Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


En annen ting å tenke på når det gjelder det du snakker om, lll, er at spillere som får fysikken tidlig, enten det er på grunn av gener eller at de er født tidlig på året, ofte faller gjennom fordi de har det for lett mens de spiller i sin aldersklasse. De kan spille på fysikken lenge men når de så mister fortrinnet det gir har de ikke utviklet seg nok på andre områder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Igjen nevner jeg) Fredrik Berglund. Han ble litt for lik Nannskog i spillestil, men tror han kunne vært en fin makker til VPG, videre ville han ha tatt med rutine som begynner å bli mangelvare i laget. Desverre har han kontrakt med Elfsborg i 1.5 år til, men fikk bare 11 kamper i år...

 

Hepp,

 

Helt enig, Berglund fikk dessuten utrolig lite kred for den jobben han faktisk gjorde...

 

@ringo

 

Hva syns du om en Tommy Høiland fra Viking, f.eks på lån?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva syns du om en Tommy Høiland fra Viking, f.eks på lån?

Synes ikke vi skal låne og utvikle spillere fra konkurrerende klubber, da får vi bruke Aase isteden

 

nå er jo de ganske så ulike spillertyper da.. men enig i hovedpoenget. Dåg er det dyrt å være fattig, vi har ikke cash og vi trenger en fighter,bakroms-spiss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Høiland skal ikke tas i med en timeters ildtang en gang. Fyren er ikke normal i hodet sitt. (Hva er det med Viking og ufyselige personligheter?) Talentet hans er heller ikke noe spesielt, og personligheten ødelegger enhver sjanse han måtte ha for å bli en ordentlig toppspiller. Dessuten, som ChrisX sier, bør det være uinteressant å låne utviklingsprosjekter når vi har vår egen, gode junioravdeling å ta av.

 

Bella, derimot, hadde vært interessant å få på lån. Det han fikk vist sist var knapt halvparten av hva han virkelig kan. Og da sier jeg ikke at han var dårlig da han spilte for oss. Ett eller to gode år må han fremdeles ha i seg. Han har alltid vært en favoritt hos meg. Synd han valgte Roda fremfor Stabæk i sin tid...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Høiland skal ikke tas i med en timeters ildtang en gang. Fyren er ikke normal i hodet sitt. (Hva er det med Viking og ufyselige personligheter?) Talentet hans er heller ikke noe spesielt, og personligheten ødelegger enhver sjanse han måtte ha for å bli en ordentlig toppspiller. Dessuten, som ChrisX sier, bør det være uinteressant å låne utviklingsprosjekter når vi har vår egen, gode junioravdeling å ta av.

 

Bella, derimot, hadde vært interessant å få på lån. Det han fikk vist sist var knapt halvparten av hva han virkelig kan. Og da sier jeg ikke at han var dårlig da han spilte for oss. Ett eller to gode år må han fremdeles ha i seg. Han har alltid vært en favoritt hos meg. Synd han valgte Roda fremfor Stabæk i sin tid...

 

Enig i alt, og kan ikke si meg spesielt ekspert på talentet til gutten. Ikke noe vondt ment mot Bella, men vi burde vel hovedsakelig se etter yngre spillere? Det må være haugevis med tidligere U-21 spisser fra Sverige som nå sitter strandet et eller annet sted i Europa..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En yngre spiller enn Berglund, men likevel med erfaring fra topp skandinavisk nivå og av samme kvalitet som Bella, hadde selvsagt vært ideelt. Men da blir fort prisen høy. Å ha Bella på lån kunne muligens la seg gjøre rent økonomisk, iallfall om han er gira på å ta en sesong til her. Dessuten vil rutinen og ikke minst personligheten hans i seg selv være solide forsterkninger til spillertroppen. Men det er klart det finnes andre alternativer som sikkert er like gode rent sportslig sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

En annen ting å tenke på når det gjelder det du snakker om, lll, er at spillere som får fysikken tidlig, enten det er på grunn av gener eller at de er født tidlig på året, ofte faller gjennom fordi de har det for lett mens de spiller i sin aldersklasse. De kan spille på fysikken lenge men når de så mister fortrinnet det gir har de ikke utviklet seg nok på andre områder.

 

Men når Adu spilte for juniorlandslag langt over hans aldersklasse så herjet han like ille...

 

Det sykeste talentet jeg har sett i et junior mesterskap

 

Jeg tror Adus mangel på utvikling kan skyldes press. Tenk denne mannen skulle "frelse" Usa, han skulle skape blest rundt Major leauge og han skulle bli like god som Pele. Amerikanere er også tidlig ute med å dyrke talenter. Ta med at sponsorer, speidere, presse og alle storlag fulgte ham kan jeg skjønne at en 14 åring ikke takler det så bra. I mitt syn ble Freddy Adu et "prosjekt usa" som mislyktes

 

Jeg skulle dog sett at han fikk trent med stabæk:)

Endret av daglish7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting å tenke på når det gjelder det du snakker om, lll, er at spillere som får fysikken tidlig, enten det er på grunn av gener eller at de er født tidlig på året, ofte faller gjennom fordi de har det for lett mens de spiller i sin aldersklasse. De kan spille på fysikken lenge men når de så mister fortrinnet det gir har de ikke utviklet seg nok på andre områder.

 

Men når Adu spilte for juniorlandslag langt over hans aldersklasse så herjet han like ille...

 

Det sykeste talentet jeg har sett i et junior mesterskap

 

Jeg tror Adus mangel på utvikling kan skyldes press. Tenk denne mannen skulle "frelse" Usa, han skulle skape blest rundt Major leauge og han skulle bli like god som Pele. Amerikanere er også tidlig ute med å dyrke talenter. Ta med at sponsorer, speidere, presse og alle storlag fulgte ham kan jeg skjønne at en 14 åring ikke takler det så bra. I mitt syn ble Freddy Adu et "prosjekt usa" som mislyktes

 

Jeg skulle dog sett at han fikk trent med stabæk:)

 

Gitt at alderen hans stemmer, noe den sannsynligvis gjør med tanke på alt det proffe apparatet som har vært rundt ham i USA, så har han hatt positive innhopp i øverste divisjon i Portugal, Frankrike og Hellas, som alle har serier som kan rangeres over den norske. Kanskje det han trenger er å bli glemt i Norge i to tre år. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hatt positive innhopp i øverste divisjon i Portugal, Frankrike og Hellas, som alle har serier som kan rangeres over den norske.

Det blir litt feil å snakke om at han har "mislyktes" når han tross alt har utviklet talentet sitt til en profesjonell karriere, ja. Det skal fryktelig mye til for å nå helt opp til den absolutte verdenstoppen. Et usedvanlig talent gjør ikke veien kortere, det gir deg bare et bedre utgangspunkt. Alt presset kan ha hatt en del å si, eller kanskje han rett og slett ikke har ønsket å forsake altfor mye av andre ting, uten at det er noe annet enn et menneskelig valg. I så ekstreme tilfeller som Adu vil det alltid følge med diverse rykter, som bør tas med en klype salt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei takk til Høiland, jeg tror rett å slett at hodet hans fikk seg en alvorlig skade den gangen han ble påkjørt av en bil mens han syklet.

 

tommy-hoiland_120622_1268382389197.jpg

Kjekk, norsk ungdom på sitt beste dette her. Ut i fra bildet å bedømme ser dette mer ut som en person der vedkommendes tilknytning til Stavanger gikk gjennom noen begivenheter rundt en viss tellesentral, ikke gjennom fotballbanen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke invitere Martin Rønning fra Mjøndalen på prøvespill? Angriper/midtbane med extreme ferdigheter, stor fart, gode holdninger og målteft. De siste års kaptein og mestscorende spiller på U15 og U16 med nærmere 10 scoringer mot gode motstandere. Skal nå på prøvespill til Twente og Bundesligaklubben Freiburg. Han vil kunne passe perfekt i Stabæk om han får muligheten!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i alt, og kan ikke si meg spesielt ekspert på talentet til gutten. Ikke noe vondt ment mot Bella, men vi burde vel hovedsakelig se etter yngre spillere? Det må være haugevis med tidligere U-21 spisser fra Sverige som nå sitter strandet et eller annet sted i Europa..

 

Hepp,

 

Bella er bare 31 (Fyller 32 i Mars) det er på ingen måte gammelt i moderne fotball. Han kan fint ha 4-5 gode sesonger igjen... Mourinho sier han har sansen for spillere som er inne i sin siste periode som spillere og er det en det kan være verdt å lytte til så...

 

Dessverre så sitter ikke disse gamle svenske u21 stjernene strandet, de spiller og gjør det ofte godt.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Bella er vel først og fremst prisen, nå som i fjor.

I fjor hadde han 3.5 år igjen av kontrakten, i år "bare" 1.5 år. Ettersom han bare har spilt 11 kamper denne sesongen (har han vært skadet?) er det ikke helt utenkelig at han kan frigis eller gå for knapper og glansbilder. Alle spillere som må kjøpes er vel desverre uaktuell for oss i år

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser vi leter etter spiss, og en en kantspiller med "slepen" venstrefot. Sistnevnte har jeg kommet med et forslag til jeg synes virker spennende.

 

– Ideelt sett ønsker vi en spiss på plass så tidlig som mulig fordi vi har fått en ny trener som skal spille inn laget. Det internasjonale overgangsvinduet stenger 31. januar 2011. Da vil februar være en god tid til å signere spillere, forklarer Olsen.

Han bekrefter videre at Stabæk også jakter en kantspiller.

 

– Gjerne en med en slepen venstrefot.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Igjen nevner jeg) Fredrik Berglund. Han ble litt for lik Nannskog i spillestil, men tror han kunne vært en fin makker til VPG, videre ville han ha tatt med rutine som begynner å bli mangelvare i laget. Desverre har han kontrakt med Elfsborg i 1.5 år til, men fikk bare 11 kamper i år...

 

Hepp,

 

Helt enig, Berglund fikk dessuten utrolig lite kred for den jobben han faktisk gjorde...

 

@ringo

 

 

Slenger meg på der, Berglund hadde vært en flott erstatter =)

 

Hvordan kan mulighetene for å hente Daigo tilbake være? Blir det rett og slett for dyrt??? Han spiller jo tross alt bare i Iraklis, burde ikke være sååååå mye større enn Stabæk. Antagelig bortsett fra økonomi da, som kanskje er vesentlig, hehe =(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berglund? Nein danke.

Vi har åpenbart kjempedårlig råd, og vi har allerede Veigar, Helle, Andersen Aase og Hæhre. Hvis vi mener alvor med en nøktern satsing på ungdom synes jeg ikke vi skal bruke penger på en over-the-top (en top som aldri var så høy), dog veldig sympatisk, svenske.

Jeg sier ikke nei takk til en Nannskog-aktig spiller (rask, gjennombruddshissig bakromsspiller) hvis han er ung og billig, men jeg tror nesten alle norske klubber kunne tenke seg en slik, dermed skal man være utrolig heldig for å finne det (muligens en ung svenske Lennartson kjenner til).

Finner vi ikke det, synes jeg vi skal gi Helle, Aase og Hæhre sjansen til å spille og utvikle seg i det som blir det første året av nye Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


av de nevnte spillerne har vi èn god spiss (Veigar), og i beste fall ett skjult talent (Helle). Vet ikke med deg blaamann, men jeg synes dette virker veldig tynt med mindre vi sikter på å være bunn 3 i tippeligaen neste år?

 

Greit nok at JL er flink med jr-spillere, men tippeliganivået er ikke _så_ ræva at alt vi har av rubbel og bit fra miniputt til jr spillere bare kan slenges inn i troppen, så "tar" de nivået. Er det noe vi mangler nå, så er det de spillerne som sitter med erfaring, som også er gode bidragsytere når det gjelder å lære opp og være gode forbilder for de yngre.

 

 

 

 

Ja takk til Berglund, han er en type vi trenger inn i troppen - både spillemessig og personlig.

Endret av Villpuma
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berglund har vel et drøyt år igjen av kontrakten slik at prisen må vel ha gått noe ned ift. til hva den var i slutten av 08/ 09?

 

Dersom Berglund hadde vært en seriøs mulighet hadde vel han vært den perfekte Nannskogerstatteren. Men vi har jo også Helle, adecco-ligaens topscorer, og det på et lag som fullførte adeccoen som middelhavsfarer (!). Goalgetter-egenskapene er derfor vel dokumentert hos Helle, og selv om dette var i Adecco, tror jeg vi må erkjenne at det ikke er allverdens forskjell på TL og øvre del av Adecco. Cupen og playoffen skulle vel være bevis på dette.

 

Slik at dersom økonomien virkelig er ille, så har vi jo Helle og Andersen Aase som med en skadefri sesong forhåpentligvis tar nivået. Verre er det i forsvaret, med JIH og Stenvoll ute så har vi faktisk ikke dekning overhodet på backene. Bjarni og Vegar er solide, men begge kan bli skadet og begge kan måtte brukes andre steder på banen (Vegar på midten og Bjarni som stopper).

MMS kan brukes på høyrebacken, men siden han aldri har vært spesielt rask eller teknisk ønsker jeg ham like lite på back som i midten (desverre). Hammer kan muligens bli en ok back, han har ihvertfall farten og en brukbar teknikk.

 

Men en back som også kan vikariere i midten hadde ikke vært å forakte. Tar vi med at Diogo også drar (som spillte back i Brasil, men aldri under JJ) er det bekymringsverdig at IAO ikke er på leting etter en forsvarsspiller til, men det kan jo være lurt å ikke melde alt til media heller da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men en back som også kan vikariere i midten hadde ikke vært å forakte. Tar vi med at Diogo også drar (som spillte back i Brasil, men aldri under JJ) er det bekymringsverdig at IAO ikke er på leting etter en forsvarsspiller til, men det kan jo være lurt å ikke melde alt til media heller da...

 

Hepp,

 

Vi skal huske på at Haris kommer fra nivå nr 2 også. Det er ikke gitt at han tar nivået med en gang, eller overhode, han heller...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av venstrebacker har vi jo en nordmann i Werder Bremen som aldri får spille for A-laget, kanskje det kunne vært noe å låne? Kontrakt til 2012 om jeg ikke husker feil, så da snapper vi han bare opp som bosman når han er ferdig etter et år på lån hos oss :P

 

22 år gammel, Niklas Andersen

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 av de nevnte spillerne har vi èn god spiss (Veigar), og  i beste fall ett skjult talent (Helle). Vet ikke med deg blaamann, men jeg synes dette virker veldig tynt med mindre vi sikter på å være bunn 3 i tippeligaen neste år?

 

Greit nok at JL er flink med jr-spillere, men tippeliganivået er ikke _så_ ræva at alt vi har av rubbel og bit fra miniputt til jr spillere bare kan slenges inn i troppen, så "tar" de nivået. Er det noe vi mangler nå, så er det de spillerne som sitter med erfaring, som også er gode bidragsytere når det gjelder å lære opp og være gode forbilder for de yngre. 

 

 

 

 

Ja takk til Berglund, han er en type vi trenger inn i troppen - både spillemessig og personlig.

 

Jeg sier ikke definitivt nei takk til Berglund, men jeg sier at han ikke er førstepri for et fattig Stabæk. For førstepri se det andre personer har skrevet i mellomtiden. Du vet like godt som meg at vi ikke skal sikte på bunn 3 neste år, men jeg mener vi bør (tatt skral økonomi i betraktning) tørre å satse på Helle (toppskårer i Adeccoligaen, uten at han spilte hele sesongen, og han spilte for et middels lag)/Andersen Aase med Hæhre som fjerdevalg. Hadde han ikke vært skadet i år tror jeg vi kunne sett mye bra av Aase, og da må vi tørre å la han kjempe om den ene ledige spissplassen vår neste år, sammen med Helle. Dersom vi har penger til å lønne én ny, rutinert spiller bør vi skaffe en spiller lenger tilbake på banen. VPG/Helle/Andersen Aase lukter ikke bunn 3 2011.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser vi ser etter bosmannspillere og spillere fra Afrika og Brasil, og jeg har et forslag, det kommer via keepertreneren til Gambia som bor i samme bygg som meg, 18-åringen Boubacarr Savage, tøff midstopper/defensiv midtbane med gode distribusjoner og første touch. Han var visekaptein på u17 laget til Gambia som vant u17 afrika mesterskapet i fjor. Han spilte fram til slutten av forrige sesong i den gambiske eliteserien,for laget armed forces. Han er forøyeblikket kontraktløs, men trener med Real Banjul en av de større klubbene i Gambia, men er ledig forøyeblikket. Noen som så u17 mesterskapet, eller andre synspunkter?

 

Cstromme

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...