaffelser.

 

Saksopplysning: Stabæks marginer på draktsalg er minimale. Det er leverandørens (Pumas) profitt du snakker om her. Stabæk tjener 50-100 kr pr drakt., noe som forsåvidt forsterker poenget ditt ettersom en "stjerne" som Tarik krever 10.000-20.000 flere solgte drakter.

 

Det betyr dessverre at slike spillere er uaktuelle om noen bruker kalkulator.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om det er Tarik eller en annen spiller er i og for seg samme sak.

 

Skal klubben få opp(eller lettere sagt klare å opprettholde) sesongkortsalget til neste sesong må det skje ting som skaper nødvendig oppmerksomhet og entusiasme - og ikke minst HÅP!

 

En signering av en spiller som Tarik ville utvilsomt være en av de største overgangene i norsk fotball denne vinteren. Media ville skrevet opp og frem. Særlig om den "skakkjørte bærumsklubben" Stabæk hadde snappet en overgang fra andre aktuelle klubber i Norge (les: VIF, FFK, RBK, MOL). Jeg sier IKKE at Tarik alene ville fyllt TA - det er foreløpig forbeholdt Solbergbrødrene, og noen få andre. Men Tarik (eller en annen profilert spiller) ville utvilsomt økt draktsalget blant JR. Support og fått den jevne hovis-tilhengerens oppmerksomhet (og det er tross alt de som har sviktet i årets sesong - ikke SS).

 

Folk ville folk igjen fått noe å snakke om på butikken, en drøm om en blaa sesong osv....

 

edit: div leifs.

 

Jeg kan ikke engang begynne å forklare hvor feil jeg synes det blir å skulle betale ekstra for en type spiller, bare fordi vi vil ha en profilert (les: overvurdert) spiller som skal selge billetter og effekter.

 

For hver million vi blar opp for mye, skal vi selge rundt 2000 drakter (antar overskudd 500 kroner per drakt) mer enn vi hadde dratt inn uten akkurat denne spillerens kjendisstatus. Eventuelt skal vi selge 300-400 sesongkort - som ikke hadde blitt kjøpt hadde det ikke vært for denne ene spilleren. Og dette var bare for den første millionen. Tarik koster nok flere millioner mer enn en tilsvarende god, men ukjent for folk flest, spiller.

 

Daniel var heller ikke kjent før han kom til klubben, men gjennom suksess i klubben og sin væremåte har han etterhvert hevet interessen rundt klubben. Uten at det kostet oss en krone ekstra ved innkjøp. Slik får det også bli for nye anskaffelser.

 

Saksopplysning: Stabæks marginer på draktsalg er minimale. Det er leverandørens (Pumas) profitt du snakker om her. Stabæk tjener 50-100 kr pr drakt., noe som forsåvidt forsterker poenget ditt ettersom en "stjerne" som Tarik krever 10.000-20.000 flere solgte drakter.

 

Det betyr dessverre at slike spillere er uaktuelle om noen bruker kalkulator.

 

Jeg sverger til kulerammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser på (det alltid pålitelige og bra) VGD forumet at vi visstnok titter på en Christian Brink og Johan Gudmundsson. Det ringer en bjelle ved denne Brink, men vet ikke hvorfor. Noen som kjenner til mannen? (det er ikke Jørgen Brink jeg tenker på). @Ringo, Perfect7, noen eventulle kommentarer?

Endret av axe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Christian Brink er vel mest kjent for at Lyn kastet 5 millioner ut av viduet da de kjøpte han fra Sogndal. Opphauset og overpriset på linje med de fleste mer eller mindre talentfulle spillere som spiller i saftbygda, og ble vel en større suksess i ukeblader enn på fotballbanen. Skeptisk til han både som type og spiller, men kan uansett vanskelig se for meg at han lenger er aktuell etter signeringen av Skenderovic. Det er i hvert fall tydelig hva slags midtstoppere IA har siktet seg inn på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser på (det alltid pålitelige og bra) VGD forumet at vi visstnok titter på en Christian Brink og Johan Gudmundsson. Det ringer en bjelle ved denne Brink, men vet ikke hvorfor. Noen som kjenner til mannen? (det er ikke Jørgen Brink jeg tenker på). @Ringo, Perfect7, noen eventulle kommentarer?

Hepp,

 

Så den jeg og. Tipper at den brukeren er et Lyn troll som savner tippeligaen ;)

Perfect7 sa det diplomatisk, jeg skal si det brutalt ærlig - Brink er søppel. Gudmundsson var kanskje et lite hakk bedre, men har vel returnert til sagaøya for godt.

 

Når det gjelder Brink så gjorde vi et bredt søk av aktuelle stoppere i sommer, det er ikke umulig at Brink kan ha vært vurdert da. Samme med Daniel Theorin som den samme vgd brukeren mente å vite var den spilleren vi skulle signere da vi signerte Skenderovic. Vi skal sannsynligvis ikke ha flere forsvarsspillere nå. Skal det hentes spillere bilr det mest sannynlig en flankespiller, og så kanskje en evt. erstatter for Nannskog. Med mindre vi skulle selge både Hauger og Farnerud, da er det nok duket for en midtbanespiller også.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss har tapt første kvalikkamp 1-4. Dermed ser det ut som HFK rykker ned(tror ikke FFK ryker 0-3 hjemme) Hønefoss har et par spillere som fortjener en ny mulighet i TL. Solvoll hadde vært en fin arvtager for Jon. Han er langt bedre enn det lagets posisjon tilsier. Bangura har flere enn meg nevnt her før. Teknisk finurlig midtbanespiller som kan bli enda bedre med riktig veiledning. Ikke tror jeg disse blir dyre heller.

 

Og hvilken trille spiller det for Fredrikstad om "... ...FFK ryker 0-3 hjemme" ??

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hønefoss har tapt første kvalikkamp 1-4. Dermed ser det ut som HFK rykker ned(tror ikke FFK ryker 0-3 hjemme) Hønefoss har et par spillere som fortjener en ny mulighet i TL. Solvoll hadde vært en fin arvtager for Jon. Han er langt bedre enn det lagets posisjon tilsier. Bangura har flere enn meg nevnt her før. Teknisk finurlig midtbanespiller som kan bli enda bedre med riktig veiledning. Ikke tror jeg disse blir dyre heller.

 

Og hvilken trille spiller det for Fredrikstad om "... ...FFK ryker 0-3 hjemme" ??

 

Sorry. Glemte bortemålsregelen idet jeg skrev innlegget. HFK må seff vinne med 4 mål eller mer i Fredrikstad, noe som er usannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig galt med Freddy Adu? Holdningen?

 

Talentet må jo være der, ellers hadde han vel aldri fått så enorm oppmerksomhet.

 

Tror nok det er noe med at når man får proffkontrakt som 14-åring og blir hausset opp som den neste Pele, så kan det være lett å tro at man kan flyte på talentet og ikke trenger å trene beinhardt for å faktisk bli det. Morsomt at det kom en nyhet om ham i dag, satt faktisk og lurte på hvor det var blitt av ham i helgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er egentlig galt med Freddy Adu? Holdningen?

 

Talentet må jo være der, ellers hadde han vel aldri fått så enorm oppmerksomhet.

Det finnes nok mange flere sånne tekniske "vidundre" som han enn vi får høre om. Mye av grunnen til at akkurat Adu ble så profilert ligger nok mye i at han er fra nettopp USA - de liker sånne historier der borte - og at han er nevøen til Anthony Yeboah, som ikke var noen dårlig spiller akkurat. Talentet var nok godt over det normale, men veien er uansett lang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med Perfect 7. En oppskrytt spiller som har levd altfor lenge på navnet sitt og fordi han scoret på en retur fra to meter i Soccer Leauge da han var 14 år. Det er heller ikke umulig at han er eldre enn det han utgir seg for. Han hadde voldsom fysikk da han "slo" igjennom, men han kan selvfølgelig ha vært heldig med genene. Mørkhudende personer er generelt mye tidligere ute enn oss nordboere når det gjelder utvikling og kjønnsmodenhet - en evolusjonær tilpasning som har skjedd for lang tid siden, sannsyligvis da det moderne menneske oppsto, som stammer fra Afrika og utvandret. Nettopp derfor finnes det så mange afrikanske diamanter tidlig i tenårene der ute som har fysikk som en bare det. Forskjellen på en afrikansk og en norsk 18-åring er ofte stor, og noen av de sene norske talentene slår ikke igjennom før i 20-årene, deriblant for eksempel Huseklepp som i mange år bokstavelig talt ble veid og funnet for lett da han spilte siste års junior, men kommet for fullt etter hvert. Derfor må man ha øynene oppe og se at det er noen som skynder seg langsomt i større grad enn utenlandske talenter. Beklager digresjonen - men relevant i tilfellet Adu. Skal ikke se bort i fra at det var nettopp fysikken hans i tidlig alder som førte til at han fikk noen sjanser - til og med kanskje i større grad enn ferdighetene.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her kan IAO kan finne noen billige spelare og lage gull av gråstein!

Bosman-cup i Vallhall, 14 januar.

Håper IAO har lært at det er på oppvarmingen man finner gråstein som kan bli til gull...

 

 

(Igjen nevner jeg) Fredrik Berglund. Han ble litt for lik Nannskog i spillestil, men tror han kunne vært en fin makker til VPG, videre ville han ha tatt med rutine som begynner å bli mangelvare i laget. Desverre har han kontrakt med Elfsborg i 1.5 år til, men fikk bare 11 kamper i år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Igjen nevner jeg) Fredrik Berglund. Han ble litt for lik Nannskog i spillestil, men tror han kunne vært en fin makker til VPG, videre ville han ha tatt med rutine som begynner å bli mangelvare i laget. Desverre har han kontrakt med Elfsborg i 1.5 år til, men fikk bare 11 kamper i år...

 

Hepp,

 

Helt enig, Berglund fikk dessuten utrolig lite kred for den jobben han faktisk gjorde...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...