Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


<br /><a href='http://www.budstikka.no/sport/brustad-ikke-stabek-klar-1.6417163' class='bbc_url' title='External link' rel='nofollow external'>Fredrik Brustad kun formaliteter unna kontrakt og Stian Sortevik kommer i 2012.</a><br />
<br /><br /><br />

Fredrik brustad er det vell snakk om "skrap opp 120 000 til utdannings kompensasjon" unna den blaa og mørke blaa drakta?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får håpe at Brudstad vet hvordan man behandler en ball, og ikke bare er Kim Holmen 2. Vi er vel forsåvidt godt forspent på midtbanen at Sortevik ikke signeres nå (i alle fall ikke om ikke Pontus forsvinner). Skulle dog sett at vi kunne fått inn en kantspiller/back før overgangsvinduet stenger, men det er vel for mye å håpe på i disse økonomiske tider...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- 17 år gamle Martin Rønning Ovenstad har imponert meg enormt. Ballbehandling på hans nivå er meget sjelden vare i norsk fotball, sier Andreas Stabrun Smith."

 

Satser på at det er denne linken du refererer til: Her er juvelene i 1. divisjon

Personlig følger jeg alt for dårlig med i 1. divisjon, men denne Ovenstad høster ekstremt mye lovord rundt omkring. Håper dette er en spiller vi i det minste har i kikkerten dersom rapportene rundt ham stemmer.

 

– De utenlandske klubbene har fulgt med på landslagskampene. Det er snakk om en del tyske klubber, og senere i sommer skal jeg på treningsopphold til Twente i Nederland. Jeg har vært der før, og nå ville de at jeg skulle komme på nytt, sier Rønning Ovenstad til NRK.no.

Er jo også veldig kort vei til Mjøndalen, så hjemlengsel burde heller ikke bli et problem

 

 

Og der gikk det toget, mens IA og gjengen sto på perrongen!

 

http://dt.no/sport/p...wente-1.6415259

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og der gikk det toget, mens IA og gjengen sto på perrongen!

 

http://dt.no/sport/p...wente-1.6415259

Du er klar over at Stabæk ikke har penger til kjøp av spillere?

 

 

Jada, er klar over den økonomiske situasjonen, det er derfor jeg nettopp har betalt inn til innsamlingsaksjonen som pågår.

 

 

MEN, hadde du orket å lese hele saken så står det "17-åringens kontrakt med Mjøndalen utløper etter inneværende sesong. Hvis Twente bestemmer seg for å vente må de ut med et mindre beløp, innenfor reglene for utdanningskompensasjon" Er det ikke nettopp utdanningskompensasjon STB må ut med for Brustad, sånn ca kr. 120.000,- Du skal se man hadde greid det for Rønning Ovenstad også, men jeg er faktisk ikke sikker på om IA og de andre har vært klar over guttens kvaliteter engang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og der gikk det toget, mens IA og gjengen sto på perrongen!

 

http://dt.no/sport/p...wente-1.6415259

Du er klar over at Stabæk ikke har penger til kjøp av spillere?

 

 

Jada, er klar over den økonomiske situasjonen, det er derfor jeg nettopp har betalt inn til innsamlingsaksjonen som pågår.

 

 

MEN, hadde du orket å lese hele saken så står det "17-åringens kontrakt med Mjøndalen utløper etter inneværende sesong. Hvis Twente bestemmer seg for å vente må de ut med et mindre beløp, innenfor reglene for utdanningskompensasjon" Er det ikke nettopp utdanningskompensasjon STB må ut med for Brustad, sånn ca kr. 120.000,- Du skal se man hadde greid det for Rønning Ovenstad også, men jeg er faktisk ikke sikker på om IA og de andre har vært klar over guttens kvaliteter engang!

 

Tror du at gutten valgte Twente pga ingen interesse fra norge?

NOT. Han hadde nok flust av tilbud men velger utlandet og således hadde vel Stabæk vært uansett vært uaktuelle.

Og forøvrig, ikke bruk NRK's Stabrun Smith som talentspeider....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MEN, hadde du orket å lese hele saken så står det "17-åringens kontrakt med Mjøndalen utløper etter inneværende sesong. Hvis Twente bestemmer seg for å vente må de ut med et mindre beløp, innenfor reglene for utdanningskompensasjon" Er det ikke nettopp utdanningskompensasjon STB må ut med for Brustad, sånn ca kr. 120.000,- Du skal se man hadde greid det for Rønning Ovenstad også, men jeg er faktisk ikke sikker på om IA og de andre har vært klar over guttens kvaliteter engang!

 

Tror du at gutten valgte Twente pga ingen interesse fra norge?

NOT. Han hadde nok flust av tilbud men velger utlandet og således hadde vel Stabæk vært uansett vært uaktuelle.

Og forøvrig, ikke bruk NRK's Stabrun Smith som talentspeider....

 

Flust av tilbud... har ikke lest om det! Vet han har vært aktuell for Godset, men tilbud? Og Stabrun Smith (og guttens rådgiver Halvar Thoresen) har sannsynligvis sett flere Adecco kamper enn mange av oss andre, så noe sammenligningsgrunnlag har han jo. MEN... jeg legger saken død her og nå siden gutten nå etter alle solemerker er tapt for norsk fotball, i alle fall for noen år fremmover.

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vinduet lukkes i kveld. Det er vel ikke håp om flere spillere inn. Det har vel heller ikke vært noen signaler på at spillere er på vei ut (i såfall bør de vel erstattes). Så da regner jeg med at det blir en rolig blaa dag i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

For første gang i historien gleder jeg meg til at et overgangsvindu stenger og krysser fingrene for at vi ikke mister flere spillere innen midnatt. Det er sørgelige tider.

 

Det neste vinduet er også interessant. Vi har mange spillere hvis kontrakt går ut etter sesongen og det kan bli tungt å fylle opp stallen om vi ikke lykkes å resignere noen av disse...

 

Pengeinnsamling, kunstutsalg, stadionkamp og alle andre tiltak blir dessverre fåfengt om det sportslige råtner på rot.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det neste vinduet er også interessant. Vi har mange spillere hvis kontrakt går ut etter sesongen og det kan bli tungt å fylle opp stallen om vi ikke lykkes å resignere noen av disse...

 

Pengeinnsamling, kunstutsalg, stadionkamp og alle andre tiltak blir dessverre fåfengt om det sportslige råtner på rot.

Det mest spennende mtp neste vindu er vel hvorvidt klubben fortsetter på TA eller må flytte tilbake til Nadderud. Klubben planlegger med Nadderud, men har vel ikke gitt noen signaler på hvilke bosmen som kan resigneres med et Nadderudbudsjett. Man må i såfall regne med at i hvertfall Pontus forsvinner. MMS er så blaa at han nok kan signere på en dårligere kontrakt enn den forrige, JA forsvinner vel med skadefrihet og storspill i høstsesongen. VEH bør vel resigneres eller selges til vinteren, den samme vurderingen gjelder vel Mix. PRP kan også raskt finne på å forsvinne.

 

Dersom klubben får til en avtale om spill på TA til en rimelig leie, vil jeg anta at man kan resignere de spillerne JL ønsker, samtidig som det vil være rom for nye spillere. Med Nadderudspill forsvinner mange av de etablerte, og vi må fylle på med billige brasilianere, afrikanere eller bosmen fra Adecco.

 

Spenning blir det uansett neste år, og jeg håper det blir spenning og medaljekamp fremfor neglebiting og nedrykkskamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er fortsatt på at vi kan få gode spillere til en billig penge som hadde vært gøy å fått inn tidlig så man kan la dem spille seg varme i trøyen..

Mener fortsatt at STB bør melke karanba kuen om vi mister mange gode spillere, her tror jeg ikke det er snakk om store overgangssummer og heller ikke ekstrem lønninger..

 

Mener f.eks at paulo og Wulf burde fått sjansen til å vise seg fram over en liten periode..

 

De er unge, de har ferdigheter og vi har god kontakt og bra sammarbeid med Karanba, MÅ jo være noen store talenter i systemet der som vi kunne dratt nytte av nå som kontoen er skrapet og vi trenger spillere inn i stallen, spes ved neste overgangsvindu

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Ulempen" med Karanba-spillere og spillere generelt som kommer langveis fra er at de også trenger et apparat utenfor banen. Bare se hvor mye Jesper gjorde for Alan.

 

En av grunnene til at Molde har fått mye ut av sine spillere ifra Senegal er at de sammen kan dele hjemlengsel, møtet med norsk vinter, språk, erfaringer osv. Tilsvarende har LSK gode erfaringer med Nigerianere av de samme grunnene. Motsatt hentet RBK Sebastian Eguren og Alejandro Lago og mente integrering ikke skulle være noe problem fordi kontordamen(!) snakket litt spansk. Lago er i JJs kjøleboks og Eguren blomstrer i en av verdens beste klubber - Villareal - etter å ha floppet i RBK.

 

Dersom vi klarer å få på plass et apparat med en slags fadder (MMS er en god kandidat) bo- og språk-tilbud ser jeg ingen grunn for at noen ifra Karanba skulle kunne gjøre det bra i TL. Men et slikt apparat for å ta vare på spillerne utenfor banen er jo med på å heve "kostnaden" deres, både i kroner såvel som i innsats.

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor gå over bekke(stua)/nTG etter vann.Se litt nærmere på våre egne juniorer. Det beste 2.laget blant tippeligalagene består for det meste av unge blå jr som kan spille "stabæksk". Hvem av jr er nærmest til å fylle hullene etter PF, JA, PRP?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er fortsatt på at vi kan få gode spillere til en billig penge som hadde vært gøy å fått inn tidlig så man kan la dem spille seg varme i trøyen..

Mener fortsatt at STB bør melke karanba kuen om vi mister mange gode spillere, her tror jeg ikke det er snakk om store overgangssummer og heller ikke ekstrem lønninger..

 

Mener f.eks at paulo og Wulf burde fått sjansen til å vise seg fram over en liten periode..

 

De er unge, de har ferdigheter og vi har god kontakt og bra sammarbeid med Karanba, MÅ jo være noen store talenter i systemet der som vi kunne dratt nytte av nå som kontoen er skrapet og vi trenger spillere inn i stallen, spes ved neste overgangsvindu

 

Det kan selvfølgelig være enkelte lovende spillere i Karanba, men vi må ikke overvurdere disse gutta bare fordi de er brasilianere og har vunnet noen turneringer her i norden. Vårt eget juniorlag står ikke noe tilbake for dette laget.

Karanba er først og fremst et sosialt prosjekt, og selv om fotball står sentralt i prosjektet er det ingen ting som tilsier at disse gutta skal bli store fotballspillere. Om de holder seg unna trøbbel og får anstendige liv har man oppnådd mye.

I tillegg har man selvfølgelig dette med kultur, språk, spillestil osv, det er ingen automatikk i at disse gutta får ut potensialet sitt i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Enig, unge spillere kan vi rekkruttere fra egne rekker, herunder våre to afrikanske venner Bolli og Luc. (Var det slik at en av disse passerte 18 snart?) Hvis vi mister brorparten av Bosmanspillerne våre, bør de erstattes av spillere med en viss erfaring. Hvilket sannsynligvis betyr rimelige Bosmanspillere som i dag sannsynligvis finnes i Adecco eller Superettan. Alternativt låneavtaler med reserver andre TL klubber.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om under 14 dager er Suka Suka 18, og kan da signere kontrakt og spille Tippeliga.

 

Var det ikke problemer med passet hans som gjør at han ikke kan spille enda? Mener å huske at Lennartson sa noe om dette på blaa, men husker ikke nøyaktig....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om under 14 dager er Suka Suka 18, og kan da signere kontrakt og spille Tippeliga.

 

Var det ikke problemer med passet hans som gjør at han ikke kan spille enda? Mener å huske at Lennartson sa noe om dette på blaa, men husker ikke nøyaktig....

Det er dessverre riktig. Han er ikke spilleklar selv om han fyller 18.

Jörgen henviste til Schjelvan om denne saken, og det er visst relativt kompliserte greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja @Ringo, jeg venter også i spenning på Luc og Boli, tror de er spennende spillere for framtiden, og vi har jo store talenter i egen stall..

 

Med Karanba mener jeg at de faktisk har vunnet Dana og ihvertfall Gothia Cup det tyder på at det er endel ferdigheter hos gutta.

Men men hadde ihvertfall vært morro å sett ett par av dem få mer enn 1 uke på treningsfeltet med STB..

 

Hvordan er reglene i Norge på Unge spillere?

 

Suka Suka har jo vært i Ulefoss fra 2006/2007 engang, Kilde

 

Derfor burde han jo gå som spiller som er trent i nasjonen, da burde han vel egentlig få spille i TL før han er 18, for er jo rart om han kan spille i Ulefoss som 15 åring og ikke har lov til å spille for STB pga pass problemer??

 

Eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er reglene i Norge på Unge spillere?

 

Suka Suka har jo vært i Ulefoss fra 2006/2007 engang, Kilde

 

Derfor burde han jo gå som spiller som er trent i nasjonen, da burde han vel egentlig få spille i TL før han er 18, for er jo rart om han kan spille i Ulefoss som 15 åring og ikke har lov til å spille for STB pga pass problemer??

 

Eller er jeg helt på bærtur?

Jörgen Lennartsson svarte under medlemsmøtet på et direkte spørsmål fra undertegnede om Suka Suka at han ikke er klar selv om han fyller 18. Han sa videre at dette er komplisert, og at Schjelvan var mannen som jobbet med saken.

Har ingen grunn til å tvile på at Jörgen snakket sant...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...