Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


http://www.tv2sporte...oe-3350028.html

 

Hva med denne brassen?

 

Haha, se på første setning du...

Sambaspilleren for dyr for «Gutan»

smile.gif

 

 

Jøss, for en velskrevet artikkel a gitt.

 

Skjeldent bra skrevet og formulert ja. Håper det kommer mer fra denne skribenten :)

 

Det blir nok i så fall innen andre felt. Ryktet vil ha det til at samboeren hennes ikke liker at hun følger med på fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jøss, for en velskrevet artikkel a gitt.

Dæven han steike. Kanskje vi kan få litt ekstra innside fremover også da...

Og jeg som alltid har trodd at nicket ditt henspilte på at du likte hele hus bedre enn halve... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvordan er kontrakt situasjonen til Tarik? ser at fredrikstad vurderer han, de kan da ikke ha mer penger enn oss å slå i bordet med, eller?

 

Tja, så lenge de har mer enn 0,- så har de mer enn oss..

 

Fredrikstad er interessert, men må ha eksterne investorer på banen i følge klubb direktør. Det har de fått til før. Det er jo også ett ikke-tema hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tarik kan vi vel glemme. Berglund ville ikke vært dumt

Hurtig, sprudlende type, bra person og en som vet hvor målet står

slå kanskje ikke helt igjennom, men alle så at han og danne ikke funket. Veigar og Fredrik ville vært bedre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Celso Borges i FFK vært Adeccoligaens klart beste spiller i år. Hvis jeg husker riktig ble han hentet av Tor Kristian Karlsen som kun fikk noen få uker som Sportssjef i klubben. Tor Kristian Karlsen har tidligere vært speider i flere toppklubber i Europa (bl.a Leverkusen) og han har funnet juveler som Lucio. I dag bor han i London og har bl.a en blogg for tv2sporten.no (http://tkkarlsen.tv2blogg.no/) Det hersker ingen tvil om at mannen sitter med kompetanse og oversikt over spillere i andre verdensdeles som IAO og Stabæk bare kan drømme om.

 

Mitt forslag er at Stabæk tar en telefon til TTK... Kanskje vi kan ende opp med en ny stjerne eller to :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Celso Borges i FFK vært Adeccoligaens klart beste spiller i år. Hvis jeg husker riktig ble han hentet av Tor Kristian Karlsen som kun fikk noen få uker som Sportssjef i klubben. Tor Kristian Karlsen har tidligere vært speider i flere toppklubber i Europa (bl.a Leverkusen) og han har funnet juveler som Lucio. I dag bor han i London og har bl.a en blogg for tv2sporten.no (http://tkkarlsen.tv2blogg.no/) Det hersker ingen tvil om at mannen sitter med kompetanse og oversikt over spillere i andre verdensdeles som IAO og Stabæk bare kan drømme om.

 

Mitt forslag er at Stabæk tar en telefon til TTK... Kanskje vi kan ende opp med en ny stjerne eller to :-)

 

Mye bråk rundt han karen. Vil helst at klubben skal ha så lite som mulig med han å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var strengt tatt ikke Tor Kristian Karlsen som sto for bråket i FFK, han ble snarere ett av flere ofre.

 

Aktuell er han nok likevel ikke, ettersom vi allerede har IAO og Schelvan i tilsvarende roller. Han ville klart vært en interessant person med sitt kontaktnettverk dersom vi hadde midler til virkelig å bygge et seriøst scouting-aparat, men det har vi neppe. For øvrig kan det vel sies at han får æren for i overkant mye i norske aviser og jeg vet ikke om han er fullt så genial som han blir fremstilt. Han hentet f.eks. ikke Lucio til Leverkusen, han var bare en av flere ansatte speidere i klubben på den tiden de kjøpte Lucio, og var ikke direkte involvert i den overgangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har Superliga-rekorden for raskest 50 scorende mål (93 kamper) og har alltid hatt brukbar fart. At han hadde en del stang ut i Stabæk betyr ikke at han ikke er en målscorer. Det er ikke uten grunn at mange mener at han ble for lik Nannskog til å spille sammen med han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvordan er kontrakt situasjonen til Tarik? ser at fredrikstad vurderer han, de kan da ikke ha mer penger enn oss å slå i bordet med, eller?

 

Tja, så lenge de har mer enn 0,- så har de mer enn oss..

 

Fredrikstad er interessert, men må ha eksterne investorer på banen i følge klubb direktør. Det har de fått til før. Det er jo også ett ikke-tema hos oss.

 

Det sier seg vel selv at hotshots i form av kjente navn eller spillere som har gjort det godt i det siste er uaktuelt for oss. Vi må håpe på noen som tar til takke med knapper og glansbilder, og har et håp om å få en ny vår hos oss.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har Superliga-rekorden for raskest 50 scorende mål (93 kamper) og har alltid hatt brukbar fart. At han hadde en del stang ut i Stabæk betyr ikke at han ikke er en målscorer. Det er ikke uten grunn at mange mener at han ble for lik Nannskog til å spille sammen med han.

Hepp,

 

Det er ikke sikkert at scoringer vil være hans viktigste bidrag. Sist var han veldig god på å skape rom for medspillerene sine, og det er akkurat hva vi mangler. Med Nannskog ute hadde vi ingen til å trykke ned motstanderenes forsvar slik at Veigar kunne får rom til å boltre seg på midten og vi ble for lette og lese og stoppe. Med en spiller som kan skape røre i motstanders bakre firer og true bakrommet blir vi mye vanskeligere å stoppe. Jo mer jeg tenker på det, desto mer perfekt vil en signering av Bella være!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://go.nettavisen...icle3035117.ece

 

Bosman-lag fra Norge, Sverige, Finland og Irland skal vise seg frem i Valhall 10-14 januar. Med tanke paa at det er daarlige tider i baade engelsk, skotsk og irsk serie skal man ikke se bort i fra at det er mange habile spillere som ikke faar nye kontrakter i sine respektive klubber.

 

Spennende at irske spillere kommer over, det er mange eksempler paa billige og gode spillere som har gaatt rett fra irsk liga og inn i Championship/Premier League i England. Eksempler er Kevin Doyle (Ble kjoept av Reading fra Cork City for £78,000 i 2005, gikk i fjor sommer fra Reading til Wolves for £6,5 mill). Det samme gjorde Shane Long (Som scoret straffesparket for Irland i landskampen nylig). Andre eksempler er Damien Duff og Stephen Hunt. Har proevd aa finne hvilket loennsnivaa den irske ligaen ligger paa, og diverse forum mener at toppspillerene i ligaen ligger paa rundt £100.000 i aaret, ikke avskrekkende med andre ord.

edit:

http://www.independent.ie/sport/soccer/league-of-ireland/league-of-ireland-goes-from-boom-to-bust-2433116.html

Her kan man lese mer om tilstanden i den irske ligaen og et eksempel paa hvilke spillere man kan vente seg. Denne Conor Powell virker spennende, aarets unge spiller i 2009, aarets lag i 2008 og 9 u-21 landskamper for Irland.

Endret av yiddo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spennende at irske spillere kommer over, det er mange eksempler paa billige og gode spillere som har gaatt rett fra irsk liga og inn i Championship/Premier League i England.

Sett i lys av den irske økonomien skal du ikke se bort i fra at det blir flere spillere som må selges i tiden framover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har Superliga-rekorden for raskest 50 scorende mål (93 kamper) og har alltid hatt brukbar fart. At han hadde en del stang ut i Stabæk betyr ikke at han ikke er en målscorer. Det er ikke uten grunn at mange mener at han ble for lik Nannskog til å spille sammen med han.

Hepp,

 

Det er ikke sikkert at scoringer vil være hans viktigste bidrag. Sist var han veldig god på å skape rom for medspillerene sine, og det er akkurat hva vi mangler. Med Nannskog ute hadde vi ingen til å trykke ned motstanderenes forsvar slik at Veigar kunne får rom til å boltre seg på midten og vi ble for lette og lese og stoppe. Med en spiller som kan skape røre i motstanders bakre firer og true bakrommet blir vi mye vanskeligere å stoppe. Jo mer jeg tenker på det, desto mer perfekt vil en signering av Bella være!

 

@ringo

Kan virkelig ikke skjønne at vi prater om samme mann. Jeg kjenner jeg blir deprimert bare av å høre navnet. Tror faktisk Thomas Finstad er mer målfarlig, og for min del mer interessant. Berglund er en hyggelig fyr, men det er da også Knut Jørgen Røed Ødegård, uten at det gjør han mulig stabækspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde konkurransen om bosmann-spillere vært knallhard, ville de aldri ha arrangert en slik utstillingsvindu-turnering. Det viser først og fremst at det ikke er noen grunn til å forhaste seg ift. nye spillere. Det er definitivt kjøpers marked.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan virkelig ikke skjønne at vi prater om samme mann. Jeg kjenner jeg blir deprimert bare av å høre navnet. Tror faktisk Thomas Finstad er mer målfarlig, og for min del mer interessant. Berglund er en hyggelig fyr, men det er da også Knut Jørgen Røed Ødegård, uten at det gjør han mulig stabækspiller.

 

Jeg kan heller ikke skjønne at vi prater om samme mann. Greit, han sørget for at det røyk noen hårtuster og kom noen minder pene gloser av og til når han brant de største sjansene, men plutselig så vi jo nivået han hadde inne (ref. 4-0 i cupen).

 

I tillegg til scoringshyppigheten i Esbjerg har han da også solide sesonger i Elfsborg og det virket jo ikke akkurat på FCK-fansen som de synes han var fullstendig dass heller, selv om han ikke puttet altfor mye der. Nannskog hadde jo også et par dårlige år i Assyriska og Sylvia (etter å ha levert bra i Djurgården), å dømme hvorvidt man er målfarlig utifra en sesong hvor han som andre har nevnt ble for lik Nannskog er mildt sagt tynt grunnlag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fredrik Berglund står med 12 landskamper, Daniel Nannskog med 7. Det gir faktisk et veldig godt bilde på nivået. Nannskog har vært en bedre målgjører i Stabæk, men Bella har gjennom hele sin karriere vært en bedre spiller. Det bør jo også nevnes at disse to har hatt langt hardere konkurranse om en landslagsplass enn det har vært på det norske landslaget i samme periode. Bella er sannsynligvis den beste skandinaviske spissen i sin generasjon som ikke har hatt noen karriere å snakke om utenfor Skandinavia.

 

Edit: Enig. Innskild.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Bella var at han og Daniel var alt for like - begge likte seg i bakrom. Med VPG tilbake og DN ute burde Bella være et meget godt valg på spissplass om økonomien mot all formodning skulle tillate det. Herlig type, og tilfører massevis av positivitet også utenfor banen.

 

btw: synes forresten ikke Thomas Finstad behøver å disses i denne tråden, eller egentlig ikke i det hele tatt. Si innskild.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Berget Skjølsvik?

http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/berget-skjoelsvik-ferdig-i-molde-3351893.html

 

Han får ikke fonyet kontrakten sin i Molde, så kan med andre ord komme som bosman-spiller. Vet ikke hva slags lønn han hadde i Molde, men synes uansett dette er en mann Stabæk skal kontakte.

 

Har sett litt av han og han virker kvikk i beina, offensiv og lysten på å angripe. I tillegg er han ung.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aksel Berget Skjølsvik mangler ikke lyst og innsats, som er gode egenskaper i og for seg, men han mangler etter mitt syn det meste annet, og da blir det litt tynt. En habil førstedivisjonsspiller, ikke interessant for Tippeligaen, om han er aldri så gratis i "innkjøp". For vår del er det bedre å hente opp en fra juniorlaget fremfor å signere Skjølsvik, som helt sikkert skal ha høyere lønn enn en juniorspiller iallfall.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fredrik Berglund står med 12 landskamper, Daniel Nannskog med 7. Det gir faktisk et veldig godt bilde på nivået. Nannskog har vært en bedre målgjører i Stabæk, men Bella har gjennom hele sin karriere vært en bedre spiller. Det bør jo også nevnes at disse to har hatt langt hardere konkurranse om en landslagsplass enn det har vært på det norske landslaget i samme periode. Bella er sannsynligvis den beste skandinaviske spissen i sin generasjon som ikke har hatt noen karriere å snakke om utenfor Skandinavia.

 

Edit: Enig. Innskild.

 

Berglund var ett kjempetalent tidlig i sin karriere, spes første tiden i Elfsborg. Han og Anders Svensson var jo en dødelig duo. Så har han ikke imponert spes i utlandet (utenfor skandinavia). Og siden han kom tilbake (først til danmark) synes jeg han har hatt en jevnt fallende kurve. Jeg var superoptimist når han kom til Stabæk, men ble skuffet over det han presterte dessverre. Tror han har gjort sitt på toppnivå, og da regner jeg faktisk Stabæk som "toppnivå". Bakromsspiller javel, men for å være en veldig god bakromsspiller er hurtighet litt avgjørende. Synes Bella har mistet den farten han engang hadde.

Vi må finne noe annet, men JA vi må ha en bakromsspiss. Hurtig. Han trenger ikke være Nannskog effektiv (det finnes jo ikke til de økonomiske "musklene" vi har). Men han må kunne skape sjanser i bakrommet. Det gjør at motstanderen vil måtte ta hensyn til det og gi oss og ikke minst Veigar mer rom til å spille vår finfotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde konkurransen om bosmann-spillere vært knallhard, ville de aldri ha arrangert en slik utstillingsvindu-turnering. Det viser først og fremst at det ikke er noen grunn til å forhaste seg ift. nye spillere. Det er definitivt kjøpers marked.

 

 

Det er helt klart kjøpers marked, men det vil fortsatt være en enorm fordel å få inn nye spillere senest i januar heller enn i mars. Så jeg ser gjerne at man haster på litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...