Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Er det fastslått at vi signerer dem? Og hvordan kan man vite at de er så unge som de sier?

1. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

2. Er man god nok, er man gammel nok.

 

Disse gamle "sannheter" har kanskje mistet sin verdi.:unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det fastslått at vi signerer dem? Og hvordan kan man vite at de er så unge som de sier?

1. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

2. Er man god nok, er man gammel nok.

 

Disse gamle "sannheter" har kanskje mistet sin verdi.:unsure:

 

Er ikke du jurist?

 

1. Er man under 18 har man ikke lov til å signere

 

Ganske overbevist om at denne gjelder fortsatt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan melde om at Luc og Boli har flyttet til Norge nå :)

Hepp,

 

Boli blir 18 i desember, noen som vet når Luc blir gammel nok?

 

@ringo

Mener å huske at han ikke fyller 18 før etter neste sesong. Tror det var det som ble sagt i medlemsmøtet med Lennartsson, Tunold og Holter-Sørensen på Blaa for et par måneder siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan melde om at Luc og Boli har flyttet til Norge nå :)

Hepp,

 

Boli blir 18 i desember, noen som vet når Luc blir gammel nok?

 

@ringo

Mener å huske at han ikke fyller 18 før etter neste sesong. Tror det var det som ble sagt i medlemsmøtet med Lennartsson, Tunold og Holter-Sørensen på Blaa for et par måneder siden.

 

Gutten er født i August 94.. Så blir ikke 18 før om et års tid

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutten er født i August 94.. Så blir ikke 18 før om et års tid

Hepp,

 

Da kan vi jo utelukke han for neste sesongs stall ihvertfall.

 

IA nevnte vel at Boli og Suka-Suka var vurdert for neste års stall. Selv om disse fort kan bli neste års svar på Svensson, Berisha eller de Lanley, er det ingen garantier for at de slår igjennom med en gang. De er på den måten ikke adekvate erstattere for bosmannspillere på vei ut døra, men mer stallfyll. Dog stallfyll med et spennende potensial.

 

Dessverre er vi nok avhengige av at det kommer til noe mer rutinerte erstattere, dersom vi ikke får til å resignere Morten, Palmi eller Johan (Hvilket i, i følge Ingo, ser vrient ut).

 

Jeg vet at Peter Kovacs svært gjerne ønsker seg til Stabæk. Han blir bosman til sommeren. Jeg er som kjent ikke overbegeistret for spilleren, og han blir ikke akkurat yngre med årene. Men han er etter sigende en strålende fyr, og kunne vært en nyttig tilvekst til et ungt og urutinert mannskap i noe som kan bli en vrien høstsesong 2012. Spørsmålet er hvor mye han vil kreve i lønn...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gutten er født i August 94.. Så blir ikke 18 før om et års tid

Hepp,

 

Da kan vi jo utelukke han for neste sesongs stall ihvertfall.

 

IA nevnte vel at Boli og Suka-Suka var vurdert for neste års stall. Selv om disse fort kan bli neste års svar på Svensson, Berisha eller de Lanley, er det ingen garantier for at de slår igjennom med en gang. De er på den måten ikke adekvate erstattere for bosmannspillere på vei ut døra, men mer stallfyll. Dog stallfyll med et spennende potensial.

 

Dessverre er vi nok avhengige av at det kommer til noe mer rutinerte erstattere, dersom vi ikke får til å resignere Morten, Palmi eller Johan (Hvilket i, i følge Ingo, ser vrient ut).

 

Jeg vet at Peter Kovacs svært gjerne ønsker seg til Stabæk. Han blir bosman til sommeren. Jeg er som kjent ikke overbegeistret for spilleren, og han blir ikke akkurat yngre med årene. Men han er etter sigende en strålende fyr, og kunne vært en nyttig tilvekst til et ungt og urutinert mannskap i noe som kan bli en vrien høstsesong 2012. Spørsmålet er hvor mye han vil kreve i lønn...

 

@ringo

 

 

Kovacs? Skal vi begynne å pumpe lange baller da? Han har sine kvaliteter, men de kvalitetene passer absolutt ikke inn i vår filosofi.

Nei takk.

Ellers så tror jeg MMS blir. Tror ikke han er attraktiv nok der ute. Også usikker på Palmi. Johan er lost case dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kovacs? Skal vi begynne å pumpe lange baller da? Han har sine kvaliteter, men de kvalitetene passer absolutt ikke inn i vår filosofi.

Hvem sier at man må pumpe lange baller når man (for en gangs skyld) har en hodesterk spiller på laget? JL har vel sagt at vingspill er viktig i hans filosofi og vi har tidvis hatt mange innlegg i kampene våre i år (i motsetning til tidligere der man for enhver pris skal bordere seg inn i 5-meteren til motstanderen). Prioriterer man vingspill, er man etter min mening nødt til enten å ha en spiller med ekstremkvalitet i form av enten hodespill eller en med ekstreme goalgetteregenskaper som står på rett plass til rett tid. Desverre mangler vi vel egentlig begge deler pr i dag. Så om Kovacs vil og Stabæk kan er jeg positiv

 

(Ja, jeg vet at vi ikke har lyktes med hodesterke spillere før, men Kovacs har vist at han har (hatt) TL-nivået inne og vi har spiller(e) i VEH og JAOO som på sitt beste slår svært gode innlegg)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prioriterer man vingspill, er man etter min mening nødt til enten å ha en spiller med ekstremkvalitet i form av enten hodespill eller en med ekstreme goalgetteregenskaper som står på rett plass til rett tid. Desverre mangler vi vel egentlig begge deler pr i dag.

Ikke helt enig i det du sier her. Jeg mener det største problemet vårt i denne sammenhengen handler om når innleggene kommer. Vi har spillere som er veldig gode til på posisjonere seg i sekstenmeteren og vi har et par gode hodespillere, men altfor ofte kommer innleggene mens vi har bare én spiller i sekstenmeteren. Da spiller det som oftest liten rolle hva han heter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Innleggene våre er under enhver kritikk, de kommer særdeles sjelden når løp er på vei inn i feltet, de kommer enten for tidlig, eller gjerne for sent etter å ha knotet rundt nede ved hjørneflagget en stund. Gode løp inn i boks kombinert med presise tidlige innlegg blir mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Man må også huske på at med det mannskapet vi foreløpig har på plass, ikke kan forvente finlir og Stabækfotball neste år. DEt er selvsagt lov å håpe og ønske, men vi må tilpasse spillet etter materialet. Jeg tror også Ondo hadde blitt mye mer effektiv med en stor spiller som trekker til seg mye oppmerksomhet ved sin side.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å omformulere Marie Antoinette en smule (da hun lurte på hvorfor de fattige ikke kunne gå over på kake hvis de gikk tomme for brød):

 

Innlegg? Hvorfor kan ikke alle spille Barca-fotball?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er selvsagt ikke et mål at alle skal spille som Barcelona, men det er et vesentlig poeng at det å spille seg rundt på kant for å komme til innlegg egentlig er en omvei til dit man vil: kontrollerte avslutningsposisjoner rett foran mål. Dette er, satt på spissen, et nødvendig onde de gangene man ikke får til mer effektive løsninger.

 

At norske lag ikke har samme ferdigheter som Barcelona og Real Madrid til å tre seg gjennom sentralt er egentlig et litt ugyldig argument; de har ikke de samme evnene til å dra seg fri på kanten og legge gode innlegg heller. Dessuten er motstanden de møter på tilsvarende lavere nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Innleggene våre er under enhver kritikk, de kommer særdeles sjelden når løp er på vei inn i feltet, de kommer enten for tidlig, eller gjerne for sent etter å ha knotet rundt nede ved hjørneflagget en stund. Gode løp inn i boks kombinert med presise tidlige innlegg blir mål.

 

Meget godt innlegg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg vet at Peter Kovacs svært gjerne ønsker seg til Stabæk. Han blir bosman til sommeren. Jeg er som kjent ikke overbegeistret for spilleren, og han blir ikke akkurat yngre med årene. Men han er etter sigende en strålende fyr, og kunne vært en nyttig tilvekst til et ungt og urutinert mannskap i noe som kan bli en vrien høstsesong 2012. Spørsmålet er hvor mye han vil kreve i lønn...

 

@ringo

 

 

Kovacs? Skal vi begynne å pumpe lange baller da? Han har sine kvaliteter, men de kvalitetene passer absolutt ikke inn i vår filosofi.

Nei takk.

Ellers så tror jeg MMS blir. Tror ikke han er attraktiv nok der ute. Også usikker på Palmi. Johan er lost case dessverre.

 

Du kan da umulig ha sett mye av Kovacs. Ja han er god på hodet, men han er bra med ballen i beina, skyter godt, er plasseringssikker og sterk i duellene. Han er langt fra noen Alanzinho, men i spissrollen trenger vi primært gode avsluttere som plasseerer seg riktig og vinner dueller. =Kovacs.

 

Argumentet mot Kovacs som jeg kan se det er alderen, ikke som et problem i seg selv (vi får en alt for ung tropp neste år), han oser rutine, men i form av at eldre spillere fort blir skadeutsatt (unntatt Kjeks, selvsagt, som skader seg når han skal knyte skolissene)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Da skal jeg prøve meg med et nytt forslag i listen over håpløse spillerforslag.

 

Glenn Roberts er visstnok misfornøyd med Sarpsborgs totale mangel på ambisjoner. Det er liksomt greit å tape matcher, og man har egentlig vært ganske fornøyde til tross for elendige resultat. Eller så sier ihvertfall ryktene.

 

Dette er nok en spiller jeg egentlig ikke har allverdens sansen for, men han var en målmitraliøse i yngre dager og har gode fysiske forutsetninger. DEt lille jeg har sett av ham i år har vært ok. Er det en ting kampen mot LSK viste så er det hvor tannløse vi er forran mål. We need a spiiiiiis.

 

Han har vært belemret med en viss useriøsitet og det må man få skikk på. Men Lennartsson er kanskje en mann som kan få frem talentet som en gang var det. (Jeg vet, men desperate times and all that...)

 

Han hadde 500K i lønn i AaFK, men gikk ned da han byttet til S08. Vi kan ikke kjøpe, men kanskje de er villige til å slippe/låne ut spilleren i og med at de rykker ned? Vi bør kunne matche betingelsene han har i dag, selv ved spill på Nadderud.

 

Så... (Jeg føler meg nesten skitten for å foreslå det her :) ) Anyone for Glenn?

 

@ringo

 

PS: Jeg har en fornemmelse av å bastant ha sagt - ikke faen! Da noen foreslo Roberts for en tid tilbake. Jeg gidder ikke sjekke, men i såfall får vedkommende ha meg unnskyldt. Alibiet får være - Alt til sin tid! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Da skal jeg prøve meg med et nytt forslag i listen over håpløse spillerforslag.

 

Glenn Roberts er visstnok misfornøyd med Sarpsborgs totale mangel på ambisjoner. Det er liksomt greit å tape matcher, og man har egentlig vært ganske fornøyde til tross for elendige resultat. Eller så sier ihvertfall ryktene.

 

Dette er nok en spiller jeg egentlig ikke har allverdens sansen for, men han var en målmitraliøse i yngre dager og har gode fysiske forutsetninger. DEt lille jeg har sett av ham i år har vært ok. Er det en ting kampen mot LSK viste så er det hvor tannløse vi er forran mål. We need a spiiiiiis.

 

Han har vært belemret med en viss useriøsitet og det må man få skikk på. Men Lennartsson er kanskje en mann som kan få frem talentet som en gang var det. (Jeg vet, men desperate times and all that...)

 

Han hadde 500K i lønn i AaFK, men gikk ned da han byttet til S08. Vi kan ikke kjøpe, men kanskje de er villige til å slippe/låne ut spilleren i og med at de rykker ned? Vi bør kunne matche betingelsene han har i dag, selv ved spill på Nadderud.

 

Så... (Jeg føler meg nesten skitten for å foreslå det her :) ) Anyone for Glenn?

 

@ringo

 

PS: Jeg har en fornemmelse av å bastant ha sagt - ikke faen! Da noen foreslo Roberts for en tid tilbake. Jeg gidder ikke sjekke, men i såfall får vedkommende ha meg unnskyldt. Alibiet får være - Alt til sin tid! :)

Han har i hvert fall allerede en egen sang.

 

Når det gjelder lønn, så har han sikkert muligheter for å spe på inntekten sin?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste som er bekymringsverdig er hans holdninger. De har mildt sagt ikke vært gode. Jeg tolker hans sistnevnte pekefinger mot klubben også til å være mer dårlige holdninger enn et varsku. Virker som et sytete, arrogant type, som pådrar seg mye støy utenfor banen. Det er neppe gunstig for miljøet eller for utviklingen av unge spillere. Han mangler litt seriøsitet, virker det som - noe som kan forklare hvorfor han ikke slår igjennom og fortsatt betegnes som "talent", noe han har vært siden 2006. Det er nok en grunn til at Rekdal gentatte ganger ba han skjerpe seg i Ålesund, ved blant annet å ikke komme forsent til trening etc. I tillegg er jeg generelt skeptisk til "talenter" langt opp i 20-åra som ikke har slått igjennom. Han er heller ikke den spissen som kan møte og støte, og rive og slite i et forsvar - en vassekte spiss som kan ta i mot baller og har pondus foran mål og ikke minst som avslitter. Han bare føyer seg inn i rekken av bakromsspisser som ikke er noe spesielt, iallfall ikke av det kaliberet at vi bør bruke ressursene på ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mønstrer vi av mannskap neste år?

 

JKL/JK

 

VEH - JH - TMG - BE

 

FB - Mix - Haris - Stengel

 

Ondo - Aase

 

Benken: Benjaminsen og muligens Sortevik?

 

Noen jeg har glemt eller ikke skulle tatt med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mønstrer vi av mannskap neste år?

 

JKL/JK

 

VEH - JH - TMG - BE

 

FB - Mix - Haris - Stengel

 

Ondo - Aase

 

Benken: Benjaminsen og muligens Sortevik?

 

Noen jeg har glemt eller ikke skulle tatt med?

 

Du tror Morten drar og Vegar blir? Forventet heller det motsatte.

 

Hvis begge blir tror jeg nok jeg heller tar VEH på sentralmidt enn Haris.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mønstrer vi av mannskap neste år?

 

Ser ikke for meg at vi beholder to keepere på høyt nivå. Tips: Jon gratis til Hønefoss dersom de rykker opp.

 

I forsvar tror jeg ikke MMS får kontrakt noe annet sted. Tilbake til "Nadderud-lønn" og 50% stilling som nærmiljøkontakt.

 

MMS som back frigjør Vegar som sentral midtbane. Hvis han eller Mix blir solgt får vi Suka inn. Haris gies bort til et lag i Superettan.

 

Har Sortevik skrevet under for oss? KFUM skal ha spilt bra fotball i 2. divisjon, kanskje det kommer flere derfra?

 

Det mest spennende er hva som gror på juniornivå. Er det noen klare kandidater til A-troppen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mønstrer vi av mannskap neste år?

 

Har Sortevik skrevet under for oss?

 

Jepp,

 

Det ble bekreftet av IAO på et nett møte i regi av budstikka.

 

Men er det noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt Brustad har kontrakt utover inneværende sesong?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

Men er det noen som kan bekrefte/avkrefte hvorvidt Brustad har kontrakt utover inneværende sesong?

 

@ringo

 

På intervjuet med StabækTV sies det bare at Brustad har signert kontrakt med klubben. Regner nesten med at det ihvertfall er et år til igjen av kontrakten? Ettersom utdanningskompensansjon var et problem så hadde vi vel neppe lagt ut dette for bare 6 mnd?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mønstrer vi av mannskap neste år?

 

JKL/JK

 

VEH - JH - TMG - BE

 

FB - Mix - Haris - Stengel

 

Ondo - Aase

 

Benken: Benjaminsen og muligens Sortevik?

 

Noen jeg har glemt eller ikke skulle tatt med?

 

Du tror Morten drar og Vegar blir? Forventet heller det motsatte.

 

Hvis begge blir tror jeg nok jeg heller tar VEH på sentralmidt enn Haris.

 

 

Vegar er jeg ganske sikker på att blir. Han sa godt ifra i sommer att han iallefall ikke ønska seg til en annen norsk klubb, og tross i det store talentet hans, tror jeg ikke det kommer ett bud fra det store utland i neste overgangsvindu i alle fall..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk, ja, ja,

 

2011 kommer vel til å gå ned i historien som et vaskeekte Annus Horribillis

 

Kjenner at vi er overmodene for noen gladsaker snart... Økonomisk krise, spillerflukt, korrupsjonspåstander og stadionsaken er jo drepen for alt og alle!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal tro på julenissen et øyeblikk: La oss si alle Bosmanspillerne våre signerer kontrakter med andre klubber før vi finner ut om det blir TA/Nadderud, og så viser det seg at vi allikevel får fortsette på Telenor. Hvor stor lønningspose har vi til å hente nye spillere da? Kan vi vente noen store signeringer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sa ikke Ingo 35 MNOK kontra 12-15 på Nadderud.

 

Til sammenligning budsjetterte Sarpsborg 08 med personalkostnader i 2011 for spillere, trenere og medisinsk støtteapparat på drøyt 11 MNOK.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


spillerflukt garasjesalg av spillere

 

korrupsjonspåstander Påstander om økonomisk avtaleakrobatikk som gjorde at stakkars RvBK ikke fikk Veigar. Buhu.

 

Sesongen totalt sett har vel ikke vært stort verre enn 2010, uten at det gjør dagens situasjon noe lettere.

 

Jeg føler likevel at en del er bedre:

Vi har nå fått avklart at TA er uaktuell som fremtidig arena, og vi kommer til å spille på Nadderud neste år. Ikke å forstå at Nadderud er bedre enn TA, men vi slipper å miste nattesøvnen for hvor man skal spille neste måned som vi har holdt på med i lang tid nå.

 

Den økonomiske driften av klubben er omsider under kontroll. Det har kostet, men nå er det vel bare Jon som er igjen av den gamle lønnsadelen.

 

Vi har en trener som har fokus på jobben sin i Stabæk, ikke spillerkjøp i RvBK. Og JL har fått bra resultater ut av det mannskapet han har fått disponere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...