Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Bjerke er klubbspilleren med stor K på Briskeby, har vel 10 sesonger for Kamma. Mer enn nok rutine ja, men skal vel litt til for at han forlater sitt kjære Kamma.

 

Güven og Wiig har vel de mange av de samme ferdighetene. Personlig var jeg lite imponert over Güven når han var i Kamma, men etter det jeg har hørt har han vistnok tatt steg i KIL-trøyen. Han vet også hvor målet står.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men spillere som har erfaring med å være involvert i nedrykkstrid hadde derimot ikke vært å forakte, er stygt redd vi legger en voldsom tung bør på unge skuldre til neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men spillere som har erfaring med å være involvert i nedrykkstrid hadde derimot ikke vært å forakte, er stygt redd vi legger en voldsom tung bør på unge skuldre til neste år...

Jeg er ikke veldig bekymret, vi møter Sandnes/Ulf, Hønefoss og et Sogndal som går på 'den tøffe andresesongen'...

 

 

Jeg tror nok vi kan være et stykke lenger bak teten neste år, men lagene fra 5. og nedover vil vi nok ha god mulighet til å ta. Selvfølgelig med den forutsetning at vi får inn minst like mange spillere som går ut i vinter.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Gitt det vi vet om stallen per nå er vel Sortevik kanskje en kandidat til sentral midtbane sammen med Mix, selv om det blir veldig offensivt. I det hele tatt er balansen i de 6 fremste spillerne i laget en utfordring for JL både i dagens stall og det som ser ut til å bli stallen neste år.

 

Når vi er inne på det, har Kovacs kommet med en ny invitt. Han har visstnok tilbud fra et par andre klubber på østlandet, men sier han ønsker å spille for Stabæk...

 

@ringo

KILDE??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når ble suka klar? siste jeg hørte (møtet med lennartson) var at han _ikke_ var klar til neste år og at bare den éne ivorianeren var klar.

Såvidt jeg vet er det fortsatt uavklart statsborgerskap som forhindrer Suka Suka fra å spille tippeligafotball. Ingen vet hvor lang tid dette tar.

En av ivorianerne fyller 18 i desember. Den andre fyller 18 neste september, hvis jeg ikke husker grusomt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Gitt det vi vet om stallen per nå er vel Sortevik kanskje en kandidat til sentral midtbane sammen med Mix, selv om det blir veldig offensivt. I det hele tatt er balansen i de 6 fremste spillerne i laget en utfordring for JL både i dagens stall og det som ser ut til å bli stallen neste år.

 

Når vi er inne på det, har Kovacs kommet med en ny invitt. Han har visstnok tilbud fra et par andre klubber på østlandet, men sier han ønsker å spille for Stabæk...

 

@ringo

KILDE??

Fruen hans er i hvertfall en av kildene :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Gitt at vi klarer å skaffe Kovacs, hadde det ikke vært ok å kombinert det med innleggsfoten til Holmvik???

 

Uansett...

 

jeg tror at dersom vi skal klare å rekruttere ok spillere til klubben i vinter så må vi gå for nedfallsfrukten fra andre TL klubber. Spillere som kanskje har en egen drive i å vise at de kan mer enn de har fått anledning til å vise hos sine nåværende arbeidsgivere. Jeg tenker da f.eks. på spillere som Bjarte Haugsdal (Brann), Kristoffer Tokstad (LSK), Magnus Myklebust (Odd), Hugues Wembangomo (S08) eller Petter Bruer Hanssen (Start). (Med forbehold om at jeg ikke har sjekket oppdatert status på spillerene). Alternativt/I tillegg tilt å se på lån av spillere med lengre kontrakt, men som kan ha godt av mer spilletid i TL enn de kan få hos sin nåværende klubb som f.eks. Simen Stamsø Møller (TIL) som har øst inn mål for Strømmen i høst.

 

Desperate times...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gitt at vi klarer å skaffe Kovacs, hadde det ikke vært ok å kombinert det med innleggsfoten til Holmvik???

Da mener du ikke som back? Bjarni har jo like fin venstrefot som Holmvik. Dersom Holmvik er villig til å gå ned til 15% av sin nåværende lønn så for all del.

 

Hugues Wembangomo (S08)

Har potensiale til å bli noe langt mer enn nedfallsfrukt. Har vært litt skeptisk til han tidligere basert på prestasjoner på G19-landslaget, men i det siste har jeg fått øynene opp for noe jeg ikke har sett i han tidligere. Tror Wembangomo kommer til å bli riktig bra. Dessuten har han bra fysikk og kan spille stopper i tillegg til back.

 

Edit: Vet du forresten status på Lars Sætra? At han ble lånt ut til Sandefjord i år betyr kanskje ikke mer enn at de mente det var mer utviklende enn å sitte på benken i Strømsgodset og vente på karantener eller skader på Aas eller Madsen. Han hadde jo noen veldig gode kamper i fjor og så ut som en lovende, spillende stopper.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


. Dersom Holmvik er villig til å gå ned til 15% av sin nåværende lønn så for all del.

 

 

Mener du at vi skal lønne Holmvik over 2 mill? Selv om det skulle mangle en 0 så er han ikke verdt lønnen. Ikke vil jeg ha spillere tilbake som har slengt dritt om klubben i etterkant heller

Lenke til innlegg
Del på andre sider


. Dersom Holmvik er villig til å gå ned til 15% av sin nåværende lønn så for all del.

 

 

Mener du at vi skal lønne Holmvik over 2 mill? Selv om det skulle mangle en 0 så er han ikke verdt lønnen. Ikke vil jeg ha spillere tilbake som har slengt dritt om klubben i etterkant heller

Mener du at Holmvik tjener 13,3 mill? Han skriver "gå ned TIL 15 % av lønna."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Først til Hanse, du har mikset sitat og nick! Sikkert fort gjort :) Men for å kommentere innholdet, Holmvik vet han må ned i lønn uansett hva den nye arbeidsgiveren heter.

 

 

Så til P7, jeg tenkte først og fremst som ving. Men vi mangler også backup for Bjarni. Sist jeg snakket med noen med kjennskap til Godset virket det som om sætra var en del av fremtidsplanene. Samtidig har de hentet mounir hammoud som erstatter for glenn andersen. Så de kommer til å ha god dekning neste år også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så til P7, jeg tenkte først og fremst som ving. Men vi mangler også backup for Bjarni. Sist jeg snakket med noen med kjennskap til Godset virket det som om sætra var en del av fremtidsplanene. Samtidig har de hentet mounir hammoud som erstatter for glenn andersen. Så de kommer til å ha god dekning neste år også.

 

Taijo Teniste synes jeg virker meget spennende, venstrefot og godt driv. Sogndal har dog en opsjon på han, men må bruke den ila. november. Ikke velsignet med spilletid av Aabrekk, men herjet mot bla. oss.

 

Kan spille venstreving såvel som back og stopper. Får håpe Sogndal enten rykker ned eller beholder Hovland / Scheel slik at de ikke har behov for Teniste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så til P7, jeg tenkte først og fremst som ving. Men vi mangler også backup for Bjarni. Sist jeg snakket med noen med kjennskap til Godset virket det som om sætra var en del av fremtidsplanene. Samtidig har de hentet mounir hammoud som erstatter for glenn andersen. Så de kommer til å ha god dekning neste år også.

 

Taijo Teniste synes jeg virker meget spennende, venstrefot og godt driv. Sogndal har dog en opsjon på han, men må bruke den ila. november. Ikke velsignet med spilletid av Aabrekk, men herjet mot bla. oss.

 

Kan spille venstreving såvel som back og stopper. Får håpe Sogndal enten rykker ned eller beholder Hovland / Scheel slik at de ikke har behov for Teniste.

Hepp,

 

Men han er vel da neppe gratis eller?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men han er vel da neppe gratis eller?

 

@ringo

 

Neppe, men selv bosmann-spillere skal vel ha sign-on-fee / lojalitetsbonuser.

 

Det avhenger uansett på om Sogndal ikke bruker sin opsjon. Har hørt både at Sogndal ikke skal OG at de skal benytte seg av opsjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok dette blir veldig veldig veldig spekulativt, men:

 

Hvis vi blir på Telenor Arena, og vi mister alle disse bosmennene med ganske så dype lønningsposer...

 

Vil vi ikke da ha en relativt stor(i Stabæksammenheng) handlefrihet i forhold til erstattere? Lønningsbudsjettet blir vel ikke akkurat max'et når/hvis Pontus/Olle/Andersson/Palmi osv går?

 

Men hadde vel ikke vært så dumt om Pontus ble å se her neste år også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, jeg tror ikke vi har så stor handlefrihet uansett hvordan siste vers i balladen om Telenor Arena lyder. Vi klarer ikke å være i nærheten av å gå i null med så store utgifter som vi har hatt de siste årene så lønnsnivået må ned uansett hvor vi skal spille i fremtiden. Neste sesong blir sannsynligvis vel så tøff som denne når det gjelder inntekter, etter så mye negativ omtale gjennom hele dette året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...